Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 23 Maj 2013 08:59 305173 886
  • #91 23 Maj 2013 08:59
    automix
    Poziom 19  

    przemek27 :
    Ok tylko istnieje coś takiego jak serwis lub ''piracka kopia " programu DIALOGYS i tam po numerach nadwozia dokładnie dowiesz się wyznacznika skrzyni.
    do nikble : Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia konwertera. Jednak proszę wziąć to pod uwagę że działam po omacku, tzn nie widzę i nie czuje tego. Powinni mechanicy podpiąć komputer pod samochód i wyruszyć nim na jazdy próbne. Sądzę że wtedy by to wyszło. Najmniej prawdopodobne uszkodzenie skrzyni.

  • SterControl
  • #92 24 Maj 2013 00:45
    przemek27
    Poziom 9  

    automix: No wlasnie. Jak sie nie ma takiego doswiadczenia z tymi automatami w renowkach to potem wszystko wychodzi. Co innego gdy ktos pracuje tylko lub przewaznie w renowkach lub automatach to doswiadczenie jest wieksze czesto o bledy ktore popelniles. Skrzynia wyglada identycznie wiec myslisz, ze wystarczy tylko wymienic. W sumie elektoniki przy samej skrzyni nie ma duzo a skutki takie jakie sa. Teraz zaluje, ze nie wymienilem tylko elektro-zaworkow albo calego rozdzielacza z tymi elektro-zaworkami :/

  • #93 28 Maj 2013 06:22
    nikble
    Poziom 8  

    do "AUTOMIX"
    Witam
    dziękuję za informację
    ASB była popodpina pod komputer w cyklu - kasowanie starych błędów, jazda testowa , po tygodniu znów podpięcie i sprawdzenie błędów .
    Po skasowaniu jakiś starych błędów już nic nie wyszło - wszystko ok i po jeździe testowej i po tygodniu mojej jazdy .
    sam mechanik wyczuł jakieś drobne poszarpywania, ale tak jak powiedziałem już wcześniej od elektrozaworów, poprzez konwerter do remontu ASB, mi te poszarpywania troszkę przeszkadzają w jeździe ( brak komfortu) i będę pomału walczył z tym problemem .
    Jeżeli mogę zapytać to proszę mi powiedzieć czy remont- wymiana konwertera wiąże się z wyjęcie ASB z auta i ile możne to kosztować
    pozdrawiam
    nikble

  • #94 28 Maj 2013 22:48
    KAZUK
    Poziom 10  

    Witam
    W moim Citroenie C4 mam skrzynie AL4 jest to odpowiednik DPO
    Auto kupiłem z uszkodzoną skrzynią jednak jej naprawa była nieopłacalna zmieliła sią cała przekładnia planetarna.
    Kupiłem drugą skrzynię z identycznym oznaczeniem. został w niej wymieniony olej i wymiana została wpisana do komutera oraz został skasowany licznik przebiegu oleju w skrzyni .
    Jednak niepokoi mnie praca skrzyni na zimnym oleju. Mianowicie przy włączaniu z 1 na2 auto szarpie. Przełączenie nastepuje normalnie bez zwoki a obroty nie skaczą,tylko jest takie szarpnięcie ( wczesniej jeżdziłem skrzynią 5hp19 i 5L40 i tam tego szrpania nie czułem).
    Dodam że po rozgrzaniu oleju skrzynia pracuje prawidłowo.
    Skrzynie nie wchodzi w tryb awaryjny.
    Sprawdziłem ciśnienie w skrzyni :
    na wolnych obrotach wymagane 2,7 BAR ( wysterowane 2,5-2,7 BAR ) otwarcie zaworu regulacji ciśnienia ok 70%
    Podczas jazdy ciśnienie wymagane = z ciśnieniem odczytanym
    Mam pytanie jakie są objawy nieprawidłowego odczytu czujnika ciśnienai oleju tego co jest umieszczony na dole skrzyni ?
    Jest on umieszcony w takim miejscu że istnieje ryzyko osadzania się w nim nieczystości co w konsekwencji może prowadzić do zaniżania wskazań ciśnienia.
    Czy może mi ktoś powiedzieć z doświadczenia w jakim stopniu najczęsciej jest otwarty zawór regulacyjny na wolnych obrotach ?

  • SterControl
  • #95 29 Maj 2013 17:09
    automix
    Poziom 19  

    do nikble :
    Jak kraj szeroki takie są ceny. U mnie wyjęcie, włożenie skrzyni oraz rozebranie skrzyni i jej remont ( bez ceny części, olei itp... ) kosztuje od 800 zł do nawet 2400 zł ( zależy od typu marki samochodu ). Do wymiany czy regeneracji konwertera trzeba wyjąć skrzynie. Cena samej regeneracji w polsce cena 760 zł ( w niemczech cena 1400 zł ) Elektrozawory nie trzeba wyjmować skrzyni.

    Dodano po 3 [minuty]:

    do kazuk :
    Wymienić eektrozawory modulacji i płynności zmiany biegów.

  • #96 30 Maj 2013 14:23
    nikble
    Poziom 8  

    do 'automix'

    dziękuję za informację - to moje pierwsze auto z ASB - narazie się go uczę i poznaje siec serwisową we Wrocławiu i okolicach-zobaczymy jak będzie
    pozdrawiam

  • #97 04 Cze 2013 19:18
    pawlos2
    Poziom 10  

    Panowie-a wie ktoś jaką ja mam skrzynie w moim Megane Scenic 30.06.1999r z silnikiem 2.0 8V-jeszcze przedliftowy mimo ze kierownica i deska już poliftowa-podejrzewam ze DP0 033m ale pewnosci nie mam a byc moze bede musiał kupic uzywke a ktos tu pisze ze musi byc dokladnie o takich samych symbolach.

  • #98 04 Cze 2013 23:47
    automix
    Poziom 19  

    podaj numery vin to Ci podam typ i wyznacznik skrzyni biegów. To ja każdemu piszę że MUSZĄ TO BYĆ IDENTYCZNE SKRZYNIE BIEGÓW.

  • #99 05 Cze 2013 11:51
    pawlos2
    Poziom 10  

    Dzieki atomix-szkoda ze tak daleko mieszkamy od siebie bo bys mi zrobił tego scenica,sterownik do roboty prawdopodobnie,wchodzi w tryb serwisowy na zimnym oleju i poszarpuje-tu jest vin VF1JA020A20581430-z góry Dziekuje za pomoc i Pozdrawiam.

  • #100 05 Cze 2013 13:15
    automix
    Poziom 19  

    pawlos2 : masz skrzynie DP0 o wyznaczniku 033 ( bez żadnych literek później )

  • #101 06 Lip 2013 15:25
    alienx
    Poziom 9  

    Witam

    Wie ktoś jak robi się adaptacje po wymianie elektrozaworów w Dp0 przyrzadem diagnostycznym Clip ? To znaczy gdzie się wchodzi jakie polecenia - super by byl filmik lub kilka zdjęć. A wymagane jest ustawienie pedału gazu?

  • #102 06 Lip 2013 23:36
    przemek27
    Poziom 9  

    Troche potrwalo zanim znowy zabralem sie za mojego Scenica. Strasznie mnie zniecheca ten samochod :)
    Podpiolem kompa ale nie moglem sie polaczyc ze sterownikiem od skrzyni. Probowalem jeszcze kilkanascie razy i nic! Podlaczylem sterownik od Scenica z ktorego przekladalem skrzynie i polaczylem sie z nim za pierwszym razem.
    Pokazal mi nastepujace bledy:

    19G - gearbox input speed sensor circuit, broken or incoherence. Memory
    4G - oil pressure regulation. Memory

    Ponadto na zimnym oleju pokazywal mi cisnienie 10 Kpa a rekomendowane jest 270 Kpa (moge sie mylic co do jednostki ale tu chodzi o liczby)
    A po rozgrzaniu oleju do 60 stopni Celsiusza cisnienie spadlo do 5 Kpa. Tak, ze ewidentnie cos jest z cisnieniem. Moze pompa a moze dalem ciala bo nie sprawdzilem czy konwerter jest identyczny. Wiem tez ze popelnilem szkolny blad, ze nie wyjalem skrzyni wraz z konwerterem ale tak naprawde wtcelowalem to skrzynia tak, ze bez zadnego problemu i mocowania weszla na swoje miejsce. Nie sadze, zeby ta pompa byla az tak delikatna zeby odrazu ja w ten sposob zepsuc?
    Zastanawiaja mnie tylko te bledy i czy one maja zwiazek z tym cisnieniem?

  • #103 12 Lip 2013 23:13
    automix
    Poziom 19  

    do przemek27. Szkolny błąd to nie był. Był to błąd popełniany przez wielu mechaników. Znam to z autopsji. Pompa uwierz mi że jest bardzo delikatna, ale wówczas ciśnienie wynosiło by 0.
    Już nie pamiętam Twojej historii. Przypomnij mi ją trochę, ale jeśli skrzynia nie była identyczna ( taki sam wyznacznik skrzyni - te trzy cyferki częśto ignorowane ) to może tu tkwić błąd. Chociaż ...... i tutaj będę szczery trzeba by było się przyglądać wielu parametrom które kochany clip pokazuje, bo zastanawiają mnie te 2 błędy. może nie dwa co na pewno ten jeden "19G"

  • #104 13 Lip 2013 09:16
    przemek27
    Poziom 9  

    No skrzynia nie byla identyczna. Ale po wymianie tego sterownika i po polaczeniu sie z nim obserwowalem na datastream parametry takie jak cisnienie oleju w skrzyni, wszystkie solenoidy (elektro-zaworki) itp. Przy przelaczaniu na inne biegi one sie wlaczaly ale po chwili sie rozlaczaly, pewnie dla tego, ze cisnienie bylo takie niskie. Mysle, ze to moze hulac jesli pozbede sie problemu z cisnieniem.

  • #105 13 Lip 2013 20:27
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    obsługa skrzyń dpo al4 .mazowieckie
    gg6794306

  • #106 25 Lip 2013 00:54
    emilek-1
    Poziom 8  

    dzień dobry mam Scenica 2000 rok 1,9 dti ASB kupiłem go z defektem skrzyni ledwo jechał znalazłem problem dziurawy wąż interkolera. wymieniłem zaczął jeździć jakby na 3i4 biegu, sprawdziłem stan oleju było go o 1L zadużo zrobiłem stan oleju z podłączonym CANCLIP sprubowałem ruszyc kilka razy z D 2 1 i zaczoł działac jakoś .wymieniłem olej ELFMATIC SYN. z podłączonym CANCLIP tak jak w instrukcji.teraz biegi sa wszystkie włączam D nic nie szarpie ale auto ma słaby start niemożne ruszyć szybko obojętnie ciepły czy zimny,pomiędzy 2a3biegiem jak go rozpędzam jest szarpnięcie, bez problemu jedzie 120 140km/h,jak zwalniam to przy około 50-60 km/h jak redukuje w dół są szarpnięcia jest odczuwalna zmiana biegu.CANCLIP nie pokazuje żadnego defektu.Dodam że auto ma przejechane 290 tyś

  • #107 25 Lip 2013 19:49
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    Może coś z elektrozaworem się dzieje.
    Ustawienie suwaka też pomaga. :)

  • #108 25 Lip 2013 21:46
    automix
    Poziom 19  

    uszkodzony konwerter i/lub uszkodzenie sterownika.
    Samo odczytanie błędów clipem to 1/16 diagnostyki. Aha a wpisana w skrzynie wymiana oleju? Spróbuj też wykonać powtórną adaptacje. Jednak to są zabiegi które powinny być wykonane ale raczej nie przyniosą efektu. Podłącz clipa wejdź w parametry i pojeździj troszkę po obserwuj a wszystko na pewno wyjdzie.
    W razie co dzwoń, pomogę. tel na www

  • #109 26 Lip 2013 01:11
    emilek-1
    Poziom 8  

    datę wpisuję w okienko akceptuję wyskakuje napis chyba (teraz nie pamiętam dokładnie ) "STEROWANIE W TRAKCIE" przez około 15-20 minut i nic się nie dzieje ,może coś nie tak robię.na samym początku jak zacząłem przy nim coś robić podpoiłem CANCLIPA wyskoczyły 3 błędy "18D obwód czujnika prędkości wyjściowej skrzyni biegów"wyciągałem czujnik pomyślałem że są opiłki przyklejone było wszystko o.k 2 błąd "9G pozycja dźwigni zmiany biegów przekładnia automatyczna nie dozwolona" rozebrałem i wyczyściłem czujnik położenia dźwigni zmiany biegów kapał na niego olej z rury interkolera ale w środku nie było oleju, spryskałem go kontaktem przed czyszczeniem mrugało mi na wyświetlaczu N jak włączyłem i D.Jak włączałem D i mrugało było odczuwalne tak jakby wskoczyła 3 potem2 i 1 i D świeciło normalnie.A jak N i D mrugało podczas przełączania dźwignię włączałem na 1 bieg zapalała się lampka od skrzyni a ruszał tak jakby z 2 albo 3,wtedy wyskakiwał błąd 9G . wyłączenie zapłonu i włączenie i było o.k (oczywiście czujnik ustawiony tak jak przed wymontowaniem) . 3 błąd "8D obwód P/N stycznika wielo funkcyjnego". Wykasowałem błędy i może 2 razy potem na 1 biegu wyskoczył 9G tylko jak mrugało N i D reszta błędów się więcej nie pojawiła. Potem wymieniłem olej, mam wrażenie jakby było trochę lepiej.Na samym początku jak wymieniłem rurę interkolera i były 2 biegi tak jakby 3i4 podłączyłem CANCLIPA i po włączeniu D Elektro zawory sekwencji 1 2 3 4 5 6 były nie aktywne.przejechałem ok. 10km po jakimś czasie ponownie podłączyłem canclip właczam D elektro zawór 3 4 5 aktywny położenie D właczony bieg 1.Teraz jest tak"D" aktywny zawór sekwencji 3 4 podczas jazdy wyłącza 3 włącza elektro zawór 2 4. bieg przeskakuje płynnie .próbę zrobiłem na krótkim odcinku ok.70 metrów.Przy ruszaniu pod górkę nie leci do tyłu. Na stronie automat pl jest taka tabela jakie zawory kiedy się włączają i wyłączają i chyba jest o.k.Jest jeszcze coś takiego włączam D naciskam tryb zimowy jest szarpnięcie auto rusza z innego biegu jakby 2.niby o.k. ale nie powinno szarpać.Wydaje mi się jakby skrzynia się zastała z powodu utraty mocy silnika a poprzedni właściciel jeździł tak na pewno przez dłuższy czas i coś tam się zepsuło.Ale wracając do tematu jeździłem automatami i wiem że potrafią z miejsca ruszyć bardzo szybko.Dziękuję za zainteresowanie tematem .

  • #110 28 Lip 2013 12:00
    automix
    Poziom 19  

    błąd 9G - wyregulować prawidłowo pozycjoner.
    błąd 8D - to samo

    dalsze problemy szukać w sterownik ( umyć, wyczyścić, wypolerować ) i/lub konwerterze.

    Tak dla pewności jeszcze sprawdzić czjnik STOPU. Aha jakie jest ciśnienie oleju w/g clipa?

  • #111 13 Sie 2013 11:53
    Bartiq
    Poziom 1  

    Witam,

    Posiadam już od 6 lat grand scenica z 2006r ( vin: vf1jmouda35252860 ) 2 litry w benzynie i jak domniemam skrzynia 4 biegowa DP0. Musze do tego dodac, gdyż zapewne ma ta znaczenie, ze samochod nie był używany prawie od 4 lat. Zreszta w ogole ma bardzo maly przebieg gdyż mało nim jezdzilem. Auto ma 29000 km.

    Problem mój wygląda nastepujaco:

    Wsiadam, zapalam i jade. Jedynka ciagnie do bardzo wysokich obrotow i dopiero przerzuca na 2 bieg z szarpnieciem. Z reszto biegow jest ok ale po przekroczeniu około 50 km/h wyskakuje blad "check gearbox". Dalsza kontynuacja jazdy jest normalna . Zmienia biegi prawidłowo. Redukcja i hamowanie silnikiem bez zastrzezen.
    Problem pojawia się gdy zatrzymam się np. na swiatlach. Wtedy jest wyraźne, dość mocne podwojne szarpniecie z takim jakby "uderzeniem". Gdy chce ruszyc to startuje z 3 biegu. Na wyświetlaczu wciąż swieci "check gearbox". Po przekroczeniu 50km/h wszystko wraca do porządku tzn zmienia i redukuje biegi bez problemu az do zatrzymania samochodu. Gdy wylacze zapłon gasnie "check gearbox" i cala sytuacja się powtarza.

    Tak się zastanawiam jaka może być przyczyna zachowania się skrzyni w aucie o tak małym przebiegu. Zastana skrzynia? Stary, zleżały olej? Może cos zardzewiało? Kable i polaczenia już sprawdziłem. Wszystko cacy.
    A może gdy parę dni temu gdy jechałem na przegląd w polowie drogi zdechla mi pompka paliwa w zbiorniku (pewnie zardzewiala) i musialem samochod podholować ze 7 km do mechanika. I tu, jak mi się wydaje popelnilem blad i może dlatego moja skrzynia zdechla. Chyba trochę przesadzilem z predkoscia z jaka holowałem auto (około 40-50 km/h)

    Pytanie do Was forumowicze: może się domyślacie co padlo i jak to ugrysc?

    Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.

  • #112 01 Wrz 2013 22:26
    emilek-1
    Poziom 8  

    dobry wieczór drążę dalej temat ASB ,znalazłem w końcu trochę czasu i rozebrałem swoja skrzynkę nie dawała mi spokoju i wygląda to tak jest uszkodzona taśma zdarta okładzina podtarty kosz przekładni planetarnej tam gdzie razem ze sobą pracują ,panewki w obu koszach uszkodzone na wałku przyklejona kompozycja z panewki ale nadaje się do polerki ,drugi kosz ten od strony koła zamachowego jest uszkodzony tam gdzie pracuje z panewką .czy jest sens naprawiać?

  • #113 01 Wrz 2013 23:09
    automix
    Poziom 19  

    Patrząc tak pobieżnie na zdjęcia :

    taśma do wymiany, reszta ok. tymi rysami na bębnach nie przejmować się ewentualnie spolerować ładnie. Sprawdzić tłok spinający taśmę i inne też. parę złotych i skrzynia jeździ

  • #114 02 Wrz 2013 00:03
    emilek-1
    Poziom 8  

    A co z panewkami? Wydaje mi się, że należało by je wymienić. Uszczelka pomiędzy karterami musi być nowa, czy lekko posmarować silikonem? I ten kosz, który jest wylizany w miejscu gdzie dotyka się z panewką. Nie mogę go zmierzyć suwmiarką, nie ma jak, ale pod palcem jest wyczuwalny lekki uskok (mniejsza średnica). Czy przy takiej naprawie muszę założyć wszystkie oringi i uszczelnienia nowe, filtr wiadomo, idzie nowy, z olejem.

  • #115 02 Wrz 2013 09:04
    automix
    Poziom 19  

    nie widzę tego tak jak Pan dokłądnie. Osobiście radzę założyć wszystkie nowe uszczelnienia. Uszczelkę przedziału ( jeśli nie jest pokancerowana podczas demontażu ) można założyć. Jeśli silikon to TYLKO I WYŁĄCZNIE BEZ OCTOWY np. firy erling, rainz..... Jest on czarny i nie zawiera grama octu co czuć po zapachu.

  • #116 09 Wrz 2013 13:39
    moby_76
    Poziom 9  

    Witam!
    Ponad rok temu miałem problem z elektrozaworami. Wymieniłem i miałem spokój. Wszystko było OK. Kilkanaście dni temu znów pojawił się problem z moją "autoskrzynią" ale zupełnie inny, taki mniej niepokojący :) Zaczął wyświetlać się tylko komunikat dotyczący sprawdzenia skrzyni, nic poza tym. Biegi były dostępne, zmieniały się płynnie w trybie auto jak i przy manualnej zmianie. Brak trybu awaryjnego (!). Komunikat pojawiał się w różnych momentach, na postoju, podczas jazdy, podczas przyspieszania i zwalniania oraz raz podczas gwałtownego hamowania, w momencie redukcji. Wtedy troszkę szarpnęło. Od dwóch tygodni jest wszystko OK.
    Ciekawostka! Temu wszystkiemu towarzyszył pisk podczas ruszania, taki charakterystyczny, jak przy hamowaniu kiedy klocki hamulcowe są na wykończeniu. Może nie za każdym razem, ale dosyć często. Miałem wrażenie, że przy ruszaniu jadąc na wprost mniej, a ruszając i skręcając np. na skrzyżowaniu, bardziej piszczało. Może to tylko zbieg okoliczności albo po prostu wydawało mi się. I tu mam pytanie, czy automatyczna skrzynia może wydawać taki dźwięk/pisk jeśli coś się dzieje? Pytam, bo pisk ustał i problemy/komunikaty się skończyły :) Niepewność czy wszystko jest OK jednak pozostała... niestety:)

  • #117 18 Wrz 2013 20:47
    PawelHer
    Poziom 1  

    Witam wszystkich.
    Kieruje swój wpis szczególnie do użytkownika Automix.
    Mam problem ze swoją skrzynią w Scenicu I 2003. Skrzynia DP0 071.
    Podczas przełączania biegu z 1 na 2 następuje silne szarpnięcie. Tym silniejsze im intensywniej przyspieszam. Wygląda to tak jakby pierwszy bieg rozpiął się już i dopiero za 1/2 sekundy załączył się gwałtownie 2 bieg, z tym że auto raczej nie wchodzi w tej przerwie na obroty ale wyraźnie czuć że napęd na tę chwilę puszcza.
    Poza tym skrzynia funkcjonuje niemal normalnie. ponadto nie włącza się żaden tryb awaryjny, nie pojawia się żadna kontrolka itp. Jedynie to szarpnięcie pomiędzy 1 a 2. I teraz najciekawsze. wszyscy tu piszą że na zimnej skrzyni pojawiają się problemy, a ja mam odwrotnie. Na zimnej szarpnięcie jest znacznie mniejsze, w zasadnie akceptowalne. Zaś po przejechaniu kilku kilometrów jak na moment przełączenia z 1 na 2 nie puszcze gazu to potrafi tak szarpnąć jakby ktoś auto w dupe kopnął.
    Poczytałem jak się sprawdza poziom oleju, zaopatrzyłem się w 1 litr oleju ELF Renaultmatic D3 SYN i jestem umówiony u znajomego, który ma kanał na sprawdzanie poziomu oleju. Pewnie to nie pomoże ale sprawdzić poziom nie zaszkodzi. Z racji nie dużej odległości do Szczecina jestem zainteresowany nawiązaniem z Panem Automix kontaktu. Jest Pan może w stanie na podstawie tego co tu napisałem ocenić co może dolegać mojej skrzyni?
    Pozdrawiam i liczę na kontant.
    PS czy pański zakład znajduje sie na Ciasnej?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Jeszcze jedno.
    Czy temperatura 65 st. podczas sprawdzania poziomu oleju jest bardzo ważna. Nie mam możliwości podłączenia CLIPa i mam nadzieję że może po prostu rozgrzeje skrzynie na "oko". Jeszcze pytanie które specjalistom może wydać się idiotyczne: Olej w skrzyni rozgrzeję na postoju czy muszę przejechać, a jeśli na postoju to w jakiej pozycji drążek biegów N, tak jak do sprawdzenia poziomu czy inny no i ile może potrwać rozgrzewanie skrzyni do 65 st. Trochę "wiocha " z tym "na oko" ale nie mam tego piep..... CLIPa.

  • #118 18 Wrz 2013 23:03
    automix
    Poziom 19  

    Po pierwsze, to mój warsztat nie mieści się na ulicy ciasnej. Po drugie-tak temperatura podczas sprawdzania poziomu oleju jest bardzo ważna ( wbrew wielu opiniom ) i to ma być temperatura oleju ASB a nie temperatura silnika ( są to dwie różne rzeczy ). Na podstawie opisu Pana podejrzewam układ sterowania, ale to tylko taka luźna myśl tak na szybko. Zapraszam do siebie ( skoro ma Pan nie daleko ) na testy i wówczas będę wstanie określić przyczynę no i najważniejsze dla Pana koszty. Ale raczej nie będę one jakoś bardzo wysokie. telefon do mnie na stronie www

  • #119 28 Wrz 2013 23:32
    KrzysztofSocha
    Poziom 1  

    Widzę, że mądrzy ludzie tutaj siedzą, więc zapytam.

    Mam Megane 2, 1.6 16V automat, skrzynia z kick-downem. Auto kupilem bardzo okazyjnie, ale na początku wywalało mi "Check gearbox". Wymieniłem olej na ELF i się naprawiło, znaczy się nie wywala komunikatu.
    Zauważyłem natomiast, że:
    1. odpalając rano silnik brzmi jak stary diesel przez 2 sekundy,
    2. przełączanie z 1 na 2 bieg na zimnym oleju powoduje szarpnięcie,
    3. stojąc na ślimaku na parking piętrowy muszę trzymać nogę na hamulcu, bo mi auto do tyłu chce zjechać.

    Za 3 tygodnie wymieniać będę rozrząd i pompę, dlatego jeśli jest coś do zrobienia tam w okolicy to proszę o informację. Nie bardzo mogę sobie pozwolić na diagnostykę w serwisie, ale po podłączeniu Autobossa nie pokazuje mi żadnych błędów. Ponieważ mieszkam w Irlandii przyjazd do dobrego warsztatu koło Szczecina czy Wrocławia jest "utrudniony".

    Dziekuję za pomoc.

  • #120 29 Wrz 2013 00:42
    automix
    Poziom 19  

    po pierwsze. KAŻDA SKRZYNIA MA KICK DOWN. Chodziło pewnie o LOCKUP.

    A teraz do rzeczy. Samo odczytanie błędów w przypadku skrzyni DP0 ( taka Pan ma ) nic nie daje. Na początku zastanawia mnie to zjeżdżanie samochodu do tyłu. To jest symptom że coś jest nie tak z :

    1. czujnik hamulca ( ten pod pedałem hamulca )
    2. uszkodzonego elektrozaworu ( ogólnie sterownika )
    3. uszkodzonego konwertera

    ten 3 punkt jednak może być najbardziej prawdopodobny bowiem :

    1. może to powodować taki dziwny hałas podczas napełniania się sprzęgła
    2. może powodować szarpnięcia podczas przełączania się biegów
    3. może powodować cofanie się auta w sposób nie kontrolowany

    Jednak jak zawsze zaznaczam że: DZIAŁAM PO OMACKU !!! Bez możliwości testów, sprawdzenia parametrów itd... Od tego trzeba było by zacząć.

    Dodano po 4 [minuty]:

    po pierwsze. KAŻDA SKRZYNIA MA KICK DOWN. Chodziło pewnie o LOCKUP.

    A teraz do rzeczy. Samo odczytanie błędów w przypadku skrzyni DP0 ( taka Pan ma ) nic nie daje. Na początku zastanawia mnie to zjeżdżanie samochodu do tyłu. To jest symptom że coś jest nie tak z :

    1. czujnik hamulca ( ten pod pedałem hamulca )
    2. uszkodzonego elektrozaworu ( ogólnie sterownika )
    3. uszkodzonego konwertera

    ten 3 punkt jednak może być najbardziej prawdopodobny bowiem :

    1. może to powodować taki dziwny hałas podczas napełniania się sprzęgła
    2. może powodować szarpnięcia podczas przełączania się biegów
    3. może powodować cofanie się auta w sposób nie kontrolowany

    Jednak jak zawsze zaznaczam że: DZIAŁAM PO OMACKU !!! Bez możliwości testów, sprawdzenia parametrów itd... Od tego trzeba było by zacząć.