Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 07 Paź 2015 17:11 338443 978
  • #601
    t.wolf
    Poziom 9  
    Witam wszystkich.Pisałem kilka postów wcześniej o szarpaniu przy wrzucaniu 4 biegu.Po wymianie oleju i wymyciu bloku zaworów szarpanie ustało,biegi zmienia płynnie.Nadal zapala się błąd df 230 W ASB i df 193 w sterowniku ABS/ASR.Spotkał się może ktoś z takim zjawiskiem.Proszę o jakiś trop z góry dziękuję.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #602
    pawlos2
    Poziom 10  
    Witam,tez mi delikatnie szarpie przy zmianie z 1 na 2 i z 3 na 4-prawdopodobnie w pierwszym przypadku wymiana zaworka sekwencyjnego avs 2 a w drugim avs 4 (nie wiem czy cos nie pokręciłem) zdjecie sterownika można znaleźć w sieci jak i tabelke które biegi za co odpowiedzialne-chyba sie pokusze o wymiane tych 2 zaworkow-główne wymienialem 2 lata temu,robił to Piotrek ale wtedy nie miałem tych sekwencyjnych i trzeba powtorzyć zabieg.
  • #603
    pic11
    Poziom 2  
    Witam, mam już trochę internetu przewalone i powiem jakie zawory są odpowiedzialne za jakie biegi,
    evs1 - 4
    evs2 - 2 i 4
    evs3 - 1, P i N
    evs4 - 1 i 2
    evs5 - wsteczny
    evs6 - 2
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #604
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    w dwóch przypadkach wymiana zaworów sekwencyjnych pomogła
    Ja posiadam renaulta z dp0 i po wymianie sekwencyjnych nic nie dało winą był czujnik prędkości/sporadycznie wyświetlał się błąd /posiadam sprzęt do diagnozy skrzyń ASB
    Wyjęcie i wyczyszczenie czujnika i skrzynia działa perfekcyjnie.
    Morał -przed każdą naprawą skrzyni wykonać sczytanie błędu/
    Przed zakupem także warto sprawdzić sterownik skrzyni biegów .
    PS-Pawlos2 ile już śmigasz od wymiany zaworów?
  • #605
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 37  
    Mam pytanie do użytkowników DP0.

    Czy u was 2 bieg załącza tak jakby na 2 razy ?

    Obojętnie czy ciepły czy zimny.

    Megane 2 2004r.

    Zrobiłem już tak 50 tyś km ?

    Przebieg 160 tyś.

    Kiedyś wymieniałem zawory od lock up taśmę od 1 biegu ale to dziwne załączanie 2 biegu było od zawsze.

    Podobno ta skrzynia tak już ma.

    Od zawsze jeżdżę automatami i nigdy tak nie było ale w meganie takie efekty to niby norma.

    Proszę potwierdzić takie zachowanie skrzyni.
  • #606
    pawlos2
    Poziom 10  
    piotrek_ir4.Wymienialismy te zawory chyba w marcu 2014 i narazie spokoj z wchodzeniem w tryb serwisowy a przejechalem pewnie troche ponad 10tys/km-teraz mrozek z rana,wsiadam odpalam i odrazu w dysze mu i zapomnialem co to tryb awaryjny,patrzenie na deske czy juz kontrolka swieci czy jeszcze nie,troche olej cieknie tym oringiem na polosi bo oczywiscie nie wymieniony ale dolewam 2razy w roku po ok.3-4 setki,tragedii nie ma.

    Dodano po 6 [minuty]:

    SZYMON BYDGOSZCZ-dokladnie mam tak samo jak Ty i tak ma byc-po redukcji z jedynki jest przez chwile dwojka bez zapietego Lock-up-cofnij kilka stron,chyba na 18-stej jest link do mojego filmiku z youtuba.

    Dodano po 15 [minuty]:

    SZYMON BYDGOSZCZ-dokladnie mam tak samo jak Ty i tak ma byc-po redukcji z jedynki jest przez chwile dwojka bez zapietego Lock-up-cofnij kilka stron,chyba na 18-stej jest link do mojego filmiku z youtuba.

    Dodano po 6 [sekundy]:

    piotrek_ir4.Wymienialismy te zawory chyba w marcu 2014 i narazie spokoj z wchodzeniem w tryb serwisowy a przejechalem pewnie troche ponad 10tys/km-teraz mrozek z rana,wsiadam odpalam i odrazu w dysze mu i zapomnialem co to tryb awaryjny,patrzenie na deske czy juz kontrolka swieci czy jeszcze nie,troche olej cieknie tym oringiem na polosi bo oczywiscie nie wymieniony ale dolewam 2razy w roku po ok.3-4 setki,tragedii nie ma.
  • #607
    t.wolf
    Poziom 9  
    Do piotrek_ir4 pisałeś błędzie na czujnik prędkości,pamiętasz jaki to był błąd?U mnie w megance przy prędkości około 70 km/h wyświetla DF 230.I jeszcze jeno pytanie,jakie macie obroty silnika przy przełączaniu z 2 na 3 przy delikatnej jeżdzie.Bo u mnie przełącza dopiero przy 2600 .Pozdrawiam.
  • #608
    pawlos2
    Poziom 10  
    Przy delikatnym operowaniu (kochający inaczej) to pewnie w granicach ok 2tys.zmienia u mnie z 2 na 3 ale pewnie zalezy to od pojemnosci,mocy i wagi auta.
  • #609
    t.wolf
    Poziom 9  
    Witam.U mnie w megane kombi 1.9 dci 130km z 1 na 2 i z 3 na 4 też około 2 tyś,ale z 2 na 3 2600 obrotów.Zle się jeżdzi po mieście bo cały czas przerzuca między 2 a 3.Nauczanie można zrobić tylko w ASO? Może coś się zmieni? Pozdrawiam.
  • #610
    pawlos2
    Poziom 10  
    A to diesel to może tak musi być,ja mam benzyne 2.0 a po miescie to wciskam guzik na drążku zmiany,3D sie zapala na desce i wtedy mam tylko 3 biegi bo tez mnie wkurza jak przy 60km/h mi wrzuci 4 a za chwile znowu schodzi do 3 i tak w koło.
  • #611
    odlan
    Poziom 10  
    Witam.
    Posiadam Citroena C5 2001r 2.0 16V benzyna (kod silnika RFN) oczywiście ze skrzynią jak w wątku czyli AL4. Mam pytanie odnośnie tego auta z A.S.B.:nigdzie nie mogę znaleźć schematu układu chłodzenia tego pojazdu(całego).Do wersji z manualna skrzynia jest a do wersji z A.S.B. nie ma.Czy ktoś mógłby pomóc bo mechaniki przekładali silnik i pochrzanili.wiem ze troche odbiegam od tematu ale juz nie wiem gdzie szukać.
    Pozdrawiam
  • #612
    fanthc88
    Poziom 2  
    Post#1 03 Lis 2015 19:10 Autor tematu Scenic 2000 - Szarpnięcia automatycznej skrzyni DP0 przy hamowaniu Dodaj do ulubionych na forum Cytowanie selektywne - zaznacz tekst wiadomości i kliknij Odpowiedz z cytatem Pisownia Zmień/Usuń ten post
    Witam. Jestem posiadaczem Renault Scenic z 2000r wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów. Samochód ma przejechane 240000 km. Problem nastąpił po przejechaniu ok. 3-4 tys. km. Mianowicie przed samym zatrzymaniem szarpnie raz i obroty podskakują - słabo przez to hamuje. Żadnych innych problemów nie zauważyłem, ładnie jeździ, biegi zmieniają się prawidłowo, przyśpiesza, toczy się po puszczeniu hamulca. Na wstecznym jak i do przodu nie zjeżdża ze wzniesienia. Poprzedni właściciel nie wymieniał oleju w skrzyni. Teraz pytanie - nie wiedząc czy był wymieniany olej od nowości, zalanie świeżego oleju nie spowoduje rozwalenia skrzyni dokumentnie? Trochę się tego obawiam a mój mechanik twierdzi żeby nie wymieniać. Z drugiej strony szarpać przy hamowaniu nie może. Zdarzyła się taka sytuacja, wyjechałem na tydzień, samochód został pod domem i akumulator praktycznie padł. Ledwo "zipał" ale odpalić się nie dało. Po szybkiej reanimacji poprzez przewody rozruchowe przejechałem się aby trochę się podładował i ku mojemu zdziwieniu szarpań nie było jakieś 10km. Świetnie hamował. Niestety problem powrócił. Wymiana oleju wskazana? Pozdrawiam.
  • #613
    wakaat
    Poziom 8  
    Czy może ktoś polecić warsztat na Górnym Śląsku (okolice Chorzowa najlepiej), w którym sprawdziliby elektrykę pod kątem braku komunikacji z sterownikiem ASB? Znalazłem schematy a nawet opis w manualu serwisowym, które połączenia posprawdzać, ale brak czasu robi swoje. Chodziłoby mi o sprawdzenie połączeń między sterownikiem a gniazdem diagnostycznym, może też sprawdzenie samego sterownika. Może ktoś orientuje się w kosztach takiej diagnostyki?
    Dzięki i pozdrawiam
  • #614
    andreemaku
    Poziom 2  
    witam, chciałem podpiąć się pod temat skrzyni DP0/AL4 ponieważ od niedawna mam z nią spore problemy, nadmienię że posiadam Peugeot 206 1.4 benzyna.

    cały problem zaczął się ok 3 tyg temu, jechałem ok 130/140 km/h po czym zauważyłem że obroty rosną a prędkość nie, temperatura silnika była już ok 100 stC po czym auto rozłączyło skrzynię biegów, auto stanęło. po ok 30/40 min jak ostygło uruchomiłem samochód i powoli jechałem dalej ale już bez 4-go biegu i z lekkim poślizgiem.

    Obecnie gdy silnik/skrzynia jest zimna - zmienia biegi poprawnie, zero błędów,
    gdy zrobi się ciepła - wyrzuca błąd (mrugająca kontrolna śnieżynki i S) po czym mam tylko 3 biegi, diagnoza po podpięciu pod komputer: problemy z ciśnieniem inne zadane, inne faktyczne, różnice 0,5 bara, błąd regulacji ciśnienia, itp., mechanik powiedział że:
    albo elektrozawory ciśnieniowe + sterownik,
    albo sprzęgło hydrokinetyczne ponieważ po rozgrzaniu pojawia się szarpanie i auto przestaje jechać - ślizga się.

    zdecydowaliśmy się zmienić 2 elektrozawory i olej ale problem jak był tak jest więc teraz jestem w kropce, czy rozbierać skrzynię i zabierać się za konwenter czy to może być problem z czymś innym.
    proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki,
    pozdrawiam
  • #615
    czursson
    Poziom 2  
    witam czy zalanie skrzyni DP0 olejm elf matic g3 moze ją zniszczyć?
  • #616
    merlinekII
    Poziom 15  
    Witam
    Mam pytanie do znawców problemów z DP0
    Czy jeżeli silnik niedomaga to skrzynia może głupieć i wskakiwać w tryb awaryjny? nowy nabytek więc poprzedni właściciel chwalił ze "żyleta".
    niedomaganie silnika to takie że jak się rozgrzeje to wypadają zapłony i wtedy brakuje mocy szarpie i w tej samej chwili skrzynia wskakuje w tryb awaryjny. (tylko kontrolka i 3 bieg żadnych błędów nie odczytałem).
    Chcę pogrzebać w silniku i znaleśc problem z silnikiem ale czy skrzynia nie daje już znać że jej też życie się kończy mimo że autko ma 8 latek i nakręcone 120kkm potwierdzone z historii. wolałbym nie rozgrzebywać 2 rzeczy na raz. ale też przygotowac się duchowo do większej zabawy.
  • #617
    czursson
    Poziom 2  
    Najpierw zrób porządek z wypadającymi zapłonami (najczęściej to cewki albo swiece do wymiany) potem zobaczysz czy dalej jest to samo co do skrzyni w 99% pomaga wymian elektrozaworów.
  • #618
    merlinekII
    Poziom 15  
    Znalazłem chyba problem z silnikiem a dokładnie z jedną cewką stąd te wypadanie zapłonów. O wiele lepiej teraz jeździ ale problem skrzyni jest dalej choć o wiele rzadziej. skaner błędów w telefonie pokazuje bład P0841 Transmission Fluid Pressure Sensor/Switch "A" Circuit Range/Performance.

    czy z tym da się jeździć choć trochę i który zawór za to najbardziej odpowiada.

    z tego co się dowiedziałem to był wymieniany olej w skrzynce i wlany Ravenol 6HP a doczytałem się że powinien być 4/5HP,
  • #620
    Miniox
    Poziom 1  
    Do automix.
    mam pytanie bo widzę że dobrze znasz skrzynie DP0 (AL4) co to może być:
    Mam problem ze skrzynią DP0 a mianowicie. Nie wyrzuca mi w tryb awaryjny, ale zauważyłem od pewnego czasu że przy zmianie z 1 na 2 bieg i 3 na 4 szarpie a gorsze jest to że gorzej zachowuje się przy redukcji biegów (i to na każdym praktycznie biegu) że przy zmiejszaniu prędkości jak chce skrzynia zredukować bieg to czuję jakby trzymała do końca na danym biegu i nie chciała zredukować aż zhamowuje samochód i dopiero na siłę redukuje (jest duże szarpniecie przy redukcji każdego biegu). olej jest wymieniany regularnie co 30000 tys (ELF taki jak zaleca producent) czy to wina elektrozaworów ? Dodam jeszcze że to czuć na zimnym i ciepłym silniku . Dodam że na zimnym dopóki olej nie nagrzeje się to odczuwam jak by skrzynia ślizgała się na sprzęgle, a jak zagrzeje się to odczuwalne jest jak na 2 biegu załączy się sprzęgło tak przy prędkości ok 30 km/h. 22:41
    Posty: 2

    Dodam jeszcze że byłem dziś ASO Renault i podłączona została Laguna pod CAN Clip i żadnego błędu w skrzyni biegów nie ma i silniku

    Dodano po 8 [minuty]:

    Do czursson : kolego ELF Matic G3 ( ELF Dextron III) jest rekomendowany przez Renault do tego właśnie rodzaju skrzyni . przeczytaj na tej stronie sobie. jest opisane właśnie :
    http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-dp0-al4,4,3.html
  • #621
    merlinekII
    Poziom 15  
    do czursson
    zrobiłem porządek z zapłonem okazało się że cewka jedna była popękana i łapała wilgoć. kilka dni temu wymieniłem zawory w skrzyni i chyba wszystko w porządku jak na 100 parę km to zero awarii wielkie dzięki
    zaciekawiło mnie że ze skrzyni wylało się około 5l oleju a wlało się około 3,6l
    i drugie zjawisko które spędza sen z powiek to po włączeniu biegu słychac szum ze skrzyni, pewnie sprzęgło robi wysiadkę choć test sprzęgła przeszedł pomyślnie 2500obr/m gaz w podłodze.
  • #622
    DJ_Qla
    Poziom 8  
    Witam kolegów! Prośba o pomoc...

    Niedawno zakupiłem moje marzenie, czyli Megane CC II. Trafiła się wersja 2004, 1,6 i niestety (chyba niestety) automat dp0. Gaz, przebieg org. 82000.

    Opis problemu:
    Po zakupie auta stwierdziłem, że zimna skrzynia delikatnie szarpie, ale naprawdę delikatnie, więc aby sprawiedliwości stało się za dość zdecydowałem się wymienić w niej olej. Zleciłem to warsztatowi, który twierdzi, że się specjalizuje w skrzyniach automatycznych. Usługa taka kosztowała 350 pln (to chyba sporo). Pan mechanik stwierdził, że musiał skrzynie płukać "bo olej był dziwny i coś mu nie pasowało w nim". Ponadto przy mnie zajrzał do zbiorniczka płynu chłodniczego (why?) twierdząc, że być może się przedostał do skrzyni... Ciekawa sprawa. Twierdził, że sporo było roboty i że olej wlewa się od strony maski, co nie jest zgodne z instrukcją jaką wygooglowałem. Po wykonanej usłudze, zdążyłem przejechać na zimnej skrzyni około 1km, po rozpędzeniu auta do około 60 km/h, szarpnęło autem, zawisłem na pasach i pojawił się błąd skrzyni. Auto "wyło" i nie chciało jechać. Po wyłączeniu zapłonu, wszystko wróciło do normy. Skrzynia następnego dnia znów bardzo mocno szarpnęła. Zdecydowałem się wrócić do tego warsztatu. Usłyszałem, że "w skrzyni coś było zalane aby tylko sprzedać", "pewnie uszkodzone elektrozawory, za 300 pln sztuka", "coś mi od razu w nim nie pasowało". Dodam, że przed wizytą w warsztacie zrobiłem około 600 km, skrzynia jak była zimna leciutko szarpała i ślizgała się (to chyba normalne), jednakże nigdy nie zachowała się jak po wyjeździe od tego speca. Auto pozostało w tymże zakładzie do dalszej diagnozy.

    Pytania:
    1. Czy ktoś tu niechce przypadkiem zrobić mnie w ch... ??
    2. Co to może być za usterka?
  • #623
    matteo_
    Poziom 9  
    witam
    Posiadam renault scenic 1 2.0 16v ze skrzynią dp0
    która pokazuje 2 błędy:
    - obwód czujnika prędkości wejściowej skrzyni biegów,
    - zasilanie elektrozaworów sekwencji,
    od jakiegoś czasu w losowych momentach i sporadycznie pojawiała się kontrolka
    skrzyni biegów i następowało rozłączenie sprzęgła lock-up,
    biegi wszystkie dalej zmieniała poprawnie,
    oraz czasami w pozycji P po dłuższej chwili postoju.
    Zostały przeczyszczone wszystkie styki komputera asb.
    Zostały wymienione dwa elektrozawory oraz zmieniony olej przy tej operacji
    niestety błąd dalej powraca.
    Co należało by jeszcze sprawdzić?
  • #624
    pzdanowski1984
    Poziom 11  
    automix napisał:
    zawory evl - 1,8 do 2,1
    zawory evs - 38 do 42
    U mnie w megane 1999r skrzynia DP0 (AL4) rezystancja zaworów ELV ma 1,2ohm a drugi ten obok EVM też tak samo 1,2ohm czy taki odczyt rezystancji kwalifikuje elektrozawory do wymiany????,te zaś elektrozawory zmiany maja od 40 do 40,4ohm .Prosze o porade .

    Dodano po 2 [minuty]:

    pzdanowski1984 napisał:
    automix napisał:
    zawory evl - 1,8 do 2,1
    zawory evs - 38 do 42
    U mnie w megane 1999r skrzynia DP0 (AL4) rezystancja zaworów ELV ma 1,2ohm a drugi ten obok EVM też tak samo 1,2ohm czy taki odczyt rezystancji kwalifikuje elektrozawory do wymiany????,te zaś elektrozawory zmiany maja od 40 do 40,4ohm .Prosze o porade .
    .Problem jest taki że brak wstecznego biegu ,na pulpicie przełacza na litere R ,a reakcji brak .
  • #625
    merlinekII
    Poziom 15  
    Do DJ_Qla
    Robiłem zawory ze 2 miesiące temu kosztowały 120 szt i roboty na kilka godzin.
    Zacznij od diagnozy błędów to tam się dowiesz co dolega
    Jak na razie po wymianie wszystko smiga.
    Jakiś cienki przebieg na te lata, moje kangoo 2007 ma 120kkm trochę mniej miał 2 lata temu jeszcze we francji a mam wszystkie karteczki z wymian oleju i nie były fabrykowane to pewne bo czas robi z papierem swoje. a autko mało atrakcyjne do krecenia.

    Do PZdanowski1984
    zmierzyłem swoje stare zawory i mają 1,2 oma trudno powiedzieć ile mają nowe

    Co ważne: skasować należy autoadaptacje po remoncie, jak dobrze zrozumiałem sens instrukcji chodzi o czasy pracy zaworów żeby na nowym oleju i zaworach skrzynia obliczyła jakim ciśnieniem napełniać zawory by pracowała bez szarpnięć
  • #626
    pzdanowski1984
    Poziom 11  
    Do Marlinek II! Czyli jak u ciebie rezystancja jest taka sama jak w mojej skrzyni ,na to wskazuje że jest ok z elektrozaworami ,ale pewnie to tylko sprawność samej cewki a nie szczelności wydajności zaworu .Aktualnie skrzynie rozpołowiłem na czynniki pierwsze i jak się okazało poszły tarczki cierne jednostronne daje link do strony co sprzedawają są to pozycje 3 i 4 od końca .http://www.samko.pl/sklep/dpo-al4-c-67.html?page=1&sort=2a&osC tarczki są wytarte do blachy scieło płytke sierną ,i niektóre są spalone i rozdarte .Czy uszkodzenie tych tarczek jest powodem wstecznego biegu??

    Dodano po 16 [minuty]:

    http://www.samko.pl/sklep/dpo-al4-c-67.html?page=1&sort=2a&osC

    Dodano po 21 [minuty]:

    pzdanowski1984 napisał:
    Do Marlinek II! Czyli jak u ciebie rezystancja jest taka sama jak w mojej skrzyni ,na to wskazuje że jest ok z elektrozaworami ,ale pewnie to tylko sprawność samej cewki a nie szczelności wydajności zaworu .Aktualnie skrzynie rozpołowiłem na czynniki pierwsze i jak się okazało poszły tarczki cierne jednostronne daje link do strony co sprzedawają są to pozycje 3 i 4 od końca .http://www.samko.pl/sklep/dpo-al4-c-67.html?page=1&sort=2a&osC tarczki są wytarte do blachy scieło płytke sierną ,i niektóre są spalone i rozdarte .Czy uszkodzenie tych tarczek jest powodem wstecznego biegu??

    Dodano po 16 [minuty]:

    http://www.samko.pl/sklep/dpo-al4-c-67.html?page=1&sort=2a&osC
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0 Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0 Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0 Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
  • #627
    Maryśka JTD
    Poziom 2  
    Witam mam problem z skrzynią dp0 z laguny 2 2006rok. Problemem jest ze skrzynia przełączając z 1 na 2 bieg szapie ale tylko przy mocniejszym przyśpieszanu. Przy jeździe wolno albo z nogą w podłodze tego objawu nie ma. Przy szarpaniu występuje ciąg na pierwszym biegu potem tak jakby skrzynia weszła na luz obroty idą w górę i dopiero zapina się 2 bieg. A teraz skrzynia przestała jechać całkiem, po rozebraniu okazało się że pękła taśma oraz jest uszkodzony seger w koszu foward czy te dwie rzeczy odpowiadały za szarpanie ? Dodam że gumy na tłokach ok nie wygądają na popękane
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0 Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
  • #628
    pzdanowski1984
    Poziom 11  
    Seger jeśli pękł to musisz kupić i zamontować ,taśme oczywiście też widać jej zużycie to oczywiście że tak,jak wyglądają tarczki niesą spieczone zablokowane itp jak tak to też weż to pod uwage .Mógłbyć dodać fotke tej taśmy z widoku na zewnątrz ,czy pierścień wewnętrzny pracuje względem zewnętrznych bo są bo bokach takie zamki milimetrowej długości i niewiem czy u mnie one puściły czy są to tylko takie dystanse pracy trzech opasek (pierścieni)
  • #629
    Maryśka JTD
    Poziom 2  
    Wiadomo że pierścień nowy razem z taśmą tarczki ok nie popalone. Dodam że seger był pęknięty ale i tak trzymał w swoim rowku ale czy jest możliwość że te dwa małe kawałeczki weszły pod gumę i to powodowało szarpanie czy szukać szarpania gdzie indziej. Sterownik hydrauliczny też miałem rozebrany wyczyszczony nic się nie przycina a elektów brak
  • #630
    wakaat
    Poziom 8  
    Prośba o krótką pomoc do kolegów, czy w scenicu z 2002r. elektrozawory EVM i EVLU będą z czarnymi wtyczkami, takie jak np. na poniższej aukcji:
    http://allegro.pl/elektrozawor-skrzyni-automat-renault-dp0-al4-i5462713329.html
    Do kolegów, którzy już przeprowadzali wymianę, czy wymiana uszczelnień jest konieczna, a jeśli tak to których?
    Może też ktoś będzie się orientował, czy sterownik Siemens TA2000 S118057003 jest od tego modelu, czy ktoś już coś kombinował i podmieniał..
    Z góry dzięki.