Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 01 Mar 2017 12:57 332293 964
  • #751
    slawek8514
    Poziom 10  
    Gdzie w tej skrzyni znajduje się czujnik temperatury oleju ?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #752
    kristover
    Poziom 12  
    tylko tyle jeśli chodzi o czujniki w DP0, nic więcej nie znalazłem.
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0 Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
  • #753
    slawek8514
    Poziom 10  
    A wiesz może jak sprawdzić czujnik ciśnienia? Chodzi mi o to jakie rezystancje mają być miedzy jakimi kablami bo jest ich 3
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #754
    kristover
    Poziom 12  
    Nie mam pojęcia, nie przerabiałem tego osobiście więc nawet nie będę spekulował jak to zrobić.
    Szkoda że "automix" lub "piotrek_ir4" gdzieś przepadli, na pewno mają większą wiedzę.
  • #755
    mateusz998877
    Poziom 9  
    U mnie dziwny problem - czytam wszystkie fora i nikt nie ma tak jak ja.
    Pacjent: Grand Scenic 2.0 automat (DP0)

    Jeśli skrzynia jest zimna to zmienia biegi bardzo ładnie, a jak się rozgrzeje to jest bardzo dziwnie:
    Przy jeździe emeryckiej (lekkie dodawanie gazu) szarpie przy zmianie biegów w górę(przy redukcji zazwyczaj jest ok), ale jak jeżdżę dynamiczniej to nie ma problemu z szarpaniem - dla mnie to dzika akcja bo przy automacie tak mi się jeszcze nigdy nie zdażyło. Nie wywala błędów (choć CLIPem nie sprawdzałem).
    Przebieg 185000km(na99% olej nigdy nie był zmieniany) i zastanawiam się czy spróbować zrobić dynamiczną wymianę oleju czy od razu jechać do macherów od ASB(co mi się nie uśmiecha).
    Mam dostęp do sprzętu do dynamicznej zmiany oleju więc koszt będą niewielkie.
  • #756
    Jericho24
    Poziom 20  
    mateusz998877 napisał:
    Przebieg 185000km(na99% olej nigdy nie był zmieniany) i zastanawiam się czy spróbować zrobić dynamiczną wymianę oleju czy od razu jechać do macherów od ASB(co mi się nie uśmiecha).
    Ktoś wspomniał, że wymiana oleju w tej skrzyni powinna nastąpić co 30kkm, więc już masz mega opóźnienie.
    Sam jeżdżę ZF 5HP19, gdzie wymiana zalecana jest pomiędzy 60-80kkm, a pierwszą statyczną zrobiłem przy ok 208kkm, oraz kolejną wymuszoną awarią 1szt elektrozaworu przy ok 228kkm. Do dzisiaj najechane 281kkm i działa tak samo jak przed pierwszą wymianą.
    Reasumując: spróbować u Ciebie warto spróbować, aczkolwiek często czytałem, że sama wymiana oliwy nie wiele pomagała.
  • #757
    kristover
    Poziom 12  
    Zacznij od oleju - jego prawidłowy poziom ma duże znaczenie.
  • #758
    mateusz998877
    Poziom 9  
    Jericho24 napisał:
    Ktoś wspomniał, że wymiana oleju w tej skrzyni powinna nastąpić co 30kkm, więc już masz mega opóźnienie.
    Sam jeżdżę ZF 5HP19, gdzie wymiana zalecana jest pomiędzy 60-80kkm, a pierwszą statyczną zrobiłem przy ok 208kkm, oraz kolejną wymuszoną awarią 1szt elektrozaworu przy ok 228kkm. Do dzisiaj najechane 281kkm i działa tak samo jak przed pierwszą wymianą.
    Reasumując: spróbować u Ciebie warto spróbować, aczkolwiek często czytałem, że sama wymiana oliwy nie wiele pomagała.


    Serwis w Niemczech autoryzowany - tam nie zmieniają oleju...

    kristover napisał:
    Zacznij od oleju - jego prawidłowy poziom ma duże znaczenie.


    Za tydzień lecę w takim razie na wymianę - przeleje dynamicznie 10 litrów Ravenolu.
    Najlepsze jest to, że nie ma błędów i szarpie tylko na niskich obrotach - dziś rano przy dłuższej dynamicznej jeździe szarpanie przy zmianie biegów było niemalże nieodczuwalne.
  • #759
    sanfran
    Poziom 39  
    Jericho24 napisał:
    Reasumując: spróbować u Ciebie warto spróbować, aczkolwiek często czytałem, że sama wymiana oliwy nie wiele pomagała.


    Zeszłej zimy wymieniałem olej, poszło 3x w partiach po 2.5l.
    Jak na zimnym rozruchu skrzynka szarpała tak i szarpie dalej.
  • #760
    mateusz998877
    Poziom 9  
    sanfran napisał:
    Jericho24 napisał:
    Reasumując: spróbować u Ciebie warto spróbować, aczkolwiek często czytałem, że sama wymiana oliwy nie wiele pomagała.


    Zeszłej zimy wymieniałem olej, poszło 3x w partiach po 2.5l.
    Jak na zimnym rozruchu skrzynka szarpała tak i szarpie dalej.


    Mnie boli to, że właśnie jest odwrotnie i na zimnej chodzi idealnie. Źle jest tylko jak jeżdżę emerycko z lekko wciśniętym gazem - jak śmigam dynamicznie to jest ok.
  • #761
    kristover
    Poziom 12  
    Wymienić olej to jedno, ale wlać go tyle ile być musi to drugie. Z tego co widziałem nie wielu mechaników robi to zgodnie z papierem.

    Jeśli skrzynia nie ma innych uszkodzeń to na chłopski rozum przy niskich obrotach (czyli niskim ciśnieniu oleju) gdy jest go za mało będzie poszarpywać.

    Przed wymianą oleju dolej najpierw nowego (bez spuszczania starego). Będziesz wiedział ile go wlazło i czy dużo brakowało.
    Przydatna wiedza dla samego siebie.
  • #762
    mateusz998877
    Poziom 9  
    kristover napisał:
    Wymienić olej to jedno, ale wlać go tyle ile być musi to drugie. Z tego co widziałem nie wielu mechaników robi to zgodnie z papierem.

    Jeśli skrzynia nie ma innych uszkodzeń to na chłopski rozum przy niskich obrotach (czyli niskim ciśnieniu oleju) gdy jest go za mało będzie poszarpywać.

    Przed wymianą oleju dolej najpierw nowego (bez spuszczania starego). Będziesz wiedział ile go wlazło i czy dużo brakowało.
    Przydatna wiedza dla samego siebie.


    Możliwe, że mam za mało oleju... Tylko w tym wypadku pozostaje pytanie gdzie "uciekł". Sprawdzę przed wymianą dynamiczną ile tam tego oleju brakuje a potem czyszczenie. Oczywiście zdam relację z tego czy pomogło.
  • #763
    kristover
    Poziom 12  
    Nie ma wycieków przy uszczelniaczach na osiach napędowych? Może się okazać że po zdjęciu osłony będą mokre, wtedy będziesz miał odpowiedź. 185tyś to sporo km i czasu jeśli nic nie było robione, mogą być delikatne wycieki...
  • #764
    Jericho24
    Poziom 20  
    mateusz998877 napisał:
    Serwis w Niemczech autoryzowany - tam nie zmieniają oleju...

    Zgadza się, ASO VW/Audi nie wymienia. Natomiast producent skrzyni ZF w swoich materiałach serwisowych pisze co innego.

    To samo może być w przypadku innych ASO i skrzyń.
  • #765
    mateusz998877
    Poziom 9  
    kristover napisał:
    Wymienić olej to jedno, ale wlać go tyle ile być musi to drugie. Z tego co widziałem nie wielu mechaników robi to zgodnie z papierem.

    Jeśli skrzynia nie ma innych uszkodzeń to na chłopski rozum przy niskich obrotach (czyli niskim ciśnieniu oleju) gdy jest go za mało będzie poszarpywać.

    Przed wymianą oleju dolej najpierw nowego (bez spuszczania starego). Będziesz wiedział ile go wlazło i czy dużo brakowało.
    Przydatna wiedza dla samego siebie.


    Witam ponownie,
    Wczoraj pojechałem w dalszą trasę(pierwszą tak defacto) i po 30km wyskoczył komunikat "sprawdź skrzynię biegów" i miałem tylko trójkę - to standardowy objaw elektrozaworów jeśli się nie mylę.
    Z racji tego, że musiałem jechać dalej to zrobiłem typową procedurę - autem na pobocze, gaszę silnik i odpalam na nowo. I tak mi się zdarzyło 5-6 razy na odcinku łącznym 100km. W drodze powrotnej tylko 2 razy się tak zdarzyło, ostatnie 80km przejechałem już bez żadnych błędów.
    Olewam temat i daję auto na jakąś diagnostykę - nie ma sensu wymieniać oleju bo możliwe że trzeba będzie zmienić elektrozawory to zrobię to za jednym zamachem.
  • #767
    mateusz998877
    Poziom 9  
    kristover napisał:
    Napisz co i jak ....


    Na razie robię rozrząd z KZFR. Myślę, że dopiero w przyszłym tygodniu pojadę na diagnostykę. Co ciekawe po podpięciu do CLIPa nie wyskakują błędy z elektrozaworami. Wyskakuje tylko błąd 0841 związany z zbyt niskim ciśnieniem oleju - może serio jest go za mało, albo padł czujnik, albo cała skrzynia czego na razie nie przyjmuje do wiadomości.
  • #768
    milczas
    Poziom 10  
    Mam pytanie skrzynia dp0 jezdziłem z podłączonym kompem ponieważ skrzynia zgłaszała błąd sprawdzałem przełączanie zaworów i wszystko jest w porządku zastanawia mnie tylko ciśnienie oleju.
    Czy ciśnienie pomiędzy 3 a 6 barów (6 barów jest przy wysokich obrotach). Przy normalnej jeździe mam w granicach 3..
    Czy takie wachanie to normalne?
  • #769
    mateusz998877
    Poziom 9  
    Jestem po wizycie w warsztacie zajmującym się automatami i wygląda to następująco:

    Dla przypomnienia:
    Na zimnym silniku skrzynia działała dobrze, ale jak już się rozgrzała to szarpania przy zmianie biegów i przeciągania biegów. Doszło do tego, że jak jechałem do serwisu to na ekspresówce na dwójce poszedłem do odcięcia bo skrzynia nie chciała zmienić biegu. No i oczywiście błąd skrzyni po ~10km i na kompie coś w stylu "niskie ciśnienie oleju".

    Serwis dokonał następujących zabiegów:
    Wymiana dwóch głównych elektrozaworów - lock-up oraz ciśnieniowy - lock-up w ogóle mi się nie zapinał, jechałem 130km/h i skrzynia ślizgała - spalanie było dość wysokie.
    Dodatkowo została wyjęta płyta sterująca(czy jak to się tam zwie) i dokładnie przeczyszczona, wymyta. Dodatkowo miałem mało oleju, po założeniu miski i nowej uszczelki weszły 4 litry.
    Po tym zabiegu auto dostało nowego życia - zero szarpnięć, jazda jest cholernie przyjemna. W moim wypadku olej nie wyglądał źle - nie było opiłków i nie był upalony więc skrzynia nie była zrzucana.
    Po przejechaniu 30km spalanie spadło z 15,6l na 13.2 i sądzę, że nadal będzie spadać.

    Najlepsze na koniec - całość wyniosła mnie 1200zl BRUTTO gdzie w innych serwisach tyle netto życzą sobie za samą statyczną wymianę oleju oraz wymianę elektrozaworów, Im bliżej Warszawy tym ceny bardziej hardkorowe - jestem z południa Polski więc mam się z czego cieszyć. W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie.
  • #770
    roming
    Poziom 2  
    mateusz998877 napisał:
    Jestem po wizycie w warsztacie zajmującym się automatami i wygląda to następująco:

    Dla przypomnienia:
    Na zimnym silniku skrzynia działała dobrze, ale jak już się rozgrzała to szarpania przy zmianie biegów i przeciągania biegów. Doszło do tego, że jak jechałem do serwisu to na ekspresówce na dwójce poszedłem do odcięcia bo skrzynia nie chciała zmienić biegu. No i oczywiście błąd skrzyni po ~10km i na kompie coś w stylu "niskie ciśnienie oleju".

    Serwis dokonał następujących zabiegów:
    Wymiana dwóch głównych elektrozaworów - lock-up oraz ciśnieniowy - lock-up w ogóle mi się nie zapinał, jechałem 130km/h i skrzynia ślizgała - spalanie było dość wysokie.
    Dodatkowo została wyjęta płyta sterująca(czy jak to się tam zwie) i dokładnie przeczyszczona, wymyta. Dodatkowo miałem mało oleju, po założeniu miski i nowej uszczelki weszły 4 litry.
    Po tym zabiegu auto dostało nowego życia - zero szarpnięć, jazda jest cholernie przyjemna. W moim wypadku olej nie wyglądał źle - nie było opiłków i nie był upalony więc skrzynia nie była zrzucana.
    Po przejechaniu 30km spalanie spadło z 15,6l na 13.2 i sądzę, że nadal będzie spadać.

    Najlepsze na koniec - całość wyniosła mnie 1200zl BRUTTO gdzie w innych serwisach tyle netto życzą sobie za samą statyczną wymianę oleju oraz wymianę elektrozaworów, Im bliżej Warszawy tym ceny bardziej hardkorowe - jestem z południa Polski więc mam się z czego cieszyć. W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie.


    Gdzie robiłeś serwis skrzyni?
  • #771
    mateusz998877
    Poziom 9  
    Mieszkam w okolicy Bielska-Białej. Najpierw pojechałem do Mustang serwis i tam na dzień dobry po krótkiej rozmowie było tak:
    1. Jak elektrozawory to z wymianą oleju około 1500zł
    2. Jak płyta sterująca to 2500zl ta plyta(nówka bo regeneracja u nich to 2000zl) plus olej etc czyli 3000zl lekko.

    Przez przypadek znajomy podał mi namiar na jeszcze jedną firmę która naprawia automaty(u kolegi posypał się tiptronic w A6 i dali tam rade) AT Service Krzysztof Nowicki. Stwierdziłem że jadę tam bo za niewiele ponad 3000zl to ja mam w midparts pełny remont skrzyni, a z takim szarpaniem to ja nigdzie nie zajadę a tylko mogę zepsuć skrzynie. Zostawiłem auto na trzy dni robocze i było po sprawie. Po jednym dniu miałem kontakt ze trzeba zdjąć miskę i wymienić elektrozawory i dodatkowo przyjrzeć się płycie sterującej. Koszt 1100-1400 w zależności jaki będzie dostęp.
    Nie ukrywam, że jestem zadowolony bo za taki zakres prac była to dość dobra cena.
  • #772
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    W DP0/AL4 największym problemem są zawory .
    Przed przystąpieniem do jakiej kolwiek naprawy diagnostyka!
  • #773
    kamiloskop
    Poziom 23  
    Witam..
    Trafił się pacjent scenic ii lift 2.0 benzyna ze skrzynia dp0. Chcę zasięgnąć informacji czy oddać skrzynie do konkretnego człowieka czy sam może dam radę :-) mianowicie skrzynia straciła wsteczny bieg. Pod clipem df244 czyli czujnik prędkości obrotów turbiny. Reszta biegów raczej normalnie chodzi. Wsteczny po włączeniu i naciśnięciu gazu traci obroty jak bo go coś trzymało.
    Jakieś wskazówki. Z tego co czytałem do wymiany czujnik obrotów ale prosił bym może doświadczonych kolegów o wskazówki Itp. Z góry dziękuję za każdą sensowna odpowiedź

    Dodano po 18 [minuty]:

    sanfran napisał:
    Kolego, ty nie podejrzewaj, ale sprawdź błędy skrzyni CLIPem. Tryb awaryjny moze sie pojawić nawet przy takiej głupocie jak awaria czujnika ABS.

    Właśnie doczytałem się i też mam błąd lewego czujnika ABS.
    Czy to może mieć coś wspólnego z brakiem wstecznego??
    Okazało się że usterka czujnika ABS spowodowała problem ze wstecznym biegiem. Po polutowaniu kabli od czujnika skrzynia zaczęła działać normalnie.

    Kolega safran dodał cenna wskazówkę za co mu bardzo dziękuję.
  • #774
    pete.c
    Poziom 12  
    Witam, skrzynia zapala mi błędy po dłuższej jeździe (kilkanaście km), czasami (b.rzadko) wchodzi w tryb awaryjny.
    Skrzynia jest po remoncie 2 lata temu. Co radzicie?

    4G OIL PRESSURE REGULATION
    10G AUTO TRANS> INTR PANEL INTERFACE C0.0
    18G CONVERTER LOCK_UP SLIP
  • #775
    Jericho24
    Poziom 20  
    Mam prośbę do posiadaczy dp0. Przy wariach piszcie jaki macie przebieg i jak często wymienialiście olej. Da to jakiś obraz sytuacji o awaryjności skrzyni.
  • #776
    pete.c
    Poziom 12  
    Przebieg 140 tys km. W zeszłym roku wymieniany olej (ciekł simering i mechanik stwierdził że wymieni bo wygląda nieciekawie). Wlany Mobile1 ATF.
    Kontrolka pomrugiwała już wcześniej. Dwa lata temu urwała się jakaś taśma i samochód jeździł tylko do tyłu ;). Skrzynie wysłałem do aktywnego forumowicza zmienił taśmę i zregenerował konwerter...
    Ze dwa miesiące temu pofolgowałem sobie i przycisnąłem 160 km/h na trasie Wrocław - Zgorzelec (150 km), przy końcu trasy pojawiły się problemy w wbijaniem biegów (objaw jakby skrzynia włączała tylko przy wysokich obrotach), które zniknęły po kilku minutach parkowania.
    Powoli przestaje mieć chęci do posiadania automatu.
    Dodam że samochód jeżdżony jest do przedszkola, pracy i na zakupy po kilka kilometrów i wtedy sprawuje się całkiem normalnie, a nawet idealnie.
    Że żłopie po 16-17 l gazu / benzyny po mieście i 10-12 w trasie już się przyzwyczaiłem (dwuletnia walka nic nie daje), nawet przywykłem do myśli że tego samochodu już chyba nie sprzedam tylko trafi do puszkowni.
    Samochód ma jechać nad morze (400 km w jedną stronę) i na Węgry (700 km w jedną stronę). Mam pewne obawy ;|
  • #777
    Jericho24
    Poziom 20  
    pete.c napisał:
    Że żłopie po 16-17 l gazu / benzyny po mieście i 10-12 w trasie już się przyzwyczaiłem (dwuletnia walka nic nie daje), nawet przywykłem do myśli że tego samochodu już chyba nie sprzedam tylko trafi do puszkowni.
    Jakie to auto i silnik?
  • #780
    ti6erg
    Poziom 2  
    Witam, proszę o poradę.
    Citroen C5 2003r automat al4.
    Co może być przyczyną:
    - powolne przyśpieszenie na 1 i 2 biegu (hydraulicznych) obojętne czy skrzynia jest zimna czy ciepła
    - zapięcie lockup następuje na chwilę przed przełączeniem na 3 bieg, chyba że bardzo delikatnie operuję gazem na 2 wtedy lockup załącza się po 30km/h. Przy normalnym przyśpieszaniu załączanie następuje dopiero przy prędkości 50-60km/h
    - nie zawsze ale "agresywne" ruszanie z miejsca powoduje, że lockup nie jest załączany odrazu na 3 i 4 biegu a dopiero po przejechaniu 2-3km
    - olej wymieniany statycznie 20kkm temu na Mobile LT 71141.
    - brak błędów komputera.

    Jakie serwisy regenerujące konwertery polecają Państwo w Warszawie i okolicach.
    Pozdrawiam i proszę o pomoc