Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 16 Mar 2018 18:40 323155 940
  • #811
    maciej432
    Poziom 10  
    Też ma Clio 1.4 16v 98km 2001r przed liftem i jak rozbierałem ten blok hydrauliczny też nie miałem tego plastiku. Myślałem że ktoś to zgubił, ale może jednak w tym modelu tego nie było.
  • Relpol przekaźniki
  • #812
    Rajnold Franke
    Poziom 2  
    Witam
    U mnie w 2.0 16V benzyna (DP0 065) ten plastikowy zaworek był.
    Pewnie zależy to od wersji skrzynki.
  • #813
    nero-15
    Poziom 9  
    Witam.
    Około dwa lata temu walczyłem z przełączaniem się skrzyni w tryb awaryjny. Działało... przez dwa lata, Od niedawna to samo.
    Pytanie. Czy poza elektrozaworami i olejem warto coś jeszcze sprawdzić/wymienić.
    Chyba żywotność tych części powinna być większa? Na opakowaniu od elektrozaworów było niby napisane, że oryginalne...
    Pamiętam, że dwa lata temu znalazłem (chyba) na tym forum numer tel do Pana, który skrzyniami się zajmował, niestety teraz nie mogę odnaleźć, a bardzo mi wtedy pomógł.
  • #814
    Przemek7
    Poziom 16  
    nero-15 Sprężyny w bloku z czasem zmniejszają swoją długość i zmieniają się ciśnienia pracy w bloku. Pewien serwis asb w Krakowie przeprowadza regulacje bloku na profesjonalnym stanowisku. ok 1500 zł

    Pewną wadą elektrozaworów jest odkładanie się "opiłków" z oleju wewnątrz elektrozaworu co powoduje nieprawidłową pracę zaworu. Pewien Australijczyk ma patent na przeróbkę zaworów zapobiegającą odkładaniu się zanieczyszczeń. Sprzedaje przerobione zawory, cena ok x2.
  • #815
    pete.c
    Poziom 12  
    Ja sprzedaje zloma po 4 latach uzytkowania i serwisowania DP0. Skutecznie to cos zniechecilo mnie do posiadania ASB kiedykolwiek.
  • #816
    brynol87
    Poziom 9  
    Posiadam skrzynie dp0 w Lagunie.
    Proszę o instrukcje jak dolać olej i ile go dolać?
    Miałem wyciek z oringa półosi i teraz nie wiem ile wlać. Czytałem ze można przez odpowietrznik. Tylko gdzie jest śruba przelewowa albo do sprawdzania stanu oleju?
  • #817
    maciej432
    Poziom 10  
    Witam. W mojej skrzyni dp0 występuje taki błąd o numerze 4G (regulacja ciśnienia oleju). Dodam że błąd ten wystepuje najczęściej na nie rozgrzanej skrzyni biegów. Skrzynia wchodzi wtedy w tryb awaryjny i jedzie na 3 biegu. Po zatrzymaniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrolka skrzyni gasnie i moge jechac juz normalnie. Myślałem że to elektrozawory wiec wymieniłem 2 szt i olej. Rozebralem i wyczyscilem blok hydrauliczny, chociaż nie był wcale zanieczyszczony w środku. Moje pytanie brzmi. Jaka jest przyczyna tej usterki. Co należy zrobić aby to naprawić?
  • #818
    merlinekII
    Poziom 15  
    Witam.
    Przychylam sie do pytania co to może byc z tym ciśnieniem...
    Objawy mam takie same ale juz drażni codzienne jechanie na 3 zeby rozgrzać skrzynie....
    Kontrola dynamiczna podczas rozgrzewania pokazała powolny spadek ciśnienia i gdzies tak przy ciśnieniu niecałe 2 bar wywaliło błąd.... Wtedy ciśnienie wzrosło ponad 11 bar. Rozumiem ze na błędzie nie ma regulacji zaworami. ale kilka prob resetu skrzyni przy wzroście temperatury jak juz zaczęła poprawnie pracować ciśnienie oleju bylo 4 do 6 bar.
    Czy ktos ma jakiś pomysł gdzie szkopół podejrzenie padło na temperature ale jeszcze nie sprawdziłem
  • Relpol przekaźniki
  • #819
    zanlik90
    Poziom 2  
    zanlik90 napisał:
    Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0.
    Objawy:
    - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym
    - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach
    - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie
    Przyczyna:
    - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni dostawał oszukane wartości z czujników i nieodpowiednio sterował skrzynią
    Rozwiązanie:
    - wymiana uszczelek kolektora ssącego i przepustnicy


    Wymieniłem jeszcze czujnik doładowania powietrza (MAP) w silniku i skrzynia chodzi jeszcze płynniej.
  • #820
    merlinekII
    Poziom 15  
    A ja miałem problemy z błędem przy rozgrzewaniu skrzyni......
    Więc pojechałem po całości, w programie DDT wpisywałem inna skrzynie z innego auta ale oczywiście DP0. i przeglądałem co tylko się da.... okazało się że skrzynia (oczywiście sterownik w DDT) od chyba Meganki a mam kangoorka miała przyciski resetów. No więc po przeczytaniu wszelkich ostrzeżeń pomyslałem raz kozie śmierć. najwyżej bedzie droga do ASO. i poklikałem w skasowania autoadaptacji i inne skasowania.
    Odziwo skrzynia zaczęła pracować bez błędów czyli zaczęła się uczyć... Kasowanie autoadaptacji z jeszcze innego pliku nie zadziałało. Domyślam się że pliki ogólno dostępnych DDT są jakoś pouszkadzane.
    Wcześniej wyczytałem że po zmianie oleju trzeba skasować przebiegi skrzyni i to działało(skrzynia zaczynała liczyć od 0) ale jak się okazało sam przebieg to nie kasuje autoadaptacji.
  • #821
    pnkra
    Poziom 12  
    Coś hałasuje w skrzyni Laguna 2ph2 2006r. DP0. Na początku zdarzało się to sporadycznie i chwilkę po odpaleniu zimnego auta, teraz jest to zawsze na wolnych obrotach, nawet na rozgrzanej skrzyni. Wystarczy się zatrzymać i już żegocze - czasem mocniej, czasem mniej. Podejrzewam uszkodzenie konwertera, ale zaznaczam, że nie znam się na tym, jest to moje pierwsze auto z automatem. Jeśli faktycznie byłby to konwerter, to czy można z tym jeszcze jeździć, czy lepiej od razu odstawiać auto do serwisu? Jakie mogą być konsekwencje olania tematu? A może to coś innego tak tłucze?
    PS. Przez rok ze trzy razy na zimnej skrzyni wywaliło błąd ciśnienia. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko działało normalnie. Od wielu tygodni błąd nie wraca.

    Film przedstawiający problem:
    https://youtu.be/MmrVNYltPmI
  • #822
    masa444kra
    Poziom 2  
    witam wszystkich

    Renault Grand Scenic 2004
    2.0 16v automat dp0

    Panowie taki oto mam problem

    lewarek biegów zablokowany w pozycji P
    ruszyć go można tylko przy wciśnieciu bocznego białego guzika
    samochodu nie można odpalić
    na wyświetlaczu ASB

    wymiana elektrozaworów i uszczelek oraz oleju

    po wymianie
    samochód odpala lewarek z pozycji P wchodzi na pozycję R na wyswietalczy podswietla sie tylko R
    po zgaszeniu samochod nie odpala

    rozkreciłem jeszcze raz całą procedura od nowa skrecenie i dalej to samo

    i tak 4 razy rozkrecałem spuszczałem olej nie wiem moze po drodze robie coś nie tak

    oto procedura do podglądu

    1-odpalam czekam do 60 stopni
    2-spuszczam olej
    3-rozkrecam pokrywe ustwanieni grzebienia jak na zdjeciu

    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

    4 skrecam wszystko
    5-zalewam 3.5 litra oleju
    6 no i dziadostwo odpala i tylko podswietla R

    panowie co jest nie tak
  • #823
    alienx
    Poziom 10  
    Witam. Posiadam CAN CLIP. Czy może ktoś opisać procedurę adaptacji dla skrzyni DP0 po wymianie elektrozaworow ? (po prostu które polecenia trzeba kliknąć)
  • #824
    czonek
    Poziom 10  
    Witam i o poradę pytam :)

    Pacjent to grand scenic 1.9dci z 2007r. skrzynia automat ale jaka to nie wiem ( hamuje biegami o ile to istotne). Gdy ta bestia jest zimna to mam wrażenie, że "przeciąga" biegi a najbardziej co mnie niepokoi, to szarpnięcie odczuwalne po przekroczeniu 70km/h. Owe szarpnięcie praktycznie ustępuje po rozgrzaniu skrzyni lub też czuć to minimalnie. Olej w skrzyni ponoć był wymieniany.

    Silnik pracuje równo, dobrze się zbiera, nie kopci, ale przenosi drgania i w środku jest głośno podczas jazdy. Raczej to w mojej opinii poduszka silnika lecz wolę o tym poinformować.

    Jakieś sugestie?

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Adam
  • #825
    rodamen78
    Poziom 1  
    Witam ma ktoś pomysl?,,,,Modus ,skrzynia DP0 wyskakuje błąd U 0101 ---brak komunikacji modułu TCM ,,,rozrusznik nie zakręci i lewarka nie ruszy bo komp blokuje,,,na krótko czyli zapłon i + na rozrusznik (bendiks) zapali od pierwszego ,,,,komputer od skrzyni podmieniony na drugi i nic, gdzie szukać przerwy w obwodzie ,,,dodam ze 2 razy w grudniu zapalił bez zadnego problemu i skrzynia chodziła perfekt ale dnia następnego znów błąd ,,,dodam ze moduł UCH miał nie szczelną obudowę i było trochę wilgoci ale rozebrany i wysuszony,nie pomogło

    Komputer sterujący to siemens ale nie mam oznaczenia pinów we wtyczce więc jestem w czarnej d..

    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
  • #826
    brani
    Poziom 17  
    czonek napisał:
    poduszka silnika
    sprawdź
    czonek napisał:
    Olej w skrzyni ponoć był wymieniany.
    samwymień to raptem 100zł
  • #827
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 36  
    brani napisał:
    samwymień to raptem 100zł


    Za 100 zł to możesz kupić 1 litr oleju do tej skrzyni.
  • #828
    proraf
    Poziom 1  
    Pomocy, co to może być? Po wymianie oleju i elektrozaworów, skrzynia działa, przełącza biegi, wsteczny działa, tylko na wyświetlaczu deski rozdzielczej pokazuje tryb awaryjny, albo nie podświetla nic.
    Można odpalić samochód tylko z poz P, z N nie odpala .Blokuje lewarek na poz P, dopiero po kilku minutach można włączyć jakikolwiek bieg. Pomimo wyświetlanego trybu awaryjnego, przełącza biegi do końca i płynnie.
  • #830
    masa444kra
    Poziom 2  
    proraf napisał:
    Pomocy, co to może być? Po wymianie oleju i elektrozaworów, skrzynia działa, przełącza biegi, wsteczny działa, tylko na wyświetlaczu deski rozdzielczej pokazuje tryb awaryjny, albo nie podświetla nic.
    Można odpalić samochód tylko z poz P, z N nie odpala .Blokuje lewarek na poz P, dopiero po kilku minutach można włączyć jakikolwiek bieg. Pomimo wyświetlanego trybu awaryjnego, przełącza biegi do końca i płynnie.


    wymien to u mnie pomoglo z podswietlaniem biegów P,R,N mam jedynie problem z D
    moze u ciebie cos da
    https://www.eurofrance.pl/Pozycjoner-Automatu-DP0-TA-96-Bitron-CMF-930400-

    daj znac co i jak
  • #831
    kamil.tomasz
    Poziom 10  
    witam,

    mam problem w aucie mamy, clio 1.4 16v 2004 DPO, 150ty.km przebiegu , biegi wchodzą , dobiegają hałąsy z okolic skrzyni, obroty idą w góre lecz auto nie drgnie na żadnym biegu czy jest opcja że to sprzęgło ? błędów na kokpicie brak
  • #832
    brani
    Poziom 17  
    kamil.tomasz napisał:
    dobiegają hałąsy z okolic skrzyni
    olej jest?
    kamil.tomasz napisał:
    czy jest opcja że to sprzęgło ?
    nie
    kamil.tomasz napisał:
    błędów na kokpicie brak
    podepnij clip
  • #833
    pnkra
    Poziom 12  
    kamil.tomasz napisał:
    biegi wchodzą , dobiegają hałąsy z okolic skrzyni, obroty idą w góre lecz auto nie drgnie na żadnym biegu czy jest opcja że to sprzęgło ?

    Na wstecznym też nie ciągnie? Bo może taśma hamulcowa forward się zerwała i dlatego nie rusza do przodu?

    A przy okazji podpytam - co może być, że pojawia się stuknięcie przy zmianie biegu 1 na 2? Czym więcej momentu przyłożę, to stuknięcie jest większe. Potrafi mocno huknąć, a przy normalnej jeździe gładko przełącza te biegi.
  • #834
    Przemek7
    Poziom 16  
    [quote="pnkra"]
    kamil.tomasz napisał:
    co może być, że pojawia się stuknięcie przy zmianie biegu 1 na 2? C


    Który model auta? Gaz elektryczny czy przepustnica na lince?
  • #835
    pnkra
    Poziom 12  
    Sorki, myślałem że nie ma znaczenia jaki silnik przy skrzyni DP0, bo o niej jest temat, ale jeśli ma to znaczenie to 1.9dci 130KM w Laguna 2ph2. Problem zauważalny na zagrzanej skrzyni.
  • #836
    brani
    Poziom 17  
    pnkra napisał:
    Potrafi mocno huknąć
    poduszki skrzyni lub sinika
    Podjedź do mnie
  • #837
    kamil.tomasz
    Poziom 10  
    brani napisał:
    kamil.tomasz napisał:
    dobiegają hałąsy z okolic skrzyni
    olej jest?
    kamil.tomasz napisał:
    czy jest opcja że to sprzęgło ?
    nie
    kamil.tomasz napisał:
    błędów na kokpicie brak
    podepnij clip



    oleju nie sprawdzałem szukac korka spustowego ?? sprawdzić ile zleci ??

    skrzynia widać że od spodu mokra .....

    Jeździła i nagle ma autostradzie odmówiła posłuszeństwa ...

    Podłączyć komputer i go zdiadgnozować ??
  • #838
    pnkra
    Poziom 12  
    brani napisał:
    pnkra napisał:
    Potrafi mocno huknąć
    poduszki skrzyni lub sinika
    Podjedź do mnie

    Przypomniałem sobie, że w zeszłym roku przeparkowywałem auto po nocy, przy temperaturze otoczenia -11'C, jechałem bardzo powoli droga osiedlową, teren płaski i skrzynia zdecydowała wrzucić dwójkę, to też wtedy mocno stuknęło, a obciążenie było praktycznie zerowe. Możliwe, że poduszki?
  • #840
    Krzaku88
    Poziom 1  
    Po zlaniu starego oleju, podwójną śrubą spustową w misce skrzyni biegów odkręciłem na górze skrzyni śrubę znajdującą się przed linką zmiany biegów- torx bodaj 40 lub 45 śruba zakończona trzpieniem który wchodził w wodzik wewnątrz skrzyni biegów ten wodzik uciekł mi i wrócił na miejsce dopiero po kilkukrotnej zmianie położenia lewarka. Lewarek pracował bez oporu i nie miał wyraźnie zaznaczonych biegów. wlałem około 3,5- 4l oleju, zakreciłem śrubę torx i uruchomiłem silnik- skrzynia w położeniu "N". Sprawdziłem stan oleju na zapalonym silniku wewnętrzną śrubą , był spory nadmiar około 0,2 0,3 L. Niestety okazało się że skrzynia nie reaguje na zmiany położeń lewarka. Pewnie coś skopałem???