Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 10 Jan 2015 23:20 397951 1018
Texa Poland
  • #451
    automix
    Level 19  
    @SOB77 olej mobil atf 220 jest nie właściwym olejem dla tej skrzyni. ewentualnym zamiennikiem mobila jest atf 320.

    proszę dzwonić coś zdecydujemy
  • Texa Poland
  • #452
    marynarz 19
    Level 2  
    Mam pytanie: DP0 jaka skrzynia do scenik2000 1.9 d.T.i nap:(DP0 065)kto podpowie?
  • Texa Poland
  • #453
    Eulen
    Level 10  
    Mam podobną bestię, tylko w automacie. Podaj VIN autka lub poszukaj na forum scenica, żeby dopasować właściwą dla Twojego modelu skrzynię biegów. ;)

    Pozdrawiam,

    Kamil
  • #454
    marynarz 19
    Level 2  
    Ja też mam w automacie. Szukam nowej.
  • #455
    Eulen
    Level 10  
    Widzisz, w moim przypadku sprowadza się to do oczekiwania przez pół roku. Zreperować, wyjeździć gwarancję i puścić, może niezbyt humanitarne, ale opcjonalne...
  • #456
    europas1
    Level 10  
    Witam.Mam okazję kupić scenika 1 po lifcie 2003 rok,2.0 16v.Niestety skrzynia przeciąga biegi,załącza biegi przy 3000 obrotów.Niestety nie wiem jakie oznaczenie skrzyni,ani czy to się dzieje zarówno na ciepłej jak i zimnej skrzyni.Sprzedający twierdzi że do wymiany dwa elektro zaworki w skrzyni.Fakt czy nabija mnie w butelkę?
  • #458
    pawlos2
    Level 11  
    @europas1 To że zmienia biegi przy 3tys to zależy kto jak ciężką ma nogę,przy dalikatnym ruszaniu czy tez jeździe powinna zmieniać nawet poniżej 2tys/obr ale jak mocniej się wdepnie to 3 czy 4 tys nic dziwnego,jakby zaworki to by wybijało kontrolke trybu awaryjnego-przerabialem ten temat,ogolnie czy zimny czy gorący olej przy lekkim dodaniu gazu powinna zmieniać w granicach 2-2.5 tys/obr.Najlepiej przejechać się osobiście lub wziąć kogoś kto ma lub miał skrzynie DP0,AL4
  • #459
    europas1
    Level 10  
    Witam.Dzisiaj rozmawiałem jeszcze raz z gościem.Z jego opisu jest tak,po przekroczeniu 4 tysięcy skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.Skrzynia zmienia biegi płynnie a czasami szarpnie przy zmianie na wyższe biegi.Zmiana biegów na niższe jest normalna bez szarpania.Nie ma znaczenia czy ciepła czy zimna.
  • #460
    automix
    Level 19  
    @europas1 kurcze 4 tysiące obrotów to już nie zła prędkość. Wchodzenie skrzyni w tryb awaryjny może mieć różne przyczyny. Podłączyć komputer i będzie wiadomo co i jak. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, choć fakt że najczęstszą ( lecz nie jedyną !!!!! ) przyczyną jest błąd elektrozaworów. Jednak podejrzewam że skoro gość sprzedaje autko z uszkodzoną skrzynią biegów to sprzedaje go taniej. A skoro twierdzi że to wina tylko elektrozaworów to pozwolę sobie troszkę przestrzec bo : może gość już wie ile naprawa tej skrzyni będzie kosztowała i wciska kit żeby się tylko pozbyć autka. To taka mała przestroga .
  • #461
    piotrek_ir4
    User under supervision
    najlepiej podłączyć urządzenie diagnostyczne i odczytać błąd
    moje urządzenie launch x431 pro błąd elektrozaworów to.
    DF049 -PRESSURE REGULATION /REGULACJA CISNIENIA
  • #462
    andrzejekgaj
    Level 10  
    Witam, mam od dłuższego czasu problem z moją skrzynią DP0 – Peugeot 206sw ’03 Auto kupiłem w 2011 z przebiegiem 70tyś (faktycznego nie znam, ale zużycie auta małe)
    Problem pojawił się gdy chciałem po raz pierwszy wymienić olej w 2013r w skrzyni.
    Okazało się że olej nie był od dawana wymieniany a jego poziom był niski. Kamień spadł z serca pomimo nie małego kosztu wymiany oleju. Wierzyłem, że na tym koniec i do następnej wymiany mam spokój. Jeździłem zadowolony i nie wnikałem w nic.
    Jednak z czasem zacząłem się przejmować plamami na parkingu nie były to duże wycieki jednak pomyślałem skoro tyle zapłaciłem za wymianę to dobrze było by to sprawdzać.
    W tym samym warsztacie wymienili mi uszczelniacz lewej półosi i uzupełnili olej ($) miało być dobrze!
    Samochód stał później dwa, czy trzy dni nie używany. Gdy musiałem go użyć zauważyłem ogromną plamę oleju… Pojechałem ponownie do tego warsztatu i zrobiłem awanturę. Szef całego zamieszania stwierdził, że jest luz na mechanizmie różnicowym i pół oś przez to ma luz i stąd te wycieki. Nie chciał podjąć się naprawy bo to są duże koszty poza tym to francuz itp.
    Zmienili mi uszczelniacz na nowy i dolali ok 2l. oleju.
    Po kilku dniach historia się powtórzyła, ogromna czerwona plama na parkingu, skrzynia zaczęła szarpać i zmieniać biegi przy wysokich obrotach…
    Znalazłem drugiego fachowca, stwierdził, że jest uszkodzony czujnik ciśnienia oleju + wymiana uszczelniacza + uzupełnienie oleju. Przez kilka miesięcy było ok później znów zaczęło lekko plamić pod skrzykną… Gdy przestało kapać pojechałem na dolewkę 1l. pół roku później dolałem 1,5l.
    Kilka miesięcy temu po raz kolejny wymieniłem uszczelniacz i dolano mi 2l. oleju. Nadal przecieka lekko przez lewą półoś.
    Czy naprawdę potrzebny jest kosztowny remont???
  • #464
    andrzejekgaj
    Level 10  
    Ta strona była malowana dokładnie błotnik, bo rzekomo rowerzysta wjechał w bok o tym nie pamiętałem...
  • #465
    piotrek_ir4
    User under supervision
    Witam !
    te uszczelniacze są ciężkie do wymiany ,
    Ja w swojej 3 razy zmieniałem
    wkładam je dodatkowo na smar lotniczy lekko uszczelniający
    zła wymiana uszczelniacza.
    chodzi o ten od strony koła tak one padają najczęściej czyli kierownicy kierowcy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    nie jaki olej wlali ?
    u mnie pod warszawą koszt wymiany oleju 350 zł uszczelniacz 45 zł
    w najgorszym przypadku wymienisz całą półoś z przegubem koszt 400 zł
    jakie koszty poniosłeś ?
    czujnik czemu wymienił jaki błąd wyskoczył?tam padają zawory .
    ale czujnik. jak by sie coś działo pisz do mnie.
  • #466
    andrzejekgaj
    Level 10  
    Pierwsza wymiana oleju 500zł
    Dolewka + uszczelniacz 350zł
    Reklamacja + uszczelniacz 150zł
    -------
    Czujnik ciśnienia + uszczelniacz 200zł
    Każda kolejna dolewka 70-90 zł za litr oleju...
    Dlatego chciałbym w końcu zrobić to porządnie i mieć spokój
  • #467
    tzok
    Moderator of Cars
    andrzejekgaj wrote:
    Ta strona była malowana dokładnie błotnik, bo rzekomo rowerzysta wjechał w bok o tym nie pamiętałem...
    Jaaaasne rowerzysta, tylko zapomniał dodać, że akurat samochodem jechał. Ot rozwiązanie całej zagadki - auto dostało "strzał" w koło (klasyk - wymuszenie pierwszeństwa) i wbiło półoś do skrzyni... w/g mnie skrzynia (a przynajmniej mechanizm różnicowy i obudowa skrzyni) do wymiany.
  • #468
    andrzejekgaj
    Level 10  
    Całkiem spójna historyjka. Jakie to mogą być koszy?
  • #469
    piotrek_ir4
    User under supervision
    a jak zachowuje się skrzynia przy dolaniu oleju?
    jakieś błędy się pojawiają ?
  • #470
    andrzejekgaj
    Level 10  
    Najciekawsze jest to, że poza wyciekiem oleju żadnych innych problemów nie ma...
    Skrzynia nie zgłasza błędów, jak poziom oleju jest na tyle niski, że wyciek ustaje wtedy na zimnej skrzyni biegi przechodzą mniej płynnie...
    Chyba jedynym rozsądnym rozwiązaniem i najbardziej ekonomicznym będzie dolewanie oleju co kilka miesięcy???
  • #471
    kozix66
    Level 10  
    Witam! Mam prośbę do automixa czy mógłbyś określić typ ASB dla Renault Scenic I 2000r VIN VF1JA0N0223153553 :?:
  • #472
    karo3003
    Level 12  
    Witam wszystkich borykających się z problemami automatycznych skrzyń. Od niedawna znalazłem się też w tym gronie dlatego skierowałem tu swoje kroki gdyż sytuacja powoli zaczyna mnie przerastać. Ale po kolei.

    1. Około pół roku temu kupiłem Kangoo, automat dp0
    2. Pierwsza usterka, skrzynia się ślizga, wizyta w ASO - okazało się, że jest uszkodzony czujnik pedału hamulca - wymieniony - wszystko działa super
    3. Miesiąc jazdy, zadowolony że wszystko jest ok inwestuję i zakładam gaz
    4. Wymieniam olej w skrzyni bo nie mam informacji kiedy zrobił to poprzedni właściciel - stary olej jak nowy, bez opiłków, tylko trochę ciemniejszy niż nowy - oczywiście olej wymieniony na nominalny Elf G3 SYN taki jak zaleca producent - wymiana w ASO
    5. Wszystko działa super, samochód mało pali, żona przeszczęśliwa
    6. Nadeszła zima, lekki mróz, jedziemy do teściów, około 4km od nas, na wyświetlaczu, który informuje o tym jaki tryb pracy skrzyni mam wybrany mój wzrok przykuwa pewna rzecz - znika wybrany tryb pracy czyli "D" - tak jakbym nie miał wybranego żadnego, mimo to samochód jedzie normalnie jeszcze przez kilkaset metrów - w tym czasie kilka razy "D" się zapaliło jakby coś nie łączyło...
    a) Zaczęło się szarpanie - postanowiłem dojechać na miejsce bo zostało może ze 100m
    b) Zatrzymałem samochód, wyłączyłem silnik, uruchomiłem na nowo - i się zaczęło - lewarek się zablokował - nie mogę ruszyć ani na "N" ani na "D" ani na "R" na wyświetlaczu nie ma nic - a przecież skrzynia jest na "P" - kicha, samochód nocuje u teściów pod domem
    c) Następnego dnia udało się wrzucić "N", odpalić i zaciągnąć samochód do najbliższego mechanika
    d) Podpięcie pod komputer - brak jakichkolwiek błędów - czary mary
    e) Laweta i do serwisu skrzyń automatycznych - diagnoza - uszkodzony komputer - mój jest martwy i nie można się do niego dostać przez złącze diagnostyczne
    f) Zakup na allegrosz - jest drugi komputer - diagnostyka załapała ale - oczywiście brak błędów - ręce opadają

    Czy ktoś może pomóc? Jakieś sugestie?
  • #473
    piotrek_ir4
    User under supervision
    skąd Pan jest.
    dziwny przypadek trzeba by było przyjrzeć się temu z bliska.
  • #474
    karo3003
    Level 12  
    piotrek_ir4 wrote:
    skąd Pan jest.
    dziwny przypadek trzeba by było przyjrzeć się temu z bliska.


    Jestem z Zamościa, województwo Lubelskie. Czy te objawy wskazują ewidentnie na usterkę elektryczną czy raczej mechaniczną?
  • #475
    piotrek_ir4
    User under supervision
    może przełącznik wielofunkcyjny
    Raczej błąd elektroniczny
    rozdzielacz odpowiedzialny jest za wskaźnik na tablicy
    a Pan pisał ze owe znikniecie D.

    Dodano po 2 [minuty]:

    lub jeszcze czujnik hamulca do sprawdzenia.
  • #476
    karo3003
    Level 12  
    Na wstępie bardzo dziękuję za sugestie. Czujnik hamulca potrafię sprawdzić ale przełącznik wielofunkcyjny kojarzy mi się wyłącznie z tym od kierunkowskazów i wycieraczek a pewnie chodzi o coś zupełnie innego... - nie za bardzo wiem też gdzie znajduje się i jak wygląda rozdzielacz. Może udałoby mi się dostać inny na podmiankę do sprawdzenia o ile jest taka operacja wykonalna w miarę prosto i bezinwazyjnie...
  • #477
    automix
    Level 19  
    @karo3003 odpiąć linkę ze skrzyni i na przekręconym kluczyku na zapłon sprawdzić każdą pozycję ( przesuwając ręką dzwigienkę ) jeśli każde wybrane przełożenie będzie wymienić lub wyregulować linkę, jeśli nie - sprawdzić połączenia do pozycjonera i/lub wymienić pozycjoner
  • #478
    karo3003
    Level 12  
    Z tego co zapamiętałem z rozmowy z mechanikiem to pozycjoner był sprawdzany w sensie podłączane dwa inne, co nie dało żadnego rezultatu. Natomiast nie wiem czy było to robione w sposób opisany przez Pana, jutro zadzwonię i się dopytam... Rozumiem, że jeżeli pozycjoner jest dobry to po zdjęciu linki i włączeniu zapłonu powinne prawidłowo wyświetlać się tryby pracy na wyświetlaczu...
  • #479
    automix
    Level 19  
    @karo3003 sam pozycjoner to jedno a drugie to połączenie pozycjonera z resztą instalacji. Renówka to specyficzny samochód i często gubi połączenia.
  • #480
    rysiekstrzelski
    Level 11  
    @karo3003 Witam u mnie podczas takich checy nie łączył pin we wtyczce do sterownika,co spowodowało wytopienie cyny przy tym pinie,też nie świecił wyświetlacz.Powiedzcie koledzy czy jak ruszacie z jedynki to od razu auto ciągnie czy porusza się w jakby poślizgu.Nie wiem czy to awaria czy tak jest do puki nie włączy się lokup.<scenic 1.9 dci 2003r> Jeździłem kolegi scenikiem 2 i całkiem inaczej się zbierał można to określić że ruszał z piskiem kół a mój ślizga.