automix, liczyłem, że napiszesz coś więcej o tym o co pytałem tj. regulację ciśnień w bloku elektrozaworów na stanowisku diagnostycznym i profesjonalnej diagnostyce.
Rozumiem, że wytyczne sieci serwisowej (dokumentacja) nie przewidują takiej diagnostyki. Szczerze szanuję takie podejście serwisu (Twojego/każdego).
Jeden z moich znajomych lekarzy przestał leczyć kilka dobrych lat temu. Przyznał się, że leczenie to teraz stosowanie procedur wobec pacjentów, które mają minimalizować odpowiedzialność zawodową w razie "najgorszego"...
Cyt.: "Zatem poczytaj, poznaj a potem pisz." Poczytałem o powracających (20-30 tys. km) problemach trybu awaryjnego po wymianie elektrozaworów w tym wątku (str 3) i np. tu http://fixed4free.com/answers.php?id=155958 oraz wielu innych.
Pościągałem wszelkie dostępne w sieci instrukcje serwisowe do dp0 i al4, poznałem skrzynię i mogę napisać jak W MOIM PRZYPADKU trybu awaryjnego od 100000 km nie musiałem jeszcze wymieniać e-zaworów ani czegokolwiek innego poza olejem
(160tys. przebiegu).
Wewnątrz sterownika hydraulicznego znajdują się sprężyny, które z czasem pod wpływem stałego nacisku ulegają skróceniu, to przekłada się na zmianę nastawionych fabrycznie ciśnień przy których następuje przełączanie zaworów. W ciągu kilku lat skrócenie potrafi wynieść ok 10-15% nominalnej długości sprężyny. Jeśli właściwy zakres ciśnienia które reguluje zawór wynosi np. 2.5-3.0 bar to srócenie się sprężyny o 10% skutkuje zakresem... ? Niestety tego błędu nie odczytamy w logach z komputera.
Ręczna korekta sprężyn (zmierzona długość) za pomocą śrub regulacyjnych do pierwszych trybów awaryjnych przy lock-upie (jedynych zresztą i naszczęście
) i tak co dwa lata gładkiej jazdy...
Firma Sonnax robi zestawy naprawcze ze swoimi sprężynami... Gdyby ktoś z Kolegów Serwisantów pochwalił się, że ma stanowisko diagnostyczne i potrafi wymienić sprężyny i wyregulować ciśnienia... Dziwię się, PSA nie potrafi
poprawić tych sprężyn od 15 lat, zrobić akcji...
Potwierdzę określenie kol. automix, że takie regulacje w warunkach domowych to jednak "grzebanie", coś jak strojenie fortepianu przez głuchego
Nie róbcie więc tego sami w domu ale też miejcie na uwadze, że Beethoven pisał swoje największe dzieło IX Symfonię będąc zupełnie głuchym.
Pozdrawiam, życząc nam dużo zdrowia zdala od procedur medycznych a kol. automix - mistrzostwa w fachu na miarę Beethovena.
PS. Kol. automix - pierwszy i ostatni zawór e-magnetyczny naprawiałem jakieś 25 lat temu w pompie wtryskowej Boscha. 3 miliony złotych za nowy zawór w sieci Boscha to nie była cena na ucznia liceum (nawet z własnym vw
)
Rozumiem, że wytyczne sieci serwisowej (dokumentacja) nie przewidują takiej diagnostyki. Szczerze szanuję takie podejście serwisu (Twojego/każdego).
Jeden z moich znajomych lekarzy przestał leczyć kilka dobrych lat temu. Przyznał się, że leczenie to teraz stosowanie procedur wobec pacjentów, które mają minimalizować odpowiedzialność zawodową w razie "najgorszego"...
Cyt.: "Zatem poczytaj, poznaj a potem pisz." Poczytałem o powracających (20-30 tys. km) problemach trybu awaryjnego po wymianie elektrozaworów w tym wątku (str 3) i np. tu http://fixed4free.com/answers.php?id=155958 oraz wielu innych.
Pościągałem wszelkie dostępne w sieci instrukcje serwisowe do dp0 i al4, poznałem skrzynię i mogę napisać jak W MOIM PRZYPADKU trybu awaryjnego od 100000 km nie musiałem jeszcze wymieniać e-zaworów ani czegokolwiek innego poza olejem

Wewnątrz sterownika hydraulicznego znajdują się sprężyny, które z czasem pod wpływem stałego nacisku ulegają skróceniu, to przekłada się na zmianę nastawionych fabrycznie ciśnień przy których następuje przełączanie zaworów. W ciągu kilku lat skrócenie potrafi wynieść ok 10-15% nominalnej długości sprężyny. Jeśli właściwy zakres ciśnienia które reguluje zawór wynosi np. 2.5-3.0 bar to srócenie się sprężyny o 10% skutkuje zakresem... ? Niestety tego błędu nie odczytamy w logach z komputera.
Ręczna korekta sprężyn (zmierzona długość) za pomocą śrub regulacyjnych do pierwszych trybów awaryjnych przy lock-upie (jedynych zresztą i naszczęście

Firma Sonnax robi zestawy naprawcze ze swoimi sprężynami... Gdyby ktoś z Kolegów Serwisantów pochwalił się, że ma stanowisko diagnostyczne i potrafi wymienić sprężyny i wyregulować ciśnienia... Dziwię się, PSA nie potrafi


Potwierdzę określenie kol. automix, że takie regulacje w warunkach domowych to jednak "grzebanie", coś jak strojenie fortepianu przez głuchego

Pozdrawiam, życząc nam dużo zdrowia zdala od procedur medycznych a kol. automix - mistrzostwa w fachu na miarę Beethovena.
PS. Kol. automix - pierwszy i ostatni zawór e-magnetyczny naprawiałem jakieś 25 lat temu w pompie wtryskowej Boscha. 3 miliony złotych za nowy zawór w sieci Boscha to nie była cena na ucznia liceum (nawet z własnym vw
