Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 15 Lip 2019 19:27 325996 953
  • flexghzflexghz
  • #902
    czaro3000
    Poziom 10  
    Wymieniłem pozycjoner na nowy,ustawiłem pozycje multimetrem.
    Wciąż brak kontrolek na desce,dodatkowo brak mozliwosci uruchomienia auta.
    Teraz po otwarciu drzwi piszczy alarm jak bym zostawił na N,w kazdej pozycji wybieraka.
    Zabralem sie za skrzynke bezpieczników pod maską,wywaliłem krok po kroku wszystkie bezpieczniki czyszcząc je contact cleanerem.
    Efekt taki ze lewarek moge bez problemu przezycać PRND ale nic to nie zmienia.
    Co ciekawe toczy sie na R i D.
    Dodatkowo slysze zawór ktory buczy w skrzyni.
    Auto zapchalem pod blok i stoi nieżywe.
    Jesli ktos ma pomysl to chetnie wysłucham.
    Niestety LEXIA nie łączy sie z BVA i sterownikiem silnika więc jestem znokautowany.
  • #903
    Michal2002
    Poziom 22  
    Wynika jakby nie był ustawiony poprawnie
  • #904
    czaro3000
    Poziom 10  
    Jesli byl by ustawiony niepoprawnie wskazywal by cokolwiek.
    Niestety tak nie jest.
  • #905
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 36  
    czaro3000 napisał:
    Niestety LEXIA nie łączy sie z BVA i sterownikiem silnika więc jestem znokautowany.


    Lexią nie połączysz się z megane.
  • #906
    czaro3000
    Poziom 10  
    Z megane nie ale mam peugeota więc zapewne Lexia tak.
  • #907
    jurekk55
    Poziom 36  
    Tak trudno zrozumieć że to inny protokół komunikacji? Kod skrzyni to DP0. Jakie są kody sterowników skrzyń w Renault i Peugeot? HW i SW takie same???
  • #908
    czaro3000
    Poziom 10  
    Ja szukam pomocy bo to te same skrzynie w renault i psa.
    Wspominalem że Lexia/PP2000 nie łączy się z tymi dwoma kalkulatorami,3 różne głowice.
    Problem jest zapewne w elektryce ale nie to jest największym problemem teraz.
  • flexghzflexghz
  • #909
    Michal2002
    Poziom 22  
    Coś sobie przypomniałem - po uszkodzeniu w środku skrzyni miałem właśnie taki objaw,że pozycjoner mimo,że był sprawny nie pokazywał na początku PRND później go jednak zmusiłem ,żeby pokazywał to co trzeba - jednak to nic nie zmieniło auto nie chciało się uruchamiać.
    Problemem był sterownik w skrzyni
    Pozdrawiam
  • #910
    czaro3000
    Poziom 10  
    Michal2002 mówisz o sterowniku hydraulicznym?czy o BVA?
    Jak zmusiłeś pozycjoner do współpracy?
  • flexghzflexghz
  • #911
    raptownywaldek
    Poziom 9  
    Witam.Szukam kontaktu do FACHOWCA znajacego się na naprawie skrzyni DPO.
    Pojawia i się często przewija Piotr.

    Macie jakis kontakt do niego. Jak tak poproszę na maila
    klepczarekmariusz(malpa)gmail.com
  • #912
    hattar83
    Poziom 4  
    Witam.
    Citroen c5 2002r 2.0i (al4 20TS03..)
    Niestety nie udało mi się uzyskać tu odpowiedzi na pytanie odnośnie napełnienia pustej skrzyni więc wlałem 7,5l oleju mobilaft71141 (przez otwór na klucz kwadratowy)odpaliłem silnik i zmieniłem pozycję położenie lewarka zmiany biegów tak po 10 sec. na każdym biegu. Następnie na włączonym silniku rozgrzanym oleju od spodu odkręciłem śrubę i pozwoliłem aby nadmiar oleju zleciał (zleciało ok 0,6-0,7l) po czym zakręciłem korek spustowy.

    I tu zaczęły się problemy:

    1.Brak biegu wstecznego (jeśli nie od zaworów) czy może być to taśma, "bolec który dociska taśmę, kosz E1?
    Dodam, że jeśli auto chodzi i po wrzuceniu D, i lekkim podjechaniu do przodu ponowne wrzucenie R, P jest jakby zablokowane mechanicznie pomaga lekkie przepchnięci na N auta do przodu czy do tyłu.

    2.Na włączonym zapłonie (silnik zgaszony) słychać buczenie zaworu przy przełączaniu z P>R, N>R, N>D. Czy to normalne?

    Dodatkowo nie wiem czy to ma znaczenie po podpięciu pod komputer i zmianie pozycji położenia wybranego biegu PRND komputer pokazuje poprawność wybranego biegu, ale patrząc na zawory EV1-EV6 tylko zawór EV2 jest aktywny. Reszta nie zależnie od położenia PRND jest zawsze nieaktywna.

    W pierwszej kolejności poczyściłem styki, posprawdzałem połączenia elektryczne od komputera do zaworów, czujników i pozycjonera- tu nie znalazłem żadnego błędu.
    Następnie sprawdziłem rezystancję czujników i zaworów od kostki komputera do zaworów przy temperaturze ok 20-22 st.C:
    EVLU,EVM miały 1,2 Oma,
    EV1-EV6 między 39-42 Omy.
    Wymontowałem blok hydrauliczny i sprawdzałem czy zawory "klikają" po podaniu napięcia i czy trzymają ciśnienie:
    EVLU,EVM pięknie głośno klikały,
    EV1-EV6 zawór otwarty+podanie napięcia= klik=zawór zamknięty. Każdy trzyma ciśnienie po zabraniu napięcia ciśnienie powietrza otwierało zawór.

    3.Złożyłem do kupy i zamontowałem blok, ustawiłem grzebień wybieraka +"ten wałeczek aby w pozycji P wyżłobienie licowało się z bokiem bloku, naprężyłem sprężynę, ustawiłem pozycjoner, przykręciłem miskę, dolałem olej, założyłem linkę i przy odpaleniu migają mi wszystkie położenia biegów +program sport i śnieg na wyświetlaczu po czym po chwili gasną i nic się nie wyświetla


    Jakieś sugestie?
  • #913
    hattar83
    Poziom 4  
    Dzisiaj podjechałem do miejsca gdzie stoi auto i ponownie ustawiłem pozycjoner biegi wróciły na miejsce na wyświetlaczu odpaliłem auto i przejechałem się nim. Już teraz na 100 % wiem że skrzynia jest w trybie awaryjnym bo jest tylko 3bieg. Czy brak wstecznego przez pęknięta taśmę czy inna usterkę mechaniczna może wprowadzić skrzynie w tryb awaryjny?
    Czy przy ponownym wyjęciu, rozebraniu, wymianie części uszkodzonych, złożeniu i wsadzeniu komputer sam się połapie, że już wszystko jest w porządku czy jednak trzeba jeszcze pod jakiś program podłączać i ją resetować?
  • #914
    czaro3000
    Poziom 10  
    Ja wymienialem taśmę hamulcową jazdy w przód i po wymianie nic nie musialem ustawiać.
  • #915
    hattar83
    Poziom 4  
    A jak ci ta taśma pękła to auto jechało do przodu na 3 biegu- trybie awaryjnym?
  • #916
    czaro3000
    Poziom 10  
    Niestety nie jechał wcale do przodu.
  • #917
    Michal2002
    Poziom 22  
    Masz chyba zle ustawiony pozycjoner.
  • #918
    czaro3000
    Poziom 10  
    Ustawienie pozycjonera to żadna filozofia.
    Nowy ustawiałem na multimetrze wg manuala a stary ustawilem na znaki ktore maznełem markerem przed demontażem.
  • #919
    ukasshh
    Poziom 2  
    Witam wszystkich, zauważyłem, że wątek ten ciągnie sie od lat, czy jest jeszcze ktoś na forum kto jest mi w stanie na podstawie nr VIN (VF1JM0UDA31200636) podac dokładne detale mojej ASB ? Pozdrawiam !
  • #920
    macisz
    Poziom 10  
    Witam! Nie wiem czemu z tymi renówkami są takie problemy. Ja mam cały czas problemy z renówką ale kiedy się wziełem w końcu za naprawę wszystko po kolei to powstaje nowy problem. Miałem problem z silnikiem jak inni stukanie przy pasku rozrządu, problem ze skrzynia albo pojawiało się na liczniku problem AUTO,a później blokada skrzyni czy wysokie obroty silnika i w kółko coś. To zacząłem rozbierać po kolei silnik: Pierw czyszczenie przepustnicy silniczek krokowy i po tym czyszczeniu silnik wchodził na wysokie obroty nie wiem czemu. Resetowałem komputer i poprawiałem przy przepustnicy, bo po czyszczeniu spaliny było normalnie czuć zapach spalin. później problemy różnie się miały tj: Blokada skrzyni biegów musiałem odblokowywać przyciskiem pod deską przy lewarku skrzyni biegów. Wymieniałem Termostat bo silnik się mocno grzał i nie chciał odpalać drugi po przejechaniu iluś KM. wymieniałem termostat to mi się zalała lekko skrzynia to ją przedmuchałem elektryczną dmuchawą. Skrzynia po wysuszeniu zmianie termostatu auto i skrzynia chodziła idealnie ale powracały ciągle nowe problemy gdzie już auto ma niskie obroty ale obrotomierz nie działa a skrzynia jest zablokowana i nie pokazuje biegów. A pytanie będę miał o przekaźniki których jeszcze tu nie znalazłem. Wiem to, że winowajca to pierwsze co to komputer, sterowniki i bezpieczniki bo miałem d2a małe bezpieczniki przepalone wymieniłem, ale powstawały ciągle nowe problemy. Zdjęcia dodam przekaźników o które mam pytanie gdzie znajdę ich opis. Czy powinienem mieć tu przekaźniki jak mam kable połączone tu a nie mam nic, a mieści się ta kostka za bezpiecznikami pod deską przypięta do słupka proszę o opis tej wiązki. Może przekaźnik podłączyłem nie tu ten czarny wskazany strzałką, a powinien być gdzie indziej? Rozebrałem całą instalację by sprawdzić to miałem później problem bo jedna wiązka mi się wypinała. Proszę o dokładny schemat elektryki w tym aucie jeśli ktoś wie gdzie znaleźć.
  • #921
    macisz
    Poziom 10  
    Po naprawie wcześniej jak jechałem to mi zegar mrugał stopu i ręcznego dodaję wideo. To już muszą być czujniki albo wiązki lub kable. Szukam gdzie mogę, a żeby dokładnie znaleźć wszystko to musiał bym rozebrać cały silnik chyba i od podstawy go złożyć.
    Mam zamiar przeczyścić silnik tak zwanym -Ceramizer- Jest to dodatek do czyszczenia silnika i co się doczytałem podobno stukanie jest na tłokach bo silnik zżera olej bo jest duże tarcie ale to znalazłem na innych stronach różne tematy najlepiej obejrzeć na Youtube bo najwięcej tam znalazłem. Mam zamiar tym środkiem przeczyścić wszystko silnik, bak z paliwem i co się da to co jest dostępne żeby auto jeździło długo.
    Załączniki:
  • #922
    danus72
    Poziom 9  
    Witam. Mam Renault Megane II z 2005. automat DP0.
    W 2011 zasięgałem rady co do wymiany oleju w skrzyni. Prawdopodobnie dzięki tym radom auto jeździ do dziś bez większych problemów.
    Niestety jakiś tydzień temu zaczęło coś pukać, pstrykać ( dziwny metaliczny dźwięk
    przypominający zużyty przegub ale bardziej pstrykanie sprężynujących blaszek).
    Mój mechanik stwierdził że to przegub i go wymienił. niestety po zdjęciu auta z podnośnika nic się nie zmieniło. Mam nawet wrażenie że się nasila.
    Rzecz dzieje się tylko przy skręcie w prawo i pod obciążeniem bo na podnośniku tego nie robił. Mechanik stwierdził że to początek końca skrzyni biegów alo On automatami się nie zajmuje. Radził rozejrzeć się za jakąś nie zepsutą to wymianę całości mi zrobi.
    Powiedzcie proszę co o tym sądzicie, bo pakowanie jakichś X tysięcy PLN w tak leciwe auto mija się z rozsądkiem. A może jest możliwość przekładki na manala?

    Z góry wielkie dzięki
  • #923
    macisz
    Poziom 10  
    Witam.
    Olej w silniku wymieniony przeczyszczony środkiem do silników i pracuje troche lepiej ale ze skrzynią biegów automat nic się nie zmieniło. Podłączyłem komputer w zakładzie sprawdzić błędy wykazało cewki 1-3 2-4 coś z ciśnieniem i jeszcze jakiś błąd zostało skasowane na drugi dzień sprawdzone po przejechaniu ponad 60 km nic nie wróciło. Ale ze skrzynią nie można się połączyć i sprawdzić błędów automatu to czyli któraś wiązka nie ma styczności lub w skrzyni biegów muszę odblokować zdejmując kopułkę od góry. Bo auto cały czas jeździ na jednym biegu do przodu jeden bieg i do tyłu jeden bieg inne nie działają ale przy zmianie biegów czuć rożnie dziwne szarpnięcia raz mocniej szarpnie a raz leciutko.Moim zdaniem to tylko elektronika lub komputer w skrzyni.

    Dodano po 19 [minuty]:

    czaro3000 napisał:
    Ja wymienialem taśmę hamulcową jazdy w przód i po wymianie nic nie musialem ustawiać.

    Jak powinien reagować Parking jak parkujesz? Powinien mieć luzy przy przerzuceniu na P? Jak parkuje lekko się przestawia auto może jakieś 2 cm. To będzie wina Taśmy Hamulcowej? I przez to może powstają inne problemy z biegami?
  • #924
    macisz
    Poziom 10  
    To dodam jeszcze info o reno co dziś zauważyłem i naprawiłem. Sprawdzałem auto na podnośniku od spodu przewody idące pod autem po środku wzdłuż wydechu razem z przewodami hamulcowymi po środku jest wiązka od przekładni automatu. Wcześniej jak próbowałem połączyć się z kompem sprawdzić błędy nie można było się połączyć ze skrzynią. Dziś jak rozłączyłem te wiązkę i połączyłem można było się połączyć ze skrzynią i ustawić ją i w końcu automat działa jak powinien chodź jest luźna co zauważyłem i muszę ją usztywnić. Moje zdanie jest takie w autach po 2000 roku z elektroniką są problemy większości z elektroniką. Wszystkie wiązki i kable mam zamiar odświeżyć. Dziś miałem błędy numer kodu to 190 i 201 Które sprawdzę co to jest. W tym aucie ciągle się pojawiają problemy. Dla znających się polecę sprawdzenie wpierw elektronikę, kable zanim oddacie auto do naprawy. Nie zrobiłem aktualnie zdjęcia tej wiązki ale przy okazji zrobię i dołączę do tematu. Jak macie problemy z automatem to od razu zakładacie, że musicie wymienić skrzynie na manuala ale jesteście w błędzie. Naprawić ją można samemu i nie wyrzucać pieniędzy w błoto. Miałem problemy z automatem różnie aż do stanu, że zegar nie działał na jakim biegu jadę. A jak oddacie auto do naprawy i usłyszycie koszta +/-1500,- za przeczyszczenie wiązki kabli łączących to sporo wydacie mogąc samemu to zrobić mając możliwość.Teraz mój automat delikatnie przekłada biegi nie szarpie, a wiązkę pod autem mam luźną i muszę ją tylko usztywnić, a koszta tej naprawy mojego auta to 0,~. A tak się martwiłem, że kupiłem auto z zepsutą skrzynią i że będę musiał wymieniać albo nie wiem co.
  • #925
    czaro3000
    Poziom 10  
    Jak powinien reagować Parking jak parkujesz? Powinien mieć luzy przy przerzuceniu na P? Jak parkuje lekko się przestawia auto może jakieś 2 cm. To będzie wina Taśmy Hamulcowej? I przez to może powstają inne problemy z biegami?[/quote]

    W automatach tak jest,to normalne.
  • #926
    ProktorWRC
    Poziom 10  
    Witajcie. Próbowałem czytać ten temat, parę stron porad przeczytałem, ale nie do końca problemy pasują do moich.
    Kupiłem samochód z problemem: Scenic I ph2, 2.0 benzyna automat, 2001 r. Skrzynia chyba DP0, z tego co tu czytałem.
    Skrzynia miała być dobra, 2 lata temu były wymieniane elektrozawory (jest rachunek). Jeździł starszy pan, pomału i nie depcząc głęboko. Niestety, zaraz po zakupie, u mnie skrzynia się zbuntowała. Wyrzuca kontrolkę błędu skrzyni i wtedy zmienia bieg na 2 i jeśli akurat jechałem szybciej, obroty oczywiście się podnoszą.
    Na zimnym jest raczej dobrze, po rozgrzaniu dzieje się to dość losowo - czasem się jedzie długo i nic, a czasem co 2 min. Po wyłączeniu zapłonu i załączeniu na nowo, kontrolka znika a skrzynia pracuje normalnie. Zdecydowanie częściej problem występuje albo gdy jadę szybko (np. 90km/h), albo gdy mocno depczę. Czasem na drugim biegu się to dzieje i już na trójke nie wskakuje, a czasem zrzuca z trzeciego biegu na dwójkę (obroty idą w górę). W dodatku jest dość mulasty przy ruszaniu.
    Dziadek nie jeździł dynamicznie i jemu się to nie działo, w dodatku jest chyba zatarta linka gazu bo pedał działa jakby pod nim była piłka tenisowa, trzeba cholernie mocno deptać żeby jechało - to też się mogło przyczynić że nie deptał dynamicznie. A może wiedział i mnie okłamał, a może tylko pecha miałem że coś padło zaraz po zakupie... Nie ma znaczenia, i tak dziadek nie chciał przyjąć auta z powrotem (w dniu zakupu).
    Proszę o podpowiedź, co to może być - czy to wygląda bardziej na niewłaściwy poziom oleju, ten selektor biegów, czy te elektrozawory.
    Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni, bez wyciągania półosi, czyli jako zwykły użytkownik?
    Bardzo liczę, że to nie będą elektrozawory, bo wykładanie 1,5tys zł na naprawę tego jest w mojej obecnej sytuacji po prostu niemożliwe :(
  • #927
    sanfran
    Poziom 38  
    Trzeba podpiąć pod komputer i odczytać co za błąd wywala. Na 90% to może być błąd ciśneinia.
    Mechanik ci powie co z tym fantem zrobić. Ale na mój gust ta skrzynia już dożyła swoich dni - stała się pełnoletnia. Poza tym nie wiadomo jaki jest faktyczny przebieg tej skrzyni.
  • #928
    czaro3000
    Poziom 10  
    Elektrozawory wymienisz sam jak masz zdolnosci manualne,same zawory 200zł więc koszta znośne.
    Stan oleju sprawdz na zagrzanym silniku do temperatury roboczej lub nizej,60 to optimum,uważaj bo oliwa ciepła.
    Silnik pracuje,kanał lub spod auta i niski pojemnik.
    Na spodzie skrzyni masz spust i przelw,są to dwa korki-korek w korku,musisz wykręcić ten mniejszy.
    Jeśli nic nie kapie to musisz dolać odkręcając wlew na górze skrzyni(kwadrat).tez na pracujacym motorze az zacznie lecieć małą strugą.
    Błedy zczytać lexia/diagboxem najlepiej.
    A nie,Ty masz reno to chyba CLIP.
    Wtedy tez sie okaże czy zawory sie odzywają ale zawcześnie na nie.
    A i nie każdy mechanik Ci powie co ze skrzynią a ktoś kto się zna na automatach.
  • #929
    premiocars
    Poziom 2  
    Witam megane 2000r 1.6 16v przebieg 80tyś km auto jak nowe niestety problem z automatyczną skrzynią biegów w trakcje jazdy skrzynia nagle mocno szarpnie i zapala się błąd auto po zatrzymaniu i zgaszeniu auta błąd znika aż do kolejnego szarpnięcia. Szarpnięcie jest czasem przy przyśpieszaniu czasem przy zwalnianiu. Na początek został wymieniony olej ale problem pozostał choć mam wrażenie że jest ciut lepiej tzn rzadziej się to dzieje ale zauważyłem też czasami jakby ślizganie się sprzęgła przy zmianie biegów lub jakieś dziwne zmienianie biegów jakby skrzynia się gubiła co ma robić w danym momencie. Poczytałem forum i sam nie wiem od czego zacząć wykluczam raczej uszkodzenie mechaniczne skrzyni z uwagi na niski przebieg i to że stary olej był czysty bez opiłków.
    Proszę o podpowiedz od czego zacząć naprawę???
  • #930
    sanfran
    Poziom 38  
    premiocars napisał:
    Poczytałem forum i sam nie wiem od czego zacząć wykluczam raczej uszkodzenie mechaniczne skrzyni z uwagi na niski przebieg


    Średni przebieg roczny to 4210 km? Takie bajki to tylko dzieciakom na dobranoc.
    Patrz mój post #927 - diagnoza na komputerze.