Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 10 Sty 2015 23:20 301099 873
  • #451 10 Sty 2015 23:20
    automix
    Poziom 19  

    @SOB77 olej mobil atf 220 jest nie właściwym olejem dla tej skrzyni. ewentualnym zamiennikiem mobila jest atf 320.

    proszę dzwonić coś zdecydujemy

  • Texa Poland
  • #452 14 Sty 2015 18:54
    marynarz 19
    Poziom 2  

    Mam pytanie: DP0 jaka skrzynia do scenik2000 1.9 d.T.i nap:(DP0 065)kto podpowie?

  • #453 14 Sty 2015 19:29
    Eulen
    Poziom 8  

    Mam podobną bestię, tylko w automacie. Podaj VIN autka lub poszukaj na forum scenica, żeby dopasować właściwą dla Twojego modelu skrzynię biegów. ;)

    Pozdrawiam,

    Kamil

  • #454 14 Sty 2015 20:04
    marynarz 19
    Poziom 2  

    Ja też mam w automacie. Szukam nowej.

  • #455 14 Sty 2015 21:08
    Eulen
    Poziom 8  

    Widzisz, w moim przypadku sprowadza się to do oczekiwania przez pół roku. Zreperować, wyjeździć gwarancję i puścić, może niezbyt humanitarne, ale opcjonalne...

  • #456 19 Sty 2015 23:18
    europas1
    Poziom 9  

    Witam.Mam okazję kupić scenika 1 po lifcie 2003 rok,2.0 16v.Niestety skrzynia przeciąga biegi,załącza biegi przy 3000 obrotów.Niestety nie wiem jakie oznaczenie skrzyni,ani czy to się dzieje zarówno na ciepłej jak i zimnej skrzyni.Sprzedający twierdzi że do wymiany dwa elektro zaworki w skrzyni.Fakt czy nabija mnie w butelkę?

  • Texa Poland
  • #458 20 Sty 2015 12:01
    pawlos2
    Poziom 10  

    @europas1 To że zmienia biegi przy 3tys to zależy kto jak ciężką ma nogę,przy dalikatnym ruszaniu czy tez jeździe powinna zmieniać nawet poniżej 2tys/obr ale jak mocniej się wdepnie to 3 czy 4 tys nic dziwnego,jakby zaworki to by wybijało kontrolke trybu awaryjnego-przerabialem ten temat,ogolnie czy zimny czy gorący olej przy lekkim dodaniu gazu powinna zmieniać w granicach 2-2.5 tys/obr.Najlepiej przejechać się osobiście lub wziąć kogoś kto ma lub miał skrzynie DP0,AL4

  • #459 20 Sty 2015 15:31
    europas1
    Poziom 9  

    Witam.Dzisiaj rozmawiałem jeszcze raz z gościem.Z jego opisu jest tak,po przekroczeniu 4 tysięcy skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.Skrzynia zmienia biegi płynnie a czasami szarpnie przy zmianie na wyższe biegi.Zmiana biegów na niższe jest normalna bez szarpania.Nie ma znaczenia czy ciepła czy zimna.

  • #460 20 Sty 2015 22:26
    automix
    Poziom 19  

    @europas1 kurcze 4 tysiące obrotów to już nie zła prędkość. Wchodzenie skrzyni w tryb awaryjny może mieć różne przyczyny. Podłączyć komputer i będzie wiadomo co i jak. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, choć fakt że najczęstszą ( lecz nie jedyną !!!!! ) przyczyną jest błąd elektrozaworów. Jednak podejrzewam że skoro gość sprzedaje autko z uszkodzoną skrzynią biegów to sprzedaje go taniej. A skoro twierdzi że to wina tylko elektrozaworów to pozwolę sobie troszkę przestrzec bo : może gość już wie ile naprawa tej skrzyni będzie kosztowała i wciska kit żeby się tylko pozbyć autka. To taka mała przestroga .

  • #461 23 Sty 2015 17:47
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    najlepiej podłączyć urządzenie diagnostyczne i odczytać błąd
    moje urządzenie launch x431 pro błąd elektrozaworów to.
    DF049 -PRESSURE REGULATION /REGULACJA CISNIENIA

  • #462 05 Lut 2015 10:17
    andrzejekgaj
    Poziom 9  

    Witam, mam od dłuższego czasu problem z moją skrzynią DP0 – Peugeot 206sw ’03 Auto kupiłem w 2011 z przebiegiem 70tyś (faktycznego nie znam, ale zużycie auta małe)
    Problem pojawił się gdy chciałem po raz pierwszy wymienić olej w 2013r w skrzyni.
    Okazało się że olej nie był od dawana wymieniany a jego poziom był niski. Kamień spadł z serca pomimo nie małego kosztu wymiany oleju. Wierzyłem, że na tym koniec i do następnej wymiany mam spokój. Jeździłem zadowolony i nie wnikałem w nic.
    Jednak z czasem zacząłem się przejmować plamami na parkingu nie były to duże wycieki jednak pomyślałem skoro tyle zapłaciłem za wymianę to dobrze było by to sprawdzać.
    W tym samym warsztacie wymienili mi uszczelniacz lewej półosi i uzupełnili olej ($) miało być dobrze!
    Samochód stał później dwa, czy trzy dni nie używany. Gdy musiałem go użyć zauważyłem ogromną plamę oleju… Pojechałem ponownie do tego warsztatu i zrobiłem awanturę. Szef całego zamieszania stwierdził, że jest luz na mechanizmie różnicowym i pół oś przez to ma luz i stąd te wycieki. Nie chciał podjąć się naprawy bo to są duże koszty poza tym to francuz itp.
    Zmienili mi uszczelniacz na nowy i dolali ok 2l. oleju.
    Po kilku dniach historia się powtórzyła, ogromna czerwona plama na parkingu, skrzynia zaczęła szarpać i zmieniać biegi przy wysokich obrotach…
    Znalazłem drugiego fachowca, stwierdził, że jest uszkodzony czujnik ciśnienia oleju + wymiana uszczelniacza + uzupełnienie oleju. Przez kilka miesięcy było ok później znów zaczęło lekko plamić pod skrzykną… Gdy przestało kapać pojechałem na dolewkę 1l. pół roku później dolałem 1,5l.
    Kilka miesięcy temu po raz kolejny wymieniłem uszczelniacz i dolano mi 2l. oleju. Nadal przecieka lekko przez lewą półoś.
    Czy naprawdę potrzebny jest kosztowny remont???

  • #463 05 Lut 2015 10:36
    tzok
    Moderator Samochody
  • #464 05 Lut 2015 10:43
    andrzejekgaj
    Poziom 9  

    Ta strona była malowana dokładnie błotnik, bo rzekomo rowerzysta wjechał w bok o tym nie pamiętałem...

  • #465 05 Lut 2015 10:46
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    Witam !
    te uszczelniacze są ciężkie do wymiany ,
    Ja w swojej 3 razy zmieniałem
    wkładam je dodatkowo na smar lotniczy lekko uszczelniający
    zła wymiana uszczelniacza.
    chodzi o ten od strony koła tak one padają najczęściej czyli kierownicy kierowcy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    nie jaki olej wlali ?
    u mnie pod warszawą koszt wymiany oleju 350 zł uszczelniacz 45 zł
    w najgorszym przypadku wymienisz całą półoś z przegubem koszt 400 zł
    jakie koszty poniosłeś ?
    czujnik czemu wymienił jaki błąd wyskoczył?tam padają zawory .
    ale czujnik. jak by sie coś działo pisz do mnie.

  • #466 05 Lut 2015 10:51
    andrzejekgaj
    Poziom 9  

    Pierwsza wymiana oleju 500zł
    Dolewka + uszczelniacz 350zł
    Reklamacja + uszczelniacz 150zł
    -------
    Czujnik ciśnienia + uszczelniacz 200zł
    Każda kolejna dolewka 70-90 zł za litr oleju...
    Dlatego chciałbym w końcu zrobić to porządnie i mieć spokój

  • #467 05 Lut 2015 11:04
    tzok
    Moderator Samochody

    andrzejekgaj napisał:
    Ta strona była malowana dokładnie błotnik, bo rzekomo rowerzysta wjechał w bok o tym nie pamiętałem...
    Jaaaasne rowerzysta, tylko zapomniał dodać, że akurat samochodem jechał. Ot rozwiązanie całej zagadki - auto dostało "strzał" w koło (klasyk - wymuszenie pierwszeństwa) i wbiło półoś do skrzyni... w/g mnie skrzynia (a przynajmniej mechanizm różnicowy i obudowa skrzyni) do wymiany.

  • #468 05 Lut 2015 11:10
    andrzejekgaj
    Poziom 9  

    Całkiem spójna historyjka. Jakie to mogą być koszy?

  • #469 05 Lut 2015 12:30
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    a jak zachowuje się skrzynia przy dolaniu oleju?
    jakieś błędy się pojawiają ?

  • #470 05 Lut 2015 12:39
    andrzejekgaj
    Poziom 9  

    Najciekawsze jest to, że poza wyciekiem oleju żadnych innych problemów nie ma...
    Skrzynia nie zgłasza błędów, jak poziom oleju jest na tyle niski, że wyciek ustaje wtedy na zimnej skrzyni biegi przechodzą mniej płynnie...
    Chyba jedynym rozsądnym rozwiązaniem i najbardziej ekonomicznym będzie dolewanie oleju co kilka miesięcy???

  • #471 05 Lut 2015 19:48
    kozix66
    Poziom 9  

    Witam! Mam prośbę do automixa czy mógłbyś określić typ ASB dla Renault Scenic I 2000r VIN VF1JA0N0223153553 :?:

  • #472 06 Lut 2015 19:35
    karo3003
    Poziom 12  

    Witam wszystkich borykających się z problemami automatycznych skrzyń. Od niedawna znalazłem się też w tym gronie dlatego skierowałem tu swoje kroki gdyż sytuacja powoli zaczyna mnie przerastać. Ale po kolei.

    1. Około pół roku temu kupiłem Kangoo, automat dp0
    2. Pierwsza usterka, skrzynia się ślizga, wizyta w ASO - okazało się, że jest uszkodzony czujnik pedału hamulca - wymieniony - wszystko działa super
    3. Miesiąc jazdy, zadowolony że wszystko jest ok inwestuję i zakładam gaz
    4. Wymieniam olej w skrzyni bo nie mam informacji kiedy zrobił to poprzedni właściciel - stary olej jak nowy, bez opiłków, tylko trochę ciemniejszy niż nowy - oczywiście olej wymieniony na nominalny Elf G3 SYN taki jak zaleca producent - wymiana w ASO
    5. Wszystko działa super, samochód mało pali, żona przeszczęśliwa
    6. Nadeszła zima, lekki mróz, jedziemy do teściów, około 4km od nas, na wyświetlaczu, który informuje o tym jaki tryb pracy skrzyni mam wybrany mój wzrok przykuwa pewna rzecz - znika wybrany tryb pracy czyli "D" - tak jakbym nie miał wybranego żadnego, mimo to samochód jedzie normalnie jeszcze przez kilkaset metrów - w tym czasie kilka razy "D" się zapaliło jakby coś nie łączyło...
    a) Zaczęło się szarpanie - postanowiłem dojechać na miejsce bo zostało może ze 100m
    b) Zatrzymałem samochód, wyłączyłem silnik, uruchomiłem na nowo - i się zaczęło - lewarek się zablokował - nie mogę ruszyć ani na "N" ani na "D" ani na "R" na wyświetlaczu nie ma nic - a przecież skrzynia jest na "P" - kicha, samochód nocuje u teściów pod domem
    c) Następnego dnia udało się wrzucić "N", odpalić i zaciągnąć samochód do najbliższego mechanika
    d) Podpięcie pod komputer - brak jakichkolwiek błędów - czary mary
    e) Laweta i do serwisu skrzyń automatycznych - diagnoza - uszkodzony komputer - mój jest martwy i nie można się do niego dostać przez złącze diagnostyczne
    f) Zakup na allegrosz - jest drugi komputer - diagnostyka załapała ale - oczywiście brak błędów - ręce opadają

    Czy ktoś może pomóc? Jakieś sugestie?

  • #473 08 Lut 2015 18:48
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    skąd Pan jest.
    dziwny przypadek trzeba by było przyjrzeć się temu z bliska.

  • #474 08 Lut 2015 20:43
    karo3003
    Poziom 12  

    piotrek_ir4 napisał:
    skąd Pan jest.
    dziwny przypadek trzeba by było przyjrzeć się temu z bliska.


    Jestem z Zamościa, województwo Lubelskie. Czy te objawy wskazują ewidentnie na usterkę elektryczną czy raczej mechaniczną?

  • #475 08 Lut 2015 21:47
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    może przełącznik wielofunkcyjny
    Raczej błąd elektroniczny
    rozdzielacz odpowiedzialny jest za wskaźnik na tablicy
    a Pan pisał ze owe znikniecie D.

    Dodano po 2 [minuty]:

    lub jeszcze czujnik hamulca do sprawdzenia.

  • #476 08 Lut 2015 23:23
    karo3003
    Poziom 12  

    Na wstępie bardzo dziękuję za sugestie. Czujnik hamulca potrafię sprawdzić ale przełącznik wielofunkcyjny kojarzy mi się wyłącznie z tym od kierunkowskazów i wycieraczek a pewnie chodzi o coś zupełnie innego... - nie za bardzo wiem też gdzie znajduje się i jak wygląda rozdzielacz. Może udałoby mi się dostać inny na podmiankę do sprawdzenia o ile jest taka operacja wykonalna w miarę prosto i bezinwazyjnie...

  • #477 08 Lut 2015 23:24
    automix
    Poziom 19  

    @karo3003 odpiąć linkę ze skrzyni i na przekręconym kluczyku na zapłon sprawdzić każdą pozycję ( przesuwając ręką dzwigienkę ) jeśli każde wybrane przełożenie będzie wymienić lub wyregulować linkę, jeśli nie - sprawdzić połączenia do pozycjonera i/lub wymienić pozycjoner

  • #478 08 Lut 2015 23:45
    karo3003
    Poziom 12  

    Z tego co zapamiętałem z rozmowy z mechanikiem to pozycjoner był sprawdzany w sensie podłączane dwa inne, co nie dało żadnego rezultatu. Natomiast nie wiem czy było to robione w sposób opisany przez Pana, jutro zadzwonię i się dopytam... Rozumiem, że jeżeli pozycjoner jest dobry to po zdjęciu linki i włączeniu zapłonu powinne prawidłowo wyświetlać się tryby pracy na wyświetlaczu...

  • #479 09 Lut 2015 08:59
    automix
    Poziom 19  

    @karo3003 sam pozycjoner to jedno a drugie to połączenie pozycjonera z resztą instalacji. Renówka to specyficzny samochód i często gubi połączenia.

  • #480 11 Lut 2015 14:07
    rysiekstrzelski
    Poziom 10  

    @karo3003 Witam u mnie podczas takich checy nie łączył pin we wtyczce do sterownika,co spowodowało wytopienie cyny przy tym pinie,też nie świecił wyświetlacz.Powiedzcie koledzy czy jak ruszacie z jedynki to od razu auto ciągnie czy porusza się w jakby poślizgu.Nie wiem czy to awaria czy tak jest do puki nie włączy się lokup.<scenic 1.9 dci 2003r> Jeździłem kolegi scenikiem 2 i całkiem inaczej się zbierał można to określić że ruszał z piskiem kół a mój ślizga.