Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 13 Mar 2016 16:20 328741 959
  • #631
    merlinekII
    Poziom 15  
    Witam
    Wakaat do wymiany zaledwie uszczelka pokrywy oraz oring pomiedzy płytą zaworów a skrzynią. Sam nie wymieniłem oringu bo nie dostałem takiego a jest on jak tulejeczka, odpukać ale jak na razie stary chyba się uszczelnił bo zadnych problemów ze skrzynią.
    uszczelka kosztowała 20zł a za olej koło 55 za litr bo miałem trochę zapasu do tego zawory około 120 za szt. byle mechanik chce za tą robotę ponad 1000 z materiałem.
    co do koloru wtyczek to wydaje mi się że białe sa w nowszych wersjach ale pewności nie mam
  • flexghzflexghz
  • #632
    wilkot1977
    Poziom 9  
    Mam nadzieję że trafiłem w dobre miejsce na forum. Sprawa dotyczy Renault Clio 2001 rok, 1.4 16v, automat. Problem ze skrzynią. Wchodziła w tryb awaryjny - tak myślę. Podczas jazdy coś jakby uderzenie, potem tylko dwa biegi. Po wymianie elektrozaworów problem zniknął ale na jakiś czas. Teraz podczas równej jazdy 70 km/h, nagle sru... i tak jakby schodził bieg w dół i tak trzyma. Po zatrzymaniu i ruszeniu niby ok. Poza tym czasami po zatrzymaniu i ruszeniu wchodzi na obroty a skrzynia załącza się dopiero po ułamku sekundy dając strzał jakby w manualu puścić nagle sprzęgło. Tak się dzieje co jakiś czas. Żona ma już dosyć i ja naprawdę też. Autko naprawdę ładne, przebieg niecałe 90 tys. km, wersja Initiale Paris, natomiast jazda tym samochodem to po prostu stres. Widziałem że na forum ktoś miał podobny problem i winą był pozycjoner. Może to być to ? lub czujnik jakiś... Proszę o podpowiedź bo ani mechanicy ani ja nie mamy pomysłu.
  • #633
    wakaat
    Poziom 8  
    Elektrozawory i olej wymienione. Czy problem zniknął jeszcze nie wiem bo zrobilem tylko 5 km ale 1 pytanie-stare zawory maja wtyczki różowe a nowe czarne. Czy jest potrzebny update Ecu? Jeśli tak to prosba o dokładny opis co trzeba zrobic po takiej wymianie (skasowanie licznika oleju, zmiana Softu czy tylko parametrów pracy zaworów itd). Pzdr
  • flexghzflexghz
  • #634
    rocko211
    Poziom 10  
    Witam,
    na pewno trzeba "wyzerować" wymianę oleju w skrzyni. Ja to robiłem clipem.
    U mnie wtyczki były czarne także nie robiłem nic więcej.
  • #635
    achpawel
    Poziom 2  
    Temat dotyczy laguny ale ta sama skrzynia DP0, więc podłączam.
    Po wymianie oleju skrzynia pracuje płynniej na niższych biegach ale:
    - nie załącza się lockup tak całkowicie jak wcześniej tzn jest efekt jakby delikatnego poślizgu, uciążliwe zwłaszcza przy wyższych biegach bo trudno się rozpędzić powyżej 110km/h
    - przestał działać tempomat (dziwnie jakoś, bo można go włączyć i kontrolka na desce się świeci ale tylko przy niskich prędkościach, przy wyższych kontrolka na desce gaśnie i działa tylko ogranicznik prędkości)
    - olej został zalany motul dex6
    - skrzynia nie hamuje biegami - ale w sumie chyba tego nie robiła przed wymianą
    - skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, clip nie pokazuje żadnych błędów skrzyni
    - zaraz po wymianie wszystko było ok, ale lockup stopniwo na przestrzeni 200-300 km zaczynał działać coraz słabiej
    - nie został wykonany żaden reset wymiany oleju skrzyni - clip nie widział takiej funkcji
  • #636
    reigher
    Poziom 12  
    Witam wszystkich,
    to ja podobnie jak "wakaat" wymieniłem wczoraj elektrozaworki w moim scenicu + olej,
    i u mnie tak samo stare zawory miały różowe wtyczki ( mniemam iż były białe i zabarwiły się od oleju), nowe zawory miały czarne wtyczki. Do tego czyszczenie bloku z zaworkami. Po zabiegu skrzynia płynniej przerzuca biegi, szybciej zapina się sprzęgło, ale jednak czasem zaświeci się kontrolka na desce z tym że nie wrzuca w tryb awaryjny (wcześniej wchodziła na zimnej skrzyni), normalnie zmienia biegi. Pytanie:
    jakich dokonać operacji "komputerowych" aby dopełnić warunków naprawy? Skasować licznik oleju, wykonać adaptację skrzyni, zaktualizować soft czy wszystko razem??
    Pozdrawiam.
  • #637
    himmler55
    Poziom 1  
    Witam,pacjent renault laguna 2,0 8v 2000r przebieg ok 120tyś po autostradach ,niemieckich ale z przyczepką podłodziową jazda emerycka .ale jak znam życie po dupie skrzynia dostała skrzynia Dp0 ,korek spustowy podwójna śróba,pod kompa nie podpinałem jeszcze ale objawy takie czy zimny czy ciepły bez różnicy ,włącza się tryb awaryjny
    jezeli ruszymy na D z małą ilością gazu to do około 20km/godz jest ok powyżej tej prędkości tryb awaryjny ,wyłączyć trzeba samochód i powtórka ,,jezeli ruszę na poz 1,zmienię ręcznie na 2 pózniej na 3 rozpędzę do ok 70km/godz i pózniej D czyli zapnie 4 to jak nie przekroczy 90km/godz to jedzie ok i obroty niskie ,jak przekroczy 90 tryb awaryjny się włączy,na 1 jak dam buta ostro przy ruszaniu to objaw jest taki jak w skrzyni manualnej bym przy wcisniętym gazie wciskał i puszczał sprzęgło na pierwszym biegu zapina i rozpina czyli szarpie ale z odstępami 2 3 sek,
    olej czysty ,samochód ciągał wczesniej na zachodzie przyczepkę bo ma hak
    jak się rozpędzi w trybie awaryjnym pow 90 km zapnie jak by nadbieg takby z 3 na 4,jaksię jedzie 90km i pusci gaz po obroty spadają wolno razem z predkoscią pewnie lock dobry
    pozatym troszkę się slizga ale troszkę ,przyjechała prawie 900km,pierwsze 50km w trybie awaryjnym ,pózniej opanowana jazda 1 ,2,3,i D max 85km/godz,
    prowadzę warsztat ale mechanika silników i blacharka skrzynie automaty sam to 2 rozebrałem w swoich samochodach i złożyłem jezdzą do tej pory (voyager 3biegowy (31TH A670) i mercedesa 5biegów 722.5,tarczki panewki i uszczelnienie

    Ma ktoś pomysł co to może być ,,przyjmuję jeszcze wersje wymiany na manuala,bo kupno drugiej całej laguny,, fakt że zardzewiałej ale za 800zł ze sprawną skrzynią manualną i kwestia przełożenia jednak wolałbym tą naprawić bo oprócz skrzyni jest w idealnym stanie i była by w oryginale

    PS:
    sam chce zrobić bo z voyagerem pojechałem do 3 Dużych warsztatów w Wawie (mają też częsci )objawy były takie ze na D nie ruszał wogóle ale z jedynkii dalsza zmiana ręcznie 1,2,3 jechał bez problemu
    i na dziędobry wołali Panie naprawa 4,5tyś do 6tyś aaw voyager wart 1tyś zł
    rozebrałem ,wymieniłem tarczki ,pękniętą taśmę i olej ,uszczelniłem koszt 670zł zrobił już 90tyś i tylko wymiana oleju co 30tyś km i jest bdb




    Witam wyszły takie błędy
    czujnik obrotów skrzyni biegów wejsciowy
    czujnik obrotów skrzyni biegów wyjsciowy
    regulacja cisnienia oleju
    czujnik położenia dzwigni
  • #638
    reigher
    Poziom 12  
    Jeśli chodzi o samo przełożenie to musisz trafić skrzynie taką samą tzn, z takimi samymi oznaczeniami, np masz DP0 477 to musi być DP0 477, a nie przykładowo DP0 451(to tylko przykład).
    Co do samej diagnozy najlepiej jakbyś podpiął skrzynię pod Clipa, wtedy wiesz na pewno co ją boli.
    Spróbuj napisać bądź zadzwonić do użytkownika automix, udzielał się w tym temacie na początku, może coś podpowie w końcu prowadzi serwis automatów.
  • #639
    nero-15
    Poziom 9  
    Witam. Przekopałem internet w poszukiwaniu elektrozaworów sekwencyjnych. Podobno maja wplyw na szarpanie przy zmianie biegów. Ma ktoś jakieś namiary? Nigdzie nie moge ich znaleźć.
  • #640
    wro82
    Poziom 10  
    Są tutaj: http://www.midparts.com.pl/pl/p/DP0-ELEKTROZAWOR-ZMIANY-OEM-7700-102-977/3845

    Ja też mam skrzynię ze starym typem elektrozaworów. Wymieniałem olej w Wawie na ul. Człuchowskiej, ale nie elektorozawory, bo mechanik nie potrafiłby przeprogramować ich na nowe częstotliwości i wyskakiwałaby kontrolka skrzyni. Zresztą z tego, co się orientowałem to w Wawie ze świecą szukać kogoś takiego, co by to potrafił (mechanik mówił, że żeby to zrobić, to trzeba wgrać starszą wersję oprogramowania obsługującego ASB wyprodukowane przed 2003, a elektronikom nie chce się tego robić - za mały zysk finansowy w stosunku do czasu, jakiego ta operacja wymaga).

    Pytanie do rocko211 (i innych także) - Zmieniłem olej w swojej skrzyni w ubiegłym roku, ale nie "wyzerowałem" przez Clipa. Czy jest to konieczne? Czy są jakieś negatywne konsekwencje jeśli się tego nie zrobi po wymianie oleju? Czy teraz jest już za późno?
    (ewentualnie, czy ktoś inny zerował to zużycie oleju i mógłby się wypowiedzieć, czy zauważył jakąś różnicę w pracy skrzyni?)
  • #641
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    WAKAAT
    TAK TE ZAWORY BĘDĄ SIĘ NADAWAĆ /SMIAŁO WYMIENIAJ .
  • #642
    pawlos2
    Poziom 10  
    achpawel-Skrzynia DP0 hamuje też silnikiem i za to ją lubie,nawet zredukuje na niższy bieg żeby się samochod nie rozpedzał z górki-masz zrypane sprzegło pewnie albo może coś ze sterownikiem,zaworkiem.
  • #643
    rocko211
    Poziom 10  
    wro82
    Ja po wymianie wyzerowałem olej i z tej strony nie odczułem żadnych zmian. Jedyna zmiana była po wymianie elektrozaworów ( brak wchodzenia w tryb awaryjny na zimnym). Nie wiem jaki wpływ ma wpisanie wymiany oleju na pracę skrzyni.
  • #644
    achpawel
    Poziom 2  
    Dzieki za info pawlos2. U mnie z nowości to skrzynia zaczęła działać lepiej niż przed wymianą oleju. Winny był bezpiecznik od grzania szyb (tak niezwykłe). Po włożeniu bo był wyjęty zaczął działać lockup i hamowanie silnikiem. Działa też tempomat. Pytanie mam takie: jak powinno działać hamowanie silnikiem bo działa jakby tylko powyżej 45-50 km/h. Jak prędkość spada poniżej to jakby przestaje działać z lockupem.
  • #645
    rocko211
    Poziom 10  
    achpawel
    Wszystko dobrze. Lockup załącza się przy prędkości około 40km/h na 2-gim biegu.
    Z tym bezpiecznikiem to niezły numer.
  • #646
    pawlos2
    Poziom 10  
    achpawel-U mnie przy hamowaniu silnikiem,np przed światłami zwolni do ok 15-20km/h,z 4ki zbije do 1 biegu bez dotykania hamulca,praktycznie do takiej samej predkości jak ruszamy bez dodawania gazu a przy przyspieszaniu jak ktoś pisze,na dwójce powyzej 2 tys obr zapina lock-up. takie odczucie jakby to już 3 bieg był bo troszkę obroty spadną a szybkość wzrośnie.
  • #647
    achpawel
    Poziom 2  
    Dzięki za odpowidzi. Działa zatem chyba w miarę. Na zimnym czasami szarpnie z 1 na 2 przy pierwszych zmianach. Generalnie przy niższych prędkościach trzeba wcisnąć hamulec i tak, więc wtedy już wysprzęgla. Chyba zrobię kolejną wymianę oleju na ten motul bo się po wymianie poprawiło.
  • #648
    nero-15
    Poziom 9  
    Jak pech to pech. Wymieniłem elektrozawory w megance. Pomijam fakt że było bardzo ciasno i dość problematycznie, ale udało się... udało się wymienić i to tyle. Auto nie rusza z miejsca. Po przełączenie manetki na D lub R mogę puścić pedał, a auto ani drgnie. Przy opcji ręcznej zmiany biegów, również nic. RATUNKU.
  • #650
    nero-15
    Poziom 9  
    No właśnie manetka od biegów działa inaczej. Na P bardzo ciężko wchodzi. Natomiast z N na D jest bardzo płytki skok. Jeśli chodzi o wyświetlane literki to wszystkie pokazują się prawidłowo. Zaóważyłem jedynie, że przy ręcznej zmianie pojawia się "1" potem "2" przy przełączeniu na trzeci bieg to wyświetla się "3" mruga i po chwili pokazuje się "2". Co do załączonej fotki to u mnie wygląda to nieco inaczej.
  • #651
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    Nie założyłeś na zdjęciu widać dokładnie.
    Musisz odkręcić blok i ustawić od nowa.
    Włożyć bolec na miejsce gdzie ma być i będzie dobrze. Do mnie z takim przypadkiem lawetami przyjeżdżają. :)
    Odkręć sterownik przesuń w lewą stronę osadź bolec w zapadce od wybieraka biegów .
    wszytko ustawiaj w pozycji P .
    Dodano po 36 [sekundy]:
  • #652
    nero-15
    Poziom 9  
    Tylko to zdjęcie zrobiłem zaraz po zdjęciu pokrywy czyli położenie oryginalne :p
    Ale ok, winowajca znany. Jutro będę próbować.
    Aha i jeszcze jedno. Na jakim biegu powinna być manetka? Miałem na "N" dobrze?
  • #653
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    Dźwignia ma być w pozycji P.
  • #654
    strzala89
    Poziom 11  
    A jeśli skrzynia szarpie i przeciąga zmianę biegu na wyższy? Brak trybu awaryjnego, brak błędów, olej wymieniony, płyta czyszczona. Lock up działa, ciśnienie na wolnych 2,65 mierzone a zadane 2,7, na D ma 3 i się pokrywa z mierzonym.
    Auto to Scenic I Fl 2.0 16v
  • #655
    kozix66
    Poziom 10  
    Witam! Zakupiłem niedawno Scenica 1,6 z ASB i zaczął się problem , mianowicie gdy ruszam na zimnym silniku i ujadę ok. 2 km szarpnie i zapala się ikonka skrzyni i przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu ikonki nie ma i jest ok. Wraca ta sytuacja jeszcze raz też za 2-3km silnik znowu zgaszony a póżniej robię 80-100km i jest ok. Rano to samo.Olej wymieniony. Co może być przyczyną.Z góry dziękuję za sugestie. Po podpięciu pod program (chyba auto-com) w skrzyni brak błędów.
  • #656
    rocko211
    Poziom 10  
    Najlepiej podpiąć clipa i odczytać błędy. Muszą być zapisane po wejściu w tryb awaryjny. Jeżeli błąd regulacji ciśnienia to do wymiany elektrozawory. Ja miałem identyczne objawy i była to wina właśnie elektrozaworów.
  • #657
    pawlos2
    Poziom 10  
    Ja też miałem dokładnie ten sam problem,ok 2 km z rana i kontrolka,czasem drugi raz puki olej się nie zagrzal-wymiana 2 elektrozaworów rozwiązała problem także kolego z Lublina nie ma się czym martwić.
  • #658
    g4ce
    Poziom 10  
    Dzien dobry,
    Mam Grand Scenic 2004 z skrzynia DP0.
    Kupiłem go miesiąc temu, zaczął występować problem na zimnym silniku, po rozgrzaniu do 4 kresek
    wyskakiwal blad check gearbox, wylaczalem auto wlaczalem i jechalem bez problemow, nie raz trzeba bylo zrobic operacje 2
    razy, oddalem do lokalnego naprawiacza asb i zakupilem 4l oleju, diagnoza elektorzawory cisnieniowe , gosc zlal olej wymienil
    elektorzawory nalal nowego oleju no i nie pomoglo, rozebral jeszcze raz okazalo sie ze olej jest czarny, wymienil go na nowy oraz
    kolejne jakies niby elektorzawory , nadal nie pomoglo a co wiecej autem teraz jak sie nagrzeje nie da sie jechac caly czas wywala check gearbox, na zimny jest ok
    zmienia plynnie. Gosc mowil ze nawet wyplukanie skrzyni nowym olejem moze ja uszkodzic? Czy to mozliwe nie wydaje mi sie? Jutro bedzie wymienial zawor lockup... czy to pomoze?

    Prosze o pomoc
  • #659
    rocko211
    Poziom 10  
    Przede wszystkim czy była zrobiona diagnostyka clipem ? Jakie były i obecnie są błędy ?
    Nic o tym nie piszesz a to podstawa.
  • #660
    wakaat
    Poziom 8  
    Walki z problemem ciąg dalszy. Ale dla zainteresowanych dodam krótki opis. Problem - skrzynia wchodzi w tryb awaryjny po rozgrzaniu, chociaż nie wyświetla ikonki błędu. Wymienione elektrozawory oraz olej i problem pozostał. Stare elektrozawory miały wtyczki różowe (być może oryginalnie były białe jak zauważył jeden kolega a zabarwiły się od oleju - tego nie wiem). W każdym razie po wymianie skrzynia pokazywała kontrolkę skrzyni już po krótkiej przejażdzce. Pomogło wgranie nowego oprogramowania w ASO. Ciekawostka - mechanik nie mógł się połączyć z sterownikiem Clipem, ale soft wgrał. Wydawało mi się to dziwne, ale rzeczywiście kontrolka nie wyskakuje. Ogólnie skrzynia pracuje lepiej, powiedziałbym, że żwawiej, ale problem pozostał. Spróbuję chyba kupić teraz nowy, w sensie używany ale inny sterownik, aby w końcu połączyć się ze skrzynią i odczytać błędy. Nie wiem czy nie lepiej kupić od razu nowszy model sterownika, który będzie miał "wgrane" nowe elektrozawory.