Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 22 Kwi 2014 13:57 305098 886
  • #241 22 Kwi 2014 13:57
    cerise
    Poziom 2  

    Witam,
    moje autko już po wymianie elektrozaworów. Wszystko razem z wymiana oleju kosztowało 1300zł. Na razie minęło ok. 1,5 tygodnia i problem trybu awaryjnego skrzyni nie pojawił się. Mam nadzieję, że to rzeczywiście była wina tych zaworów. W każdym razie gdyby nie to forum, pewnie dałabym się nabić w butelkę i zapłaciłabym 2 razy tyle. Dzięki Panowie, że jesteście i służycie poradami i dobrym słowem. Pozdrawiam!
    cerise

  • SterControl
  • #242 04 Maj 2014 20:35
    dziubekjacek
    Poziom 1  

    piotrek_ir4 Witam mam problem z automatem reno megane 2004 na zimnej skrzyni jest szarpniecie i blad skrzyni.Moge prosic nr tel.Pozdrawiam

  • #243 06 Maj 2014 23:38
    FIGIELP
    Poziom 11  

    ja mam jedno pytaie do znawców
    - wymieniłem olej na właściwy
    - wymieniłem elektrozawory
    czy elektrozawór od nowości może byc uszkodzony??
    Po wymianie i czyszczeniu wszystkiego objaw jest podobny do poprzedniego:
    odpalam, auto stoi na P i po jakimś czasie wywala błąd na elektrozaworze, no to rozebrałem, olej miodzo, ale wymyte wszystko jeszcze raz, elektrozawory zamienione i niestety znowu to samo, wywala błąd na elektrozaworze ale innym,

    A może komputer świruje??

  • #244 07 Maj 2014 18:08
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    Skąd kupowałeś zawory?
    Czym diagnozowałeś ?
    Zdemontuj jeszcze raz i zamień je miejscami?
    Przy tego typu naprawach wszystko ma wpływ.

  • SterControl
  • #245 08 Maj 2014 10:59
    FIGIELP
    Poziom 11  

    zawory alledrogo. Zamieniane były stąd błąd raz na jednym raz na drugim. Błąd wyskakuje po ok 10 do 15 min po odpaleniu auta. Diagnoza DDT i u kolegi urządzeniem serwisowym. Skasuje błąd i znowu po jakimś czasie zapali pg na postoju. Skrzynia ma jeden bieg. Na moje zawór jest do D ale wolę usłyszeć od was speców czy też tak myślicie.

    Dodano po 3 [godziny] 21 [minuty]:

    dodam że kolega serwisowym sprzętem wyczytał - BŁĄD sporadyczny i jest to związane z elektrozaworem. Czy powodem błędów mogą być uszkodzone elektrozawory te mniejsze?? Myślę że nie, a zbieram się z kolejnym rozebraniem tego - mam już wprawe i idzie to szybko, potrzebna tylko podpowiedź co zrobić...

  • #246 08 Maj 2014 16:10
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    z tego co pamiętam rozbierałeś szczegółowo sterownik.
    wyjmowałeś też zawory sekwencyjne?
    coś jest nie tak z rozdzielaczem co z nim robiłeś ?
    Ale przez jakiś czas było ok tak ?
    rozbierz od nowa?
    przy ustawieniu wybieraka użyłeś przyrządu?
    wykręcasz śrubę zakładasz na nią podkładkę skracasz do oporu i dopiero skręcasz tę śrubę obok z blaszką?
    rozbieraj i składaj od nowa
    podeślij mi link do zaworów skąd kupiłeś ?
    coś jest z jednym nie tak.
    tak to jest głośno było o tym na forum,że to takie proste.
    pozdrawiam.

  • #247 08 Maj 2014 23:52
    automix
    Poziom 19  

    FIGIELP "Błąd sporadyczny" ale jaki dokładnie. Numer błędu ( obojętnie czy renault czy "P" z urządzeń uniwersalnych.

    Dodano po 5 [minuty]:

    piotrek_ir4 Przy wymianie elektrozaworów ( a to było robione ) nie trzeba ustawiać pozycjonera ( wybieraka po Twojemu ). A nawet to do tego wystarczy miernik z ciągłością obwodu, omomierz a nawet żarówka i bateria. Przecież sam kiedyś pisałeś że nie trzeba mieć żadnego komputera do tej skrzyni a po wymianie elektrozaworów nawet nie trzeba wykonywać adaptacji. Twoje słowa ( cofnij się na początek wątku to sobie poczytasz swoje herezje ) a teraz nagle trzeba??? Jak to jest????

  • #248 09 Maj 2014 09:14
    FIGIELP
    Poziom 11  

    Typowego nr błędu to urządzenie nie pokazało. Wyświetlił tylko komunikat i tyle . Błąd na postoju wyskoczy i na P i na N. A jak zapali się podczas jazdy to wychodzi dokładnie to samo co na postoju. No i jak zrzucę D i trzymam hamulec i wduszam gaz to słychać pracę ELEKTROZAWORU- brzęczy. Mam plan działania.

  • #249 09 Maj 2014 11:12
    automix
    Poziom 19  

    FIGIELP piszesz że skrzynie testowałeś u kolegi urządzeniem serwisowym, rozumiem z tego że pewnie clipem ( no chyba że starszym jakimś np XR25 ) jeśli clipem to nie mam możliwości aby nie podał numeru błędu

  • #250 09 Maj 2014 13:21
    FIGIELP
    Poziom 11  

    MA JAKAŚ SKRZYNKĘ Z RÓŻNYMI PRZYŁĄCZAMI - SERWIS AUT ITP i na ekranie nic mądrego nie wyszło w sensie nr błędu tylko OPIS, nawet nie wskazał który jest uwalony, który to ja odczytałem DDT

    Dodano po 2 [minuty]:

    no i na moje oko za młode to urządzenie nie jest, ale działa, bo mówi ze jakieś programowanie zrobiło - nie wiem co miał na myśli czy wykasował inspekcje olejowa, czy coś innego.

  • #251 09 Maj 2014 21:52
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    Chodziło mi o płytkę blokującą :)
    Założyć przyrząd B. Vi. 1462 na miejsce śruby (C).
    Wkręcić do oporu narzędzie, przytrzymując płytkę
    blokującą.
    Dokręcić śrubę (D) momentem.
    Wyjąć przyrząd, włożyć śrubę (C) i dokręcić ją
    momentem.
    W przypadku wymiany rozdzielacza oleju, ustawić
    parametry programu samodostosowawczego na zero,
    a także wyzerować licznik zużycia oleju w module
    elektronicznym automatycznej skrzyni biegów przy
    użyciu przyrządu diagnostycznego.

    Dodano po 16 [minuty]:

    FIGIELP :ZMIEŃ TEN ELEKTROZAWÓR CO CI PROGRAM PODAJE I BĘDZIE OK.
    ZRÓB TAK JAK CI PISAŁEMNA PRIV.

  • #252 11 Maj 2014 22:09
    FIGIELP
    Poziom 11  

    piotrek_ir4 jak się z tym uporam to dam znać, na razie nie miałem czasu, może w następny weekend.

  • #253 12 Maj 2014 09:53
    Maras003
    Poziom 2  

    POMOCY !

    Witam,
    Kupiłem niedawno Renault Scenic I 2.0 16V (2003r.) (VIN VF1JA1S0228213810)

    Chciałbym wymienić olej w skrzyni dynamicznie, ale w mojej okolicy (Słupsk) nie ma serwisu, który taką wymianę robi.. Kontaktując się z najbliższym serwisem (z Gdyni) powiedziano mi, że DP0 mają dwa rodzaje chłodnicy na skrzyni biegów tj. kwadratową lub prostokątną i oni dynamicznie mogą wymienić olej tylko przy jednej z nich (nie wiem przy której).
    Chciałbym sam kupić olej, więc przy dynamicznej wymianie potrzebowałbym chyba 10 litrów, a jeśli da się tylko statycznie to nie chciałbym zostać z nadwyżką, nietaniego przecież, oleju.

    Czy wiecie Panowie czy moja chłodnica na skrzyni jest kwadratowa czy prostokątna?

    W ogóle mój problem polega na tym, że jak ruszę na zimnym silniku, to po "chwili" (po przejechaniu ok. 2km) często wyskakuje mi tryb awaryjny i muszę zatrzymać się, zgasić/odpalić silnik i jadę dalej. Taka sytuacja może powtórzyć się 2,3 lub 4 razy i potem już jest ok. Ogólnie zauważyłem, że ma to związek z "obciążeniem silnika", więc szczególnie przy zimnym silniku jeżdżę jak emeryt (powolne ruszanie, zmiany biegów w okolicach 2000 obr.), ale jeśli jadę pod górę, albo będę trzymał gaz jednostajnie zwiększając prędkość powyżej 2000 obr. to mam prawie jak w banku, że tryb awaryjny wyskoczy (nieważne na którym biegu właśnie jadę).
    Myślałem, że jak silnik jest już dobrze rozgrzany to problem się w ogóle nie pojawia, ale sporadycznie (ze 3 razy) problem się pojawił kiedy na trasie nabierając prędkości (przy manewrze wyprzedzania, albo wyjeżdżając z miasta) trafiła się górka i.. tryb awaryjny.

    Rozmawiałem z zakładem zajmującym się ASB pod Słupskiem (w Sławnie) i tam mechanik/właściciel sprawiał wrażenie, że wie o czym mówi (chociaż auta nie widział) wskazując na płytę sterującą ASB i podając, że koszt naprawy wyniósłby ok. 4 - 4,5 tys zł co dla mnie jest kwotą nierealną..

    W rozmowie tel. z warsztatem z Gdyni Pan wspomniał o pozycjonerze, ale zaznaczył, że auto trzeba podpiąć pod komputer i wtedy określić.

    Po podpięciu pod komputer w Słupsku odczytano mi tylko jakiś "błąd wybierania biegu", ale to był mechanik, który nie ma pojęcia o automatach, więc nic więcej mi nie powiedział o tym błędzie.

    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki !

  • #254 12 Maj 2014 10:21
    FIGIELP
    Poziom 11  

    Jak chcesz sam odczytać błędy to do tego wystarczy kupić kabel i ściągnąć DDT2000.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Żeby program dobrze działał musisz mieć win XP lub 7 32bit. Oraz starszą przeglądarkę explorer.

  • #255 12 Maj 2014 10:52
    automix
    Poziom 19  

    Maras003 gadaja głupoty i tyle. nie słuchaj tych bredni. Wymiana dynamiczna oleju polega ( tak w skrócie ) na wyminie oleju w całej skrzyni biegów wraz z konwerterem. Takiej wymiany można dokonać tylko w samochodach które nie mają chłodnicy oleju przykręcanej bezpośrednio do skrzyni biegów, tylko po za skrzynią przy chłodnicy silnika na przodzie samochodu. Takim przykładem może być skrzynia AW 55-50 montowana w renówkach ( i nie tylko ) czy skrzynia JF506E montowana w niektórych VW itp. Drugie kłamstwo tego warsztatu to rodzaj ( kształt ) chłodnicy. Skrzynia DP0/ AL4 ma zawsze chłodnicę olejową kwadratową. Oczywiście różnice są w niektórych tych chłodnicach ale tyczą się jej pojemności ( grubości ). Prostokątną chłodnicę oleju w samochodach marki renault mają skrzynie AD4 i AD8 montowane do roku 98 ( jeszcze młodszy z tym typem skrzyni mi się nie trafił - więc to akurat piszę na podstawie własnego doświadczenia ). Podejrzewam że warsztat chce Cię naciągnąć tylko na wyższe koszty.

  • #256 12 Maj 2014 16:15
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    maras:
    masz do wymiany elektrozawory głównego ciśnienia
    Płyta sterująca do czyszczenie i ewentualnie dla lepszego komfortu pracy skrzyni dwa zawory sekwencyjne do wymiany
    EV 2
    EV 4
    Całkowicie eliminuje szarpanie.
    ostatnio naprawiałam skrzynie niby po wymianie sterownika regenerowanego z Holandii
    koszty jakie poniesiesz to
    zawory 400 + sekwencyjne 160
    ojej mobil atf lt (dawne esso) lub elf matic syn 35 zł litr, ten drugi droższy
    + koszty naprawy.
    to nie 4 tyś tak pozdrawiam ( max 1500 zł)

  • #257 12 Maj 2014 17:41
    automix
    Poziom 19  

    Maras003 jeszcze co do problemu z wadliwą pracą skrzyni. Bez testów tego nikt normalny nie rozgryzie. Skrzynia DP0/AL4 lubi z różnych powodów wchodzić w tryb awaryjny. Podłączyć komputer, odczytać błędy i ewentualnie parametry a wtedy będzie wszystko jasne. A tak na marginesie : pierwsze słyszę o zakładzie naprawy automatycznych skrzyń biegów w sławnie. Ale może ..........

  • #258 13 Maj 2014 19:34
    reminike
    Poziom 2  

    Dzień dobry Mam do Was pytanie zwłaszsza do Automix ze Szczecina
    kupiłem Citroen c5 20 hdi 2002r w automacie
    gdzy jadę 1,2,3 ok nie włącza 4 i muszę cały czas jechać na 3 biegu
    dzisiaj gdy wracałem z pracy było ok ale chyba tylko dlatego że przez ok 5 km jechałem 70 km żeby nie właczyło 4 a potem gdy byłem juz na autostradzie dałem w gaz i przy 2500 obrotów normalnie przełączyło. co jest nie tak z tym automatem?

  • #259 13 Maj 2014 19:45
    automix
    Poziom 19  

    przepraszam ale troszkę nie rozumiem tej sytuacji. Wyjaśnię jak ja to rozumiem i proszę mnie poprawić jeśli coś źle z tego wywnioskowałem. Samochód jeździ na 3 biegach a dopiero jak obroty wzrosną powyżej 2500 włącza bieg 4. Dobrze rozumiem???

  • #260 13 Maj 2014 20:13
    reminike
    Poziom 2  

    niee skrzynia nie chce przełaczyć na 4 bieg. Jeżdzę juz tak od tygodnia przy jeżdzie 120 km/h na 3 biegu spalanie wynosi ok 8- 9 litrów . Więc Prosze o pomoc

  • #261 13 Maj 2014 20:46
    automix
    Poziom 19  

    aha teraz już prawie wszystko wiem. Proszę zadzwonić do mnie ( nawet tera tak do 21.30 można śmiało ) bo mam kilka pytań a wówczas sądzę że będę mógł powiedzieć dokładnie.

    Dodano po 21 [sekundy]:

    numer do mnie jest na stronie www

  • #262 13 Maj 2014 20:48
    reminike
    Poziom 2  

    końcówka Twojego numeru tel. to 088 ?

  • #263 15 Maj 2014 19:04
    Maras003
    Poziom 2  

    automix, piotrek_ir4 i FIGIELP dziękuję za wasze wskazówki.
    Odłożę sobie wymianę oleju, a zacznę od czego innego.

    automix ten zakład naprawy ASB jest w Warszkowie (pod Sławnem).

  • #264 20 Maj 2014 19:22
    as0m
    Poziom 2  

    Witam serdecznie, mam pytanie do osób które są profesjonalistami w dziedzinie ASB. OD razu zaznaczę że jestem laikiem i nie wszystkie pjęcie jakich użyję mogą być poprawne.

    Czytając powyższy temat snuję swoją wersję odnośnie usterki w moim aucie ale po kolei.
    Posiadam lagune 2 ph1 z skrzynią jak się orientuję dp0 (4 biegi) silnik 1.8 16v.

    Objaw jest następuący: następuje to po nocy na zimnym silniku, lub gdy auto postoi 3-4 godziny. Kiedy rozpędzam się bardzo powoli, delikatnie nie przekraczając 40-50km/h czasami problemu nie ma. Jednak kiedy chce się rozpędzić normalnie, mimo wszystko i tak nie dodając gazu agresywnie, auto przełącza mi się w tryb awaryjny, załącza się trzeci bieg i tak zostaje do momentu zgaszenia i odpalenia silnika. Kontrolka CHECK AUT świeci się do momenu zgaszenia auta. Dzieje się tak 1-4 razy pod rząd po czym gdy skrzynia się rozgrzeje problem znika. :0

    Moje pytanie jest takie:
    Czy mogą to być elektrozawory?
    Gdzie mogę to bezpiecznie naprawić, komu zaufać? (na lubelszczyźnie, ew w warszawie)
    Ile pieniędzy szykować na naprawę :(

    Bardzo proszę o pomoc
    Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny!

  • #265 21 Maj 2014 19:15
    automix
    Poziom 19  

    as0m na wszystkie pytania które zadałeś są odpowiedzi w tym temacie. Poczytaj od początku. Raczej elektrozawory choć ja mówię zawsze jedno : DIAGNOSTYKA nie gdybanie

  • #266 22 Maj 2014 10:52
    GOLECKI
    Poziom 15  

    Witam wszystkich
    Po przeczytaniu całego tematu dochodzę do wniosku, że tak naprawdę w tym wątku jest tylko dwóch fachowców, którzy znają al4 dpo w równej mierze na wysokim poziomie. Mam właśnie problem z ze skrzynką (zresztą nie pierwszy już raz) - "Błąd regulacji ciśnienia" (PP2000) Peugeot 406 2.0 16v. Moje pytanie do kolegów - czy macie możliwość wgrania softu na tzw. "odległość" tzn. wysyłam kalkulator asb i przysyłacie mi z wgranym nowym softem. Fachowcy w aso w mojej okolicy, jak się okazało są niekompetentni.

    Małe sprostowanie do kolegi automix: elektrozawór regulacji ciśnienia sterowany jest nie częstotliwością a PWM (szerokością impulsu o stałej częstotliwości). Starego typu 2574.10 z brązowymi gniazdami taktowane były 50hz a nowe 2574.16 z czarnymi 100hz stąd nasuwa się konieczność zmiany softu w kalkulatorach. Wymiana samych zaworów (bez zmiany softu) skutkuje rozszczelnieniem elementów asb (tłoki, uszczelki, a nawet powoduje powstanie włoskowatych wżerów w dystrybutorze hydraulicznym) spowodowanym zbyt wysokim ciśnieniem,zanieczyszczonym olejem i konstrukcją samego elv, która z kolei ma zwiększoną przepustowość oleju.

  • #267 22 Maj 2014 16:32
    as0m
    Poziom 2  

    automix - dzięki za odpowiedź, w takim razie będę musiał szukać warsztatu który mi to zdiagnozuje. Na co uważać przy diagnostyce żeby nie dać się zrobić w konia?
    Ile taka diagnostyka powinna kosztować?

    Pozdrawiam :)

  • #268 22 Maj 2014 19:30
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    asOm:
    Zmień zawory!
    wyczyść sterownik, czyli rozdzielacz zmień olej i będzie ok.
    napisz na priv pokieruje cię w temacie.

    Moderowany przez CameR:

    Usunięto część wypowiedzi nie mającej związku z tematem
    Reg. 3.1.10. Zabronione jest rozpowszechnianie, bez zgody Usługodawcy, reklamy w każdej postaci, w tym kryptoreklamy.

  • #269 22 Maj 2014 21:28
    automix
    Poziom 19  

    piotrek_ir4 kurcze Ty zawsze piszesz że ostatnio naprawiałeś. Kurcze żebyś Ty wiedział ile ja ostatnio naprawiłem samochodów ( dokładniej skrzyń biegów ). Ja dokładnie czytałem i czytam Twoje wypowiedzi ( jeszcze przed zmianami i po zmianach - każdy umie czytać i widzi kiedy zostały zmienione ). Tyle razy Cie prosiłem NIE PISZ CHŁOPIE GŁUPOT. Chcesz pomagać pomagaj ale fachowo. Myślisz że jak ściągnąłeś dokumentację to jesteś fachowcem. Chłopie trzeba jeszcze umieć to czytać i interpretować. Przestań proszę Cie po raz ostatni. I nie tylko ja.

    Dodano po 8 [minuty]:

    GOLECKI a co powiesz na temat gniazd koloru :czerwonego, białego i różowego??? Nie znam zależności pomiędzy wykonaniem adaptacji ( wgraniem softu ) a roszczelnianiem się tłoków. Dla mnie to grubo naciągane. Ale jeszcze raz mówię nie znam takiej zależności. Może.... Wiem natomiast że ciśnienia modulacji jest inne podczas nie wykonanej adaptacji skrzyni, nie wpisaniu licznika przebiegu itd..... Nie chodzi tu o ciśnienie pokazywane przez komputer. On czasem kłamie. Mówię tu o wkręconym manometrem w kanały kontrolne.

  • #270 22 Maj 2014 23:45
    GOLECKI
    Poziom 15  

    automix napisał:
    GOLECKI a co powiesz na temat gniazd koloru :czerwonego, białego i różowego??? Nie znam zależności pomiędzy wykonaniem adaptacji ( wgraniem softu ) a roszczelnianiem się tłoków. Dla mnie to grubo naciągane. Ale jeszcze raz mówię nie znam takiej zależności. Może.... Wiem natomiast że ciśnienia modulacji jest inne podczas nie wykonanej adaptacji skrzyni, nie wpisaniu licznika przebiegu itd..... Nie chodzi tu o ciśnienie pokazywane przez komputer. On czasem kłamie. Mówię tu o wkręconym manometrem w kanały kontrolne.


    BorgWarner produkuje zawory TYLKO koloru czarnego i są bardzo łatwe do rozróżnienia od innych. Mylisz kolego pojęcia; AL4(dpo) pracuje w trybie autoadaptywnym cały czas i tyko w położeniu dźwigni biegów w pozycji D, można jedynie ten proces zainicjować - skasować dotychczasowe ustawienia "przyuczone" i zacząć od początku co powinno się robić po każdej naprawie. Potocznie zwane wgranie softu (downloading czy telekodowanie) to całkiem inna rzecz a dlaczego ważna? - wyjaśniłem to w moim poprzednim poście. Licznik przebiegu informuje o zużyciu oleju i nic więcej, po jego przekroczeniu kalkulator rejestruje błąd przejściowy a kontrolka przestaje sygnalizować obecność błędu po kilku minutach (lub nie w zależności o marki samochodu). Oczywiście po wymianie tych nieszczęsnych zaworów należy wymienić te kilka litrów oleju i wyzerować przebieg oleju. Nie wiem gdzie ty wkręcasz manometr, chyba w miejsce kurka wlewu ;) ale jest to trochę niedorzeczne bo skoro montowany w skrzynce czujnik ciśnienia ma niewłaściwe wskazania to kwalfikuje się do wymiany. Diagnoza czujnika w al4 jest dość prosta bo po primo kalkulator rejestruje błąd czujnika a po secondo wskazania stoją na 6,5bar. Mowa tu oczywiście cały czas o AL4(DPO) bo w innych pewnie są kanały kontrolne.