Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 09 Nov 2019 20:02 362611 991
  • #931
    premiocars
    Level 4  
    Sanfran jesteś człowiekiem małej wiary, a ja nie jestem dzieckiem co do przebiegu to może jakiś zakład zrobimy?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #932
    czaro3000
    Level 10  
    Mój garazowy sąsiad(dziadek) ma polo z 2003 które kupił nowe w salonie,zrobil nim aż 39tyś.
    Niestety jestem 12 w kolejce do auta:-)
    Taki mały offtop.
  • #933
    Michal2002
    Level 22  
    To ,że auto ma 80 000 nie mówi ,że skrzynia jest na pewno dobra....
    Co do przebiegu to jest jak najbardziej możliwy
  • #934
    pnkra
    Level 12  
    ProktorWRC wrote:
    Skrzynia miała być dobra, 2 lata temu były wymieniane elektrozawory (jest rachunek). Jeździł starszy pan, pomału i nie depcząc głęboko. Niestety, zaraz po zakupie, u mnie skrzynia się zbuntowała. Wyrzuca kontrolkę błędu skrzyni i wtedy zmienia bieg na 2 i jeśli akurat jechałem szybciej, obroty oczywiście się podnoszą.
    Na zimnym jest raczej dobrze, po rozgrzaniu dzieje się to dość losowo - czasem się jedzie długo i nic, a czasem co 2 min. Po wyłączeniu zapłonu i załączeniu na nowo, kontrolka znika a skrzynia pracuje normalnie. Zdecydowanie częściej problem występuje albo gdy jadę szybko (np. 90km/h), albo gdy mocno depczę. Czasem na drugim biegu się to dzieje i już na trójke nie wskakuje, a czasem zrzuca z trzeciego biegu na dwójkę (obroty idą w górę).

    Na początek wymień olej. Miałem ten sam problem (wyrzucał błąd ciśnienia oleju i dodatkowo szarpał na D przy wciśniętym hamulcu pod górę) i zdecydowałem przed wymianą elektrozaworów przepłukać skrzynię nowym olejem - dałem GULF Multi-vehicle ATF, pojeździłem 1000km i ponowna wymiana na nowy olej (też GULF). Po pierwszej wymianie problem błędów przeminął, od razu czuć było lepszą pracę skrzyni. Po tym zrobiłem jeszcze jedną wymianę, miałem zrobić kolejny 1000km i zrobić elektrozawory. Okazało się, że nie ma potrzeby i tak już jeżdżę kilka miesięcy - skrzynia pracuje bardzo dobrze (poza jedną sytuacją powstałą po pierwszej po zakupie wymianie oleju na Ravenol ATF 5/4 HP- mocniejsze przyspieszenie od "0" przy zmianie 1 na 2 kończy się stuknięciem jakbym wpadał na poprzeczną nierówność na drodze - na razie radzę sobie przy konieczności szybkiego ruszenia manualem, który pracuje perfekt, ale w planach na wiosnę mam wyciągnąć sterownik hydrauliczny, umyć go dokładnie i wymienić elektrozawory). Podczas wymiany zobaczysz na podstawie wyglądu oleju i osadów w pojemniku stan skrzyni, więc naprawdę warto to zrobić, a koszta są naprawdę niewielkie.
    ProktorWRC wrote:
    W dodatku jest dość mulasty przy ruszaniu.
    Pasuje to ogarnąć, bo automat jest czuły na złą pracę silnika.
    ProktorWRC wrote:
    Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni, bez wyciągania półosi, czyli jako zwykły użytkownik?
    Bardzo liczę, że to nie będą elektrozawory, bo wykładanie 1,5tys zł na naprawę tego jest w mojej obecnej sytuacji po prostu niemożliwe :(
    Niedawno ktoś wrzucał manuale jak wymieniać olej i sprawdzać poziom - pobierz sobie i poczytaj - masz poniżej. W rozdziale 23 jest o automatach DP0.
    merlinekII wrote:
  • #935
    macisz
    Level 10  
    Ja miałem problem ze skrzynią automatyczną w swoim i nie wymieniając jeszcze oleju w skrzyni znalazłem problem i został rozwiązany za 0 zł. Znalazłem wiązkę pod autem na samym środku wzdłuż przewodów hamulcowych nie wiem dlaczego ale nie jest zaczepiona bo ktoś musiał ją uszkodzić. Odczepiłem ją i połączyłem z powrotem to po tym mogłem się połączyć kompem i usunąć błędy. Wcześniej pisałem o tym. Oleju nie wymieniałem a skrzynia działa normalnie. Moim zdaniem większa wina w tych autach znajduje się w elektryce sprawdzić wszystkie wtyczki rozłączyć je i połączyć je i czy dobrze trzymają. W innych postach opisałem co zrobiłem i było dobrze i tak po kolei powstaje następny problem. Teraz mam problem z prędkościomierzem i obrotomierzem.
  • #936
    czaro3000
    Level 10  
    Dobrze mowisz,niedawno ktoś mi zasugerował wymiane pozycjonera.
    Wywalilem 300 i auto stało nadal pod blokiem.
    Po momtażu nowego pozycjonera lipton.
    Później powrót do starego i poprawa kontaktów pomogła od ręki.
    Jaki na nowym i starym.
    Nawet auto wylądowało u elekrtomechanika,który nie ogarniał planszy,który stwierdził gendralnie ze peugeotów się nie muje :-)
    Wyobraźcie sobie jego zdziwienie jak podjechałem sprawnym autem do niego na warsztat.
    Aczkolwiek ja nadal nie mam komunikcacji diagbox-kalkulator ecu i bva.
  • #937
    ProktorWRC
    Level 11  
    Dziękuję wszystkim którzy odpowiedzieli na mojego posta. Zacznę od zmiany oleju w skrzyni, bo obecny ma 2 lata i 30 tys km.
    Jak nie pomoże, to elektrozawory będę chciał robić. Sprawdzałem w sklepie z częściami do francuzów i wg VIN moje 2.0 ma dwa takie same elektrozawory i są one po 120zł, więc tragedii nie ma. Pytanie ile warsztat weźmie za wymianę i adaptację po wymianie.

    Na razie zmieniłem sam linkę gazu i auto wreszcie normalnie rusza i współpracuje z gazem. Nawet nie wiem, czy ta stara linka była zatarta, czy po prostu złej długości. Ale przede wszystkim, dostęp do potencjometra do którego była dokręcona jest beznadziejny i się trochę nakląłem, bo dolna śruba schowana i brak miejsca a niestety nie dysponowałem 10ką płaską z grzechotką.
  • #938
    ProktorWRC
    Level 11  
    Kontynuuję temat. Skrzynia DP0 świrowała i wchodziła w tryb awaryjny z powodu bardzo niskiego stanu oleju. Po wymianie wszystko wróciło do normy, ale okazało się przy okazji że stan był bardzo niski dlatego, że ze skrzyni się lało. Po zdjęciu pokrywy dolnej, wszystko było ubrudzone olejem, skrzynia silnik itp. Uszczelnienie skrzyni wyszłoby bardzo drogo, więc auto oddałem osobie, która mi go sprzedała - umowa anulowana. Oczywiście było ciężko...
    Ten egzemplarz jednak mam z głowy,czas wrócić do 1.6 automat, od którego chciałem się uwolnić, ale na razie musi jeździć.

    Proszę o kolejną poradę:
    Skrzynia również DP0, silnik 1.6, Scenic rocznik 2001. Jeździ w miarę poprawnie, na zimnym bardzo ciężko zapala (po dłuuugim kręceniu). Potrafi czasem zgasnąć, sam z siebie, nawet jak ciepły. Czy to może być czujnik wału? Ciepły zapala bez problemów większych.
    Druga sprawa: skrzynia automatyczna. Na Neutral i na Park jest OK, ale jak jest na Drive, ale z wciśniętym hamulcem, to słychać buczenie lub jakby chrobot, nie umiem opisać. Burczący odgłos spod maski. Na zimnym bardziej, na ciepłym mniej. Co to moze być? Ze względu na to że się to zmienia, jak zmieniam położenia dźwigni biegów, to pewnie skrzynia automatyczna...
    Tylko co? Czy to jakaś poważniejsza awaria i czekają mnie wydatki (co oznacza że trzeba się auta szybko pozbyć...).
    Prosze o info, co tak może hałasować i co może być problemem przy rozruchu. Świece są nowe.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #939
    kkknc
    Level 43  
    Super tamto auto oddałeś a to sprzedasz. Ciekawe tylko czy za niewielą kwotę czy będziesz udawać że wszystko super....
    A buczenie wcale nie musi być od skrzyni. Obroty zobacz czy nie spadają...
  • #940
    ProktorWRC
    Level 11  
    kkknc wrote:
    Super tamto auto oddałeś a to sprzedasz. Ciekawe tylko czy za niewielką kwotę czy będziesz udawać że wszystko super....
    Ja nie będę ściemniał, że jest super, jak nie jest. Ale muszę coś z grubsza ogarnąć, bo tak stare auta się sprzedają tylko jak są na chodzie. Inaczej będę się tylko oganiać od handlarzy-rozbieraczy, co to "daję 800 i za godzinę jestem".
    M.in. dlatego chcę np. wymienić pukające tuleje stabilizatora (mała i niegroźna rzecz, a brzmi to pukanie fatalnie) i chętnie bym zmienił np. czujnik wału (idzie to samemu ogarnąć) ale o ile to ciężkie uruchamianie silnika w ogóle ma z tym związek, bo kupowanie części na oślep nie ma sensu.
    W wypadku jak nie sprzedam za satysfakcjonującą kwotę, będzie dalej użytkowane, więc naprawa ma sens (o ile nie podwoję wartości auta).

    kkknc wrote:
    A buczenie wcale nie musi być od skrzyni. Obroty zobacz czy nie spadają...

    Więc to wygląda tak: na zimnym obroty są podwyższone (1200-1500 obr.) w pozycjach skrzyni P i N. Silniczek krokowy był już zmieniany (wcześniej było jeszcze wyżej). Po wrzuceniu D (plus hamulec), obroty spadają do tych wymaganych, ok 800, ale bywa że buczy. Nie zawsze tak samo, czasem ciszej, czasem bardzo głośno. Po zagrzaniu, obroty na wszystkich położeniach są takie same czyli raczej prawidłowe (ta pierwsza kreska na obrotomierzu). Burczy rzadziej, ale też.
  • #941
    hattar83
    Level 5  
    To buczenie jeśli występuje tylko przy zmianie z P-R, N-R, N-D, czyli w momencie załączenia biegu do jazdy jest to dźwięk elektrozaworu"glownego( który zaczyna podawać ciśnienie na pozostałe sterujące odpowiednimi hamulcami koszami odpowiedzialnymi za załączenie odpowiedniego biegu) jest to poprawne działanie tylko że jedne bzykają głośniej drugie ciszej a trzecie tak cicho że jest to niesłyszalne przy pracującym silniku( jest to stwierdzone przez 3 różne osoby zajmujące się naprawą skrzyń. Najlepiej słychać przełączając dźwignie na przekręconym kluczyku ale nie odpalonym silniku.
  • #942
    Mashu
    Level 10  
    Witam wszystkich.
    Mam taki problem, że po wymianie oleju oraz dwóch elektrozaworów (tych dużych - standardowo) lewarek zablokował się w pozycji P oraz auto nie pali.
    Mowa tu o Megance 1.9 dci z 2007.
    Pojawił się defekt układu blokady kierownicy, błąd systemu hamulcowego oraz błąd skrzyni. Komputer TEXA nie potrafi się połączyć ze skrzynią i traktuje ją tak, jakby jej nie był ona wyposażeniu. Mechanicy twierdzą, że mogło dojść do uszkodzenia wiązki zasilającej kasetę, albo któryś z nowych elektrozaworów był wadliwy i spowodował zawał serca komputera sterującego skrzynią.
    W trakcie montażu na 100% źle została zamontowana płytka blokująca, bo nie trafiła w zęby selektora tylko została zamontowana nieco pod kątem. Lewarek był w pozycji N.
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
    Po złożeniu wszystkiego i zalaniu olejem najpierw przesunąłem lewarek do pozycji P, a następnie chciałem odpalić auto, ale poza tym, że włącza się zapłon i grzeją się świece to nic więcej się nie dzieje.

    Na pewno muszę rozebrać to jeszcze raz i ustawić tę płytkę w prawidłowej pozycji, ale teraz pytanie jest w którym zębie powinien się znaleźć ten wałeczek jeśli skrzynia jest w pozycji P?
    I jak we w miarę łatwy sposób sprawdzić czy wiązka jest ok? I jeśli nie jest ok, to gdzie zamówić nową?
  • #943
    czaro3000
    Level 10  
    Czy wybierak jakieś pozycje wyswietla na desce?
  • #944
    Mashu
    Level 10  
    Nie zwróciłem uwagi ale zdaje mi się, że ekran z biegiem włącza się po uruchomieniu silnika.
    Kurczę. Tak skupiłem się na problemie i błędach, że teraz zgłupiałem, ale nie wydaje mi się. Jutro sprawdzę jak to wygląda.
  • #945
    ProktorWRC
    Level 11  
    hattar83 wrote:

    #941 07 Gru 2019 08:13
    To buczenie jeśli występuje tylko przy zmianie z P-R, N-R, N-D, czyli w momencie załączenia biegu do jazdy jest to dźwięk elektrozaworu"glownego(

    Dziękuję, trochę mnie to naprowadza.
    Co do podwyższonych obrotów, to winowajca się znalazł, jakaś nieszczelność w dolocie, chyba uszczelka pod przepustnicą padła.

    Ale co do buczenia, to zrobiło się bardzo, ale to bardzo uciążliwe - dźwięk jest bardzo głośny, auto wpada w wibracje i cały kokpit drży, trzeszczy i buczy wszystko. Dzieje się to po jeździe, gdy zatrzymamy się i trzymamy na hamulcu (na D). Trochę jakby auto chciało jechać, a my je hamulcem trzymamy (nie umiem tego inaczej opisać). Wystarczy że przełączę na N (lub P) i wrócę na D i przestaje - do następnego przejazdu i zatrzymania.
    To wskazuje na elektrozawór?
  • #946
    niajnia
    Level 11  
    Mam pytanko odnośnie skrzyni DP0, u mnie jak jadę w trasie to włącza się na desce informacja o awarii skrzyni, ale nie przechodzi w tryb awaryjny, nie dzieje się nic z nią niedobrego, dzieje się tak po ok 10 minutach jazdy. Sprawdziłem poziom oleju, jest w normie, żadnych błędów na kompie. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

    Dziękuję za pomoc.
  • #947
    Mashu
    Level 10  
    Witam ponownie,
    Po ponownym rozebraniu bloku hydraulicznego okazało się, że podczas montażu zostały źle położone kable co spowodowało, że zostały przygniecione i prawdopodobnie uległy uszkodzeniu.
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
    Czy ktoś wie jak wyjąć całą wiązkę tak, żeby niczego nie uszkodzić? Szczególnie chodzi mi o to przejście na zdjęciu, jak to wykręcić?
    I gdzie szukać nowej wiązki?
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
  • #948
    vogelek1
    Level 17  
    Mashu wrote:
    Witam ponownie,
    Po ponownym rozebraniu bloku hydraulicznego okazało się, że podczas montażu zostały źle położone kable co spowodowało, że zostały przygniecione i prawdopodobnie uległy uszkodzeniu.
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
    Czy ktoś wie jak wyjąć całą wiązkę tak, żeby niczego nie uszkodzić? Szczególnie chodzi mi o to przejście na zdjęciu, jak to wykręcić?
    I gdzie szukać nowej wiązki?
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0



    no i co? popsuli mechaniki:-) a tak poważnie to odpowiedź na twe pytanie znajduje się w tym temacie, powodzenia w naprawach.
  • #949
    wiesjaw
    Level 11  
    Dotyczy kasowania błędu check engine i trybu awaryjnego w automacie. Skrzynia DPO w Megane Scenic 99 r. Poprawiony sposób.
    Nie jest konieczne zatrzymywanie auta, gaszenie silnika i ponowne odpalanie. Jeśli to pomaga, wystarczy zdjąć nogę z gazu, kluczykiem mignąć w lewo (zgaśnie kontrolka) potem w prawo i tyle.
    Samo gaszenie checka jest płynne, nawet nie zauważalne dla pasażera. Dwóch fachowców od automatów potwierdziło, że tak można sobie radzić.. Skrzyni nic się nie dzieje.
    Jeśli ktoś ma inne zdanie b. proszę o opinię. Jeśli ktoś to potwierdza, to również. To ważne, bo tego sposobu nigdzie w necie nie znalazłem.
    Nie załatwia to problemu trybu awaryjnego, ale do czasu naprawy zdecydowanie poprawia komfort jazdy.
    Powodzenia i czekam na Kolegów opinie.
  • #950
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie jestem specjalistą od AT, ale miałbym pewne obawy czy skrzynia "jest szczęśliwa", kiedy przy prędkości kilkudziesięciu km/h przerzuca się z D na N i z powrotem. Natomiast, z całą pewnością, jest to skrajnie niebezpieczne ze względu na możliwość zablokowania kierownicy (jak w panice będziesz się z nią szarpał nie zdołasz przekręcić kluczyka w stacyjce, bo blokada się zakleszczy)... no i pod warunkiem, że w ogóle ma się stacyjkę. Sam tak robiłem, ale byłbym daleki od polecania tego rozwiązania komukolwiek.
  • #951
    Jericho24
    Level 20  
    wiesjaw wrote:
    Dotyczy kasowania błędu check engine i trybu awaryjnego w automacie. Skrzynia DPO w Megane Scenic 99 r.
    Nie jest konieczne zatrzymywanie auta, gaszenie silnika i ponowne odpalanie. Jeśli to pomaga, wystarczy przerzucić w czasie jazdy z D na N, kluczykiem mignąć w lewo -do zgaszenia kontrolki- potem w prawo, (ew. lekko dodając gazu, a gdy silnik zgaśnie, spokojnie go odpalić z rozrusznika). Następnie wrócić do poz D i cieszyć się dalszą jazdą bez zatrzymywania.
    Samo gaszenie checka jest płynne, nawet nie zauważalne dla pasażera. Dwóch fachowców od automatów potwierdziło, że tak można sobie radzić.. Skrzyni nic się nie dzieje.
    Jeśli ktoś ma inne zdanie b. proszę o opinię. Jeśli ktoś to potwierdza, to również. To ważne, bo tego sposobu nigdzie w necie nie znalazłem.
    Jedyna uwaga, to by pamiętać, że wyłączony kluczyk to blokada kierownicy.(chwilka podczas odpalania z rozrusznika). U mnie 1 na 10 razy używałem rozrusznika. Rzadziej gdy silnik jest już nagrzany.
    Nie załatwia to problemu trybu awaryjnego, ale do czasu naprawy zdecydowanie poprawia komfort jazdy. Powodzenia i czekam na Kolegów opinie.
    sądzę że tej metody nie przewidział nawet sam producent, bo blokowanie kierownicy w czasie jazdy jest skrajnie niebezpieczne. Ktoś w desperacji znalazł takie obejście na czasowe usunięcie usterki. Można stosować, ale tylko na własną odpowiedzialność. Przy wypadku policjanta nie będzie interesowała usterka skrzyni biegów.
  • #952
    sanfran
    Level 40  
    Ta matoda to do samochodów z kluczykami, a takowe to zdaje się pełnoletność już uzyskują, więc ich coraz mniej. To raz.
    Dwa, należy znać swój samochód i wiedzieć kiedy zaskakuje blokada. Najczęściej się to dzieje po wyjęciu kluczyka, a nigdy gdy jest w pozycji pomiędzy zapłonem a zero. O ile pamiętam to tam jest jeszcze pozycja, która przy wyłaczonym zapłonie pozawala słuchać radia, pracować wycieraczkom i wentylatorowi.
    Trzy. Zatrzymywanie i gaszenie samochodu po każdym wejściu w tryb awaryjny jest naprawdę dołujące. A ten potrafił wskoczyć z byle g*wna (i to dosłownie, bo wystrczył mały poślizg koła przy wciśnietym gazie).
  • #953
    tzok
    Moderator of Cars
    sanfran wrote:
    Ta matoda to do samochodów z kluczykami, a takowe to zdaje się pełnoletność już uzyskują, więc ich coraz mniej.
    Nie generalizowałbym. Może odnośnie Renault to tak, ale w innych markach jeszcze są kluczyki.

    sanfran wrote:
    Dwa, należy znać swój samochód i wiedzieć kiedy zaskakuje blokada. Najczęściej się to dzieje po wyjęciu kluczyka, a nigdy gdy jest w pozycji pomiędzy zapłonem a zero.
    Zgadza się, ale w nastoletnim samochodzie różnie to potrafi (nie)działać, a czasem wystarczy jakieś szarpnięcie spowodowane najechaniem na nierówność i kluczyk może przeskoczyć za daleko. Metoda znana i powszechnie stosowana chyba przez każdego właściciela 1.9 TDI ;) niemniej nie polecam, zwłaszcza w automacie (teoretycznie jest zabezpieczony przed przełączaniem przełożeń podczas jazdy, ale za którymś razem może coś nie zadziałać).

    sanfran wrote:
    A ten potrafił wskoczyć z byle g*wna (i to dosłownie, bo wystrczył mały poślizg koła przy wciśnietym gazie).
    Normalne to raczej nie jest...
  • #954
    misiek4300
    Level 9  
    Koleżanki i Koledzy

    Czy możecie polecić kogoś kto zna się na skrzyniach AL4/DP0 z okolic Piaseczna, południa Warszawy.
    Wymieniłem elektrozawory i dalej Lexia pokazuje niewłaściwe ciśnienie (za niskie) w skrzyni.
    Co chwilę wyskakuję błąd skrzyni i wchodzi 3 bieg.
    Czy regulacja stycznika może mieć coś do tego?

    Pozdrawiam
  • #955
    wiesjaw
    Level 11  
    Dotyczy kasowania błędu check engine i trybu awaryjnego w automacie w czasie jazdy. KOREKTA IN PLUS. Skrzynia DPO w Megane Scenic 99 r.
    Nie jest konieczne zatrzymywanie auta, gaszenie silnika i ponowne odpalanie. Jeśli to pomaga do skasowania checka wystarczy w czasie jazdy, pozostając na D, zwolnić pedał gazu,
    po ustabilizowaniu obrotów obrócić kluczyk w lewo max o 1 pozycję, czyli nie do końca (błąd check zgaśnie) i zaraz powrócić kluczykiem obracając w prawo.
    Obroty same powrócą i można cieszyć się dalszą jazdą.
    Samo gaszenie checka jest płynne, nawet nie zauważalne dla pasażera. Spec od automatów potwierdził, że tak można sobie radzić.
    Skrzyni nic się nie dzieje.
    Jeśli ktoś ma inne zdanie b. proszę o opinię. Jeśli ktoś to potwierdza, to również. To ważne, bo tego sposobu nigdzie w necie nie znalazłem.
    Uwaga: Gdyby zgasł silnik- można go załączyć w czasie jazdy tylko w pozycji N dźwigni zmiany biegów.
    Należy pamiętać, że wyłączony kluczyk to blokada kierownicy.(chwilka podczas odpalania z rozrusznika).
    U mnie 1 na 10 razy używałem rozrusznika (gdy silnik jest był jeszcze zimny).
    Nie załatwia to problemu trybu awaryjnego, ale do czasu naprawy zdecydowanie poprawia komfort jazdy.
    Powodzenia i czekam na Kolegów opinie.
  • #958
    Clio_III_F.F.R.
    Level 2  
    Zakupiłem osobiście za granicą Clio III 2011 1.6 benzyna, automat, przebieg 75 000km (wygląda na realny).
    Według dekodera VIN oznaczenie skrzyni to DP0074.

    Auto najechało na jakiś krawężnik lub inna przeszkodę. Jest uszkodzone od spodu m.in. pogięte sanki, stelaż chłodnic - co doprowadziło do wystrzelenia poduszek powietrznych. Niestety strefa uszkodzeń nie ominęła także dołu skrzyni biegów. Uszkodzenia jak na zdjęciu + zdjęcie całej skrzyni (jak powinna wyglądać w tym miejscu). Czekam na transport do Polski więc narazie nie mam lepszych zdjęć.

    Możecie doradzić jak zabrać się do takiej naprawy, co jest wg Was uszkodzone i czy nie lepiej od razu kupić nową skrzynie lub drugą na dawcę części bo wyjdzie taniej? Niestety nie wiem w jakim stanie była skrzyni w dniu tej szkody i czy wymagała jakiś napraw. Łudzę się, że ktoś nie rozbił auta bo szwankowała mu skrzynia :)


    Z tego co wyczytałem na wątku, uszkodzone są:
    - czujnik ciśnienia oleju (cena na allegro 120zł),
    - tłok hamulca F3 (w ogóle nie mogę znaleźć takiej części, jak inaczej nazywa się ten element? może szukać pod inna frazą lub nie występuje on jako część zamienna?)
    - uszczerbiona obudowa środkowa skrzyni
    - oraz ewentualnie to czego nie widać na pierwszy rzut oka.

    Całe skrzynie o tym oznaczeniu, na allegro zaczynają się od 400-500zł+wysyłka, ale nie sposób ocenić ich stan i przebieg.

    Wydaje mi się, że najrozsądniej byłoby dospawać brakujący uszczerbek obudowy skrzyni oraz wymienić czujnik i tłok hamulca, zachowując oryginalna skrzynię. Jednak nie bardzo można kupić środkowa obudowę więc pewnie skończyłoby się na zakupie najtańszej skrzyni "dawcy".


    Czy przy ratowaniu fabrycznej skrzyni wymienić od razu olej w tej skrzyni, przy tym przebiegu? Z jakimi kosztami należy się liczyć przy wymianie i co ile tyś km się go wymienia?

    Jak sprawdzić używaną skrzynie? Na co patrzyć organoleptycznie?

    Co dobrze byłoby zrobić "awansem" mając skrzynię na wierzchu lub oddając ją do fachowca, zapobiegając problemom w przyszłości?

    Możecie polecić jakiś serwis w okolicach Warszawy?

    Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.
  • #959
    Przemek7
    Level 18  
    Clio_III_F.F.R. - nie bawiłbym się w przekładki, rozbiórki, zapomnij o spawaniu tego miejsca. Kup coś z gwarancją rozruchową, koniecznie ten sam symbol 074.


    Popytaj na forum'ach Clio, może ktoś przywozi tanie auta z Anglii, sprawdzisz nabywaną skrzynię przed demontażem.

    Wg mnie rozsądna używana skrzynia 1000-1400 zł vs naprawa 3-4 tys zł.
    Sprawdź ceny zestawów uszczelek, zrozumiesz...
    Przełożyłbym konwerter jeśli faktycznie ma 70 tys. Ew. spróbuj zakupić taniej bez konwertera, załóż swój.

    Ogólnie skrzynia jest wytrzymała mechanicznie, wymiana oleju co 40 tys km, olej ELF G3 Syn lub Renaultmatic D3 Syn. Technicznie możliwa wymiana tylko połowy oleju - ok 3,5 litra zostaje w konwerterze, drugie 3,5 do spuszczenia przez korek. Dlatego warto co 40 tys km, co może wydawać się relatywnie częściej niż zwykle.

    Słaba strona skrzyni DP0 to główny elektrozawór i rozjeżdżające się ciśnienia na regulatorach w bloku hydrauliczny (wchodzenie w tryb awaryjny na rozgrzewającym się silniku, pomaga zatrzymanie wyłącznie, ponowne włączenie silnika - czytaj ten wątek).
  • #960
    Clio_III_F.F.R.
    Level 2  
    Dzięki za poradę, a czy jest jakaś duża różnica pomiędzy skrzyniami o oznaczeniu DP0074 i DP0074 M i czy można jest stosować zamiennie?
    Co oznacza ta dodatkowa literka? Pytam bo wybór tych drugich jest aktualnie znacznie większy.