Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 23 Maj 2014 00:59 311494 896
  • #271
    automix
    Poziom 19  
    GOLECKI teorii znasz widzę dużo jednak nie praktyki. Weź do ręki dokumentację, zagłęb się w nią i znajdziesz miejsce gdzie wkręcić manometr. Widzę że znasz teorii dużo na temat elektroniki ( twoje posty dotyczą właśnie jej ). Zapraszam na warsztat a pokażę Ci zaworów z różnymi wtyczkami ( patrz wcześniejszy post ) właśnie w skrzyniach DP0/AL4. Skoro jesteś tak nie samo witym elektronikiem czemu nie wgrasz sobie sam softu??? Widzisz jeżdżę na szkolenia z dziedziny automatycznych skrzyń biegów ( np posiadam certyfikat ukończenia szkolenia z zagadnień "elektronika w automatycznych skrzyniach biegów", certyfikat uzyskany w Niemczech " naprawa i działanie skrzyń biegów aisin warner " i jeszcze kilka mniej ważnych, ale też takich z których jestem dumny. Nie naprawiam wszystkich automatów bo.... nie mam do nich dokumentacji. I nawet nie zadaję sobie trudu by je kupić. Specjalizuję się w naprawach aut francuskich, oraz VAG,, VOLVO no i jeszcze kilka innych które wykorzystują te same typy skrzyń ( co teraz stało się bardziej powszechne niż kiedyś ). No właśnie, nie używam dokumentacji z internetu tylko oryginalne kupione często ( zazwyczaj ) w języku niemieckim lub angielskim, które dzięki bratu ( tłumacz przysięgły ) zostały dla mnie spolszczone właśnie przez niego. Ponieważ koszt tych dokumentacji nie jest mały, nie udostępniam ich w ogóle nikomu. Są to oficjalne źródła PRODUCENTÓW SKRZYŃ BIEGÓW NIE PRODUCENTÓW SAMOCHODÓW. Często z czystej ciekawości "ściągnę" z netu jakieś udostępnione informacje aby mieć porównanie ( po co czasem płacić za coś co można mieć za darmo ). Wierz mi to są dwie różne rzeczy bardzo często.
    Wymianę czujnika ciśnienia oleju, którą przetoczyłeś stosuje się przy błędnym wskazaniu ciśnienia spoczynkowego tzn. gdy na zgaszonym silniku ciśnienie oleju jest różne od zera, lub gdy ( i to nawet w tych Waszych ściągniętych z internetu instrukcjach jest ) różnica pomiędzy ciśnieniem wskazywanym przez czujnik a rzeczywistym ciśnieniem oleju na mierniku zegarowym ( potocznie manometr ) jest różna od błędu pomiarowego 0,2.

    Myślę że rozwiałem Twoje obawy co do mojej wiedzy i chyba umiejętności z zakresu naprawy automatycznych skrzyń biegów.
    Polecam śledzić możliwość udziału w programach instruktażowych i szkoleniach z zakresu automatycznych skrzyń biegów a na pewno sam zwrócisz uwagę na to że Twoja wiedza ( której naprawdę nie podważam ) z dziedziny elektroniki daje w łeb.

    To tak samo jak wiele lat temu poznałem samochód japońskiej produkcji który miał pompę wtryskową ( diesel ) sterowaną masą a na obudowie jej znajdował się plus. Do dzisiaj ( pomimo czytania na ten temat ) nie rozumiem tego i jak dla mnie było to nie możliwe. A jednak.....
  • Computer Controls
  • #272
    dejfit
    Poziom 20  
    GOLECKI napisał:
    Fachowcy w aso w mojej okolicy, jak się okazało są niekompetentni.

    Z jakiego powodu niekompetentni ?

    GOLECKI napisał:
    Wymiana samych zaworów (bez zmiany softu) skutkuje rozszczelnieniem elementów asb (tłoki, uszczelki, a nawet powoduje powstanie włoskowatych wżerów w dystrybutorze hydraulicznym) spowodowanym zbyt wysokim ciśnieniem, zanieczyszczonym olejem i konstrukcją samego elv, która z kolei ma zwiększoną przepustowość oleju.

    Przy założeniu braku aktualizacji softu po zmianie ze starych na nowe zachodzi rozszczelnianie ? Skąd się bierze to "zbyt wysokie ciśnienie" ? Czego jest wynikiem ? Czy w sterowniku hydraulicznym można regulować ciśnienia ręcznie? Co rozumiesz przez elv ? I jeszcze... "zwiększoną przepustowość" w stosunku do czego ?

    GOLECKI napisał:
    Mylisz kolego pojęcia; AL4(dpo) pracuje w trybie autoadaptywnym cały czas i tyko w położeniu dźwigni biegów w pozycji D, można jedynie ten proces zainicjować - skasować dotychczasowe ustawienia "przyuczone" i zacząć od początku co powinno się robić po każdej naprawie.

    Jakie zmiany w pracy sterownika hydraulicznego wprowadza skasowanie nastaw początkowych, jakie nastawy są kasowane ?(czego dotyczą - konkretnie!)
    Cytat:
    Potocznie zwane wgranie softu (downloading czy telekodowanie) to całkiem inna rzecz a dlaczego ważna? - wyjaśniłem to w moim poprzednim poście. Licznik przebiegu informuje o zużyciu oleju i nic więcej, po jego przekroczeniu kalkulator rejestruje błąd przejściowy a kontrolka przestaje sygnalizować obecność błędu po kilku minutach (lub nie w zależności o marki samochodu).

    Dla jakiej marki przestaje sygnalizować a dla jakiej nie ? I o jaką kontrolkę chodzi ? Jaki błąd przejściowy jest rejestrowany ? Jaki jest opis albo kod tego błędu dla PSA albo dla Renault'a... ?
    Cytat:
    Diagnoza czujnika w al4 jest dość prosta bo po primo kalkulator rejestruje błąd czujnika a po secondo wskazania stoją na 6,5bar. Mowa tu oczywiście cały czas o AL4(DPO) bo w innych pewnie są kanały kontrolne.

    Ehh za bardzo wierzysz w magię elektroniki i mylisz się w kwestii mierzenia manometrem ciśnienia dla AL4.
  • #273
    automix
    Poziom 19  
    FIGIELP przepraszam że na pomknę ale tak mi teraz to się natknęło akurat :
    To tyle na dzisiaj, jestem zadowolony, chyba pokuszę się o jeszcze jedną wymianę oleju i z czystej ciekawości rozbiorę uszkodzony elektrozawór żeby je zobaczyć jak pracują i co za filozofia w nich twki.
    Uszcelka do miski olejowej pewnie może zostać stara, jednaj ja kupiłem ją za 26zł z przesyłka i mam wszystko nowe.
    Koszty
    - Elektrozawory 400zł
    - olej 3,5l - G3 syn - 38zł za litr
    - uszczelka 26zł
    - benzyna ekstrakcyjna+pędzel ok 9zł
    - 0,5l czegoś dobrego na koniec pracy hihihi
    To kawałek z Twojego postu.
    Teraz może się domyślisz czemu czasem lepiej kupić zawory drożej z wiadomego pochodzenia, czemu lepiej oddać samochód do naprawy, otrzymać pisemną gwarancję i w razie ponownej awarii żądać jej usunięcia.
    Patrząc na daty od Twojej wymiany do ponownej awarii czasu zbyt wiele nie minęło.
  • #274
    GOLECKI
    Poziom 15  
    Jesteś strasznie zakompleksiony automix przecież nikt nie podwarza twoich umiejętności czy wiedzy, moja uwaga na temat sterowania elektrozaworami to tylko sprostowanie a nie a nie twierdzenie, że nic na ten temat nie wiesz. Jak mi dasz wsad do eproma to sam sobie go wgram i podzielę się uwagami, zapewne wiesz na czym polega problem downloadingu softu w pp2000 czy diagboxie.
    Niekompetentni bo to praktykanci, nie potrafili nawet zdiagnozować błędu, przez co spaliłem sprzęgła w al4. Rozszczelnienie wewnętrzne, nie myśl, że zacznie ci lać z półosi. Ciśnienie można regulować ręcznie, jest jeden regulator główny i kilka innych odpowiedzialnych za sprzęgła i chyba lockup ale nie jestem pewien. Nastaw początkowych się nie da skasować, chyba źle zrozumiałeś. Kontrolka - chodziło mi bardziej o sam fakt sygnalizowania o wystąpieniu błędu.
  • #275
    dejfit
    Poziom 20  
    Golecki,
    tematu rozszczelnienia 'nie kupuję' w związku ze "zbyt wysokim ciśnieniem" po zmianie elektrozaworów na inny typ w momencie, gdy się nie zmieni softu. Półosie mnie nie interesują wszak są raczej na zewnątrz skrzyni. Nawet nie myśl, że tak pomyślałem.
    W temacie kontrolki, błędu przejściowego, marki pojazdu i tych kilku minut- wymyślasz okrutnie nie wiem tylko po co. Sygnalizacja jest kontrolkami , ale nie jest rejestrowany żaden błąd! Napisz co można skasować, bo nie wiem co źle zrozumiałem ? Czego dotyczą te nastawy, które można skasować ?
  • #276
    automix
    Poziom 19  
    GOLECKI czy jestem zakompleksiony??? nie mi to oceniać, skoro tak uważasz to ok. Szkoda tylko że nie odnosisz się do zarzutów które mi przedstawiłeś, a dotyczące np. takiej prostej rzeczy jak kolory przyłączy elektrozaworów, czy podłączenia manometru. W końcu ( nawet śmieszny emotikon dodany ) mnie wyśmiałeś.
    Co do przeprogramowania komputera. Widzisz znów górą jest Twoja wiedza elektroniczna nie znajomości zagadnień mechaniki pojazdowej. Każdy serwis aby to zrobić wysyła prośbę do, nazwijmy to centrum obsługi klienta serwisowego, i od nich uzyskują odpowiednie instrukcje serwisowe. Tak jest zarówno w samochodach francuskich jak i VAG itd... Osobiście nigdy z powodu wymiany elektrozaworów nie musiałem i sądzę że nie będę musiał wykonywać programowania ( zmiany oprogramowania ) sterownika. Dlatego tez Twój cały opis dla mnie osobiście ( chętnie będe to konsultował z kolegami z zakładów ASB ) mało wiarygodny. Co do samej operacji wgrywania oprogramowania, nigdy osobiście tego nie robiłem, bo mimo posiadania oryginalnego clipa z licencją serwisową do samochodów renault ( do tych samochodów mam oryginał inne obsługuję urządzeniami uniwersalnymi ) nie posiadam wykupionego abonamentu serwisiwego na który poprostu mnie nie stać ( tzn. nie opłacalne jest dla mnie wykupienie tego ). Zatem podczas konieczności takiej operacji jadę samochodem do kolegów z serwisu i zlecam odpowiednią procedurę, którą Oni wgrywają poprzez odpoweidnie procedury za pomocą gniazda OBD. Tak samo ( choć tylko raz ) musiałem zrobić w citroenie. Zatem nikt z nas ( oprócz ewentualnie elektroników zajmujących się naprawami sterowników elektronicznych ASB ) nie będzie posiadał wsadów. Jeszce raz napiszę to za co mnie tu wiele osób już rugało : Macie dokumentacje ale nie potraficie jej czytać ( pomijam fakt źródła z jakich te dokumentacje pochodzą ).
    Nie rozumiem też Twojej wypowiedzi : Niekompetentni bo to praktykanci, nie potrafili nawet zdiagnozować błędu, przez co spaliłem sprzęgła w al4 i dalej :Rozszczelnienie wewnętrzne, nie myśl, że zacznie ci lać z półosi. Ciśnienie można regulować ręcznie, jest jeden regulator główny i kilka innych odpowiedzialnych za sprzęgła i chyba lockup ale nie jestem pewien

    Powodów "rozszczelnienia " wewnętrznego jest naprawdę dużo. Piszesz wcześniej o tym że jeśli się nie przeprogramuje sterownika dojdzie do rozszczelnienia skrzyni i w efekcie spalenie sprzęgieł. Teraz piszesz że nie potrafili zdiagnozować skrzyni przez co spaliłeś sprzęgła. To w końcu nie potrafili "zdiagnozować czy przeprogramować " Jeśli to drugie a Ty masz tak wielką wiedzę na temat pracy strych i nowych zaworów ( przepraszam bo mnie zaraz będziesz poprawiał elektrozaworów ) nie powinieneś jeździć samochodem by jej nie spalić. Pomijam że jest to teoria grubo naciągana. W swoim ostatnim poście sam wskazujesz że nie znasz tak naprawdę ani schematu, ani też budowy tej skrzyni cytuję :
    Ciśnienie można regulować ręcznie, jest jeden regulator główny i kilka innych odpowiedzialnych za sprzęgła i chyba lockup ale nie jestem pewien.
    Jeśli nie wiesz nie dotykaj bo popsujesz, a później zgonisz na innych.
    Aha i tak na koniec : Zawór regulujący ciśnienie linii oraz elektrozawór spięcia sprzęgła LOCK-UP w skrzyni DP0/AL4 są sterowane zmienną częstotliwością. Sterowanie to pochodzi ze sterownika ASB, który po odpowiednim przekształceniu sygnału otrzymanego z : czujnika ciśnienia, czujnika położenia przepustnicy, czujnika STOP, czujnika obciążenia silnika, czujników WE-WY, itd przesyła odpowiednie wartości do elektrozaworów. Jest to oficjalne zdanie z materiałów szkoleniowych RENAULT WARSZAWA 2001, na którym miałem przyjemność być i się uczyć, od ludzi ( twórców prawie że ) tego typu skrzyni biegów. Dzisiaj dla tak zwanego świętego spokoju sprawdziłem.
    Pewnie znów nazwiesz mnie zakompleksionym czy podobnie, trudno. Niestety jednak tak to wygląda.
    Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów i szybkiej naprawy skrzyni.

    ps. aha nie odpowiadam już na dalsze zaczepki bo pyskówka i przekonywania nie są tematem tego forum.
  • #277
    as0m
    Poziom 2  
    piotrek_ir4 - dzięki za wstępne porady, mam nadzieję że uda się mi szybko usunąć usterki
  • #278
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    osOm

    you're welcome :) if that write on priv
    sory że nie piszę jak Balcerowicz:)
    wszystkie porady na priv.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Dość. BAN. Takiej formy na forum nie akceptujemy.

  • Computer Controls
  • #279
    FIGIELP
    Poziom 11  
    Kto mi zdradzi, zmierzy rezystancję cewki elektrozaworu??
    Bo ja sobie zmierzyłem i wynik nie jest powalający, myślałem ze mają więcej OM, ale chciałbym poznać wasze odczyty.

    DF036 - zwarcie cewki, błąd sporadyczny, to mi wyskakiwało, czy powodem może być słabej jakości ELEKTROZAWÓR??
  • #280
    automix
    Poziom 19  
    zawory evl - 1,8 do 2,1
    zawory evs - 38 do 42
  • #281
    FIGIELP
    Poziom 11  
    automix napisał:
    zawory evl - 1,8 do 2,1
    zawory evs - 38 do 42


    no to mi tez pokazuje 1,8 OM i wyskakuje zwarcie - błąd sporadyczny, nie kumam jak może być zwarcie w nowym elektrozaworze na cewce...

    Dodano po 5 [minuty]:

    a tak nawiasem byłem zrobić w serwisie adaptację i nie to auto, ale błąd wyskoczył i to mnie wq...a
  • #282
    rysiekstrzelski
    Poziom 10  
    Witam jestem mechanikiem z Jaworzna ale pytanie dotyczy mojego scenica . Skrzynia dpo 040 podczas zapięcia look up jest szarpnięcie.Żadnych błędów ciśnienie w normie ,czy można to jakoś wyregulować.dodam że olej wymieniony,sterownik i zawory wyczyszczone,adaptacja wykonana. Szarpie tylko przy zapięciu look up
  • #283
    automix
    Poziom 19  
    FIGIELP No i tyle razy pisałem o adaptacji i tyle razy słyszałem że nie trzeba. No cóż.

    komputer pokazuje zwarcie. to że pokazuje zwarcie to znaczy że jest 'głupi". I to się nazywa interpretacja błędów. Powiedz czy komputer się nie myli?? miernik w rękę i do pracy. zwarcie jest pewnie na kablach. Może być też zwarcie pod wpływem temperatury w zaworze ( choć ja miałem taki tylko raz przypadek ).

    rysiekstrzelski Nie widzę, nie jeżdżę tym samochodem ale możliwe że lock-up jest już walnięty ( czyli konwerter do regeneracji ).
  • #284
    rysiekstrzelski
    Poziom 10  
    To mnie pocieszyłeś ,czy można z tobą telefonicznie porozmawiać?
  • #286
    FIGIELP
    Poziom 11  
    automix napisał:
    FIGIELP No i tyle razy pisałem o adaptacji i tyle razy słyszałem że nie trzeba. No cóż.

    komputer pokazuje zwarcie. to że pokazuje zwarcie to znaczy że jest 'głupi". I to się nazywa interpretacja błędów. Powiedz czy komputer się nie myli?? miernik w rękę i do pracy. zwarcie jest pewnie na kablach. Może być też zwarcie pod wpływem temperatury w zaworze ( choć ja miałem taki tylko raz przypadek ).


    jezu, jeszcze raz to rozbierać, wiązka idzie gdzieś do tyłu i nie za bardzo doszedłem jak ją wypiąć bo rączki mam spore, z zewnątrz jak patrze na przewody do wyjścia ze skrzyni niby OK, wiązka dalej tez nigdzie nie jest uszkodzona, rozbierania jest, ale jak mus to mu
    ATOMIX - podpowiedz jak rozłączyć wiązkę z tyłu skrzyni...
    - CO DO ADAPTACJI NIE SPODZIEWAŁEM SIĘ TAKICH REZULTATÓW
    - co do cewki hmmm mega zadki przypadek i raczej jak już raz się skleją przewody to na amen i wtedy raczej zwara jest cały czas...
  • #287
    automix
    Poziom 19  
    FIGIELP mój mentor mówił zawsze że samochód to jest jedna wielka niewiadoma, a renówka to już w ogóle. Może dla tego je tak lubię. Wbrew czystej logice ( z doświadczenia wiem że przy naprawach niektórych rzeczy lepiej się nią nie kierować ) wiem że coś co jest dla nas mało prawdopodobne może być możliwe. Częstą usterką skrzyń biegów są problemy z elektryką. Zdarzały mi się przypadki że za awarię skrzyni był odpowiedzialny ....... i to ciekawostka - czujnik ABS. Miał przerwaną izolację i indukował ( tak ja sobie to wytłumaczyłem ) i rozsiewał na wiązkę skrzyni. Po wymianie właśnie jego, awaria została usunięta. A trwało znalezienie tego z pół roku. Tak że może i złośliwie pisałem ale teraz wiesz czemu za wymianę zaworów trzeba zapłacić tyle. Oczywiście cena to sprawa względna i umowna. Jednak teraz wiesz że lepiej zapłacić i mieć gwarancję. I nie chodzi tu o to że nie chcę pomóc. chodzi o to że nie za bardzo wiem jak tak po omacku. Zacznij od wyczyszczenia i po doginania styków przy komputerze, na wielowtyczce.... itd. Nie wiem czy pomoże ale na pewno nie zaszkodzi. Zdarzyło mi się i taki rodzaj naprawy. Jak nie pomoże będziemy myśleli dalej.
  • #288
    FIGIELP
    Poziom 11  
    Ciężko się wypina ta wtyczkę na tyle skrzyni????
  • #289
    automix
    Poziom 19  
    o której mówisz??? o wielozłączu??? ja wiem. z jednej strony masz wysuwany plastik ( inaczej nie potrafię tego wytłumaczyć ) który musisz do końca wysunąć. Potem rozpinacz złącze. Żeby natomiast wyjąć wiązkę musisz tą część przykręconą do skrzyni odkręcić ( inaczej nie zdejmiesz pokrywy zabezpieczającej ) i ją rozsunąć. Ja robiłem to setki razy więc nie jest to dla mnie skopmplikowane, dla kogoś kto to robi pierwszy raz może być skomplikowane.
  • #291
    FIGIELP
    Poziom 11  
    temat wtyczki opanowany. Łatwe do opanowania. Czy w samym kompie może robić się zwarcie? Czy można zamienić kompy od skrzyni celem spr. czy nie wyjdzie błąd?
  • #292
    automix
    Poziom 19  
    kompy można zmienić pod warunkiem że :
    1. będzie z samochodu z takim samym silnikiem
    2. będzie z samochodu z takim samym osprzętem ( klima, abs )
    3. co bardzo ważne ( nie pamiętam a nie chce mi się szukać jaki masz rocznik ) Były dwa rodzaje lewarków biegów i musi być z takiego samego
  • #293
    rafgolf
    Poziom 8  
    Witam,
    potrzebuje pomocy, 10 dni temu kupiłem Renault Scenic 2001r. 2.0 16V 140koni z automatyczną skrzynią biegów.
    Po przejechaniu 80 km tym autem zaczęła się świecić kontrolka "skrzynia auto" zgasiłem silnik zapaliłem i już nie świeciła się kontrolka przez następne 150 km.
    Niema reguły czy auto zimne jest czy ciepłe.
    Teraz podczas eksploatacji kontrolka skrzynia auto świeci się od czasu do czasu, w momencie kiedy się zaświeca silnik wydaje taki głos jakby wchodził na wyższe obroty.
    Proszę pomóżcie, gdyż jestem załamany, auto miało być dla żonki aby mogła dzieci wozić. Pozdrawiam i czekam na jakąś pomoc.
  • #294
    automix
    Poziom 19  
    Podłącz samochód pod komputer i wyjdzie co jest do zrobienia. Możliwości kilka jest.
  • #295
    intelelsat
    Poziom 1  
    automix dziękuję za profesjonalną i fachową naprawę skrzyni. Polecam tego fachowca wszystkim. Warto pojechać nawet ponad 200 kilometrów w jedną stronę aby dokonał naprawy.
  • #296
    Pafnuc777
    Poziom 1  
    witam,
    witam posiadam renault scenic 1.6 16v z 99 roku. Ostatnio zerwał mi się pasek rozrządu. Po wymianie niezbednych części zaobserwowałem następujące problemy z skrzynią biegów:
    - auto po ruszeniu zmienia bieg przy 50 kmh a później nie zmienia więcej
    - nie reaguje na nagłe naciśnieęcie pedału gazu w celu redukcji biegu
    -po przejechaniu jakis 10 minut włącza się kontrolka skrzyni biegów jednak nie widać zmiany pracy skrzyni
    -do 80 kmh dość muli a potem idzie dobrze ale obroty są powyżej 4000 rpm
    -po zmianie biegu z P na D lub R następuje szarpnięcie
    - nie reaguje na przycisk D3 na drążku zmiany biegów
    Jutro zamierzam pojechać na komputer ale z wachowcami odnośnie skrzyni biegów u mnie ciężko wiec jak ktos nie wie jak i co szukać to może nie zanlaeść dlatego piszę na forum i proszę o rady i porady
  • #297
    automix
    Poziom 19  
    Z tego co piszesz wnioskuję że samochód jest cały czas w trybie awaryjnym. Posprawdzaj wszystkie połączenia skrzyni biegów. Niestety nie widzę tego więc tylko po diagnostyce komputerowej napisz co komp wykazał to będę w stanie coś mądrzejszego napisać.
  • #298
    goodmaster
    Poziom 23  
    Ja mam problem z AL4 w Citroenie c5tce III 2009r. benzyna, Szarpie mi skrzynia z 2-3, z 3-4, takie jakby uderzenie, wsteczny też glosno wchodzi i tez czuc uderzenie. Nie szarpei caly czas, czasem zdarzy jej sie ze plynnie ladnie zmieni biegi. Szarpie również wtedy gdy schodzi z biegów w dół. Szarpie gdy jest rogrzana, na zimnym oleju przeciaga biegi i nie slychac uderzen. KOles od razu stwierdzil zeby wymienic elektrozawor cisnieniowy, tak robił oryg z ASO, nic to nie dalo :) teraz zmienil elektrozawor lock UP, rowniez nic to nie dało... i gosc chce mi zmieniac moduł jakiś uzywany za 550-700 PLN.. troche jaja bo wymienil widocznie niepotrzebnie elektrozawory... sam musualem jechac zrobic adaptacje pozniej oprogramowaniem z ASO skrzyni po wymianie. Co to moze byc? Wie ktos :) ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    P.S. Komputer nie wykazuje bledow oraz na desce jest brak bledow, lecz skrzynia poszarpuje...

    Dodano po 10 [sekundy]:

    Olej wymieniony.
  • #299
    automix
    Poziom 19  
    jakie to jest szarpanie??? wiem głupie pytanie ale.... postaraj się na nie odpowiedzieć. Jest to szarpnięcie typu, obroty w górę i w momencie spięcia biegu obroty spadają i następuje szarpnięcie. Czy jest to szarpnięcie typu, uderzenie bez podbicia obrotów. Następne pytanie, czy czuć spięcie sprzęgła lockup. odpowiedz na te pytania będziemy myśleć dalej. Aha tak na koniec jaki jest olej tam wlany.

    Dodano po 3 [minuty]:

    a tak na marginesie : tak to jest jak na każde niedomagania skrzynie odpowiedź jest jedna WYMIANA ELEKTROZAWORÓW zamiast porządnej diagnostyki
  • #300
    goodmaster
    Poziom 23  
    automix napisał:
    Następne pytanie, czy czuć spięcie sprzęgła lockup. odpowiedz na te pytania będziemy myśleć dalej. Aha tak na koniec jaki jest olej tam wlany.


    Czy czuć spięcie sprzęgła lockup to nie wiem jak to rozpoznać niestety... Olej jest wlany Revanol taki jak podaje producent żeby wlać. Kolesie u których teraz próbuje naprawić skrzynię, znowu mi wymienili olej na jakiś swój niby dobry ale nie pamiętam nazwy. Reasumując olej był wymieniony przy przebiegu 150 tys i przy 160 tys ponownie. Jeśli chodzi o te stuki to gdy właczam R to jest zapiecie biegu i stuknięcie, dosyc mocne uderzenie. Przypuszczam, ze nie powinno czegos takiego być. A jesli chodzi o przełaczanie biegów to tak jak pisałeś, obroty lecą w górę i gdy sa w górze to następuje przełączenie biegu i szarpnięcie. Tak samo szarpie gdy zmienia biegi w dół, nawet gdy jadę sobie wolno i spokojnie zwalniam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    automix napisał:
    a tak na marginesie : tak to jest jak na każde niedomagania skrzynie odpowiedź jest jedna WYMIANA ELEKTROZAWORÓW zamiast porządnej diagnostyki

    Masz rację, ja też serwisuje ale elektronikę trochę innego typu i zawsze staram się znaleźć dokładny problem a nie tak na pałe naprawiać i szlag mnie trafia jak widzę takich "specjalistów" jak w/w.