Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 02 Sty 2017 07:26 335197 964
  • #721
    kristover
    Poziom 12  
    Jeśli nowe elektrozawory to te z czarnymi kostkami to ja mam Scenica z 12.2003 i wymieniając elektrozawory włożyłem z czarnymi wtyczkami bo takie już były.
    Wymianę robiłem przy 195 tyś km. Przeglądając historię napraw auta nie widziałem by były wcześniej wymieniane więc musiały wyjść tak w serii.
    Cała wymiana nie jest skomplikowana. Osobiście proponuję zastosować olej taki jaki zaleca producent auta - czyli Elfmatic syn.(UWAGA nie pamiętam czy D3 czy G3 wiem że jeden z nich mimo końcówki "syn" jest olejem mineralnym!)
    Miałem wcześniej zalaną skrzynię innym olejem typu dextron 3 i nie chodziła tak płynnie jak teraz.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #722
    kaniucha4
    Poziom 2  
    Witam wszystkich. Panowie, mam problem. Clio III 1.6 16V skrzynia DP0 , rok 2006, przejechane 109000km. Samochód po rozgrzaniu wpadał w tryb awaryjny. Czasem częściej, czasem rzadziej. Dzisiaj wymienione 2 elektrozawory na oryginalne Renault + wymiana oleju w skrzyni. Cała płyta przy okazji wymiany elektrozaworów, została dokładnie wyczyszczona. Po opuszczeniu warsztatu samochód szapie przy ruszaniu z miejsca oraz przy zmianie biegu z 1 na 2. Reszte biegów przerzuca badzo sprawnie. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Co może być przyczyną?
  • #723
    kristover
    Poziom 12  
    A czy blaszka dociskajaca była ustawiona jak przed rozkręceniem. ? Być może podczas przykręcenia kasety przeskoczyła o ząbek w prawo lub lewo.?
    Przed zdjęciem tej blaszki dobrze jest zrobić sobie kreskę-znacznik, gdyż ustawienie jej wg instrukcji możliwe jest tylko z przyrządem.
    Sitko w kasecie wyczyszczone?
  • #724
    kaniucha4
    Poziom 2  
    Dzięki za odpowiedź. Nie robiłem tego osobiście, robił to mechanik. Nie widziałem, aby zaznaczył sobie poprzednie ułożenie, więc pewnie skręcał blaszkę "na oko". Chodzi Ci o to malutkie sitko (innego chyba nie ma)? Jeśli tak, to było czyszczone. Wszystko pod ciśnieniem pistoletem z rozpuszczalnikiem.
  • #725
    dejfit
    Poziom 21  
    KAZUK napisał:
    DPO pamieta koniec lat 80. DP0 lubi szarpnąć przy przełączaniu na 2 bieg,


    KAZUK napisał:

    Przypomnę że konstrukcja skrzyni pochodzi z końca lat 80 i nalanie oleju specyfikacji DEXTRON 3 jakim jest ELFMATIC G3 na pewno nie zaszkodzi.


    Nie nie pamięta lat 80tych. AL4 powstała jako wspólne dziecko- Citroen, Peugeot, Siemens i Renault. PSA and Renault podzieliły między sobą koszty ok. 2.75 miliarda francuskich franków (~ 410 miliona USD) w 1997. Pierwszy model to była Xantia z 1998r z tą skrzynią
  • #726
    kristover
    Poziom 12  
    Nie zgodzę się z tym że lubi szarpać. Po wymianie oleju na taki jak być powinien, wymianie elektrozaworów, oraz czyszczeniu kasety niczego takiego nie obserwuję.
    Dodam jeszcze, że przed wymianą oleju dwukrotnie (w tygodniowych odstępach) podmieniałem olej na tańszy nowy zgodny z dextron 3 by dokładnie wypłukał się stary.
    W tej skrzyni nie wymienimy całego oleju stąd taki zabieg.
  • #727
    kaniucha4
    Poziom 2  
    Widzę, że trochę tych nazw olejów się przewinęło. Czy ktoś może podać ostateczną odpowiedź, jaki olej najlepszy dla tej skrzyni w moim wypadku?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #729
    Łukasz.J.
    Poziom 2  
    Witam. Od pewnego czasu mam problem ze skrzynią w scenicu z 2005 roku. Po przejechaniu około 5-6 km skrzynia wpada w tryb awaryjny. Oddałem samochód do serwisu który specjalizuje się w ASB który stwierdził błąd czujnika ciśnienia oleju i zbyt niski poziom oleju. Podobno dolali 2l i problem miał zniknąć. Niestety po dwóch dniach problem powrócił - błąd DF049. Teraz serwis obstawia że należy zająć się płytą sterującą. Po przeczytaniu poprzednich postów nabrałem jednak wątpliwości. Po pierwsze, samochód przyjechał z DE i śmiem wątpić że kiedykolwiek był zmieniany olej. Po drugie, gość który sprowadził samochód poinformował mnie, że został wymieniony jeden elektrozawór. Mam zresztą fakturę za wymianę. Dodam, że dokładnie sprawdziłem historię jak i przebieg samochodu w Niemczech i na dzień dzisiejszy przebieg to 137 tyś. km. Skrzynia zmienia biegi elegancko, żadnych szarpnięć itp, tylko drugi bieg "zapina" na dwa razy ale to podobno nie problem. W serwisie powiedzieli, że rzadko która dp0 tak ładnie zmienia biegi. Do czego zmierzam. Za dolanie oleju zapłaciłem tyle kasy, że boję się tam wrócić. Zastanawiam się czy nie poszukać innego serwisu i zająć się elektrozaworami i wymienić olej czy jednak sprawdzić tą płytę?
  • #731
    kristover
    Poziom 12  
    Ale nie jest to jakoś mocno wyczuwalne. Jeśli kolega Łukasz mocno to czuje to coś jest nie tak.
    Nie jestem specjalistą od ASB ale wiem co jest wyczuwalne w mojej skrzyni a co nie. Wiem też że zaleca się wymianę elektrozaworów parami.
    Wiem też, że prawidłowy poziom oleju w tych skrzyniach ma bardzo duże znaczenie.

    Wszystko to przerobiłem na własnej skórze i pamiętam co działo się ze skrzynią gdy oleju niby było ok a jednak brakowało i gdy był problem z elektrozaworami jak potrafiła szarpać.

    Jedynej "usterki" jakiej nie naprawiłem od zakupu auta (zrobione ok 20tys) to jest takie uderzenie/zgrzytnięcie w pedał zaraz po ruszeniu przy prędkości 12-13kmh.
    Występuje to tylko po odpaleniu i pierwszym ruszeniu. Potem tego nie ma aż do wyłączenia auta.
  • #732
    Jericho24
    Poziom 20  
    kristover napisał:
    Jedynej "usterki" jakiej nie naprawiłem od zakupu auta (zrobione ok 20tys) to jest takie uderzenie/zgrzytnięcie w pedał zaraz po ruszeniu przy prędkości 12-13kmh.
    Występuje to tylko po odpaleniu i pierwszym ruszeniu. Potem tego nie ma aż do wyłączenia auta
    Ja bym obstawiał to na normalne zachowanie się układu hamulcowego ABS.
    U mnie jest podobnie w Passacie B5 1.8T automat.
  • #733
    Łukasz.J.
    Poziom 2  
    kristover napisał:
    Ale nie jest to jakoś mocno wyczuwalne. Jeśli kolega Łukasz mocno to czuje to coś jest nie tak.


    Jest to wuczuwalne. Coś jakby ciągnął po sprzęgle i powoli puszczał. Zjawisko zawsze występuje na 2 biegu. Obecnie przy bardzo niskich temperaturach dzieje się to również na wyższych biegach ale ustępuje po przejechaniu około kilometra. Problem z trybem awaryjnym pojawił się wraz z nadejściem mrozów
  • #734
    Jericho24
    Poziom 20  
    Łukasz.J. napisał:
    Obecnie przy bardzo niskich temperaturach dzieje się to również na wyższych biegach ale ustępuje po przejechaniu około kilometra.
    Przy niskich temp. olej w skrzyni wymaga rozgrzania i dlatego przeciąga biegi. Po rozgrzaniu od 2go biegu włącza się LOCK-UP, czyli spięcie skrzyni na sztywno z silnikiem.
  • #735
    Łukasz.J.
    Poziom 2  
    T
    Jericho24 napisał:
    Przy niskich temp. olej w skrzyni wymaga rozgrzania i dlatego przeciąga biegi. Po rozgrzaniu od 2go biegu włącza się LOCK-UP, czyli spięcie skrzyni na sztywno z silnikiem.

    Dzięki za info. Znowu się czegoś nauczyłem. Z tym trybem awaryjnym to jest tak, że jak nie przekraczam 70km/h na odcinku około 10km to nic się dzieje. Natomiast jeśli w połowie dystansu przekroczę 90km/h to wpada w ten tryb i to dość spektakularnie. Za pierwszym razem myślałem, że ktoś mi wjechał do bagażnika
  • #736
    kristover
    Poziom 12  
    No jest to niezły "kopniak" jak przy wyższej prędkości wpadnie w tryb awaryjny.
    Na początek podmienił bym olej. Jeśli masz dostęp do niedrogiego oleju o specyfikacji Dextron III to zrób dwie podmiany w niewielkim odstępie czasu, a potem zalej właściwy olej.
    Osobiście bym tak zrobił gdyż w tej skrzyni jesteśmy w stanie wymienić tylko część oleju (jeśli jej nie demontujemy).
  • #737
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    łukasz j
    masz do wymiany zawory ciśnieniowe
  • #738
    merlinekII
    Poziom 15  
    łukasz j
    pitwierdzam poprzednika zawory do wymiany.
    U mnie skrzynia DP0 zachowywała się podobnie po wymianie zaworów zrobione 30kkm i ani jednej awarii mimo że ze zmianami biegów nie jest cudownie ale ten typ tak ma. Chyba ze poduszki silnika i skrzyni mają wpływ bo tylko to mnie przychodzi do głowy.
    Potwierdzam też płynięcie skrzyni na zimno i na 2 biegu LOCKUP po rozgrzaniu blokuje sprzęgło, ale jeżeli za gorąco skrzyni to brak LOCKUPu. Kosztowało rok temu mnie to około 400 plus moja praca i nauka.... bezcenna :) instruktaż wymiany zaworów na Youtubie.
    Ilość oleju musi być właściwa a tamta dolewka 2 litrów może być za duża poczytaj jak się kontroluje poziom oleju.
    Pozdrawiam
  • #739
    emesej
    Poziom 2  
    Witam serdecznie!
    Widzę, że problem elektrozaworów w DP0 to norma. Ja w lipcu, przy przebiegu 115kkm zleciłem wymiane elektrozaworów, bo wpadał w tryb awaryjny. Kupiłem przez internet, niby oryginalne za 110zł sztuka. Auto zrobiło 3k km i problem powrócił, mechanik zamienił miejscami te dwa elektrozawory i było ok, do dzisiaj. Znów to powróciło, jak jechałem do pracy to jeszcze na nie rozgrzanym silniku wszedł w tryb awaryjny.
    Czy ktoś miał podobne problemy, z elektrozaworami kupionymi niby oryginalnymi?
    Pozdrawiam
  • #740
    kristover
    Poziom 12  
    Przy wymianie elektrozaworów wskazane jest by wyczyścić cały moduł sterujący.
    Są tam dwa sitka małe które zbierają krążący w oleju syf.

    Druga sprawa to taka, że nie każdy tryb awaryjny to wina elektrozaworów.
    dobrze by było sprawdzić co pokazuje komp.
  • #741
    emesej
    Poziom 2  
    kristover napisał:
    Przy wymianie elektrozaworów wskazane jest by wyczyścić cały moduł sterujący.
    Są tam dwa sitka małe które zbierają krążący w oleju syf.

    Druga sprawa to taka, że nie każdy tryb awaryjny to wina elektrozaworów.
    dobrze by było sprawdzić co pokazuje komp.

    wcześniej diagnozowane było przez kompa i wychodził błąd ciśnienia, czyli elektrozawory i to pomogło, niestety na krótko. Czy mechanik wyczyścił te sitka, chyba tak, w końcu warsztat zajmujący się skrzyniami automatycznymi.
    Póki co, wydarzyło się to tylko raz, przy temp -7, a silnik nie był jeszcze rozgrzany.

    Druga sprawa, co może być przyczyną;
    z 3 miesiące temu jechałem autostradą, na tempomacie prędkość 145km/h i po ok 100km, wyskoczył błąd prnd, ale auto jechało dalej na tym biegu. Akurat zjeżdzałem z autostrady, od 1 biegu skrzynia bardzo powoli zmieniała biegi, przy ponownym odpaleniu silnika było ok. Dodam, że tylko raz mi się to zdarzyło.

    Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
  • #742
    BartekDp0
    Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem ze skrzynią dp0 w Espace III F4R.
    -Przy postoju na D, z wciśniętym hamulcem auto próbuje wrzucić bieg i wyczuwalne jest szarpanie do przodu,
    -Auto przy ruszaniu wrzuca bieg, opornie rusza do przodu, po czym jakby wysprzęgla, ponownie wrzuca bieg, znów wysprzęgla aż w końcu się rozpędzi i zdecyduje się na którym biegu jechać, czasem przy stałej prędkości np. 70 km, potrafi zredukować i znowu wrzucić wybrany bieg.
    Dodam, że obie przypadłości mają miejsce po rozgrzaniu się oleju, gdy auto jest zimne chodzi w porządku.
    Pozdrawiam
  • #743
    kristover
    Poziom 12  
    Zaczął bym od kontroli poziomu oleju w skrzyni.
  • #744
    Grzegorzh11
    Poziom 2  
    Witam, mam poważny problem ze skrzynią DP0, która była cała naprawiania w warsztacie zajmującym się tym od lat. Sterownik był oddany do sprawdzenia w firmie midparts, podmieniany został czujnik ciśnienia oleju ASB. Wszystko dokładnie sprawdzone, a problem nie znika. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny , brak jakichkolwiek błędów i dzieje się to tylko po rozgrzaniu pojazdu. Na zimnym wszystko działa poprawnie , a objawy są takie, że po rozgrzaniu brag pierwszego i trzeciego biegu . Gdy włączę na "D" obroty rosną, a samochód nie jedzie. Jak by chciał, czuć lekkie szarpnięcia i nic. Jak przełącze na tiptronic jest to samo, muszę włączyć drugi bieg, wtedy jedzie. Trzeci bieg identycznie, muszę przełączyć na czwarty. Podkreślam, że dzieje się to na rozgrzanym pojeździe.
  • #745
    slawek8514
    Poziom 10  
    Witam. Mam renault clio II 1.4 8V 2000r skrzynia dp0. Skrzynia losowo wpada w tryb awaryjny. Po odczytaniu błędów wyskakują dwa" 2006FD oraz 8CCC00 nigdzie nie mogę znaleźć informacji co te błędy oznaczają . Pomoże ktoś w rozszyfrowaniu tego ?
  • #746
    kristover
    Poziom 12  
    Czym odczytane błędy ?
    Nic poza numerami nie wyskoczyło?
    Trochę dziwne te numery.
  • #747
    slawek8514
    Poziom 10  
    Błędy zostały odczytane interfejsem autocom. Odczytywałem też za pomocą CDIF/2 to pokazuje łącznie 8 byków. Dodam że skrzynia pracuje bardzo dobrze lecz od czasu do czasu wpada w tryb awaryjny. Nie zapala się żadna lampka od skrzyni co jest też bardzo dziwne.


    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
  • #748
    kristover
    Poziom 12  
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

    Tutaj masz rozmieszczenie elektrozaworów oraz ich oznaczenia.
    Za ciśnienie odpowiedzialne są natomiast oznaczone 1 i 2 (wymieniane parami).
    Jak poziom oleju w skrzyni? To jest pierwsza rzecz do sprawdzenia - wiem że poprawny poziom oleju dużo zmienia (przerabiałem u siebie)
  • #749
    slawek8514
    Poziom 10  
    Olej zmieniony na odpowiednik Dextron 3, Mobil 320 chyba nie pamiętam już ale chyba taki. Zabieram się właśnie za płytę sterująca i zobaczę na te zawory tylko nie wiem jak rozpiąć te wtyczki, ale myślę ze jakoś dam radę bez uszkodzeń. Można jakoś miernikiem sprawdzić te elektrozawory? Jeśli tak to jakie maja mieć wartości rezystancji ?

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Sprawdziłem okablowanie do elektrozaworów od komputera wszystkie przewody sprawne (sprawdzane pod obciążeniem) zawory mają rezystancje w granicach dopuszczalnej. Zawory te od regulacji ciśnienia i lock up maja po 1,5ohm a sekwencyjne po okolo 40ohm.
  • #750
    kristover
    Poziom 12  
    1,5Ohm ?, sprawdzę stare swoje ale jak na elektrozawór to na moje oko chyba za mało.
    jeśli pozostałe mają wartości zbliżone do siebie to powinny być ok .
    Miałem kasetę wyjętą ale przyznam się że nie sprawdzałem oporności.