Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 08 Lis 2016 19:26 335509 966
  • #691
    niajnia
    Poziom 10  
    Józef F. napisał:
    ClioII 1,4 skrzynia automatyczna DPO i usterka taka że podczas jazdy włącza się tryb awaryjny(jazda na jednym biegu ) poprzedzony takim walnięciem w skrzyni i pomaga wyłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie i tak do nastepnego razu. Czasami jeżdzi bez problemu przez miesiąc a czasami przy każdej jeżdzie usterka występuje. dziś odwiedziłem szpeca od automatów podpioł pod komp i pokazało problem z ciśnieniem oleju i stwierdził że trzeba wymienić elektrozawory i olej przy okazji koszt ok 1100zł- jak myślicie cena do przyjęcia i czy to na 100% będa te elektrozawory?

    stawiam też na elektrozawory, ale cena z kosmosu.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #692
    Józef F.
    Poziom 10  
    niajnia napisał:
    stawiam też na elektrozawory, ale cena z kosmosu.


    To ile powinna kosztować taka naprawa części plus robocizna?
    znalazłem elektrozawór na allegro za 250zł razy dwa to daje 500zł plus olej pewno ok 200 zł to daje 700zł czy 400zł za robocizne to za dużo bo nie mam pojęcia czy dużo przy tym roboty jest?
    link allegro
    http://allegro.pl/elektrozawor-epc-renault-peugeot-dpo-al4-promocja-i6590191130.html
  • #694
    Józef F.
    Poziom 10  
    Może się orientujesz czy ta wymiana tych elektrozaworów to skomplikowana czynność?
  • #695
    Jericho24
    Poziom 20  
    Józef F. napisał:
    koszt ok 1100zł- jak myślicie cena do przyjęcia i czy to na 100% będa te elektrozawory?
    W porównaniu do mojego tipa 5hp19 to tanio. Ja płaciłem 1500zł za 3 używane elektrozawory (a naprawdę został wymieniony 1) i wymianę oleju. Chyba bez nowego filtra.

    niajnia napisał:
    wymianę dałem 50 zł, to
    Dla porównania to w 5HP19 cena za wymianę (robocizna) oliwy nie schodzi poniżej 200zł, przynajmniej w Szczecinie. Trzeba mieć "specjalną" strzykawkę i podłączony komp, by sprawdzać temp oleju w skrzyni w trakcie jego dozowania.
  • #697
    merlinekII
    Poziom 15  
    1100 cena srednia ale samemu da sie zrobic to wyniesie 500 szukajac dobrych cen na zawory i olej roboty na 3 do 4 godzin. instrukcja do znalezienia na youtubie w postaci filmu sam sie wzorowalem . do tego trzeba skasowac przebieg oleju wiec dostep do clipa lub w inny sposob. satysfakcja gwarantowana i bezcenna.....
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #698
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    Józef
    cena pewnie taka gdyż samochód samochodowi nie równy z tego co wiem w clio trzeba ściągać cały przód by dostać się do miski no chyba że działamy po omacku.
    olej elf renaultmatic syn to jest olej w pełni syntetyczny monopol dp0 .
    zawory oryginalne w serwisie gdzie ja kupuję to koszt 150 zł sztuka olej o nazwie powyżej cena 55 zł litr.bardzo dobra cena.
    błąd DF226 REGULATION PRESURE .98.9 zawory .:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    czy to oznaczenie ,,syn,, jest tak bardzo ważne?

    Bardzo ważne :) ten olej co piszesz o nim jest minerakny.

    elf renaultmatic d3 syn.
  • #699
    Jericho24
    Poziom 20  
    Powiedźcie mi panowie, czy skrzynia dp0 to dobry wybór szukając auta w automacie?
    Chce kupić scenica 2 1.6 AT i się zastanawiam nad taką opcją.

    Teraz ujeżdzam 5HP19 i jest OK. Nie szarpie, biegi zmienia płynnie. Przełączanie PRND jest bez szarpnięć - czy też takie plusy posiada dp0? ;)
  • #701
    Jericho24
    Poziom 20  
    sanfran napisał:
    Rozgrzanie trwa 300-400 metrów
    Przy jakiej temp. zewn.?
    W zimie jak dlugo nie załącza sie lock-up?
    Przy ok 3C musze przejechać jakieś 400m. Przy -5C ponad 1km, przy +5C działa od razu.
    5hp19.
  • #703
    niajnia
    Poziom 10  
    u mnie tylko na zimnym silniku zaraz po odpaleniu potrafi szarpnąć prze zmianie 1-2 i redukcji po zatrzymaniu, po krótkim rozgrzaniu zmienia biegi płynnie bez nawet delikatnych szarpnięć.
  • #704
    Jericho24
    Poziom 20  
    niajnia napisał:
    u mnie tylko na zimnym silniku zaraz po odpaleniu potrafi szarpnąć prze zmianie 1-2 i redukcji po zatrzymaniu, po krótkim rozgrzaniu zmienia biegi płynnie bez nawet delikatnych szarpnięć.
    A czy robiłeś kiedyś coś w skrzyni?
    Jaki masz przebieg i przy ilu wymieniałeś olej?
    Od ilu km masz taki objaw szarpania na zimnym?
  • #705
    niajnia
    Poziom 10  
    Jericho24 napisał:
    niajnia napisał:
    u mnie tylko na zimnym silniku zaraz po odpaleniu potrafi szarpnąć prze zmianie 1-2 i redukcji po zatrzymaniu, po krótkim rozgrzaniu zmienia biegi płynnie bez nawet delikatnych szarpnięć.
    A czy robiłeś kiedyś coś w skrzyni?
    Jaki masz przebieg i przy ilu wymieniałeś olej?
    Od ilu km masz taki objaw szarpania na zimnym?


    Mam tak od zawsze, tylko jak jest zimna zaraz po odpaleniu, poza tym pracuje normalnie, zrobiłem na niej już ok 100 tysi, olej wymieniam co 30 tysi.
  • #706
    KAZUK
    Poziom 10  
    Jericho24 napisał:
    Powiedźcie mi panowie, czy skrzynia dp0 to dobry wybór szukając auta w automacie?
    Chce kupić scenica 2 1.6 AT i się zastanawiam nad taką opcją.

    Teraz ujeżdzam 5HP19 i jest OK. Nie szarpie, biegi zmienia płynnie. Przełączanie PRND jest bez szarpnięć - czy też takie plusy posiada dp0? ;)


    Różnica między pracą 5HP19 a DP0 ( AL4 ) to przepaść. Oczywiście na niekorzyść DP0.
    Konstrukcja tej skrzyni jest przestarzała ( taśmy hamulcowe ) Miałem ją w C4 z 2005r a 5HP19 posiadałem w A4 z 1995r pomimo 10lat starszego auta konstrukcja 5HP19 jest nowsza powstała dla audi A8 które wyszło chyba w 1994r a DPO pamieta koniec lat 80. DP0 lubi szarpnąć przy przełączaniu na 2 bieg, Ma tylko 4 biegi i jest mało ekonomiczna ( zużycie paliwa ) mi C4 1,6 110Ps paliło w mieście 12-14 L ( małe przebiegi do pracy 3-4km) dla porównania 5HP19 z silnikiem 2,6L paliło 15L a E46 2.0 TD 150Ps ze skrzynia automatyczną GM paliło 10L.
    DP0 to jedyna skrzynia automatyczna która mi padła pomimo przebiegu 115 tyś. Powodem był zapchany wymiennik ciepła, który doprowadził do przegrzania oleju w wyniku czego dosłownie stopiła się przekładnia planetarna. Pomimo czujnika temperatury w skrzyni komputer nie zasugerował jakiegoś problemu z jej temperaturą dopiero odgłos ( wycie ) pracy skrzyni. Normalnie pracowała tylko na 3 biegu więc wskazywało na problemy z planetarką ( na 3 biegu przekładnia planetarna jest spięta na sztywno i nie bierze udziału w zmianie prędkości obrotowej, jest to tzw tryb awaryjny ).Jedynym jej plusem jest jej prostota i łatwość naprawy :).
    Na koniec chciałbym wszystkich uczulić na ten wymiennik skrzyni. Ja moje C4 kupiłem z uszkodzona skrzynią, mechanik po rozebraniu zażyczył sobie 4tyś za naprawę, Po sprawdzeniu cen skrzyć używanych zdecydowałem się na kupno za 2tyś innej i montaż przez mechanika.
    międzyczasie wypatrzyłem na aukcji bardzo tanią skrzynie od Meganki z Angli( od C4 różni sie obudową od strony sprzęgła i mechanizmem różnicowym a dokładnie rozmiarem frezu wyjścia na półoś no i jeszcze wtyczką i jakimiś drobnymi uchwytami linek).
    Z starej mojej skrzyni przełożyłem to elementy, które wyżej były inne i skrzynia poszła jako rezerwowa do piwnicy w bloku :), myślałem ją nawet sprzedać ale decyzją o jej zostawieniu była trafna. W lecie wybrałem sie z rodziną w góry. Już w drodze do Karpacza skrzynia po przejechaniu ok 200km zaczeła dziwnie zmieniać biegi. Poważny problem pojawił sie w drodze powrotnej na autostradzie przy prędkościach ok 140km skrzynia zaczeła wyć. Oczywiscie laweta i do domu.Był to piątek, na szczęście druga skrzynia czekała w piwnicy wiec w sobotę zabrałem się za wymianę, ale najpierw zobaczyłem co dokładnie stało się w środku tej zepsutej i wyszło że to ta sama usterka co w pierwszej z którą kupiłem. To dalo mi do myślenia, obejrzałem wymiennik ciepła i zauważyłem że jest pozapychany czymś co wygląda jak drobiny sztywnego papieru nasączone olejm. Sądzę że były to kawałki okładzin ciernych taśm hamulcowych lub tarczek. Wymiennik przed montażem następnej skrzyni został dokładnie oczyszczony i autko na drugi dzień po awarii wyjechało o własnych siłach :). Na ostatniej skrzyni jeździłem bez problemu ok 1,5r po czym zmieniłem auto


    pozdrawiam.
    PS jakby co to po moim C4 zostaly mi jeszcze 2 skrzynie DP0 (AL4 ) w cześciach jak by ktoś coś potrzebował to proszę pisać na PRV :)

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    piotrek_ir4 napisał:
    Józef
    cena pewnie taka gdyż samochód samochodowi nie równy z tego co wiem w clio trzeba ściągać cały przód by dostać się do miski no chyba że działamy po omacku.
    olej elf renaultmatic syn to jest olej w pełni syntetyczny monopol dp0 .
    zawory oryginalne w serwisie gdzie ja kupuję to koszt 150 zł sztuka olej o nazwie powyżej cena 55 zł litr.bardzo dobra cena.
    błąd DF226 REGULATION PRESURE .98.9 zawory .:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    czy to oznaczenie ,,syn,, jest tak bardzo ważne?

    Bardzo ważne :) ten olej co piszesz o nim jest minerakny.

    elf renaultmatic d3 syn.


    Z tym olejem to różnie bywa.
    Citroen do tej samej skrzyni stosuje inny olej niż Renault.
    Serwisowo skrzynie zalane są olejami syntetycznymi dlatego w serwisie nie przewiduje się jego wymiany.
    W Citroenie jest to olej żółty ten sam co idzie do skrzyń ZF 5HP
    w Renault jest Czerwony

    Do obu tych aut można bez problemu zastąpić je ELFMATIC G3 za 25zł litr
    Jedyną rożnicą będzie to że taki olej powinno się wymieniać co jaki czas zależności od warunków pracy myśle że co 30tyś będzie ok.

    przypomnę że konstrukcja skrzyni pochodzi z końca lat 80 i nalanie oleju specyfikacji DEXTRON 3 jakim jest ELFMATIC G3 na pewno nie zaszkodzi.
    A moim zdaniem jest nawet bezpieczniejsze niż wlanie pełnego syntetyka po przebiegu skrzyni powyżej 100tyś bez wcześniejszej wymiany.

    Dla porownania podam że w BMW ze skrzynią GM orginalnie też jest zalane żółtym syntetykiem, którego producent nie przewiduje wymieniać jednak w przypadku naprawy zaleca ją ponownie zalać olejem 7045 E , jest to również olej o specyfikacji DEXTRON 3 na naszym rynku można go dostać z firmy TEXCO i jest czerwony.

    Pewnie się spotkaliście z opinią mechaników, że przy starych autach strach wymieniać olej w skrzyni automatyczne. Obawa ta jest spowodowana tą samą obawą co wymianą oleju na syntetyk w starym silniku. olej syntetyczny ma wysokie właściwości myjące. Jeśli teraz w sterowniku skrzyni na jego elementach wykonawczych pojawił sie po dużym przebiegu bez wymiany taki osad to normalnym jest, że jeśli go usuniemy może powstać jakiś ubytek ciśnienia, który spowoduje anomalie pracy skrzyni.
    I proszę nie wierzyć w jakiś cudowną poprawę pracy wyeksploatowanej skrzyni po wimianie oleju na nowy. W 90% wymiana oleju w szwankującej skrzyni nie poprawia jej pracy. Olej wymienia się zawsze po zakupie auta z automatem a nie czeka się jak coś zaczyna szarpać
  • #707
    Jericho24
    Poziom 20  
    KAZUK napisał:
    Konstrukcja tej skrzyni jest przestarzała
    A francuzi z uporem maniaka wsadzali ich do modeli nawet w 2010 roku. Nie wiem czy w nowszych autach też jeszcze siedzi, bo się nie interesowałem powyżej tego roku szukając jakiegoś auta dla siebie z dobrym automatem.
    Widzę więc, że jestem zmuszony pojeździć jeszcze parę lat swoim autkiem z 5hp19.

    KAZUK napisał:
    W Citroenie jest to olej żółty ten sam co idzie do skrzyń ZF 5HP
    To nie kolor ma znaczenie, tylko specyfikacja. W 5hp19 wlewa się Esso/ Mobil LT 71141.
  • #708
    KAZUK
    Poziom 10  
    .

    W Citroenie fabrycznie jest dokladnie ten sam olej LT 71141. wiem ze kolor nie ma znaczenia tylko podalem go dla przykładu ze renault leje czerwony a citroen żółty do tej samej skrzyni.

    Tak samo jest z olejami d skrzyń ZF 6HP BMW leje typowy olej do skrzyni 6HP ktory jest żółty i kosztuje ok 50zł litr a VW do skrzyń 6HP przewiduje olej zielony po 100zł litr. A konstrukcyjnie skrzynia jest jednakowa i nie spotkałem się z problemem skrzyń VW po zmianie na olej żółty dedykowany do skrzyń 6HP
  • #709
    Jericho24
    Poziom 20  
    KAZUK napisał:
    Tak samo jest z olejami d skrzyń ZF 6HP BMW leje typowy olej do skrzyni 6HP ktory jest żółty i kosztuje ok 50zł litr a VW do skrzyń 6HP przewiduje olej zielony po 100zł litr. A konstrukcyjnie skrzynia jest jednakowa i nie spotkałem się z problemem skrzyń VW po zmianie na olej żółty dedykowany do skrzyń 6HP
    I gdzie tu logika. Chyba, że ASO ma zastrzeżony kolor oleju ;) Mam nadzieję, że obydwa spełniają jednakowe normy.
  • #710
    kozix66
    Poziom 10  
    Witam! W maju tego roku wymieniłem 2 elektrozawory,olej,filtr (skrzynia DP0 ) i jakiś czas było ok ale teraz raz na tydzień lub dwa zapala się tryb awaryjny skrzyni lecz nie odczuwam żadnego szarpnięcia , biegi się zmieniają (po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu gaśnie jest ok) . Wyczytałem w poprzednich wątkach podobny problem i kolega @automix podejrzewał obwód czujnika temperatury. Mam prośbę do kol. @automixa o przybliżenie tematu (czy chodzi o wymiane czujnika, gdzie jest zamontowany). Będę wdzięczny za wszelkie porady.
  • #712
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    kozix66
    odczytaj błąd clipem lub launchem
    filtr na pewno nie wymieniłeś bo musiałbyś rozbierać skrzynię .
    ile km przejechałeś na zmienionych zaworach ?
    sprawdź również stan oleju lub go wymień.
  • #713
    kozix66
    Poziom 10  
    Filtr był wymieniany bo w maju skrzynia była wymontowywana ,olej też a samochód przejechał od tego czasu 9 tys km . Muszę poszukać kogoś z clipem (żeby coś kumał) najlepiej z Lublina.
  • #714
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    ja jestem z okolic wawy.

    Dodano po 7 [minuty]:

    kazix
    sam to robiłeś ? masz pewność że zostały wymienione?
    gdzie wymieniałeś Asb?
  • #715
    kozix66
    Poziom 10  
    piotrek_ir4
    skrzynia była wymontowywana w warsztacie (widziałem osobiście). W poniedziałek rano zaświeciła się ikonka i do dzisiaj jest ok . Szukam fachowca od clipa jak podłącze to napiszę czy coś wykazało.
  • #716
    wro82
    Poziom 10  
    A z którego roku jest Twoja skrzynia? Jeśli pochodzi sprzed 2003, to po wymianie elektrozaworów konieczna jest aktualizacja oprogramowania skrzyni (nowe zawory - z czarnymi wtykami - pracują na innej częstotliwości). Jeśli tego nie zrobisz, to będzie wchodziła w tryb awaryjny, ale bez szarpnięcia (pisało o tym już kilka osób na różnych forach), bo komputer dostaje błędny sygnał.

    Ja niestety borykam się z tym problemem i dotychczas nie wymieniłem elektrozaworów (a mam te starego typu, bo moje Renault jest z 2002), bo nikt z Wawy nie potrafi wgrać tego nowego softu (dzwoniłem tu i ówdzie i podobno wymagałoby to wgrania na kompa starszej wersji oprogramowania obsługującej CLIPa czy coś w tym stylu, więc im się nie chce/nie opłaca...). Nawet ASO Renault Warszawa oraz Lublin umywają ręce (najpierw sprzedają człowiekowi samochód, a potem nie potrafią go serwisować...).

    Ale u mnie tryb awaryjny wchodzi tylko przy większym obciążeniu, np. jak jadę pod górkę (co mimo wszystko jest b. irytujące). Jak jadę po płaskim, to skrzynia działa idealnie (olej był wymieniany już 2 razy na Ravenol 5/4 HP).

    Daj znać, jeśli Ci się uda zrobić ten update softu (btw, gdzie dokładnie wymieniałeś elektrozawory i za ile? Miałeś swoje? (z allegro?)

    Pozdrawiam,
    Grzegorz
    Warszawa/Lublin
  • #717
    kozix66
    Poziom 10  
    wro82
    Elektrozawory po 250 pln kupował i wymieniał mechanik z Lublina (kupowane oryginały chyba z serwisu o takich samych numerach). Szukam kogoś z clipem ale chyba dopiero po świętach.
  • #718
    reigher
    Poziom 12  
    Możesz też kupić sobie interfejs z alledrogo za 70-80 zeta i pobawić się programem DDT2000.
    Chociaż trzeba przyznać że jest dość upierdliwy w obsłudze. Pokazuje ładnie wszystkie parametry.
    Sam wymieniałem olej i elektrozawory + rozebranie w drobny mak sterownika hydraulicznego i wyczyszczenie go. Nigdy wcześniej tego nie robiłem ale jakieś super trudne to nie jest. Zajęło mi to z 5 godzin. Niestety nie wiem jak przeprogramować sterownik, okoliczni i dalsi mechanicy też nie, i tak jeżdżę już prawie 10 miesięcy. A no i servis renault też nie wie - albo nie che.
    We wakacje zrobiłem trasę ponad 1000km i błąd się nie zapalił ani razu. A teraz jak jadę do pracy 15 km to potrafi się 3 razy zapalić. Nie ma na to reguły.
    To jest moje 3 auto z automatem i tylko z DP0 są problemy.

    Elektrozawory kupowałem oryginalne po 120 zeta z alledrogo. Tylko wtyczki czarne a stare białe ( raczej różowe od oleju).
  • #719
    pzzg
    Poziom 1  
    Dzień dobry wszystkim
    Scenic II 2004 2,0 16v automat
    Kilka dni temu wymieniałem zwijacz-taśmę abs na kierownicy, wszystko ok ale do czasu.
    Przez ok 24h wszystko było ok, aż ustawiam dźwignie na N i chce odpalić a tu cisza. Patrze na wyświetlacz a tam brak czerwonego kwadracika wskazującego położenie dźwigni, kwadracik jest tylko na P i R.
    Wyświetla się błąd blokady kierownicy i uszkodzenie elektroniki( w sumie tylko dwa razy był komunikat o blokadzie), skrzynia automatyczna działa w trybie awaryjnym(3biegi). Tak było przez 3-4 odpalenia i nagle się naprawiło tuż przed podłączeniem clipa. Jeden dzień wszystko było ok, drugi na zmianę, aż się padło na stałe.

    Teraz mam 3biegi, brak mocy i ect ale udało się sczytać błędy.

    modul elektroniczny hamulec parkingowy.
    DF055 zbyt niskie napięcie akumulatora
    DF016 Obwód Lampki
    DF038 Brak sygnalu kalk sk. b. aut w sieci multipl

    modul elektroniczny esp 8,0 v3
    Df195 niewl inf aut skrz biegow w sieci multilp

    Na wyświetlaczu-liczniku mam cały czas komunikaty, uszkodzona elektronika, sprawdź skrzynie. Od zawsze pali się komunikat od ręcznego mimo, że działa normalnie.

    Po kilku dniach wszystko wróciło do normy i było tak przez 2-3tygodnie, od wczoraj znowu awaria i skrzynia w trybie awaryjnym
    Ma ktoś pomysł za co się zabrać?

    ps. auto mam 2 lata i przez ten czas miałem kilka razy redukcje z 4 na 3 w czasie jazdy i tryb awaryjny, ale po zgaszeniu auta wszystko wracało do normy.
  • #720
    wro82
    Poziom 10  
    Reigher (i inni:) jeszcze tak się zastanawiam, czy po włożeniu nowych elektrozaworów nie można po prostu wymienić kompa od skrzyni na używany, ale z nowszego modelu Renault?
    (z tego co się orientowałem na alledrogo to takie używane kompy do skrzyń DP0 (marki Siemens) nie są zbyt drogie - od 50 do 120 zł).
    Jeśli dobrze myślę, to po takiej podmianie nowszy komp obsługiwałby nowe elektrozawory (czyli te z czarnymi wtykami) właściwym napięciem i nie wyskakiwałaby kontrolka skrzyni biegów.

    Czy ktoś praktykował taką operację podmiany kompa na nowszy (w sensie roku produkcji)?
    Wyczytałem, że nowe elektrozawory zaczęły być montowane seryjnie w skrzyniach DP0 po roku 2004, więc w teorii każdy komp skrzyni nowszy niż 2004 powinien mieć załadowane właściwe oprogramowanie do ich obsługi.

    Widzę, że w Twojej (jak i mojej sytuacji, czyli komp od skrzyni z 2002 roku), to chyba jedyne wyjście (jeśli w końcu zdecydowałbym się na wymianę elektrozaworów na te z czarnymi wtykami).