Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 31 Oct 2008 22:57 402967 1020
Automation24
  • #571
    Ingerman
    Level 2  
    Witam
    Użytkuję 5ty rok Renault Scenic I 2.0 16V polift z 2002 r z automatem - zapewne DP0.
    Zwracam się z prośbą o konsultację.
    2 lata temu zaczął się problem ze skrzynią , objaw to zapalenie kontrolki skrzyni 'auto' na desce i zmiana obrotów /biegu - tzw. tryb awaryjny.
    Wówczas w lokalnym serwisie w Łodzi powiedziano mi że to na pewno uszkodzone elektrozawory - wymieniono 2 szt. oraz olej . Operacja rzeczywiście poskutkowała na pewien czas , około roku , po czym znów z różną intensywnością auto wchodzi w tryb awaryjny. Zwykle przy dłuższej jeździe z większą prędkością rzędu co najmniej 80-90 km/h - praktycznie zawsze się zapali - tylko jest kwestią czasu czy po 20 czy 50 przejechanych km, przy jeździe w mieście jest różnie zdarza się że przy jeździe spokojnej kontrolka zapali się 'tylko' raz na tydzień - jak jeździ żona, jak ja wsiądę po 10 minutach , nie piłuję wcale auta , widocznie jest jakaś inna charakterystyka naszej jazdy. Dzisiaj przy okazji podjechałem do serwisu specjalizującego się w automatach w W-wie przy Połczyńskiej na diagnostykę. (Podczas trasy Łódź-Wwa - tryb awaryjny włączył się 3 razy, za każdym razem zatrzymałem się po restarcie silnika kontrolka gasła - do następnego razu ). W serwisie na testerze obd wyszły 2 błędy 'slip' i 'pressure bodaj control'.
    Pan tam chyba szefujący ledwo spojrzawszy na te błędy zapytał tylko o które auto chodzi i potwierdziwszy że Scenic stwierdził że :
    poprzednia wymiana elektrozaworów generalnie niczego nie rozwiązała ponieważ ta skrzynia ma znaną powtarzalną usterkę związaną z mechanicznym zużyciem hamulca jednokierunkowego/wstecznego i supportu (z pamięci to piszę więc może być nieściśle), w efekcie ścierane opiłki chwytają / zapychają elektrozawory . Naprawa 3-4 dni, koszt 3-4 tysiące zł zależnie od stopnia dewastacji wewnętrznej, dalsze jeżdżenie = dalsze niszczenie skrzyni zwłaszcza w trybie awaryjnym gdzie się skrzynia przegrzewa.
    "I co teraz, i co teraz z tym denatem ?" ze pozwolę sobie zacytować .
    Diagnoza trafna ? Koszty adekwatne ? Serwis ok ? etc? Wołałbym taniej - to oczywiste.Wolałbym serwis na miejscu w Łodzi ale nie znalazłem specjalistów od automatów a już zwłaszcza jak słyszą że francuskie to "panie nie znamy się, nie dotykamy się, nie mamy komputera etc".
    Wszelkie sugestie, opinie mile widziane zwłaszcza kolegów profesjonalistów.
  • Automation24
  • #572
    piotrek_ir4
    User under supervision
    Pan jest w Warszawie !
    oddali Panu elektrozawory stare?
    Ja myślę że coś nie tak /chcą Pana naciągnąć na koszta/Wymieniam te zawory notorycznie i nie miałem takiego przypadku.musiał bym zrobić testy moim komputerem.
    ja prawie codziennie jestem w Wawie
    Ja bym wymienił jeszcze raz te zawory .
    Błąd jaki Panu teraz wyskakuje presure regulaton /ciśnienie wewnetrzne skrzyni?

    Dodano po 7 [minuty]:

    ten drugi błąd /poślizg mnie martwi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    podjoł bym sie naprawy /ale nie mogę dać gwarancji że nic się nie będzie dziać!
    koszt.

    Dodano po 9 [sekundy]:

    podjoł bym sie naprawy /ale nie mogę dać gwarancji że nic się nie będzie dziać!
    koszt.
  • #573
    Ingerman
    Level 2  
    do piotrek_ir4
    Jestem w Łodzi, bywam czasem w Warszawie, zresztą teraz po A2 to godzina z kawałkiem drogi.
    Elektrozawory wymieniałem w innym zupełnie serwisie ze 2 lata temu w Łodzi - nie oddali mi starych elektrozaworów.
    Z tego co pamiętam 2 elektrozawory+olej kosztowało mnie to ok. 1 tyś zł.
    No zakładam że realnie wymienili wówczas, chociaż kto to tak naprawdę wie.

    p.s. Coś się w Pana poście chyba 'popsuło' .
  • #574
    karo3003
    Level 12  
    Witam

    Opiszę swój przypadek jako przestroga i wskazówka jednocześnie. Zaczęło się miło, kupiłem Kangoo 1.6 16V z automatem DP0 (AL4). Pocieszyłem się kilka miesięcy, założyłem gaz (nie chciałem inwestować wcześniej bo bałem się awarii skrzyni - naczytałem się forum) i się zaczęło - zwarcie w instalacji - spalony komputer sterujący skrzynią - wymiana na inny (o tych samych numerach) i naprawa wiązki - 1000zł !!!! Od tego momentu ciągle wyskakujący błąd skrzyni, kontrolka, odłączający się lock-up itd... Co więcej przeciągało na drugim biegu - no masakra - byłem załamany - kasa utopiona, ani naprawiać ani sprzedawać. Dzwonię do Warszawy - duże miasto, znają się na rzeczy myślę, coś doradzą - po rozmowie wyrok: "Proszę Pana przy tym przebiegu to trzeba generalny remont robić, elektrozawory do wymiany, konwerter do regeneracji, taśmy hamulcowe do wymiany pewnie też - koszt około 4000zł" - myślę sobie, trzeba ubezpieczyć i podpalić furę, może zagadać żeby mnie ktoś skasował i robić szkodę całkowitą, nie wiem... Traf chciał, że syn naszego klienta naprawia automaty - myślę sobie - taaa, jasne dziki wschód (Zamość, województwo Lubelskie) i ktoś naprawia automaty - ale, że tonący brzytwy i te sprawy myślę - nie mam nic do stracenia, zakatulałem się jakoś - po drodze błąd chyba z 10 razy się włączył więc misterna procedura - zatrzymanie, "P", wyłącz silnik, odpal, "D" - i tak 10 razy... Dojechałem. Chłopak w moim wieku mniej więcej, miły, wszystko wyjaśnił, klucze zostały, transport powrotny miałem - wróciłem do domu. Po umówionym czasie przyjechałem, odpalam, jadę. Auto jak nowe, biegi płynnie zmieniane bez przeciągania, no ale błąd wywaliło - wkurzyłem się no ale ze spokojem wróciłem do warsztatu i analizujemy krok po kroku całą historię, a to, że zwarcie a to że nowy komp... Eureka! Jak to nowy komputer? A stary? No na złomie, spalony... Ale przecież numery te same... Guzik prawda! Kilka dni później ASO Renault, na moją odpowiedzialność zmiana oprogramowania komputera ASB na fabryczne - nie robili tego wcześniej u żadnego klienta (jak pisałem dziki wschód mało kto kupuje automata) - koszt 95zł. Do dzisiaj ŻADNEGO BŁĘDU, przejechane prawie 1000km, miasto, wieś, droga szybkiego ruchu, asfalt, kostka - NIC, samochód jeździ elegancko. Żeby nie było, że reklamuję jakiś warsztat, to kontakt podsyłam na PW, nie podam też nazwy warsztatu w mojej okolicy, gdzie za wymianę komputera na niepasujący i naprawienie dwóch kabelków w wiązce zapłaciłem 1000zł bo nie o to tu chodzi. A więc jaki z tego morał?

    1. Jak wam ktoś pierniczy farmazony, że trzeba od razu robić generalny remont i już liczy $$$ ile za to weźmie - podziękujcie
    2. Zawsze ale to zawsze upewnijcie się, że nikt nie grzebał przy komputerze a w razie podejrzeń - ASO i oryginalny soft
    3. Elektrozawory - gdzie nie dzwoniłem - wszyscy chcieli wymieniać w ciemno pytając tylko o przebieg - u mnie na próbę były wymieniane na nowiutkie - biegi dalej przeciągało - więc bez sensu
    4. Olej, olej i jeszcze raz olej - jak Wam ktoś powie, że się nie wymienia w DP0/AL4 oleju to powinien później odpowiedzieć za uszkodzenie waszej skrzyni. Druga sprawa jego rodzaj - u mnie zalany standardowy olej do przekładni automatycznych, wcześniej Dextron D3 Syn, wcześniej nie wiem co - wszystko to jeden karabin, głupi kupowałem olej za grubą kasę bez sensu, teraz zalany za - uwaga - około 15zł za litr, mineralny - skrzynia pracuje idealnie - najważniejsze żeby OLEJ poprostu WYMIENIAĆ (proszę sobie policzyć ile kosztuje normalny olej na wymianę - czy to aż tak dużo?)
    5. Płyta sterująca - to ona u mnie była odpowiedzialna za przeciąganie biegów a w zasadzie jej zanieczyszczenie spowodowane nagromadzeniem się opiłków związane z naturalnym zużywaniem się skrzyni biegów - w warsztacie została jedynie wyczyszczona - zapłaciłem 300zł

    Słyszałem setki razy, że DP0/AL4 to badziewie, że francuzy to lipa i inne takie i wiecie co, powiedzieli mi w warsztacie, że psują się jak wszystkie inne a winny najczęściej jest kierowca bo mu szkoda olej zmienić lub ASO bo wciska kit, że oleju się nie wymienia - wiadomo po co... Jest jeszcze sprawa konwertera - u mnie to on jest następny w kolejce do wymiany - ale nie robię z tego tragedii - jego regeneracja z wymianą to koszt około 1000zł (przynajmniej u mnie na dzikim wschodzie) - czy to jest dużo? A czy sprzęgła z dwumasą to się nie wymienia po podobnym przebiegu?

    Jestem prawie pewien, że gdybym zaprowadził samochód do serwisu ASB takiego z jakim miałem styczność pierwszym razem to bankowo zapłaciłbym te 4000zł pomimo, że wystarczyło tylko zaaktualizować softa, wypłukać płytę sterującą i wymienić olej...

    Pozdrawiam borykających się z problemami automatów
    Głowa do góry, u mnie trwało to z pół roku ale znalazłem wreszcie kompetentny zakład
    Karol
  • #575
    piotrek_ir4
    User under supervision
    Pierwszą podstawową sprawą naprawy skrzyni biegów jest diagnoza komputerowa.
    Oczywiście że zawory często wymienia się w tych skrzyniach/a dlaczego ludzie nie zmienjają oleju w tym modelu/po zmianach oleju co 60 tys zawory wytrzymują bardzo długo/a nawet nie ulegają zniszczeniu
    Co do ich przyczyny padania są dwie zanieczyszczenie i taśma na cewce wytapia się zmieniając rezystencje.
  • Automation24
  • #576
    karo3003
    Level 12  
    @piotrek_ir4 a orientujesz się jakie przebiegi wytrzymuje konwerter (oczywiście orientacyjnie) i jakie objawy wskazują na jego zużycie? Zastanawiam się ile jeszcze mój wytrzyma...
  • #577
    piotrek_ir4
    User under supervision
    konwertery zużywają się po około przejechaniu 180 tys km choć dochodzi do tego częściej np w wyniku przegrzania.
    Jak rozpoznać ? przenoszone drgania na samochód.
    Również ze skrzyni wydobywa się metaliczny odgłos.
  • #578
    automix
    Level 19  
    Po pierwsze nie ma żadnej reguły co do zużywania się konwerterów. Znam przypadki że konwerter posypał się po przebiegu ok 100 tyś kilometrów, ale znam też takie że konwerter wytrzymał ok 300 tyś kilometrów. Nie wiem czemu Piotrek_ir4 pisze takie rzeczy i straszy.
    Jak rozpoznać???
    Po pierwsze pewnie jeździsz samochodem nie od dziś, więc jeśli nic niepokojącego się nie dzieje to nie zaprzątaj sobie tym głowy. Jeśli Cię coś nie pokoi to : podłącza się komputer diagnostyczny odczytując odpowiednie parametry oraz wykonuje stell test.
  • #579
    pawlos2
    Level 11  
    stell test to jest sprawdzanie konwertera na wciśnietym hamulcu i gazie i kontroli na ile silnik da się wkręcić na obroty nie ruszając z miejsca tak?gdzieś czytałem że tak można sprawdzić kondycję sprzęgła.
  • #581
    karo3003
    Level 12  
    A to tak jeszcze zapytam, czy jeżeli stojąc na dużej pochyłości wrzucę "D" lub "R" (zależy czy stoję przodem czy tyłem) i samochód nie stacza się to znaczy, że konwerter jest jeszcze w dobrej kondycji czy to nic mi nie powie? Pytam bo ostatnio właśnie miałem taką sytuację, że parkowałem "na kopertę" na stromej ulicy między dwoma samochodami i naprawdę doceniłem kolejny raz automata bo pomimo puszczenia gazu, samochód nie staczał się ani o centymetr :) i można było bezstresowo zaparkować.
  • #582
    sozej
    Level 2  
    Dzień dobry,
    pozwoliłem sobie podpiąć się pod temat, bo mam nadzieję, że ktoś z was w końcu mi pomoże.
    Mam Renault Clio 1.4 16V 95 km rocznik 2003 i mam taki problem. Zapala mi się kontrolka automatycznej skrzyni biegów. Nie wiąże się to z redukcją biegu, raz na postoju jedynie zauważyłem zmianę odgłosu pracy silnika po zapaleniu się tej kontrolki. I właśnie czasem zapala się ona podczas postoju, czasem podczas jazdy. Diagnostyka pokazała błąd czujnika ciśnienia oleju skrzyni biegów. I tutaj jest moje pytanie - czy to znaczy że do wymiany jest ten czujnik? A może jakieś elektrozawory? Czy po takim błędzie można zdiagnozować, co trzeba naprawić?
    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,
    Filip
  • #583
    automix
    Level 19  
    @sozej Skoro komputer pokazuje błąd czujnika to uszkodzenie jest w obwodzie czujnika ciśnienia a nie elektrozawory.
  • #584
    sozej
    Level 2  
    @automix bardzo dziękuję za odpowiedź. Myślisz, że wymiana czujnika rozwiąże sprawę, czy coś innego też może się kryć pod tym błędem?
  • #585
    automix
    Level 19  
    @sozej Napisałeś że komputer wykazał błąd czujnika więc twierdzę że czujnik do wymiany. Podaj numer błędu to będzie dokładniejsze.
  • #586
    sozej
    Level 2  
    @automix jutro jadę do warsztatu na diagnostykę i za niedługo napiszę kod błędu. Dodam jeszcze, że po zapaleniu silnika, gdy zostawię samochód na P, prawie na pewno włączy się kontrolka. Gdy ruszę normalnie, to nie zawsze zapala się ona podczas jazdy.
  • #587
    sebek969.86
    Level 2  
    Witam.
    Mam do sprzedania dwie skrzynie DPO/AL4 jedna pochodzi z renault scenic silnik 2.0 benzyna a druga z Peugeota 206 silnik 1.4 skrzynie są uszkodzone lecz nie wiem co jest w nich dokładnie uszkodzone, oraz sprzęgła hydrokinetyczne i sterowniki do tych skrzyń. osoby zainteresowane proszę o kontakt na PW.
  • #588
    sozej
    Level 2  
    @automix odczytałem błąd - DF036 - dot. obw. elektrozaw. modulacji ciśnienia. Czy to znaczy, że ten elektrozawór jest do wymiany?
  • #589
    illu147
    Level 2  
    Witam
    Kolego automix - proszę o poradę jeśli możliwe
    Mam Lagunę 1.9 dCi 130KM, skrzynia DP0, przebieg 210 tys. km
    Skrzynia szarpała przy zmianie biegów, zanim się zagrzała wchodziła po szarpnięciu w tryb awaryjny - szczególnie zimą i w chłodniejsze dni - tej wiosny nawet już w ciepłe dni - gdy była zagrzana nigdy w tryb awaryjny nie wchodziła.
    Miesiąc temu oddana do serwisu ASB, wymienione dwa elektrozawory i olej (prawdopodobnie 1-szy raz od nowości). Tryb awaryjny przestał się pojawiać, skrzynia pracuje lepiej w sposób zauważalny.
    Ale niestety tylko wtedy gdy jest zimna. W miarę nagrzewania czuć wyraźne szarpnięcia a w trasie gdy już chwilę popracuje szarpnięcia przy zmianie biegu są już naprawdę duże. Dodatkowo zauważyłem, że w mocno deszczowy dzień szarpie jak szalona i pojawił się też tryb awaryjny przy jednym z takich szarpnięć.

    Na co teraz zwrócić teraz uwagę gdy oddam samochód ponownie do serwisu, żeby mnie nie naciągali na "macanego"?

    Marcin


    EDIT 22.07
    W ASO Renault wgrali najnowszy soft skrzyni. Czy jest szansa, ze skrzynia się zaadoptuje do tego?
  • #590
    wakaat
    Level 9  
    Witam,
    Prośba do kolegów o podpowiedź. Posiadam Scenica z 2002 r. 1,6 benzyna. Przeglądnąłem strony podpięte pod ten temat, ale problemu, z jakim, ja się spotkałem nie znalazłem. Problem jest następujący - dopóki samochód się nie nagrzeje (plus minus 15 - 20 minut jazdy) wszystko pracuje prawidłowo. Po nagrzaniu skrzynia zaczyna jakby pracować na drugim i trzecim biegu. Objaw jest taki, że samochód bardzo wolno przyspiesza (strach ruszać z świateł), po czym przy około 60 km/h czuć przełączenie biegu i potem już nie przełącza (testowałem do około 100 km/h, również próbując szybko dodać gazu - kick-down). Również wydaje się, że samochód głośniej pracuje. Po ostygnięciu samochodu skrzynia znowu pracuje poprawnie. Nie pojawiają się żadne kontrolki na desce podczas wystąpienia problemu. Nie byłem jeszcze na diagnostyce, bo wolałbym chociaż trochę zorientować się, co może być przyczyną. Czy przy skrzyni było coś robione niestety nie wiem. Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam,
  • #591
    wakaat
    Level 9  
    Do opisanego problemu mogę dzisiaj dodać, że samochód przeszedł przegląd techniczny (wymiana oleju w silniku, sprawdzenie wszystkich płynów itd), i mechanik nie stwierdził jakichś nieprawidłowości, także problemy ze skrzynią wynikają najprawdopodobniej z samej skrzyni, a nie z czegoś innego. Podczas przeglądu dowiedziałem się też, że mechanik nie stwierdził występowania żadnych błędów, ale z samą skrzynią nie mógł uzyskać połączenia - używał Clipa. Podobno też widać kilka kropel czerwonego oleju, ale nie wiadomo skąd on się pojawia. Do tej pory przypuszczałem, że problemem będzie olej lub jakies mechaniczne elementy, a teraz zastanawiam się nad sterownikiem. Na razie diagnostę typowo od automatów nie odwiedziłem, dam znać jak będę wiedział więcej. Pzdr
  • #592
    wakaat
    Level 9  
    Witam,
    Dzisiaj byłem u mechanika na diagnostykę komputerową, ale nie mógł on niestety połączyć się komputerem (Clipem) ze skrzynią biegów (inny mechanik wcześniej również miał taki problem). Z silnikiem łączy się bez problemu. Nie mógł też połączyć się z ABS-em.
    Potestuję jeszcze samochód i dam znać jak się zachowuje. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą sterownika, ale to zobaczymy.
  • #593
    karo3003
    Level 12  
    U mnie było tak, że nie dało się połączyć CLIPem z komputerem skrzyni po zwarciu w instalacji skrzynia<=>sterownik, ogólnie to samochód miałem wtedy uziemiony bo praktycznie nie dało się jechać, pomogła wymiana komputera i oczywiście po takim zabiegu wizyta w ASO i wgranie dedykowanego oprogramowania po numerze VIN, u mnie wymieniony komputer miał takie same numery co stary a miał mimo to inny soft i ciągle generował losowe błędy, 95zł w ASO i działa elegancko, zero błędów :) polecam też częsta wymianę oleju i wyczyszczenie płyty sterującej, u mnie szarpało i przeciągało przy zmianie biegów, straszyli wymianą elektrozaworów, którą w końcu zrobiłem a nic to nie pomogło, założone spowrotem moje stare z przebiegiem 185k km i samo czyszczenie i działa elegancko, co więcej używam oleju mineralnego z polecenia mechanika, który przywrócił mi wiarę w tą grupę zawodową, zaufałem mu pomimo że zdecydowanie odradza się mineralny i jestem zadowolony, ogólnie litr tego oleju kosztuje może z 25zł, wymieniam co 30k km, jeżdżę i jest ok :)
  • #594
    Olga89
    Level 1  
    Witam,
    Może ktoś będzie zorientowany w temacie. Mianowicie kilka dni temu zakupiłam Renault Megane 2, 2006 rok, 1.9 oczywiście z automatyczną skrzynią biegów. Skrzynia po wymianie oleju, tylko pojawia się niepokojący komunikat ,,sprawdź skrzynie biegów '' . Auto wpada wowczas w tryb awaryjny i nic oprócz braku mocy przy ruszaniu się nie dzieje. Biegi zmienia płynnie, bez szarpiec. Dodam, że byłam na wstępnej diagnostyce i po podpięcia pod komputer wyskakuje błąd df 230. Ktoś, coś
    pozdrawiam
    Olga
  • #595
    Gregor002
    Level 10  
    Przyszła i na mnie kolej skrzynia rok po remoncie nie chciałbym jej spalić lub zniszczyć proszę o pomoc :

    Citroen C5 2.0HDI 109km 2002r. Skrzynia AL4
    Pierwszy błąd: Regulacja ciśnienia (odchylenie/wartość żadana)
    reszta: Brak informacji o rodzaju usterki:
    C2616
    P0027
    P2786

    Oto kolejne błędy:
    Poślizg sprzęgła/hamulców P2202

    oraz:

    Brak informacji o rodzaju usterki (Sygnał zbyt niski) B0E2A
    Brak informacji o rodzaju usterki B103B

    Teraz jak mam na D to nie mogę ruszyć (nawet jak dodam gazu) ręcznie dopiero na dwójce coś zaczyna ciągnąć, a jak wrzucę 3 to jest w miarę.
    Muszę się jakość na warsztat dociągnąć :D Mam taką skrzynię używaną może spróbuje podmieniać te zawory tylko pasuje ustalić mi które są uwalone.

    Ja opiszę mój problem od początku może ktoś pomoże, bo w automatach nie jestem specjalistą :/
    Pierwszą skrzynię spaliłem :D więc kupiłem drugą i oddałem ją do zrobienia (konwerter też był regenerowany) po zrobieniu, od początku coś było nie tak, wymiana wtrysków zlikwidowała delikatne szarpnięcia przy ok 90km/h ale w zimie i teraz gdy jest już chłodniej jak nie zagrzeje rano lekko skrzyni biegów to nie ma jazdy tak potrafi kilka razy na odcinku 1km szarpać (takie jakby gwałtowne uderzenia i zatrzymania) Po rozgrzaniu jest w miarę dobrze, ale jak się mocniej depnie (im mocniej tym bardziej) to przy zmianie biegów jest lekkie uderzenie/szarpnięcie i taki jakby poślizg sprzęgła, wzrost obrotów, a auto się prawie nie rozpędza trwa to ok 1 może 2, 3sek i następuje zmiana biegu.
    Następny objaw jak pojadę troszkę dynamiczniej to mam szczególnie jedno takie miejsce odcinek 2km 100km/h potem rondo zjazd z ronda gaz do dechy lub 90% i następuje szarpnięcie (jak wrzucę ręczny tryb to pokazuje, że jest na 4biegu) obroty wzrastają jak dodam gazu a auto się prawie nie rozpędza (tak jak ślizgające sprzęgło) jak puszczę nogę z gazu to jedzie na N (luzie) bo obroty lecą do ok 1000/min i tak do puki się nie zatrzymam lub zwolnię poniżej 50km/h na dłuższą chwile to zrzuca bieg i jedzie normalnie. Jak trzeba ruszyć szybko to też wydaje mi się że trwa to czasem za długo, zanim się zbierze nawet 3, 4sek.
  • #596
    t.wolf
    Level 10  
    Witam.Megane 1.9 dti ASB DP0 szarpie przy przełączaniu z 3 na 4.Wyświetla błąd DF230.Czy wymiana oleju pomoże?
  • #597
    romuald-f
    A/T specialist
    DF230 - Nieprawidłowy sygnał prędkości pojazdu, linia multipleks. Wymiana oleju nic nie zmieni.
  • #598
    t.wolf
    Level 10  
    Witam.romuald-f dziękuje za zainteresowanie tematem.Masz kolego jakieś sugestie co do tego błędu?Pozdrawiam.
  • #599
    darkov
    Level 1  
    Witam serdecznie.
    Jestem użytkownikiem Scenica ze skrzynią dp0 i miałem taki problem że regularnie zapalała mi sie lampka automatu sygnalizując awarie.Po wielu pytaniach i orientacji w temacie postanowiłem powierzyć naprawę do kolegi @automix.Zakres prac objął wiele uszkodzonych elementów skrzyni (m.in. regeneracje konwentera,wymianę elektrozaworów,tarczek).Kolega @automix wykazał się dużą wiedzą i doświadczeniem oraz szybką naprawą asb.Skrzynia chodzi jak nowa i dlatego bardzo gorąco polecam naprawę u automixa.Pozdrawiam.
  • #600
    pic11
    Level 2  
    Witam wszystkich, mam pytanie, mam peugeota 807 2.0 z automatem al4 dpo, auto mam około roku i od początku dziwnie chodzi mi ta skrzynia tzn. przy ruszaniu na R i na 1 bez gazu się toczył, jak lekko dodawałem gazu to dość mocno szarpał jak dałem trochę więcej gazu to zaczynał jechać już bez szarpania ... i drugi problem to zmiana z 1 na 2 przebiegała z opóźnieniem jakieś 2 sekundy i w tym czasie jak było więcej gazu to silnik wył, do tego błędy zaworów ciśnienia ... wymieniłem oba zawory i olej dwa razy na przepłukanie, jest dużo lepiej bo nie ma błędów i na R nie szarpie nic a nic, za to na 1 jest jak było i zmiana z 1 na 2 też została z opóźnieniem około 2 sekund ... cały blok został wyczyszczony i chyba dwa te mniejsze zaworki nie włożyłem na swoich miejscach, waham się czy je też wymienić ale nie wiem który jest odpowiedzialny za jaki bieg a wszystkich nie ma sensu zmieniać bo poza tym skrzynia chodzi bez problemów, pieniędzy na ten samochód wydałem sporo bo około 6000 - 7000 zł razem z silnikiem wiec nie chcę na ślepo wydawać jeszcze więcej