Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 11 Gru 2014 14:52 305095 886
  • #421 11 Gru 2014 14:52
    hiubik
    Poziom 1  

    Witam,
    Posiadam Lagune 2004 Z DP0, Mam w niej obiaway typowe dla elektrozaworow.
    Na zimnym oleju, skrzynia ma problem z przelacaniem biegow, pojawiaja sie szarpniecia, no i po kilku minutach wchodzi w tryb serwisowy. Jak juz olej sie rozgrzeje i po ponownym uruchomieniu, skrzynia zaczyna pracowac prawidlowo.
    Podejrzewam elektrozawory, ale rowniez moze to byc cos innego, sam za to zabierac sie nie chce, z braku miejsca i narzedzi.
    Szukam jakiegos sprawdzonego warsztatu/mechanika Warszawa i okolice.

    Pozdrawiam

  • SterControl
  • #422 15 Gru 2014 13:34
    pawlos2
    Poziom 10  

    Miałem to samo,na 99% będą to elektrozaworki,mi wymieniał Piotrek,cofnij kilka stron wstecz,okolice Grójca,jak zainteresowany napisz na priv to dam namiary

  • #423 18 Gru 2014 15:29
    matteo_
    Poziom 9  

    witam
    niedawno pojawił się problem z automatem nie włącza mi lock-up, nawet jak się rozgrzeje auto, problem pojawił się po wizycie u mechanika, który wymieniał uszczelniacz przy wałku napędowym. Lock up mogę załączyć "piłując" auto powyżej 4500obr/min i mogę tak jechać do momentu zatrzymania, później sprzęgło się rozłącza. Sporadycznie pojawia się kontrolka awarii automatu ale wszystkie biegi działają (w momencie jak mam zapiety lockup to przy pojawieniu kontrolki rozłączy go) auto to scenic 2.0 16v skrzynia dp0 065. To objaw zużycia elektrozaworu ELVU?
    czy może to coś z pompą? Biegi przełącza bez większych szarpnięć, nie przeciąga.
    poziom oleju był sprawdzony i jest ok.

  • #424 18 Gru 2014 16:16
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    hm witam?
    było dobrze wcześniej tak?
    który zimering (uszczelniacz wymienia)dolał oleju,jakiego ?oby nic mu nie wpadło jak go wyciągał czasem trzeba go tak zmasakrować by wyszedł.
    Mówisz o uszczelniaczu półosi.
    Niech ci powie prawdę to jest jego błąd czy dolał olej czasem 2 setki mają znaczenie jaki dolał , czy sprawdził stan?czy na pewno mu nic nie wpadło.
    Niech zmieni olej
    Więcej szczegółów proszę ?
    A

    Dodano po 32 [minuty]:

    HUBIK
    SŁUCHAJ OD TEGO TRZEBA ZACZĄĆ
    PODJEĆ KIEDYŚ DO LOT AMS JAK BĘDĘ NA NOCY PODŁĄCZYMY I ZOBACZYMY CO JEST.
    MOŻE BYĆ COŚ INNEGO ALE NIE MUSI.

  • SterControl
  • #425 18 Gru 2014 16:59
    automix
    Poziom 19  

    @matteo_ zacznij od podstawowej rzeczy. czujnik stopu ( pod pedałem hamulca ) wymień go i dobrze wyreguluj cena ok 20-30 zł a to on jest najczęstszym powodem nie załączającego lock-up

  • #426 19 Gru 2014 08:44
    matteo_
    Poziom 9  

    Wielkie dzieki automix
    to wina dokladnie tego czujnika,
    elektryczne jest ok ale gwint na nim jest zerwany i czujnik wysunął sie
    psychicznie przygotowywałem się na remont skrzyni (i duże koszty) a winna taka pierdółka
    pozdrawiam
    i jeszcze raz wielkie dzieki

  • #428 21 Gru 2014 21:09
    pete.c
    Poziom 12  

    Może u mnie to samo jest?
    Jak już pisałem auto jest tępe od zawsze i dużo pali...
    Gdzie będzie ten parametr na CLIPie (dorwałem znajomka z tym sprzetem)...
    Idę popatrzeć co jest pod hamulcem... :D

  • #429 21 Gru 2014 21:16
    automix
    Poziom 19  

    problem w tym że clip często pokazuje że z czujnikiem jest ok. a de facto tak nie jest. podobno wynika to z powolności clipa i komputerów ( laptopów ) jednak z czego to wynika nie wiem. ja kiedyś się bawiłem i używałem do weryfikacji tego oscyloskopu jednak od jakiegoś czasu zrezygnowałem z tej zabawy i wymieniam jak mam tylko podejrzenie jego uszkodzenia.

  • #430 21 Gru 2014 21:26
    pete.c
    Poziom 12  

    Tak zrobię coś mi się wydaje. Czy to jest ten czujnik który załącza światła stopu? Właściwie nad pedałem, zielony, obrócony przewodami w kierunku nóg? Szczerze to nie bardzo rozumiem co tam mogło by się zepsuć. Jak rozumiem jest to raczej potencjometr niż przełącznik? Może 'przejechać' go omomierzem?
    Kurczę mój główny problem polega na tym że to jest mój pierwszy automat i ja nie za dobrze czuję ten lock-up, ale po mojemu jedzie przeważnie na ślizgu. Jakieś pomysły na sprawdzenie?....

  • #431 21 Gru 2014 23:20
    automix
    Poziom 19  

    Rozpędź samochód tak do ok 80 km i puść gaz jeśli obroty spadną do jałowego lock-up nie trzyma jeśli obroty spadają proporcjonalnie do hamowania silnikiem lock-up trzyma.
    Nie nie jest to potencjometr tylko zwykły włącznik z dwoma wyjściami ( 1- na światła stop i elektromagnes lewarka biegów 2 - na informację do kompa. )
    co się tam psuje?? Pewnie styki się utleniają i taki efekt, a żeby było śmieszniej często clip pokazuje że działa a tu ...... taka fajna zmyłka.

  • #432 22 Gru 2014 08:36
    pete.c
    Poziom 12  

    Ciężko mi jednoznacznie powiedzieć po krótkiej jeździe, ale czasami obroty spadają do poziomu minimalnego, czasami lecą proporcjonalnie do prędkości.
    Spróbuję wymienić ten przełącznik i dam znać.

  • #433 22 Gru 2014 15:47
    matteo_
    Poziom 9  

    jeżeli jedziesz autem 80km/h i mocniej naciskasz pedał gazu i najpierw wzrastają obroty a auto powoli przyspiesza to znaczy że jedziesz na poślizgu (bez załączonego lock up-a)
    i auto jest bardzo muliste i pali więcej, w moim przypadku to gdzieś o 2-3l/100km
    przynajmniej wg komputera

  • #434 22 Gru 2014 18:10
    pete.c
    Poziom 12  

    tak mi to właśnie wygląda.

    pozdrawiam.

  • #435 28 Gru 2014 19:20
    pete.c
    Poziom 12  

    Słuchajcie podejrzewam że ślizga się sprzęgło hydrokinetyczne...
    Pytania do automix, dejfit, piotra?
    Skąd jesteście, czy zrobicie w jeden dzień? Olej przywożę.

    Pozdrawiam

  • #436 28 Gru 2014 20:51
    automix
    Poziom 19  

    ja jestem ze szczecina ale na pewno nie zrobię tego w jeden dzień, a czemu .... ?
    jestem ciekaw czy ktoś da radę wymienić lub zregenerować konwerter w jeden dzień. :)

  • #437 28 Gru 2014 20:54
    pete.c
    Poziom 12  

    Bardziej potrzebuję wskazówek w temacie.
    Jeżeli potrzebna jest regeneracja i dwa dni robocze - będę spał w aucie w Twoim warsztacie.
    Po prostu kasą nie śmierdzę a o skutek chodzi.
    Pozdrawiam :).

  • #438 29 Gru 2014 07:25
    pete.c
    Poziom 12  

    Jeszcze inaczej, mam dostęp do CLIPa, jakie parametry zmonitorować?
    A może polecasz kogoś zaufanego na Dolnym Śląsku?
    Czy zacząć po prostu od wymiany oleju, czy olej który stracił swoje właściwości może dawać objawy poślizgu sprzęgła?

  • #439 29 Gru 2014 16:30
    kozix66
    Poziom 9  

    Witam! Mam prośbę do automixa czy mógłbyś określić typ ASB dla Renault Scenic I 2000r VIN VF1JA0N0223153553 :?:

  • #440 30 Gru 2014 10:35
    automix
    Poziom 19  

    @pete.c nie gniewaj się ale widzę że nie za bardzo znasz temat. regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego ( konwertera, trilocka-a ) może dokonać specjalistyczny zakłada posiadający odpowiedni sprzęt warty wiele tysięcy złotych. taki sprzęt ( z mojej wiedzy ) posiadają tylko 4 firmy w polsce. zatem ja muszę to wysłać do innej firmy ( osobiście wysyłam do warszawy ) oni muszą to zregenerować ( no chyba że o tych parametrach - oznaczeniach mają akurat na miejscu ) i odesłać do mnie. zatem średnio trwa procedura regeneracji i przesyłek ok 3-4 dni. zatem nawet w dwa dni nie jestem tego w stanie zrobić, pomijam już fakt spania klienta w samochodzie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    @kozix66 chwilowo nie mam możliwości takiej bo wysypał mi się komputer z dialogisem i jest w naprawie. może wieczorem już go będę miał to podam

  • #441 30 Gru 2014 10:39
    pete.c
    Poziom 12  

    @automix:
    Nie gniewam się, nie znam się - to fakt.
    Polecisz kogoś na Dolnym Śląsku, jeżeli już musi to potrwać parę dni?


    Pozdrawiam.

  • #442 30 Gru 2014 11:18
    automix
    Poziom 19  

    @pete.c z przykrością ale.... nie polecam nikogo i nikomu w żadnym miejscu w polsce. jeśli chodzi o samą regenerację konwertera to:
    1 wyjąć skrzynię z konwerterem
    2. wysłać gdzieś do regeneracji
    3. włożyć skrzynie
    4 wlać nowy olej
    5 wykonać jazdy próbne
    6 liczyć że wszystko zostało wykonane prawidłowo i że to właśnie był ten problem

    Samo wyjęcie skrzyni zatem, i oddanie do regeneracji można wykonać we własnym zakresie ( prawie każdy warsztat ) a jakie będę tego skutki ....... jeśli ktoś to wykona ze starannością na pewno dobre.

  • #443 04 Sty 2015 05:43
    Eulen
    Poziom 9  

    Witam,

    Na stronie PRND przeczytałem coś takiego:
    "Częstą usterką występującą w tej skrzyni jest to, że auto po mocnym nagrzaniu do ok. 100 st. C rozpina napęd. To jest odczuwalne w ten sposób, że np. dojeżdżając do świateł, zatrzymując się nie możemy już ruszyć. Samochód musi ostygnąć i dopiero można ruszyć. Tak, jakby się przegrzewał. Winą tego są dwie rzeczy. Pierwsza to sprzęgło konwertera a druga kosz forward. Po nagrzaniu rozszczelnia się hydraulika."

    Już jakiś czas temu przeglądałem tę stronę, nie zauważyłem jednak tego dopisku. Objawy pasują idealnie, kefir w skrzyni potwierdzałby, że hydraulika się rozpadła i leje gdzie chce.

    I teraz pytanie do automixa: czy uważasz, że opłacałoby się spróbować wysłać sprzęgło i kosz do regeneracji? Czy może całą skrzynię do Ciebie? A może mógłbyś polecić kogoś w okolicach Krakowa? I ile czasu może zająć i ile kosztować zajęcie się tymi trzema rzeczami, przy założeniu, że to właśnie o TE DOKŁADNIE rzeczy chodzi...?

    Z poważaniem,

    Kamil

  • #444 04 Sty 2015 10:59
    automix
    Poziom 19  

    regeneracja kosza to nic innego jak wymiana tłoków i tarcz ciernych. regeneracja konwertera to już grubsza sprawa i ja tego nie robię bo nie mam takich urządzeń ( wysyłam do firmy zewnętrznej ). Przesłanie całej skrzyni nic wielkiego nie da bo wszelkie diagnostyki ( w takim przypadku ) trzeba wykonać na samochodzie. Rozszczelnienie ciągu hydrokinetycznego nie spowoduje powstania "kefiru" w skrzyni. Bynajmniej nigdy czegoś takiego z powodu uszkodzenia forwardu czy konwertera nie miałem.
    Już wyżej napisałem że nie polecam nikogo i nikomu. Tak samo ceny są różne w różnych miejscach w polsce. Jednak ja bym uważał z tą diagnozą.

    Dodano po 7 [minuty]:

    przeczytałem sobie Twoje posty od początku i ...... twój opis nie pasuje do rozszczelnienia ciągu hydrokinetycznego. Wówczas samochód po rozgrzaniu po prostu stoi ( zarówno na biegu wstecznym jak i biegach do przodu ) a dopiero po wzroście obrotów do ok 2-3 tyś z wielkim szarpnięciem rusza.

  • #445 06 Sty 2015 14:04
    Eulen
    Poziom 9  

    Właśnie o takie coś mi chodzi, stoi, nie jedzie ani w przód, ani w tył. Po dodaniu gazu do 2-3k obrotów szarpie i to szarpnięcie to coś, przez co przestraszyłem się, że mam po silniku.
    BTW: czy mechanik, wymieniając silnik, mógł coś zrąbać i przez to spowodować uszkodzenie samej skrzyni biegów?

  • #446 06 Sty 2015 15:18
    automix
    Poziom 19  

    w sumie nie powinien nic uszkodzić. bynajmniej nie kojarzę żeby była "taka możliwość " choć nie wiem tak na 100% co On robił i jak to robił.

  • #447 07 Sty 2015 02:10
    Eulen
    Poziom 9  

    Dopasował mi silnik po kodzie; czyli wymienił F8T na F8T.
    Od dzisiaj zastanawiam się nad tym czy warto dłużej czekać, chyba prędzej przerobię go na manuala. Zna się ktoś może na tym, czy zna kogoś, kto się zna w ok. Krakowa?

    Pozdrawiam,

    Kamil

  • #448 07 Sty 2015 08:52
    automix
    Poziom 19  

    @Eulen powiem Ci tak. Nie jestem pewien że będziesz zadowolony z przeróbki na manuala. Zastanów się i to grubo nad tym. Widziałem kilka przeróbek i nie powiem żeby to było super. Pamiętaj że: trzeba przerobić trochę tapicerki, trochę mechaniki, pedały itd.... To już nie jest skręcane tak jak powinno tylko jak komuś będzie pasowało, często byle jak. Mam kolegę blacharza u którego raz widziałem autko przerobione z angola - przez "profesjonalny" zakład zajmujący się takimi przeróbkami. Uwierz mi tragedia. Koleś spędził mnóstwo czasu nad tym by to poprawić i by to jeździło. Tak samo jest w przypadku przeróbek z automatu na manuala. A koszty ...... według mnie podobne więc jak dla mnie raczej nie opłacalne.

  • #449 10 Sty 2015 18:25
    Eulen
    Poziom 9  

    Ok, porzucę więc tymczasowo tę myśl. Przemek zasugerował mi co może być nie tak, wezmę więc Szczeniaka na lawetę do profesjonalnego zakładu zajmującego się skrzyniami i niech mi ją zdiagnozują. Koniec dłubania pod maską przez jakichś półprofesjonałów. Jeśli mieliby mi na nią dać rok gwarancji, to Szczeniak ma się czego bać, bo będę go zarzynał do granic, żeby mi się zwrócił za ten czas "spoczynkowy". :D

    Z poważaniem,

    Kamil

  • #450 10 Sty 2015 22:28
    SOB77
    Poziom 1  

    Drodzy Forumowicze!

    Od niedawna jestem posiadaczem Scenica 2.0B z 2002, oczywiście z DP0 (065M). Zaraz po kupnie stało się! Klasyk DP0 - zawsze po przejechaniu ok 15 km skrzynia przechodziła w tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wracało do normy na kolejne ok. 15km i tak w kółko. Dodatkowo co jakiś czas skrzynia jakby sama z siebie wrzucała N i ani w przód ani w tył. I w tej sytuacji również pomagało ponowne uruchomienie silnika, chociaż tym razem potrzeba było odczekać ok. 1 min. ASO stwierdziło, że to któryś z elektrozaworów. Nie jestem zupełnym laikiem więc pokrętne tłumaczenia mechanika z ASO nie wzbudziły mojego zaufania. Zaufanie natomiast mam do ZMP Pana Szczecińskiego w Warszkowie. Skrzynia została zdemontowana i przejrzana. Wymienione zostały taśmy hamulcowe, a cała reszta poza sterownikiem była OK. Sam sterownik został wyczyszczony (myjka). Zostałem uprzedzony, że to nie musi załatwić problemu, ale jeśli będzie on występował dalej to winien będzie sterownik. Poinformowano mnie również, że wymiana konkretnego elektrozaworu może tez nie pomóc bo za usterkę odpowiedzialne mogą być suwaki, ew. wiązka el. i wtedy należy wymienić cały sterownik. Skrzynia trafiła ponownie do samochodu i została zalana olejem Mobil ATF 220 (lub 200 jeśli pokręciłem) Premium. Problem szybko pojawił się znowu. Tym razem dodatkowo nawet w czasie postoju (zero ruchu, skrzynia na N, silnik oczywiście chodzi) po jakimś czasie zapala się kontrolka skrzyni. Zainwestowałem w ten samochód sporo i chciałbym, żeby posłużył żonie jeszcze przez dłuższy czas. Chcą doprowadzić temat do szczęśliwego finału i usunąć usterkę raz i porządnie. Jestem z Ustki i jestem gotów pojechać spory kawałek byle tyko uzyskać prawdziwą pomoc. Proszę was o sugestie co konkretnie może być przyczyną i gdzie mogę się udać po pomoc. Kolego AUTOMIX, szczególnie Ciebie proszę o pomoc - z lektury forum wynika, że jesteś profesjonalistą godnym zaufania, a Szczecin nie jest mi obcy, ani nie jest przerażająco daleko. Pozdrawiam i czekam na info.