Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 11 Lut 2015 16:58 282928 819
  • #481 11 Lut 2015 16:58
    karo3003
    Poziom 11  

    No mój Kangoo "ruszał z piskiem" ale miałem tak tylko kilka razy jak musiałem szybko wyjechać pod górkę - automatem lepiej nie ruszać wciskając gaz w podłogę... Dzięki za te rady, zadzwoniłem do warsztatu gdzie naprawiają mi samochód, powiedziałem że na forum radzono mi to i tamto ale usłyszałem odpowiedź - "nie od dziś automaty naprawiamy i wiemy co i jak sprawdzać" więc chyba się nie będę wyrywał bo widzę, że powoduje to tylko zdenerwowanie...

  • #482 11 Lut 2015 18:20
    rysiekstrzelski
    Poziom 10  

    W takim razie mam coś uwalone ,konwerter lub coś innego bo muj nawet nie myśli zamielić kołami tylko co?

  • #483 11 Lut 2015 19:40
    kilolo
    Poziom 11  

    Lock-up załącza się dopiero na drugim biegu i to po pewnym czasie.
    Odnosi się wrażenie jakby były dwie dwójki.
    Najprościej sprawdzić czy działa to przy stałej prędkości na 3 lub 4 biegu dodać trochę gazu. Jak wzrosną obroty nieadekwatnie do prędkości to lock-up nie działa.
    Może być za to odpowiedzialny czujnik pod pedałem hamulca. W programie DDT2000 zakładka Ctrl afficheur et shift-lock- fonction shift lock sprawdzić czy jest reakcja na pedał hamulca.

  • #484 16 Lut 2015 11:48
    rysiekstrzelski
    Poziom 10  

    Miałem już kilka różnych aut z automatem,i jeździłem też autami znajomych nie było tak dużego poślizgu więc podejrzewam usterkę a auto kupiłem jak jeździło w trybie awaryjnym i nie wiem czy coś się nie uszkodziło.dlatego pytałem jak jest w innych ,scenik 2 tyle że benzyna nie miał tego efektu poślizgu wyczuwalnego wcale.

    lok up załącza się dokładnie przy 30km/h tylko bez niego jest ten efekt

  • #485 16 Lut 2015 20:21
    nightking
    Poziom 9  

    Cześć!

    Słuchajcie, mam pytanko. Posiadam Megankę Cabrio z 2000 roku ze skrzynią automatyczną. Mam następujący problem. W trakcie dodawania gazu skrzynia normalnie redukuje biegi itd. natomiast w pedale nie czuć oporu pod sam koniec, który powinien służyć za kickdown. Macie może pomysł co to może być? Mechanik stwierdził, że w tym aucie nie ma kickdownu w pedale (oporu), ponieważ jest na lince, a nie potencjometrze. Tymczasem ja pamiętam, że kiedyś to działało bez zarzutu i był ten charakterystyczny opór do pokonania. Proszę o pomoc!

  • #486 17 Lut 2015 12:28
    rysiekstrzelski
    Poziom 10  

    W renówkach działa to w ten sposób że skrzynia przełącza bieg i w pedale nie czuć nic

  • #487 17 Lut 2015 20:15
    nightking
    Poziom 9  

    Czyli wychodzi na to, że jedynie mogła mi się linka "zawiesić" i stąd takie dziwne uczucie… Dzięki!

  • #488 19 Lut 2015 10:08
    Leszek Wosz
    Poziom 9  

    Witam po krótkiej przerwie.
    Po jakimś czasie(kilka miesięcy) na zimnym silniku zaczęło wrzucać tryb awaryjny.
    Elektrozawory wymienione, olej też, stan na dziś jest wg. książki.
    Mimo wszystko wrzuca tryb awaryjny, po pewnym czasie zaczęło też wrzucać kiedy puściłem nogę z gazu a dziś już całkiem wrzuca tryb awaryjny po wrzuceniu biegu i dość często mruga D mimo że zmieniam na wsteczny albo jadę biegiem 1 lub 2. Czasami udaje mi się ruszając lewarkiem zmienić na wyświetlaczu bieg.
    Teraz nie chce ruszać w ogóle chyba że delikatnie dodaję gazu, jak za mocno to rozpina skrzynię, puszcze gaz, jest szarpnięcie i jedzie,bieg wsteczny działa bez problemu, czasami to się powtarza aż kilka razy zgaszę i odpalę silnik, taka sytuacja jest bez przełączenia na tryb awaryjny, jak włączy się tryb to jedzie.

  • #489 19 Lut 2015 11:20
    automix
    Poziom 19  

    @Leszek Wosz rozłącz linkę ze skrzyni i ręką przerzucaj p wszystkich przełożeniach. jeśli będą wymień/wyreguluj linkę jeśli dalej będzie źle wymień/wyreguluj pozycjoner.

  • #490 21 Lut 2015 09:47
    karo3003
    Poziom 11  

    Witam ponownie, jestem uboższy o tysiaka bo już po "naprawie" że tak to ujmę :) Opiszę co i jak bo jestem pewien, że się przyda komuś. A więc po kolei:

    1. Samochód jest prawie sprawny - już piszę o co chodzi. Jak się okazało, skrzynia jak i inne podzespoły były mechanicznie bez zarzutu oprócz komputera (wymieniony na używkę o tych samych numerach - działa).

    2. Powodem uszkodzenia komputera było najprawdopodobniej zwarcie w wiązce komputer<=>skrzynia - co natomiast było powodem uszkodzenia wiązki? - nie wiem... Ale jest możliwe (opinia mechanika, który to "naprawił"), że gazowniki przy zakładaniu instalacji robili coś "na chama" bo jest tam ciasno i uszkodzili wiązkę od skrzyni.

    3. Dlaczego napisałem "naprawie" - no niestety nie wszystko działa do końca dobrze - ale przyczyna dalej ta sama. Poprostu jeszcze w innym miejscu wiązka jest lekko uszkodzona i coś nie łączy. Pokazują się dwa błędy: 1. 18D Gearbox input speed sensor circuit, Interference on turbine speed oraz 2. 8G AT selector lever position - ale drugi błąd raczej spowodowany złym wyregulowaniem linki od lewarka...

    4. Co się tyczy właśnie drugiego błędu - wszystkie pozycje są prawidłowe w znaczeniu: jak wybiorę D to jadę do przodu, R - do tyłu itd ale właśnie R czasami się nie wyświetla poprawnie na zegarach (bieg jest wybrany poprawnie bo jadę na wstecznym ale R się nie świeci - aby było OK muszę przesunąć drążek pół centymetra w stronę P i cofnąć - i wtedy się świeci R) i tu wcześniej ten problem nie występował więc linka do wyregulowania pewnie...

    I teraz pytanie następujące - czy dysponuje ktoś czasem z województwa lubelskiego lub niedalekiej odległości, kto mógłby zerknąć fachowym okiem na mojego Kangoo i spróbować znaleźć w którym miejscu kabelki są uszkodzone lub poprostu puścić nowe kable od komputera do czujnika prędkości na wejściu skrzyni?

    Ewentualnie druga opcja - czy mógłby ktoś udzielić rady - bo może to prosta sprawa - które piny w komputerze odpowiadają za komunikację ze wspomnianym czujnikiem i gdzie się ten czujnik znajduje bo może jest w miarę łatwo dostępny i sam położę nowe kable...?

  • #491 21 Lut 2015 11:26
    pawlos2
    Poziom 10  

    Jest ponoć w Łęcznej gość co ogarnia te skrzynie pod względem elektroniki,ma komputer żeby sprawdzić i ew wgrać soft-nie znam osobiście ale mam numer do niego-jak coś mogę podać na priv.Albo jeszcze ASB Płocheć w Jastkowie,tuż przed wiaduktem.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Aha-jeszcze przypomniało mi sie-w Jaroszewice,2km od Bełżyc jadąc na Lublin jest zakład zajmujacy sie automatami.

  • #492 21 Lut 2015 20:10
    Leszek Wosz
    Poziom 9  

    taaa... koło Bełżyc poprzedni właściciel już serwisował. Wystarczyło wymienić uszczelkę miski i wycieki skrzyni magicznie zniknęły. Ale jest dzięki temu wielki plus - można tanio kupić dobre auto.
    Karo, jeżeli chodzi o wiązkę czujnika przełączania biegów(pozycjoner) to jest ona nad skrzynią, nie trudno ją zobaczyć, jak ruszasz biegami to będziesz wiedział.

    Mój problem jest taki jak poprzednio, miałem problem z wyświetlaniem prawidłowo biegów, okazało się faktycznie jak pisał automix że trzeba wyregulować pozycjoner, wszystko było dobrze, przejechałem się, po powrocie wszystko dobrze, docisnąłem śrubę zabezpieczającą linki i teraz nie mam w ogóle biegów, tj. fizycznie są ale na wyświetlaczu ich nie ma.

  • #493 21 Lut 2015 22:00
    karo3003
    Poziom 11  

    Ok, ok, dzięki za odpowiedzi i zaangażowanie ale jeszcze trzy pytania:

    1. Jak wyregulować tą linkę aby poprawnie wyświetlały się kontrolki na zegarach (gdzie jest dostęp do regulacji, czy da się metodą prób i błędów, czy trzeba mieć do tego komputer) tam jest do ruszenia dosłownie pół centymetra bo jak nic się nie wyświetla na zegarach to wystarczy ruszyć lekko wajchą i jest OK

    2. Aktualnie to, że nie wyświetla się u mnie czasami kontrolka akurat mi nie przeszkadza (robi się tak tylko na R i bardzo sporadycznie na P) ale samochód jedzie tam gdzie chcę :) tylko pytanie jest następujące - czy to, że się nie wyświetla poprawnie może coś popsuć?

    3. Jak się dostać do czujnika (okablowania) prędkości turbiny na wejściu do skrzyni - bo tu się pojawił ostatnio błąd i tu coś nie łączy... Może jak ktoś wie które piny w kostce od kompa są za to odpowiedzialne to sprawdzę poprostu miernikiem czy jak ruszam kablami to są jakieś przerwy w przewodzeniu sygnału to sobie puszczę nowe kable gdzieś bokiem jak się da i będzie gitara :)

  • #494 21 Lut 2015 22:35
    automix
    Poziom 19  

    Tak jak pisałem : zdjąć linkę z dźwigienki i wyregulować pozycjoner. potem założyć linkę ( uwaga wciskając ją na jabłko często można skrzywić dzwigienkę ) i dopiero regulować linkę. Linkę regulujemy przez wciśnięcie blokady na lince i wówczas linkę możemy wydłużyć lub skrócić. Raczej bardzo prosta czynność
    POWODZENIA

  • #495 25 Lut 2015 14:14
    Leszek Wosz
    Poziom 9  

    Witam, na 90% znalazłem odpowiedź na wskakiwanie trybu awaryjnego skrzyni biegów. Zależne było to od pogody a później już od wszystkiego, nie miałem pojęcia co może być przyczyną.
    W sobotę rozebrałem wszystko, wyczyzściłęm sterownik zmiany biegów na skrzyni, złożyłęm, położyłem aku na krótko bez obudowy. Brawo, silnik chodzi. Składam wszystko, odpalam. Dalej tryb awaryjny. Miałem dość a wiem że na spokojnie można pomyśleć. Wczoraj szarpałem się z instalacją i w pewnym momencie raz świecił tryb awaryjny, kiedy indziej nie.
    Okazało się że komputer który jest przymocowany do podłużnicy nie ma styku z karoserią.
    Wyczyściłem papierem, przyłożyłem i na razie działa. Pojeżdżę trochę i się upewnię.

  • #496 25 Lut 2015 15:05
    karo3003
    Poziom 11  

    A ja z kolei dzisiaj pojechałem do ASO zapytać jak oni widzą diagnostykę tej nieszczęsnej wiązki. Podłączyli CLIP'a - standardowo wyszły jakieś błędy: "zwarcie do masy" na którymś elektrozaworze i to co wcześniej czyli czujnik prędkości turbiny. Cena naprawy wiązki od 300zł do tysiaka, elektrozawory mają po 200zł za sztukę - zastanawiam się czy nie umówić się na naprawę... Znalazłem też na allegroszu wiązkę od Kangoo 1.6 automata za 99zł - w ASO powiedzieli, że nawet dobrze jakbym miał inną to mogą ją sprawdzić i podmienić...

    Najlepsze w tym wszystkim jest to, że samochód działa i jeździ tylko czasem wyskoczy błąd który znika po zgaszeniu silnika.......

  • #497 25 Lut 2015 21:12
    matteo_
    Poziom 9  

    Witam, miał ktoś taki przypadek że podczas spokojnej jazdy wyskakuje błąd asb i w tym momencie rozpina lock up, biegi dalej zmienia. Serwis w którym byłem z tą usterką mówi o zbyt niskim ciśnieniu, ale żeby wiedzieć co jest do naprawy muszą wyjąć skrzynie. A to jak mi powiedzieli to ok 1200zł (demontaż , +montaż + nowe uszczelki) za samą dalszą diagnozę, ale obstawiają konwerter.
    jakie są u was ceny za regenerację konwertera + nowy filtr + olej?
    auto to scenic 2.0 16v skrzynia dp0

  • #498 25 Lut 2015 21:20
    karo3003
    Poziom 11  

    No u mnie tak jest właśnie i tak jak pisałem wcześniej teoretycznie to wina wiązki elektrycznej... A jak zgasisz i odpalisz samochód to wszystko wraca do normy na jakiś czas?

    Ja dzisiaj jeździłem dużo po mieście i zero błędów a kilka godzin temu podjechałem pod pracę i nie gasiłem silnika, zostawiłem na "P", wracam po 3 minutach i kontrolka usterki się świeci :) ehhh....

  • #499 25 Lut 2015 21:46
    automix
    Poziom 19  

    @matteo_ na jakiej podstawie tak twierdzą. rozumiem że mierzyli ciśnienia ??? jakie są??? czy robili steall test ??? jaki poślizg??

  • #500 25 Lut 2015 22:16
    matteo_
    Poziom 9  

    tego nie wiem na jakiej podstawie twierdza ... dostałem taka informacje ze jest ogólnie problem z ciśnieniem, dolali ok 0.5l oleju, i informacje ze może być uszkodzony konwerter ale nie koniecznie, podobno jak jest mało oleju to mogły się przypalić tarcze luck-upa, i tak jak mówiłem żeby dokładnie sprawdzić co jest to chcieli demontować skrzynie. A cena jaką usłyszałem to nawet 4k, jeżeli to tylko konwerter to do 2.4k i wydawało mi się to dużo, wiec zabrałem auto, zresztą i tak na razie nie stać mnie na taki remont
    aha jest jeszcze jeden objaw jest takie buczenie z okolicy skrzyni ...

  • #501 26 Lut 2015 14:13
    Leszek Wosz
    Poziom 9  

    karo3003 napisał:
    A ja z kolei dzisiaj pojechałem do ASO zapytać jak oni widzą diagnostykę tej nieszczęsnej wiązki. Podłączyli CLIP'a - standardowo wyszły jakieś błędy: "zwarcie do masy" na którymś elektrozaworze i to co wcześniej czyli czujnik prędkości turbiny. Cena naprawy wiązki od 300zł do tysiaka, elektrozawory mają po 200zł za sztukę - zastanawiam się czy nie umówić się na naprawę... Znalazłem też na allegroszu wiązkę od Kangoo 1.6 automata za 99zł - w ASO powiedzieli, że nawet dobrze jakbym miał inną to mogą ją sprawdzić i podmienić...

    Najlepsze w tym wszystkim jest to, że samochód działa i jeździ tylko czasem wyskoczy błąd który znika po zgaszeniu silnika.......
    Przyjrzyj się wiązce nad skrzynią biegów a dokładnie gruba wiązka w pancerzu nad dźwignią zmiany biegów, chyba ta wiązka która idzie do komputera na podłużnicy pod akumulatorem. Odchyl ją i zobacz czy od dźwigienki nie przetarło wiązki. U mnie już wytarta jest osłona, do wiązki nie doszło. Popraw sobie też masę komputera na podłużnicy, z braku masy też będzie błąd wyskakiwać. Trzecie miejsce to tylna lampa, styk na kostce wpinającej do lampy może być nadpalony i masa idzie po innych kablach. Może być objaw w postaci mrugania kontrolek na desce.

  • #502 28 Lut 2015 17:11
    karo3003
    Poziom 11  

    Dzięki za sugestię, posprawdzam wszystko i dam znać czy pomogło. Mam jeszcze plan, żeby dostać się do wszystkich kostek w instalacji w komorze silnika, posprawdzać czy nie ma coś przerdzewiałego i potraktować wszystko kontakt sprayem...

    I jeszcze pytanie z innej beczki. Czy jest możliwość, żeby zdefiniować kiedy skrzynia ma zmieniać biegi na wyższe? Pytam bo czasami mi przeciąga 3 bieg co mnie irytuje, zwłaszcza jak jadę sobie normalnie 50km/h a tu 3000 obrotów i tak męczy i męczy, jak przyspieszę to zmieni na 4 bieg a jak nie potrzebuję przyspieszać to piłuje jak głupi... Dopiero po długiej jeździe się namyśli i wrzuci tą czwórkę... Jak jadę z górki to biegi zmienia elegancko ale jak po płaskim albo delikatnie pod górę to piłuje jak durna... Może jest jakiś czujnik pochyłu i się zawiesza...?

  • #503 01 Mar 2015 16:35
    pawlos2
    Poziom 10  

    50km/h i 3tyś.to jest 3 bieg?nie możliwe-raczej to dwójka bo u mnie na 3 biegu przy 3tys to jest 100km/h

    Dodano po 5 [minuty]:

    Czujnika pochyłu to raczej nic takiego nie występuje a skrzynia kalkuluje otwarcie przepustnicy do szybkość jazdy i wtedy wie czy auto jedzie pod wiekszym obciązeniem czy też mniejszym,jakby przyczepe ciągnąć po rownym i czujnik pochylu by wrzucił 4 bieg przy 60km i co to za jazda by była?

  • #504 01 Mar 2015 17:44
    karo3003
    Poziom 11  

    Faktycznie chodziło o dwójkę, przepraszam zamotałem się... Ale coś u mnie musi być z tym nie tak bo czasami na płaskim szybciutko przerzuca biegi jak jadę spokojnie a czasami ciągnie i to właśnie na dwójce tak jak pisałem z tym, że nawet do 4000 obrotów zanim wrzuci trójkę a to już jest lekka przesada bo jak tylko wrzuci trójkę to zaraz przerzuca na czwarty bieg, wygląda to mniej więcej tak:

    1. Ruszam - pierwszy bieg, wszystko ok
    2. Dwójka - bez szarpnięć, elegancko narazie bez lock-up
    3. Zależy od jazdy ale około 2000 lub więcej obrotów załącza się lock-up (na obrotomierzu wygląda jakby załączył się następny bieg)
    I teraz są takie prawidłowości:
    3A. Czasami przy bardzo powolnej jeździe lock-up załącza się od razu z 3 biegiem
    3B. Czasami przy trochę szybszej jeździe piłuję jak debil na dwójce i czekam aż łaskawie skrzynia wrzuci trójkę czasem nawet przy 4000 obrotów
    3C. Przy dynamiczniejszej jeździe 3 bieg załącza się zwykle około 3500-4000 obrotów
    4. Niezależnie od wcześniejszych punktów czwarty bieg zawsze wskakuje szybko, bez piłowania do wysokich obrotów czasem na mój gust nawet za szybko, zwłaszcza w mieście bo wtedy obroty spadają niekiedy poniżej 2000

    Nie wiem czy poprostu francuzy tak mają, że nie działają precyzyjnie i trzeba się przyzwyczaić... :) Dziwna sprawa. A tak na marginesie, dzisiaj zrobiłem po Roztoczu około 150km po dziurach, zakrętach i innych bajerach i ani razu błąd skrzyni nie wystąpił... A kilka dni temu po drodze szybkiego ruchu ponad 100km w jedną stronę, później miasto i powrót i błąd wyskoczył przy 120km/h powodując odłączenie lock-up, zatrzymałem się, odpaliłem na nowo i do dzisiaj bez błędów... Ach te francuzy...

  • #505 01 Mar 2015 19:38
    pawlos2
    Poziom 10  

    To będa chyba jednak te zaworki nieszczęsne,
    (wymieniałem rok temu),jak gasnie kontrolka po resecie kompa czyli wylaczeniu stacyjki to raczej to,u mnie (scenic 99r) jest tak że miedzy 1 a 2 jest taki jakby nadbieg,bieg hydrauliczny który nie ma lock-upa,na nim czasem jest takie wrażenie jakby przeciagał ale wtedy skrzynia jest jeszcze nienagrzana ale tez nie zimna,powiedzmy ze ujade juz jakies 1-2km,wspazówka cieczy chłodzoacej zaczyna ruszać w góre,wtedy takie coś wyczuwalne ze już powinna wskoczyc ta własciwa dwojka z lock-up a jedzie jakby na poślizgu-na rozgrzanej skrzyni tego już nie czuć-ponoć w DP0 to częste o ile nie prawidłowe zachowanie.

  • #506 02 Mar 2015 12:24
    karo3003
    Poziom 11  

    Mogę zapytać ile kosztowała usługa wymiany tych elektrozaworów?

  • #508 05 Mar 2015 21:40
    karo3003
    Poziom 11  

    Kurcze tutaj to elegancko zmienia te biegi u mnie to całkiem inaczej jest - tak jak na filmie to mi zmienia jak z górki jadę :)

  • #509 08 Mar 2015 14:39
    wro82
    Poziom 9  

    Co ważne, na filmiku kolegi pawlosa2 widać, że silnik jest porządnie rozgrzany (więc i skrzynia i olej w niej).
    W mojej DP0 też tak płynnie zmienia biegi, ale tylko właśnie na ciepłym. Jak rano ruszam na zimnym, to są duże przeciągnięcia (szczególnie w zimie, teraz na wiosnę już jest lepiej).
    Ale podobno ta skrzynia tak już ma...

  • #510 08 Mar 2015 14:54
    jason1904
    Poziom 8  

    mam podobnie zimą, na dzień dobry wrzucam dwójke przejeżdżam kilometr wyskakuje do sklepiku na 2-3 min zostawiając włączony silnik i to wystarczy żeby skrzynia pracowała normalnie, bo inaczej wrzuca coraz wyższe biegi a potem jej redukuje powodując niemiłe szarpnięcia