Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 08 Mar 2015 18:15 315481 917
  • #511
    automix
    Poziom 19  
    Skrzynia biegów DP0 puki nie jest rozgrzana pracuje w trybie hydraulicznym ( bez lock-up ). Jest to celowe działanie producenta skrzyni: poślizg biegów i wyższe obroty powodują szybsze rozgrzanie się skrzyni biegów.
  • Relpol przekaźniki
  • #512
    karo3003
    Poziom 12  
    A ja dalej borykam się z problemem kontrolki skrzyni biegów z tym że wiem już konkretnie kiedy się to dzieje. Mianowicie przy jeździe po mieście czy na zimnej skrzyni i silniku czy rozgrzanej - problem nie występuje. Kontrolka zapala się tylko przy szybszej jeździe i tylko na czwartym biegu, w konsekwencji przestaje tylko działać lock-up, biegi zmieniają się normalnie. Dodatkowo częstotliwość wystąpienia usterki zwiększa się przy mokrej pogodzie. Standardowo zgaszenie i odpalenie na nowo silnika rozwiązuje problem na jakiś czas... Jakieś sugestie?
  • #513
    wro82
    Poziom 10  
    automix napisał:
    poślizg biegów i wyższe obroty powodują szybsze rozgrzanie się skrzyni biegów.


    A przy okazji wyższe zużycie paliwa...;)

    Ale ja tam nie narzekam - dobrze mi się dojeżdża do pracy samochodem z tym automatem. W drodze do pracy często muszę stawać na światłach i komfort jazdy kiedy za każdym razem nie muszę wciskać sprzęgła i machać dźwignią sprawia, że jadę do pracy z przyjemnością:) (choć raz na jakiś czas też potrafi mi wskoczyć w tryb awaryjny - i to zawsze tylko przy zmianie z 3 na 4 bieg lub jak jadę szybko na nierozgrzanej skrzyni (wtedy z charakterystycznym szarpnięciem). Wtedy muszę się zatrzymać i wyłączyć silnik, po czym już jest ok).

    Gorzej na długich trasach (na które na szczęście rzadko jeżdżę;) - w tej skrzyni zdecydowanie brakuje 5-go biegu! A jest to szczególnie odczuwalne przy prędkościach powyżej 120 km/h.
  • #514
    automix
    Poziom 19  
    @karo3003 sugestie??? tak dobrze wykonana diagnostyka. Nie jest to żaden tryb awaryjny tylko rozpięcie lock-up. Oczywiście jest to błąd skrzyni.
  • #515
    jason1904
    Poziom 9  
    kolego automatix czy specjalizujesz sie tez w pozostałej mechanice w Renault czy tylko w skrzyniach
  • Relpol przekaźniki
  • #516
    automix
    Poziom 19  
    @jason1904 tylko automatyczne skrzynie biegów
  • #517
    jason1904
    Poziom 9  
    wielka szkoda ,bo mój się zawściekł i nie chce odpalać ani na zimnym ani na ciepłym, spodobał mu sie PLAK wystarczy mała dawka i pali na strzał i co rusz mam inny wykaz błedów
  • #518
    pawlos2
    Poziom 10  
    Panowie @wro82,@jason1904-Dokładnie u mnie jest tak samo zimą jak opisujecie,jak noce z mrozem rano jazda oporna,jedzie na poślizgu,nie przyspiesza dobrze,jak jestem w mieście to nie rozgrzewam go,ruszam odrazu gdyż co chwila światła więc jakoś to idzie ale jak jestem u rodziców i zaraz za bramą jest ok 1km cały czas pod górke to staram się też rozgrzać olej na postoju a jak już muszę jechać od razu to muli go ale kontrolka nie zapala się-przed wymianą elektrozaworów nie było szans wyjechać na zimnym silniku bez wejscia w tryb awaryjny.
  • #519
    automix
    Poziom 19  
    Mili Panowie, użytkownicy wszelkich automatycznych skrzyń biegów, bez względu na markę pojazdu i typ skrzyni biegów. Proszę poczytajcie różne publikacje ( nawet te zamieszczane w internecie ) o tym jak dbać o automatyczną skrzynie biegów. Każdy bowiem producent automatycznej skrzyni biegów ( nie producent samochodu ) w sposób definitywny mówi że : SAMOCHÓD MUSI BYĆ BEZ WZGLĘDNIE ROZGRZANY PRZED JAZDĄ !!!!! Nie oznacza to że samochód musi być nagrzany do temperatury roboczej, ale musi pochodzić te 3-4 minuty (oczywiście po długim postoju np. po nocy ). Chodzi o to aby olej automatycznej skrzyni biegów dotarł w każdy "zakamarek" tejże skrzyni. Dlatego też to całe gadanie o EKO JEŹDZIE mnie rozbawia. Uczą w chwili obecnej że samochodu nie wolno nagrzewać przed jazdą. BZDURA W PRZYPADKU AUTOMATÓW I NOWOCZESNYCH DIESLI Z TURBINAMI. Każde piłowanie samochodu na nierozgrzanych elementach takich jak ( turbina, automatyczna skrzynia biegów, silnik diesla ) skraca ich żywotność i to baaaaardzo. Jednak przecież nikogo nie obchodzi że to właściciel będzie musiał wydać kilkla tysiączków na naprawę swojego samochodu.
    Reasumując : jeśli chcecie aby Wasze samochody z automatami jeździły długie lata bez większych problemów naprawdę dajcie jej troszkę popracować na wolnych obrotach na jałowym biegu.
  • #520
    wro82
    Poziom 10  
    Ciekawe, ciekawe! Przyznam, że nigdzie wcześniej o tym nie czytałem, a wydaje mi się, że takie rzeczy powinni pisać w instrukcji obsługi każdego samochodu z takową skrzynią, a... nie piszą! Ciekawe o ile ja skróciłem już żywotność swojej DP0 piłując ją na zimnym... (a tak jak pisałem wcześniej na trasie - po rozgrzaniu - działa idealnie). Automix, wielkie dzięki za ten post!

    A propos: poprzedni właściciel tego auta mówił mi, że na światłach trzeba wrzucać na N. Dopiero w necie przeczytałem, że takie postępowanie też skraca żywotność skrzyni i że lepiej zaciągać ręczny na D niż wrzucać N...

    A może w ogóle powinni uczyć obsługi ASB na kursach na prawko??

    P.S. Polecam Wam książkę Marka Wałkuskiego (ten korespondent z radia) pt. "Ameryka po kaWałku" - jest tam osobny rozdział o automatycznych skrzyniach biegów (w USA to standard).
  • #521
    automix
    Poziom 19  
    @wro82 Niestety w instrukcjach tego nie piszą. Tak samo jak nie piszą o konieczności wymiany oleju w skrzyni biegów

    Co do wrzucania "N" na światłach to jak najbardziej jest to prawda. NIE POWINNO SIĘ TEGO ROBIĆ. Samo wciśnięcie hamulca w nowoczesnych automatycznych skrzyniach biegów powoduje jej rozłączenie.
  • #522
    darioparyz
    Poziom 7  
    @automix witam potrzebuje twojej pomocy jesli oczywiscie mozesz pomoc
    mam problem z ASB w swojej lagunce 1.9dci
    po nacisnieciu pedalu hamulce czasami nie moge przelaczyc biegow z P na zaden inny
    wymienilemc czujnik przy pedale hamukca na jeden dzien byl spokoj i problem znowu powrocil
    po podpieciu do kompa wyszlo cos takiego
    P 008 oraz E 012 czy cos takiego
    prosze o pomoc bo jestem zagranica a tutaj jadac do servisu renault krzycza makabryczne pieniadze a z tego co mi wiadomo to jest problem po stronie elektrycznej
    czekam na pomoc na PW
    pozdrawiam
  • #523
    FIGIELP
    Poziom 11  
    witam po przerwie, ponieważ ociepliło się, a moje wcześniejsze walki nie przyniosły żądnego rezultatu, powiem czego dokonałem przez ostatni czas.
    - wymieniałem elektrozawory - błąd i tak się pojawiał
    - wymieniony olej
    - adaptacja serwis - błąd i tak się pojawiał i powiedzieli że mam skrzynie od CLIO i to dlatego... szok, ale ok

    Między czasie zadzwonił do mnie KOLEGA ze sprzeda mi skrzynie w cenie złomu, bo nie wie czy działa( całe 50zł) więc KUPIŁEM, odleżała swoje w .... worku i cóż

    zamieniłem hydraulikę z tej co kupiłem, i u mnie brakowało takiej RURKI ze spiralą wewnątrz niej, więc też ją zamontowałem,

    JEDYNA Różnica jaka była to kolor gniazd na elektrozaworach - RÓŻOWY, a ja miałem czarny.

    Po zamianie nie ma żadnych błędów, biegi działają pięknie, nie robiłem żadnej adaptacji.

    PYTANIE DO ZNAWCÓW - jaką rolę pełni ta rurka ze spiralą(filtra na opiłki?)
  • #524
    Michal2002
    Poziom 22  
    Najczesciej "naprawiacze" daja wlasnie uzywane elektrozawory i skrzynie sypia sie po tych niby naprawach. Miales szczescie,że się udało ,moim zdaniem winne były elektrozawory.
  • #525
    FIGIELP
    Poziom 11  
    Michal2002 napisał:
    Najczesciej "naprawiacze" daja wlasnie uzywane elektrozawory i skrzynie sypia sie po tych niby naprawach. Miales szczescie,że się udało ,moim zdaniem winne były elektrozawory.

    Widzę ze trafilem na Autoryzowany Serwis. Obrazac możesz swoich bliskich. Ja wysluchalem wszystkich porad. Wymienilwm na nowe i blad się pojawili. Zazdroscisz mi skrzyni za free z jeżdżącego auta po wypadku? Sprawdzić nie zaszkodzilo i dziala. A ze sam sobie poradzilem to naprawiacz... filozofii w elektycr elektrozaworow nie ma o ile je rozbierales....
  • #526
    FIGIELP
    Poziom 11  
    jason1904 napisał:
    wielka szkoda ,bo mój się zawściekł i nie chce odpalać ani na zimnym ani na ciepłym, spodobał mu sie PLAK wystarczy mała dawka i pali na strzał i co rusz mam inny wykaz błedów

    Nie wiem jak RENAULT ale podobny problem miałem w OPLU, przyczyna zapowietrzony układ paliwowy- straszono mnie regeneracją pompy za ok 800zł, a skończyło się na wymianie o-ringa za 2,2zł. Przypadłość opli 2,2 i 2,0(mó i kuzyna i innych użytkowników) na PLAKA paliły, przy odpowietrzaniu zasysało powietrze. Proponuje sprawdzić u ciebie czy nie masz pęcherzyków powietrza na zasilaniu paliwem, robota nie łatwa w OPLU opanowana, LAGUNA mnie nie zmuszała jeszcze do żadnych takich operacji :D

    Dodano po 3 [godziny] 13 [minuty]:

    Zapomnialem dodać ze zakladam ze świece żarowe sprawne, bo w lagunie jak padly 3szt to przy mrozach porażka z odpaleniem
  • #527
    luiggi
    Poziom 10  
    witam
    zrobiłem już 3 skrzynie dp0 tzn wymiana elektrozaworów z czyszczeniem sterownika w lagunach 2 zero błędów auta jeżdżą jak należy , aż trafił się scenic co sie okazało zamiast elektrozaworów z czarnymi wtykami były z czerwonymi , niewiem czy są dostępne czerwone ja nie znalazłem wiec zamontowałem nowe z czarnymi , czyszczenie sterownika wymiana oleju i jazda wszystko śmiga jak trzeba automat działa jak nowy ale po dłuższym postoju na zapalonym silniku i funkcji P. zapala sie kontrolka od skrzyni ... i tu moje pytanie czy są jakieś różnice miedzy zaworami z czerwonym wtykiem a czarnym ? co jeszcze zaobserwowałem to przy właczeniu D "brzęczą " elektrozawory jakby głośniej niż w lagunach które wcześniej robiłem
  • #528
    FIGIELP
    Poziom 11  
    luiggi napisał:
    witam
    zrobiłem już 3 skrzynie dp0 tzn wymiana elektrozaworów z czyszczeniem sterownika w lagunach 2 zero błędów auta jeżdżą jak należy , aż trafił się scenic co sie okazało zamiast elektrozaworów z czarnymi wtykami były z czerwonymi , niewiem czy są dostępne czerwone ja nie znalazłem wiec zamontowałem nowe z czarnymi , czyszczenie sterownika wymiana oleju i jazda wszystko śmiga jak trzeba automat działa jak nowy ale po dłuższym postoju na zapalonym silniku i funkcji P. zapala sie kontrolka od skrzyni ... i tu moje pytanie czy są jakieś różnice miedzy zaworami z czerwonym wtykiem a czarnym ? co jeszcze zaobserwowałem to przy właczeniu D "brzęczą " elektrozawory jakby głośniej niż w lagunach które wcześniej robiłem

    Mialem to samo. Trafilem na różowo czerwone w skrzyni która dostalem i śmigła . W sumie nie porownywalem rezystancji czarnych i rozowych i czy konstrukcyjnie to samo i czy da się podmienic cewki. Ale serwis Renault nie umial mi pomóc.
  • #529
    Przemek7
    Poziom 16  
    @ kol. FIGIELP i luiggi - jeśli ten różowy (czerwony) kolor to pierwotnie biały który, wybarwił się się od barwnika w oleju to zamiana z "białych" zaworów na "czarne" powinna wiązać się z aktualizacją oprogramowania sterownika skrzyni (ECU). Różnica w elektozaworach białe-czarne to inna częstotliwość sterowania PWM 50-100 Hz.
    Aktualnie dostępne nowe EVM to "czarne".
    Skrzynia "śmigła" ale jak długo sterownik będzie obsługiwał właściwy zakres regulacji ciśnień przy niedopasowanym EVM?
    Głośna praca elektrozaworów... jeśli szybkie (czarne 100 Hz) zawory wysterujemy długimi (50 Hz) impulsami to pewnie będą mocniej uderzać w swoich skrajnych położeniach (mniejsza indukcyjność EVM -> większy prąd w cewce -> większa siła na trzpień). Większy prąd - co na to tranzystory sterujące w ECU?

    Temat chyba kiedyś poruszany w tym wątku...
  • #530
    FIGIELP
    Poziom 11  
    Serwis mial za zadanie wygrać nowy soft i niby to zrobili wlać nie z adaptacja za co zplacilem wiec... albo wygrali albo zarobili robiąc mnie w ch... wiec komu ufać? Jeśli chodzi no glosnosc pracy i tzw bzykania zaworów to ja różnicy nie widzę ani na czarnych ani na czerwonych. Dokladnie tak samo je slychac. I o różnych częstotliwościach czytalem wiec podmiana byka z obawa ze nie zatrybi a ze skrzynie dostalem od Kolbego dokladnie z tego samego modelu to zaryzykowalem. Może zmiana serwisu pomoglaby ale... na razie dziala i nic więcej nie robię. Olej nowy i niech smiga

    Dodano po 1 [godziny] 49 [minuty]:

    Na czarnych pokazywało zwarcie do masy na elektrozaworze
  • #531
    darioparyz
    Poziom 7  
    witam
    Panowie poszukuje schematow rozmieszczenia wiazki eletrycznej do skrzyni biegow przy lewarku
    moze mi ktos pomoc ??? bede wdzieczny
  • #532
    gregc4
    Poziom 7  
    Witam. Posiadam od pół roku Renault Scenic 2000r. Mam problem ze skrzynią automatyczną. Po nagrzaniu się auta skrzynia zaczyna szarpać w pozycji D. W momencie gdy wcisnę pedał gazu do podłogi kontrolka D przeskakuje na 2 i zapala się kontrolka D3. I jak stoję na czerwonym świetle (cały czas D) i trzymam na hamulcu to raz na jakiś czas „ucieka” mi pedał hamulca. U mnie w Gdańsku, kierownik serwisu automatycznych skrzyń biegów podłączył komputer ale brak było komunikacji ze sterownikiem (nie widział automatycznej skrzyni biegów). Mówił, że coś takiego jak kontrolka D3 pierwszy raz widzi. Zabrałem samochód. W warsztacie, w którym odstawiłem samochód do naprawy mówią, że prawdopodobnie trzeba elektrozawory wymienić. Co Wy na to?
  • #533
    pawlos2
    Poziom 10  
    Kontrolka D3 to jest zblokowanie skrzyni do 3 biegu,często to uzywam w mieście żeby mi skrzynia nie skała co chwila z 3 na 4 i odwrotnie,ostatnio coś ten przełacznik zrobił mi psikusa i to 13-stego w piatek,wyłaczyem go,kontrolka zagasła a skrzynia nadal na 3 biegu i tak po 3 próbie właczania i wylaczania wreszcie wrzuciło czwórke-od tamtej pory jest dobrze
  • #534
    darioparyz
    Poziom 7  
    witam was powiedzcie mi gdzie znajde ten elektromagnes od lewarka zmiany biegow w lagunie 2 bo wymienilem juz czujnik stopu i dalej nie moge przelaczac lewarka z P na inne biegi , dopiero po wcisnieciu przycisku przed lewarkiem moge to zrobic , pomocy bo zaczyna mnie to wkurzac
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
  • #535
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    trzeba wcisnąć ten przycisk żeby przełączyć
    wciskamy PEDAŁ HAMULCA naciskamy ten przycisk i dopiero przełączamy.tak to działa .
  • #536
    darioparyz
    Poziom 7  
    piotrek
    nic nowego nie wymysliles prawidlowe dzialanie ASB polega na tym ze nie musze wciskac zadnego przycisku zabezpieczajacego zeby przlaczyc na inny bieg , przeczytaj uwaznie co napisalem a potem odpowiadaj i doradzaj , bo uwazasz sie za wielkiego mechanika ,a nie potrafisz nawet dokladnie przeczytac o co sie pyta

    cytuje moje zapytanie zebys pozniej nie napisal ze co innego pisze a co innego mowie jesli nie mozesz znalesc tego postu wiec podaje dokladnie date zapytania
    14 Mar 2015 23:39 Re: Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
    mam problem z ASB w swojej lagunce 1.9dci
    po nacisnieciu pedalu hamulce czasami nie moge przelaczyc biegow z P na zaden inny
    wymienilemc czujnik przy pedale hamukca na jeden dzien byl spokoj i problem znowu powrocil
    po podpieciu do kompa wyszlo cos takiego
    P 008 oraz E 012 czy cos takiego

    wiec ostatnie zapytanie bylo tylko kontynuacja tego z dnia 14 marca
    pozdrawiam wielkiego mechanika
  • #537
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    Przynajmniej u mnie tak to działa>
    Ale Ty wiesz lepiej./
    pozdrawiam.
  • #538
    kilolo
    Poziom 11  
    gregc4 napisał:
    Witam. Posiadam od pół roku Renault Scenic 2000r. Mam problem ze skrzynią automatyczną. Po nagrzaniu się auta skrzynia zaczyna szarpać w pozycji D. W momencie gdy wcisnę pedał gazu do podłogi kontrolka D przeskakuje na 2 i zapala się kontrolka D3. I jak stoję na czerwonym świetle (cały czas D) i trzymam na hamulcu to raz na jakiś czas „ucieka” mi pedał hamulca. U mnie w Gdańsku, kierownik serwisu automatycznych skrzyń biegów podłączył komputer ale brak było komunikacji ze sterownikiem (nie widział automatycznej skrzyni biegów). Mówił, że coś takiego jak kontrolka D3 pierwszy raz widzi. Zabrałem samochód. W warsztacie, w którym odstawiłem samochód do naprawy mówią, że prawdopodobnie trzeba elektrozawory wymienić. Co Wy na to?

    Nie daj się wrobić w wymianę czegokolwiek bez wcześniejszej diagnozy. Najpierw trzeba przywrócić komunikację ze skrzynią. Mi to wygląda raczej na jakiś problem z instalacja i zacząłbym od sprawdzenia i wyczyszczenia złącza sterownika.
  • #539
    pete.c
    Poziom 12  
    Samochód przestał jeździć mi do przodu. Na D troszeczkę bierze i puszcza. Do tyłu jeździ normalnie. Skrzynia jak pisałem wcześniej pracowała normalnie, ale samochód palił 20l/100km. No i dzisiaj ten przypadek...
    Co robić? Scenic 99 I, 2.0 8v, DP0
  • #540
    sebek969.86
    Poziom 2  
    Witam.
    Nie wiem czy dobrze trafiłem ale może któryś z kolegów pomoże jestem po wymianie w peugeot 206 za automatycznej skrzyni na manualna ale jest problem z odpaleniem wiec mam pytanie do szanownego grona które piny trzeba zmostkowac żeby samochód odpalił?