Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 09 Jan 2019 21:38 388147 1012
Texa Poland
  • #841
    Przemek7
    Level 18  
    at Krzaku88
    Śruba na torx 55 nie jest korkiem wlewu oleju. Obok jest korek - śruba z wpustem czworokątnym 10mm.

    Trzpień przełączający biegi w bloku hydraulicznym rozłączył się z wodzikiem uosiowanym na wykręconej śrubie (torx 55). Można to złożyć bez wyjmowania bloku hydraulicznego, trzeba wykręcić śrubę, odkręcić miskę olejową skrzyni. Po sparowaniu bolca wodzika ze szczeliną na trzpieniu hydrobloku zmiany biegów wkręcamy śrubę na torxie. Schodzi się na maxymalnym wysunięciu trzpienia, trzpień przesuwa się praktycznie bez wyczuwalnego oporu.

    Uszczelkę miski olejowej zakładam tę samą po kilka razy. Wiem, że to nie profesjonalnie ale zmieniam dopiero kiedy się poci.

    Do odkręcenia miski 4 troxy chyba nr 25-30? Muszą być dobrej jakości, twarde. Kiedyś przekręciłem lipnym kluczem, była rzeźba, spawanie...

    Który model Renault? Im nowsze auto tym ciaśniej...
  • Texa Poland
  • #842
    brani
    Level 17  
    Krzaku88 wrote:
    odkręciłem na górze skrzyni śrubę znajdującą się przed linką zmiany biegów- torx bodaj 40 lub 45
    twój błąd!! Od wlewu jest kwadrat
    Krzaku88 wrote:
    Sprawdziłem stan oleju na zapalonym silniku wewnętrzną śrubą , był spory nadmiar około 0,2 0,3 L.
    Olej w skrzyni miał mieć 40stopni!!
    Krzaku88 wrote:
    Niestety okazało się że skrzynia nie reaguje na zmiany położeń lewarka.
    A pokazuje dobrze??
  • #843
    Przemek7
    Level 18  
    Poziom oleju był ok jeśli wylało się ok 0,2-0,3 l.


    Temperatura oleju podczas wymiany (etap wykręcania środowej śruby na pracującej skrzyni) powinna wynosić 60 st.

    Pewnie pokazuje dobrze PRND.
  • #844
    brani
    Level 17  
    Przemek7 wrote:
    Poziom oleju był ok jeśli wylało się ok 0,2-0,3 l.
    Jasnowidz!!! Nawet właściciel nie wie jaka temperatura była w skrzyni!!
    Przemek7 wrote:
    powinna wynosić 60 st.
    40!!!!
    Przemek7 wrote:
    Pewnie pokazuje dobrze PRND.
    Podwójny jasnowidz!!
    Przemek7 wrote:
    Trzpień przełączający biegi w bloku hydraulicznym rozłączył się z wodzikiem uosiowanym na wykręconej śrubie (torx 55). Można to złożyć bez wyjmowania bloku hydraulicznego, trzeba wykręcić śrubę, odkręcić miskę olejową skrzyni. Po sparowaniu bolca wodzika ze szczeliną na trzpieniu hydrobloku zmiany biegów wkręcamy śrubę na torxie. Schodzi się na maxymalnym wysunięciu trzpienia, trzpień przesuwa się praktycznie bez wyczuwalnego oporu.
    Trzpień można wkręcić bez problemu w otwór w wybieraku. No chyba że jeszcze na dole musi coś złapać.
  • #845
    Przemek7
    Level 18  
    Kol. brani,
    40 st - można prosić o źródło tej informacji?
  • #846
    brani
    Level 17  
    Każde źródło taką podaje.
    Co z tym trzpieniem?
  • Texa Poland
  • #847
    Przemek7
    Level 18  
    Znane mi serwisówki dp0 i al4 podają 60 st (jak w załączeniu). Chętnie dowiem się, że coś się zmieniło.


    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
  • #848
    brani
    Level 17  
    6 Otworzyć korek do uzupełniania poziomu- super masz tą serwisówkę:)
    CO Z TRZPIENIEM????
  • #851
    Przemek7
    Level 18  
    Bolec (żółty) musi wejść w wycięcie na trzpieniu (zielony). Możliwe bez odkręcania hydrobloku. Nastawiamy przy wykręconej śrubie-osi (torx 55)

    Na załączonym obrazku już zdemontowano sprężynę (blachę) zębatki. Nie ma konieczności demontażu, można odciągnąć sprężynę blokując docisk. Zębatka zyskuje wtedy łatwość manewrowania i trafienia w wycięcie trzpienia.

    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
  • #852
    brani
    Level 17  
    Czyli trzeba ściągać dekiel. Rozumiem że olej też trzeba spuścić.
  • #853
    Przemek7
    Level 18  
    Tak, olej do spuszczenia, miska olejowa do odkręcenia.
  • #856
    brani
    Level 17  
    Wielkie dzięki.
    Daj jakiś namiar na siebie - z flaszką trza przyjechać :)
  • #857
    kamil.tomasz
    Level 10  
    pnkra wrote:
    kamil.tomasz wrote:
    biegi wchodzą , dobiegają hałąsy z okolic skrzyni, obroty idą w góre lecz auto nie drgnie na żadnym biegu czy jest opcja że to sprzęgło ?

    Na wstecznym też nie ciągnie? Bo może taśma hamulcowa forward się zerwała i dlatego nie rusza do przodu?

    A przy okazji podpytam - co może być, że pojawia się stuknięcie przy zmianie biegu 1 na 2? Czym więcej momentu przyłożę, to stuknięcie jest większe. Potrafi mocno huknąć, a przy normalnej jeździe gładko przełącza te biegi.




    Ani do tyłu ani do przodu, hałas typu jakby na lodzie koła kreciły się lecz koła się nie krecą ......

    w srodę podłaczę najnowszego luncha ....
  • #858
    kamil.tomasz
    Level 10  
    Brak błędów po manualnym wyborze modelu Clio .


    Zapisanych ani odczytanych ani na zapłonie ani na odpalonym silniku, nawet po wrzuceniu biegów R,N,D,



    brani wrote:
    kamil.tomasz wrote:
    dobiegają hałąsy z okolic skrzyni
    olej jest?
    kamil.tomasz wrote:
    czy jest opcja że to sprzęgło ?
    nie
    kamil.tomasz wrote:
    błędów na kokpicie brak
    podepnij clip






    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0 Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0



    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0 Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0 Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0 Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0


    mam jeszcze kilka zrzutów na innych biegach jak i po wyborze z opcji INNEGO modelu Clio PH2/2/3
  • #860
    automix
    Level 19  
    @Krzaku88 no i narobiłeś sobie roboty. tak się dzieje jak sie nie chce poczytać, dowiedzieć. Teraz trzeba zlać olej, zdjąć miskę, sterownik ustawić grzebień i poskładać wszystko. potem odkrecić korek na klucz KWADRAT ( opisywane na tym forum tysiące razy ) I zalać olej zgodnie z procedurą i sprawdzić jego stan przy odpowiedniej temperaturze skrzyni biegów - dla ułatwienia podam że to nie ta sama temperatura co silnika :)
  • #861
    Przemek7
    Level 18  
    automix - można ustawić grzebień bez odkręcania sterownika (tj. nie ryzykując kolejnych problemów jeśli to robi "świeżak")
  • #862
    automix
    Level 19  
    @Przemek7 zbyt dużo zabawy, szybciej i pewniej zdjąć miske i zrobić to fachowo
  • #863
    Przemek7
    Level 18  
    @automix miska koniecznie, sterownik niekoniecznie a jeśli robi to amator to wręcz niewskazane ;) Szczególnie, że w nowszych modelach cho-ler-nie mało miejsca na odkręcanie sterownika (bez demontażu osprzętu).
  • #864
    kamil.tomasz
    Level 10  
    panowie czy ma ktoś Clipa w powiecie żyrardowskim lub okolicach ??? :)
  • #865
    kamil.tomasz
    Level 10  
    brani wrote:
    A prosiłem podepnij cilpa.



    czy wystarczy wersja silver czy musi być gold ? która wersja oprogramowania ? jest różnica u którego sprzedawcy go zakupie ? czy jest jakiś godny polecenia ,chodzi o wiarygodność i jakość użytych części do produkcji Clipa ?
  • #866
    Przemek7
    Level 18  
    @ kamil.tomasz do diagnozy dp0 wystarczy ddt2000 + kabel. całość kosztów 30 zł
  • #867
    piotr1664
    Level 10  
    Witam wszystkich,
    Scenic 2, benzyna 2,0l, automat.
    Przeczytałem cały watek i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie ,,jaki olej do skrzyni Dp0,,.
    Wiem, renaultmatic 3dsyn ale do tej samej skrzyni Citroen poleca Mobil ATF LT 71141, a to już półsyntetyk i żółty?
    Elf na stronie dobierz olej podaje elfmatic 3g dextron 3 mineralny, revanol podaje RAVENOL ATF Dexron F III,RAVENOL ATF Dexron III H.
    W bardzo wielu wątkach czytam że tylko elf z dopiskiem syn, ale co ma takiego wspaniałego ten (olej i skrzynia) że inne są be. Olej elf produkuje już pewnie 20 lat i inne firmy nie dogoniły tej technologii? Tak dociekam bo szukając oleju znalazłem kilka pozycji ATF multivehicle (syntetyk) w zdecydowanie lepszej cenie, pytam też dlatego że nie chcę zepsuć skrzyni zalewając nie taki olej.Myślę że temat dość ciekawy z uwagi na to że ASO nie wymienia, a czasami nawet nie wie jak wymienić, w warsztatach zwykle mechanicy nie znają ASB, chyba że warsztaty wyspecjalizowane, ale to już trzeba szukać.Liczę na znawców tematu skrzyń Dp0.
    Pozdrawiam ,Piotr
  • #868
    brani
    Level 17  
    RAVENOL ATF Dexron III w zupełności wystarczy
  • #869
    piotr1664
    Level 10  
    automix napisał:
    nie będę Cie przekonywał do swoich racji. Jeszcze raz podkreślam Olejem do automatycznej skrzyni biegów montowanej w samochodach marki renault, peugeot, citroen, lancia o oznaczeniach DP0/AL4 jest olej elfmatic D3 syn. Oczywiście można lać NIEKTÓRE zamienniki, ale olej Dextron III NIE JEST TYM OLEJEM. To tak samo jak oleje przekładniowe mają różne specyfikacje ( 80W90, 75W80 itd... ) Piszesz o oleju revanol, który jest bardzo wysokiej klasy olejem, tylko który?? piszesz o firmie a nie o konkretnym oleju. tak samo jest z elfem ( olej G3 to nie to samo co D3 ).
    I na koniec piszesz o oleju esso lt71141. Po pierwsze ta kiego oleju już nie ma bo firma esso została wykupiona przez mobila i teraz olej ten to mobil atf lt 71141. W jego specyfikacji jest nawet możliwość stosowania w skrzyniach AISIN WAGNER co jest BZDURĄ. Po drugie są to inne oleje, o innych specyfikacjach. Z moich wieloletnich obserwacji widzę że producenci chyba lecą w kulki bo.... wychodzi na to że najlepiej produkować tylko jeden rodzaj oleju bo spełnia wszystkie ( nawet te najbardziej wyśrubowane ) normy. Niestety tak nie jest a jak Tobie samochód stanie to Twój problem i oni umywają ręce. Szans na dochodzenie swoich racji nie masz. To sa koncerny.

    I tu mam problem, dextron 3 nie, to dextron 6 też nie, bo zastępuje dextron3.
    A może oleje motul multi atf, gulf multivehicle atf, syntetyki, tylko brakuje informacji że do skrzyń Dp0. Nie mogę zrozumieć tej normy dextron.
    Rozumiem że Atf może być syntetyczny, mineralny i to pewnie przekłada się na interwały wymiany a na działanie skrzyni?
  • #870
    Michal2002
    Level 23  
    DEXTRON III nie nadaje się do wielu modeli skrzyń ,więc z zalewaniem go trzeba uważać