Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 12 Maj 2011 11:06 280522 819
  • #31 12 Maj 2011 11:06
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    Napisz do mnie na PW, tki się nie odkręca. Teraz trzeba zdjąć cały sterownik który jest pod miskom nie ta śrubą w dp0 jest na kwadrat na środku skrzyni z miską.
    Skąd jesteś?

    Poprawiłem pisownię.[CameR]

  • SterControl
  • #32 12 Maj 2011 21:25
    airbag
    Poziom 12  

    Rozebrałem osprzęt silnika i zdemontowałem pokrywę elektrozaworów, płytka blokująca porusza się normalnie. Czy regulacja powinna załatwić sprawę?
    Nie zdemontowałem rozdzielacza hydraulicznego. Dziękuję za pomoc Panu piotrek_ir4, mam nadzieję że pomoże mi Pan uporać się z tą skrzynką do końca.

  • #33 15 Maj 2011 19:20
    airbag
    Poziom 12  

    Pan Piotrek_ir4 przeprowadził mnie pomyślnie przez naprawę usterki którą sam spowodowałem. Całość naprawy, łącznie z dorabianiem klucza do korka wlewu oleju to 3 x po około 2 godziny. Teraz zrobiłbym to w 2 godziny. Prosta naprawa którą okoliczni fachowcy wyceniali na 1500 - 3000 zł i twierdzili że potrwa minimum 1 tydzień. Uważajcie komu zostawiacie auto do naprawy! Ja polecam Pana Piotrka i pochwalam jego życzliwą i bezinteresowną postawę.

  • #34 21 Lis 2011 12:09
    danus72
    Poziom 9  

    Witam
    Nie otwieram nowego tematu bo mój jest podobny do opisywanych wyżej i dotyczy
    Renault Megan 2 1.6 16V automat
    Z tego co przeczytałem wyżej to skrzynia jest typu DP0 ( hamuje biegami )
    Problem jest taki że przy zmianie biegów z 1 na 2 za każdym razem włącza się jakby coś pośredniego co powoduje że jak wciskam mocniej gaz obroty rosną a auto ciągnie dużo słabiej Taki stan trwa ok. 2-3 sekundy i dopiero włącza się dwójka. Mam wrażenie jakby za późno odłączało się sprzęgło
    Drugi problem pojawił się jak przyszło kilka stopni mrozu a auto nie było używane 2 dni. Ruszyłem z pod domu powoli ( do drogi głównej ok.100m ) więc cały czas 10km/h a jak ruszyłem na głównej to przez ok. 3km obroty w granicach 2,5tys. i nie było słychać kiedy przełącz biegi, jakby cały czas jechało na sprzęgle. Dodawanie gazu powodowało wzrost obrotów a przyspieszało minimalnie. Po rozgrzaniu problem zniknął. I w ogóle jak jest zimny rano to mam wrażenie jakby za późno odłączał sprzęgło.
    Napiszcie proszę co może być przyczyną i od czego zacząć sprawdzanie bo u nas w serwisie to najchętniej wymienili by cała skrzynię razem z silnikiem.
    Czy może to powodować olej w skrzyni? Jeszcze nie sprawdzałem jaki jest stan oleju.
    auto jest z 2005 roku. przebieg 45000km raczej autentyczny bo w 2009 ostatni serwis w salonie 26000km.(Francja)
    Z góry dzięki
    Pozdrawiam.
    Daniel

  • #35 24 Sty 2012 10:45
    gayosic
    Poziom 2  

    Witam. Miałem podobny problem jak koledzy "wyżej" przy zimnej skrzyni moglem zapomnieć o jakiejkolwiek jeździe. dochodziło już do tego ze mimo "nagrzania" się skrzyni jade sobie 90 i nagle jex... i znow trzeba bylo szukac miejsca zeby sie zatrzymac... pomogła wymiana elektrozaworów i oczywiście oleju. koszt to 1180 zł z robocizną. wszystko trwało niecałe dwie godziny. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to moge polecic dobry warsztat w Tarnowie woj malopolskie.
    jakby co to gayos(malpa)op.pl

  • SterControl
  • #36 15 Lut 2012 14:16
    clov
    Poziom 2  

    Witam. Mam podobny problem do opisanych wyżej z moim scenikiem I po faceliftingu 1,6 16V 1999r. Skrzynia automatyczna pewnie DP0, ale jak to kobieta nawet nie wiem gdzie sprawdzić. Czasami, a w sumie zdażyło się to 4 razy odkąd rok mam auto, w trakcie jazdy jak wcisnę mocniej pedał gazu, żeby kogoś wyprzedzić :) przechodzi w tryb awaryjny i zapala się kontrolka automatycznej skrzyni biegów. Poza tymi przypadkami skrzynia zmienia biegi jak na moje oko idealnie, płynnie bez żadnych szarpnięć.
    Czy może to być problem spowodowany tym, że nie źle obchodzę się ze skrzynią? Czy raczej mam awarię o której pisali wcześniej koledzy?
    Dodam, że kontrolki zapalały się raz latem, raz jesienią, na święta i teraz niedawno. Olej wymieniany był jakiś rok temu. Poziom oleju jest ok, bo sprawdzał nam to mechanik jakiś czas temu. 3 tygodnie temu jak miałam zblokowany immobiliser auto było podłączone pod komputer i nie wykazywał żadnych błędów. Z góry dziękuję, za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam

  • #37 15 Lut 2012 20:22
    bartek_j
    Poziom 35  

    Pewnie początek końca elektrozaworów. Ale dopóki nie jest to problem systematyczny to można jeździć. Jak zdarzy się jeszcze raz to proponuję podjechać najlepiej jeszcze tego samego dnia do kogoś kto ma CLIPa czyli kompa serwisowego do renówek i wyczytać jaki błąd się złapał w sterowniku skrzyni, bo złapać się powininen...

  • #38 16 Lut 2012 10:05
    clov
    Poziom 2  

    Dzięki za informacje. Szczerze muszę powiedzieć, że to auto staje się coraz bardziej kosztowne - immobiliser, wymiana amortyzatorów. A tak na tzw. oko jak szybko te elektrozawory się zużywają? Jak już zaczął się problem to przy jeździe średnio 25 km dziennie padną całkowicie za miesiąc czy rok? Potrzebuje rady fachowca bo nie wiem czy domowy budżet poradzi sobie z tym autkiem. Jeszcze raz dzięki za wszelkie rady.
    Pozdrawiam

  • #39 16 Lut 2012 10:50
    gayosic
    Poziom 2  

    Mogę tylko powiedzieć jak było u mnie. kontrolka zapalała się rzadko, aż nagle przyszedł czas, w którym na przejechanie 7km błąd wyskoczył 5 razy. Po tym wyczynie szala goryczy się przelała i elektrozawory musiałem wymienić. hmmm... skoro już się w auto inwestuje, to nie widzę sensu myśleć o zmianie :)

  • #40 16 Lut 2012 21:23
    clov
    Poziom 2  

    Dzięki, zobaczymy na razie jest wszystko ok i skrzynia działa jak marzenie. Na takie śniegi jak teraz jest wprost idealnie. A zmiana będzie, ale za rok więc liczę na to, że do tego czasu jeszcze elektrozawory wytrzymają. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Sceniczków.

  • #41 23 Lut 2012 17:48
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Witam
    Widzę, Kolego Automix, że doskonale znasz automatyczne skrzynie w Renault Scenic etc, a jestem naprawdę bardzo daleko od Polski, również nie jestem ,,samochodziarzem". Wobec tego do Ciebie prośbe o wyjasnienie defektu skrzyni typu DP0. Ktoś ze znajomych ma kłopot. Renault Megane 2003, skrzynia weszła w tryb awaryjny, a w miarę zaawansowany tester wyświetla kody bledów
    6D
    5G
    8D
    Czy mogłbyś podać ich znaczenie.?
    Potem zobaczymy co dalej.
    Dzieki.

  • #42 23 Lut 2012 18:14
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    witam ale błąd jest stały nawet rozpięcie akumulatora ponowne zgaszenie i włączenie zapłonu nie pomaga ?

  • #43 24 Lut 2012 02:36
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Jutro będzie wiadomo, choć sądzę że tak, zdaje się, że próbowali kasować błędy skanerem, może i rozłączaniem baterii, zapytam, auto nie moje, tylko mechanik i właściciel samochodu znajomi :D
    Dzieki za zainteresowanie.

  • #44 24 Lut 2012 21:06
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Pytałem dziś, po włączeniu zapłonu zaświeca się kontrolka ,,oscyloskopek" i skrzynia ma tylko jeden bieg do przodu, N i R. Kody błędó zczytane za pomocą Launch X 431 wyglądają jak powyżej.
    Pozdrawiam

  • #45 18 Mar 2012 14:20
    automix
    Poziom 19  

    Przepraszam że tak późno ale ..... lepiej późno niż wcale. Błędy które Pan napisał wcześniej nic konkretnie minie mówią, bo ja osobiście do renówek używam CAN CLIP. Nie znam wogóle numerologi LUNCHA bo go nie mam i nie używam. Ale skoro błąd pokazuje się zaraz po przekręceniu kluczyka na zapłon ( czy odpaleniu autka ) To pewne jest że jest to błąd elektryczny. Albo jakiś czujnik poleciał, albo kabel gdzieć się uwalił, albo kostki brudne czy chociaż by bezpiecznik walnięty. Możliwe też że walnął któryś elektrozawór lub komputer ASB ( chociaż to mnie prawdopodobne ).

  • #46 28 Mar 2012 20:38
    Maszkaronik
    Poziom 1  

    Witam
    pozwolę sobie na podpięcie się pod temat:
    Scenic 97, 1.6
    automat AD4
    Objawy:
    na wstecznym jedzie nawet szybciej niż do przodu
    na Drive bez naciskania gazu po płaskim się toczy,
    jednak po wciśnięciu pedału gazu, momentalny wzrost obrotów silnika
    brak widocznego zwiększenia prędkości.
    W sumie problem pojawia się gdzieś między 1 a drugim biegiem.
    Autko potrafi jednak się rozpędzić i powyżej 50 km na godzinę jedzie normalnie.
    Brak jakiejkolwiek informacji na desce rozdzielczej o trybie awaryjnym.
    Jakaś diagnoza?? Jeden z mechaników przez telefon proponuje sprawdzić bezpieczniki, ale które to nie bardzo wie :( - bo to automat
    Tak bez pacjenta ;)

  • #47 02 Kwi 2012 12:37
    danus72
    Poziom 9  

    Witam serdecznie.
    mam kilka pytań co do wymiany oleju w moim aucie (megane 1.6 16v rok 2005)
    Dowiadywałem się w salonie (podawałem VIN) że jest to skrzynia DP0 ale z jakimś dopiskiem 050 i wygląda jakoś inaczej niż opisywane u Was. Czyli w misce olejowej niema podwójnej śruby. Jest za to pojedyncza na klucz kwadrat. Gdy się ją wykręci zaczyna spływać olej ale nie cały potem przez ta pierwszą śrube wykręca się mniejszą długa i spływa reszta oleju.
    Widziałem to wszystko jak robił to mechanik w warsztacie zajmującym się automatami.
    Ale trochę mnie zdziwiło jak po nalaniu 4litrów oleju i odpaleniu auta (na "N") jeszcze raz odkręcił tą pierwszą dużą śrubę, olej się przelewał dość szybko i stwierdził że jest dobrze bo sie przelewa. Zakręcił i miało być OK. Ale gdy zacząłem jeździć zauważyłem dużą zmianę w charakterystyce skrzyni. Myślałem może że to nowy olej i sie wszystko ułoży ale skrzynia zaczeła nawet trochę szarpać przy delikatnej jeździe.
    A co do przeciągania między 1-2 to przed wymianą przeciągała mniej. I jeszcze redukuje chyba za późno. Przedtem mocniejsze wdeptanie gazu powodowało natchmiastowa redukcję a teraz sie zastanawia i woli rozpędzaćsie na 4 mułowato niż zredukować.
    Bardzo Was prosze odpowiedzcie czy zrobili mi tę wymiane prawidłowo i jak można sprawdzić czy stan oleju jest prawidłowy bo boję się jeździć.
    dzięki z góry. pozdrawiam

  • #48 02 Kwi 2012 15:46
    automix
    Poziom 19  

    Stare porzekadło mówi : jak mechanik nie wie jak się do tego zabrać to niech się nie bierze.
    Procedura sprawdzania oleju dla skrzyń DP0 jest zawsze taka sama, a to że korek wygląda trochę inaczej ( a tym przypadku wewnętrzny imbus ) to mało istotne.
    Proszę spuścić cały olej, wlać 3,5 litra nowego oleju ( elfmatic D3 synt ) odpalić autko i rozgrzać skrzynie biegów do temperatury 65 stopni. ( skrzynie nie silnik ). Odkręcić śrubę kontrolną ( czyli bez tej wewnętrznej ) i zlać kropla po kropli ok 100 - 150 ml oleju. Jeśli oleju będzie mniej ostudzić skrzynie, dolać kolejne 0,5 litra i ponowić procedurę sprawdzania stanu oleju. Proszę pamiętać również o konieczności wpisania daty wymiany oleju w komputerze. Jest to bardzo ważne

    Dodano po 4 [minuty]:

    do pana maszkaronik : Pana problem to :
    1. nieszczelność na koszu k1
    2. uszkodzony sterownik hydrauliczny
    3. wytarte ( zużyte ) tarczki kosza k1

    Żaden z tych problemów się nie wyklucza wzajemnie, a weryfikacja tego jest możliwa po wykonaniu dokładnej diagnostyki.

  • #49 03 Kwi 2012 12:51
    danus72
    Poziom 9  

    Do Pana automix.
    Dzięki za szybką odpowiedź ale proszę o wyjaśnienie kilku rzeczy.
    1. W innym swoim post-cie opisuje Pan wymianę oleju w DP0 trochę inaczej.
    tzn. że trzeba wlewać dopuki nie zacznie się przelewać z korka przelewowego a potem dolać jeszcze 150-200ml.
    Czy ta różnica spowodowana jest tym że moja skrzynia jest jakaś inna?
    2.Pisze Pan że teraz muszę wylać cały olej i wleć nowy.
    Czy nie mogę po prostu spuścić trochę (jeśli za dużo) lub dolać trochę (jeśli za mało)?
    3.Zalany olej to ELF ELFMATIC G3 synt. Wlane jest 4l. i przejechane na nim 200 km.
    4. Czy jeżdżenie na tak wymienionym oleju jest jakies szkodliwe bo jestem umówiony do ASO za 4 dni.
    dzieki z góry.pozdrawiam.

  • #50 03 Kwi 2012 17:52
    automix
    Poziom 19  

    W nowszych modelach ( tak jak u Pana ) procedura jest jest taka jak Panu napisałem. Jeżdżenie samochodem z zadurzą ilością oleju jest szkodliwe dla skrzyni biegów.
    Co do ulania trochę oleju. Może Pan sobie kombinować ale jak Panu padnie skrzynia to proszę mieć żal tylko i wyłącznie do siebie. Ja opieram się na procedurach serwisowych i taką Panu przekazałem. Może Pan wlać ten sam olej skoro jest na nim przejechane tylko 200 km.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Niech Pan sobie sam odpowie na pytanie zadane czy to jest szkodliwe. Sam Pan zauważył że skrzynia dziwnie pracuje po tej wymianie oleju czyli chyba jeździć tak nie można.

  • #51 03 Kwi 2012 19:19
    danus72
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedź.
    proszę mi jeszcze tylko powiedzieć czy drżzek przekładni ma być w pozycji "N" podczas sprawdzania?

  • #53 10 Kwi 2012 01:11
    moby_76
    Poziom 8  

    Witam!
    Jeśli można, to jeszcze ja się podepnę z moim problemem.

    Moje auto to Renault Scenic II (rocznik 2004), silnik benzynowy 2.0 16V (F4R), skrzynia czterobiegowa (DP0), przebieg rzeczywisty (!) 48 tys. km.

    Po tym jak trzy razy auto "weszło" w tryb serwisowy i wyświetliły się komunikaty "BOITE VITESSES A CONTROLER" - "SPRAWDŹ PRZEKŁADNIE" i "DEFAILLANCE ELECTRONIQUE" - "USTERKA ELEKTRONIKI", postanowiłem wymienić olej w skrzyni. Zrobiłem to w ASO Renault.

    Sytuacja książkowa, a raczej forumowa:) Jazda>szarpnięcie>tryb serwisowy. Po zatrzymaniu auta, wyłączeniu silnika i po ponownym uruchomieniu można kontynuować jazdę aż do ponownego "bum".
    Przy moim przebiegu stawiam chyba na te słynne elektrozawory (modulatory) ciśnienia oleju. Boję się tylko, że po wymianie (chyba ok. 1600PLN) problem nie ustąpi, a o prawidłową diagnozę (czyt. dobrego mechanika od ASB) jest bardzo trudno.
    Pozostaje mi na razie małe ASO w moim miasteczku. Olej wymieniłem właśnie u nich, udało się wymienić 5,5 litra. W dniu wymiany wszystko było OK, pojeździłem trochę robiąc przedświąteczne zakupy. Na drugi dzień ledwo zjechałem od rodziny do domu :( Na odcinku 20 km skrzynia weszła 7-8 razy w tryb serwisowy. Już po pierwszej awarii i po ponownym uruchomieniu auta postanowiłem zmieniać biegi "ręcznie" i tylko do trójki. Zawsze to mniejszy szok dla silnika i skrzyni. Jadąc na trójce pojawiają się tylko komunikaty i nie ma szarpnięcia. Przy zmianie biegu z pierwszego na drugi czasami trochę szarpało. Tak jakby skrzynia za długo na jedynce trzymała i nagle gwałtownie wrzucała dwójkę.
    Przepraszam, że tak dokładnie wszystko opisuję, ale zostałem bez auta, Żonka zdenerwowana, a mechanicy w serwisie podczas wymiany oleju coś popaprali w aucie. Można powiedzieć, że jedno zrobili, a drugie spieprzyli.
    I miałbym w tym miejscu kilka pytań:

    Pytanie nr 1. Na początek zapytam, gdzie jest gniazdo diagnostyczne skrzyni DP0? Czy jest jeszcze inne oprócz tego pod przesuwanym schowkiem?
    Pytam, ponieważ w serwisie powiedzieli, że muszą zdemontować pod maską część instalacji LPG, która uniemożliwia diagnostykę przekładni. Wyraźnie byli niezadowoleni, że to nie u nich ją montowałem. Wcześniej pytałem się o koszty montażu. Domyślam się, że aby coś przy LPG demontować, to trzeba zamknąć zawór przy zbiorniku na gaz? Na bank tego nie robili-wiem co i jak miałem w bagażniku poukładane.

    Pytanie nr 2. Czy przy wymianie oleju w skrzyni, majstruje się też coś w kabinie??? Czy trzeba demontować wycieraczki i plastiki z podszybia? Pytam, ponieważ były demontowane i na dodatek źle złożone.

    Pytanie nr 3. Co może cicho, lecz bardzo irytująco jednostajnie "terkotać/pukać" (takie plastikowe "tyk, tyk, tyk") gdzieś pod kokpitem, może za schowkiem? Za wyświetlaczem? Mam wrażenie, że głębiej, tak bliżej komory silnika, raczej po prawej stronie. Chociaż ucha nie dam sobie uciąć:) Wiecie na pewno jak ciężko określić różne odgłosy w kabinie. Pojawiło się ono właśnie po wymianie oleju (!). Jeździ się z "tym" beznadziejnie. Tutaj dodam, że nie jest to spowodowane silniczkiem sterującym recyrkulacją, ani innymi elementami sterującymi klimatronikiem. Przerabiałem już ten temat :)

    Jeszcze dziś jadę z tym wszystkim do reklamacji.
    Opiszę jeszcze, kiedy słychać to "tykanie". Wczoraj sprawdzałem to jeszcze na postoju. Więc tak, auto uruchomione, skrzynia w pozycji "P". Cisza, bardzo delikatnie naciskam pedał gazu (naciskam może kilka milimetrów), obroty jeszcze nie wzrastają (!) a już pojawia się denerwujące terkotanie. Puszczam pedał-cisza. Tak za każdym razem. Gdy wciskam powoli gaz mocniej i obroty rosną, terkotanie jest nadal. Przy wyższych obrotach albo ten odgłos znika, albo po prostu go już nie słychać.
    Zmieniam pozycję drążka skrzyni na "D", dodaje gazu, ruszam, terkocze. Osiągam pewną prędkość i cisza. Zmian biegu z jedynki na dwójkę i znów terkocze. Po pewnym czasie przestaje, zmiana biegu na trójkę i terkocze. Co to może być? Czy pod kokpitem są jakieś podzespoły elektryczne/elektroniczne, które mogłyby wydawać takie dźwięki?
    Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki!

  • #54 10 Kwi 2012 08:45
    automix
    Poziom 19  

    Pytanie numer 1. NIE AM INNEGO GNIAZDA DIAGNOSTYCZNEGO JAK TO POD PRZESUWANYM SCHOWKIEM. MECHANIK PRÓBUJE NACIĄGAĆ. GNIAZDO NAZYWA SIĘ OBD I SŁUŻY DO KOMUNIKACJI Z WSZYSTKIMI MODUŁAMI SAMOCHODU. TYM BARDZIEJ ŻE W PANA SAMOCHODZIE JEST SIEĆ MULTIPLEKSOWA.

    Pytanie nuer 2. JAk dla mnie nie ma takiej potrzeby chyba że ktoś chce sobie ułatwić czasami dojście do niektórych rzeczy. Jednak w tym samochodzie jeszcze raz mówię nie ma takiej potrzeby.

    Na pytanie numer 3 nie odpowiem .Dźwięki w samochodzie to bardzo trudny temat. Ja tego nie słyszę więc wogóle się nie wypowiadam.

  • #55 11 Kwi 2012 14:46
    moby_76
    Poziom 8  

    Czy "padające", terkoczące KZFR będzie słychać w kabinie?
    Chodzi mi o opisany wcześniej odgłos słyszalny właśnie w kabinie. Pod maską już mniej, może tak gdzieś głęboko za silnikiem.

  • #56 05 Maj 2012 14:41
    harley65
    Poziom 1  

    mam pytanie. auto ma już kilka kilometrów ale tej zimy coś się stało ze skrzynią, dpO, auto straciło moc i nie zapina sie czwarty bieg mimo iż obroty dawno na to wskazują. auto rok 1998, 2l benzyna 8 zaworów, proszę o pomoc

  • #57 07 Cze 2012 23:47
    darodna
    Poziom 1  

    witam tez mam problem z automatyczna skrzynia w renault clio 1.4B 2000r... mianowicie... nie ma znaczenia czy silnik i skrzynia sa cieple czy zimne wciskam gaz jade i przy zmianie z 1 na 2 robi sie dziura auto wpada w duzo wyzsze obroty tak jakby 2 bieg nie wszed trwa to kilka sekond obroty spadaja szarpniecie i jest drugi bieg z innymi biegami jest ok tylko z 1 na 2..po dluzszej jezdzie skrzynia wpada w tryb awaryjna gasze zapalam bledu nie ma ale dalej jest problem ze zmiana 1 na 2 po podpieciu pod clipa sa dwa bledy
    1.. Regulacja cisnienia oleju
    2 Obwod czujnika predkosci obrotowej na wyjsciu skrzyni biegow..
    nie znam sie na automatycznych skrzyniach tak ze prosze o pomoc bo nie wiem czy wiaze sie to z wymiana skrzyni czy tylko remontem auto ma przejechane 138tys km z gory dzieki

  • #58 02 Wrz 2012 21:19
    Nicpon28
    Poziom 2  

    Witam. Pozwole sie podpiac pod temat poniewaz mam podobny problem.
    Otóż u mnie auto nie zrzuca biegu na 1 jak staje.. jak ruszam jest szarpniecie i dopiero jade... od niedawna po 2 biegu mam pustke jakby nie chcial sie wpiac trzeci.. ustaje po zdjeciu nogi z gazu i po przetoczeniu auta kilkaset metrow... znajomi mechanicy (garazowcy) mowia ze to tylko olej... nie wiem jaki to rodzaj skrzyni bo jestem zielony w temacie. Scenik 2.0 RT 84kW automat '98... nie wiem czy oplaca sie naprawiac czy sprzedac na zyletki..

  • #59 06 Wrz 2012 23:34
    automix
    Poziom 19  

    Koledzy garażowcy jak nie znają się na automatach niech głupio nie doradzają. Nie jest to problem oleju.

  • #60 12 Wrz 2012 18:24
    Nicpon28
    Poziom 2  

    czyli najlepiej jechac do warsztatu??