Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 24 Feb 2020 23:44 357778 991
  • #961
    Lisek1000
    Level 1  
    Witam planuje zakupić megane 2 1,6 benzyna 2005 rok , w aucie jest automatyczna skrzynia , biegi do przodu działają i jeździ normalnie natomiast nie działa wsteczny bieg . Z tego co się zdarzylem dowiedzieć możliwe ze poszła
    Jakaś taśma , czy ktoś wie co to może być ? Jaki koszt naprawy i gdzie w Warszawie bądź okolicach naprawie to tanio i dobrze . Dzięki za
    Odpowiedzi
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #962
    Clio_III_F.F.R.
    Level 2  
    Kupiłem drugą używaną skrzynie, ale bez konwertera i będę zakładał do samochodu tę drugą używaną, a ze swojej starej przekładał jedynie konwerter. Pytanie ile w takim przypadku powinienem kupić oleju? 5-6l? (skoro 3-3,5l podmienia się serwisowo, a do suchej skrzyni wchodzi 6-7l) i jak ma przebiegać taka procedura?

    Wszystkie poradniki mówią jedynie o wymianie serwisowej ok 3-3,5l bez konieczności wymiany filtra lub o wymianie całego oleju wraz z filtrem po remoncie skrzyni.

    Zakładam, że moje prace nie powodują konieczności wymiany filtra ponieważ nie dostaje się do sterowania skrzynia, a procedura różnić się będzie od zwyczajnej podmiany oleju jedynie jego większą ilością, który "przyjmie" skrzynia?

    Będę wdzięczny za opisanie procedury w takim przypadku lub za ewentualne uwagi praktyczne.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #963
    bigi666
    Level 2  
    Witam. Potrzebuję wsparcia. W mojej clio 2 automat zmieniłem elektrozawory. Poskladalem wszystko, sprężyna naznakowana, wszystko robione na P.
    Podłączyłem akumulator I chciałem sprawdzić I nie mogę zmienić z P I rozrusznik nie kręci. Co źle zrobiłem?
  • #964
    Rajnold Franke
    Level 12  
    Witam.
    Podejrzewam że wybierak niewłaściwe sprzęgnięty z lewarkiem. Jeżeli jest dobrze sprzęgnięty to elektromagnes uprawnienia lewarka powinien chwytać przy włączonym zapłonie i naciskaniu hamulca. Jeżeli go nie słychać to może być przerwa w obwodzie elektrycznym.
  • #965
    bigi666
    Level 2  
    Problem rozwiązany. Tak jak koledze wcześniej przy zakładaniu kasety sterującej jeden z przewodów zgniotło do obudowy I robiło zawarcie. Stąd cała litania problemów. Wszystko opanowane. 😜😁😜 Jedynienco mnie zastanawia to bzyczenie tych nowych elektrozaworow. Czy to normalne?
  • #966
    jaroo111
    Level 10  
    Witam wszystkich,
    mam problem ze skrzynią dp0, po przejrzeniu postów w necie widzę, że te skrzynie do szczęśliwych rozwiązań nie należą, ale do rzeczy, skrzynia się uszkodziła i nie załączała lock upu, samochód palił 15 l/100 km przy dobrym wietrze, oddałem na warsztat, po wielkich bojach i podmianie 4 lock upów i wydaniu 4 tys. zł na niby remont okazało się, że przyczyną awarii był czujnik stopu, po tej całej akcji skrzynia spisywała się całkiem dobrze, ale ostatnio weszła w tryb awaryjny. Po przejściu z 2 biegu na 3 mocno szarpnęła i koniec, weszła w tryb awaryjny, po podłączeniu komputera wyskoczył błąd ciśnienia oleju w skrzyni biegów i błąd zaworu regulatora ciśnienia. Podjechałem na warsztat, wymieniono 2 elektrozawory, samochód ożył na 20 km i teraz znów pojawiają się te dwa błędy. Mam pytanie czy ten błąd zaworu regulatora ciśnienia na pewno dotyczy tych dużych elektrozaworów w sterowniku czy może jakiegoś zewnętrznego regulatora ciśnienia. Czy macie dane dotyczące prawidłowego ciśnienia w skrzyni, jak to powinno wyglądać, na jakim biegu lub podczas jazdy, nie dokopałem się do tych danych, w tej chwili mam 11 bar przy 832 obrotach silnika i 704 obrotach wirnika turbiny. Co myślicie o takim przypadku co możecie doradzić z własnego doświadczenia.
  • #967
    piotrded
    Level 2  
    Panowie,

    Ostatnio zauważyłem 2 problemy w moim Clio 1.6 z DP0 mianowicie:

    - czy parkowaniu i wrzuceniu P obroty silnika rosną. Po chwili powracają do normalnego poziomu
    - na zimnym silniku przy redukcji biegów i dojeżdżaniu np. do świateł auto mocno wrzuca bieg (sadzę że 1.) i czuć mocne szarpnięcie. Jest to na tyle niebezpieczne, że przy zbyt bliskiej odległości od poprzedzającego auta można dobić do zderzaka.

    Proszę o porady. Czy ktoś miał podobne objawy i udało się je usunąć?
  • #968
    orionori
    Level 8  
    Laguna 2 2002 1.8 120hp.
    Problem z automatyczną skrzynią biegów. Po odpaleniu silnika na wyświetlaczu na chwilę zaswieci się P po przełożeniu na D już nic nie wskazuje oraz szarpie przy przełożeniu na R labo na D. Clip stwierdził, że czujnik położenia lewarka. Wielokrotnie go rozkręcałem sprawdzałem połączenia na kostkach i dalej ten czujnik.
    Rozwiązanie.
    Wyjąłem rzeczony czujnik rozłożyłem na części ale nie pasowała mi płytka wewnątrz, którą też wyjąłem. Lutownica w rękę i poprawiłem luty znajdujące się od spodu płytki. Efekt 💪 pomogło i działa. Gdyby ktoś miał podobny problem to nie zmieniajcie tylko poprawcie luty wewnątrz. Mam nadzieję, że coś pomogłem w temacie 🍻.

    Dodano po 2 [godziny] 30 [minuty]:

    [url=https://obrazki.elektroda.pl/2360616000_1592686576.jpg]
    Czy ktoś już próbował rozkładać lewarek na części pierwsze?
  • #969
    kokos18
    Level 8  
    Z moim C4 użeram się od długiego czasu bo może pół roku.
    Mechanik stwierdził uszkodzony konwerter ( samochód na zimnym szarpał jak się go trzymało na hamulcu).
    Wymienił konwerter, zrobił bóg wie co jeszcze, samochód - bez zmian.
    Kolejny powrót, awantura. Ściemniał że coś z elektryką. W końcu samochód wrócił, ale na zimnym złapał tryb serwisowy tylko 3 bieg i śnieżynka i Sport świecące.

    Po diagnostyce błąd p1167 - elektrozawory . Jako, że mam już dosyć tego oszusta postanowiłęm sam to zrobić.

    Wymieniłem elektro zawory, samochód odpalił ale źle pokazuje pozycję wybieraga czyli do regulacji potencjometr wybieraka.
    Zgodnie z instrukcją podpinam miernik i niestety poruszając potencjometrem na śrubach nic się nie dzieje - ciągle opór pokazuje 1 ( mimo, że wcześniej wybierak nie pokazywał żadnych oznak uszkodzenia).
    Brakuje mi już sił bo męczę się z tym tematem już tydzień. Ma ktoś jakiś pomysł ? Operację robię ze zdemontowanym akumulatorem, ale to chyba nie ma znaczenia ?
    Jeśli ktoś jest ze śląska zapłacę jeśli chciałoby się podjechać i mi z tym pomóc, jeśli nie to jakoś inaczej się odwdzięczę.
  • #970
    Rajnold Franke
    Level 12  
    Masz w C4 na pewno skrzynię DP0? Bo jeżeli tak to źle zesprzęgliłeś wybierak. Przy wymianie zaworów nic się nie powinno przestawić.
  • #971
    kokos18
    Level 8  
    Mam al4 ale to praktycznie to samo. Wybierak składałem zgodnie z instrukcją. Biegi bez lewarka chodzą płynnie, po zapięciu lewarka również zmienia się w pełnym zakresie. W instrukcji pisze, że wybierak należy regulować po każdej ingerencji w blok, więc myślałem że to regulacja jest potrzebna.
  • #972
    Rajnold Franke
    Level 12  
    Ja wymieniałem zawory 2 razy tyle, że w Scenicu i nie było żadnych problemów z wyświetlaniem pozycji. A co konkretnie teraz pokazuje dla wybranej pozycji lewarka?
  • #973
    kokos18
    Level 8  
    Rajnold Franke wrote:
    Ja wymieniałem zawory 2 razy tyle, że w Scenicu i nie było żadnych problemów z wyświetlaniem pozycji. A co konkretnie teraz pokazuje dla wybranej pozycji lewarka?


    Wybierając N pokazure R itd , jest przesunięcie o 1 pozycję na wybieraku
  • #974
    Kamil9oo2
    Level 5  
    Po pierwsze zajrzałbym na uchwyt linki zmiany biegów czy się nie rusza. Miałem sytuację gdzie po wymianie rozrusznika panowie mechanicy ruszyli z linką i nie mogłem odjechać ponieważ nieszlo wrzucić N Ani P. Biegi były posunięte. Jakiś czas później linka pękła więc u nowej już tego problemu niemam. 2 jeśli źle zasunoles ta sprężynującą blachę na tym hydrobloku to może być powodem że grzebień ustawia się w złej pozycji. Zrobiłem ostatnio to samo i nie znalazłem 2 pozycji potrzebnych do ustawienia multi funkcyjnego stycznika (tylko 1 miejsce gdzie się obieg zamykal/otwierał)


    Ja mam trochę inny problem. Otóż po wymianie elektrozaworów (zdecydowałem się na to po już walkowanym problemie z trybem awaryjnym po przejechaniu kilku kilometrów). No to sobie pomogłem. Teraz praktycznie przy każdym biegu "kopniak". Biegi widzi w odpowiedniej pozycji ale zmienia je źle. Wrażenie jest tak jak by skrzynia miała zbyt wysokie ciśnienia. Niestety nie natrafiłem ten wątek zanim się za to zabrałem. Olej użyłem o odpowiedniej specyfikacji wg. Instrukcji. Rozkładałem i składałem już ten hydrobloku 2 razy. Proszę o sugestie. W okolicy niemam fachowca na automaty
  • #975
    kokos18
    Level 8  
    Kamil9oo2 wrote:
    Po pierwsze zajrzałbym na uchwyt linki zmiany biegów czy się nie rusza

    Nie, to nie to. Zwracałem uwagę na to i siedzi mocno na kuli wybieraka.

    Czy uchwyt ma być założony jak tu na foto na 1 rowku na grzebieniu ?
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

    Czy uchwyt ma być założony jak tu na foto oznaczonym strzałką na 1 rowku na grzebieniu ?

    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

    W instrukcji jest napisane

    "Ustawić dŒwignię (8) w położeniu 2 i przytrzymać ją w naprężeniu mechanicznym w trakcie trwania operacji .

    UWAGA : aby uzyskać pozycję 2 dŒwigni (8) przesunąć ją do oporu w kierunku przedniej części pojazdu ."

    czy po ostatnim przeskoku wybieraka, dopchnąć jeszcze do przodu i wybrać ten luz który tam pozostaje i dopiero "dopinać" sprężynę?
    JAk przepchnąłem maksymalnie do przodu to już nie umiałem naciągnąć uchwytu na kulę...
  • #976
    Kamil9oo2
    Level 5  
    Myślę że tak to ma być jak masz na 1 zdjeciu. Generalnie ciężko jest to ustawić inaczej. Mnie się przesunol ten docisk tak chyba o 2mm. Ale tak czy inaczej nie powinno to robić różnicy całego biegu🤔. Mi to zrobiło niewielka różnice na biegach.

    Daj znać o postępach. Ja narazie stoję, niewiem co robić z tym😱
  • #977
    Rajnold Franke
    Level 12  
    Mam pytanie czy w C4 masz problem tylko z właściwym wyświetlaniem pozycji lewarka ale auto jedzie normalnie, czy źle pokazuje i skrzynia nie pracuje właściwie na ustalonej pozycj?. Wydaje się że ja ustawiałem skrzynię w poz N zakładałem wszystko z powrotem i przypominam sobie, że korygowałem tą sprężystą blaszką pozycję może 2 mm do właściwego stanu metodą prób i błędów. Ta sprężysta blaszka odpowiada za właściwe ustawienie tej krzywki która wpływa na stykologię przełącznika i odpowiednie przepływy. W przypadku problemów z właściwym wyświetlaniem pozycji i działaniem skrzyni trzeba by było potwierdzić prawidłowość wybranej pozycji, potwierdzając właściwą kombinację styków na poszczególnych pozycjach. Trzeba odpiąć wtyczkę od komputera skrzyni i sprawdzić omomierzem zachowanie styków na odpowiednich pinach. Są chyba 4 styki które na różnych pozycjach zmieniają konfigurację. Pamiętam też, że miałem problem z ustaleniem wersji schematu. Robiłem to jak miałem zwarcie we wiązce po wygrzaniu przewodu z 5-go styku przełącznika lewarka który włącza światła wstecz. Prześwietlenie tych przewodów i styków potwierdzi że dla danej wybranej pozycji komputer dostaje właściwe informacje. Po potwierdzeniu tych ustawień i ewentualnej korekcie blaszki skrzynia powinna reagować właściwie. Jeżeli po tych czynnościach jest błędne wyświetlanie pozycji lewarka to należy wykonać teraz regulację potencjometru. W necie układ styków przełącznika. znalazłem chyba na forum Meganki.
  • #978
    Kamil9oo2
    Level 5  
    Nie. Ja pozycje lewarka miałem najpierw przesunięta a po regulacji tej sprężyny było wszystko na swoim miejscu. Z tym że biegi źle wchodzą. Z 1 na 2 to jest jakby coś przed zmianą biegów chamowalo auto a potem nagle szarpnięcie i dopiero wskakuje. Wczoraj byłem na diagnostyce aby sprawdzić błędy i ciśnienia. Po godzinie skanowania i robienia screenshot ów wskoczył mi 3 bieg z błędem p0044 i od tej pory nic nie idzie zmienić. Jutro mam umówiona telefoniczna konsultacje z mechanikiem to może coś poradzi
  • #979
    Kamil9oo2
    Level 5  
    Dobra u mnie problem rozwiązany najprawdopodobniej. Nowe elektrozawory były wadliwe. Posyłały zbyt duże ciśnienie i skrzynia skakała jak żaba
  • #980
    kokos18
    Level 8  
    Chciałbym bardzo podziękować koledze @automix za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu . Jego pomoc i wiedza była nieoceniona przy ukończeniu roboty.
  • #981
    Kamil9oo2
    Level 5  
    A co było źle? Ja też dziękuję @automix za pomoc. Bez rady pewnie bym się głowił dłużej
  • #982
    Przemek7
    Level 17  
    Kamil9oo2, co to za zawory, gdzie nabywałeś?
  • #984
    czak31
    Level 2  
    Laguna II 1.8 AL4 TA96 - Auto wskakiwało w tryb awaryjny i tak coraz częściej aż w zasadzie po ruszeniu, spuściłem olej, zeszło 1.5litra (gdzieś jest wyciek niewielki bo schodziło od ostatniej wymiany 3-4lata temu) przebieg między czasie ok 70tyś. Olej czarny. Wymienione zarazem elektrozawory, efekt: Auto dalej wchodzi w tryb awaryjny ale już nie z 3 na 4 lecz z 2 na 3. Z 1 na 2 bardzo mocno szarpie z 2 na 3 szarpnięcie i załączenie trybu awaryjnego. Rozkręcona tablica hydrauliczna ponownie, olej bardzo ciemny ale mniej niż uprzednio. Wszystko się zgadza podłączone poprawnie i poskładane. Wartość ohm dla Elektrozaworów ok 1,8-2 Na obydwu to samo. Na starych ok 10ohm na elektrozaworach zmiany biegów ok 50ohm. Poskładany i dalej szarpanie i błąd wyskakuje przy zmianie z 2 na 3. Ale w trybie awaryjnym jest samochód dużo silniejszy niż uprzednio przed wymianą elektrozaworów oraz oleju. Komputer zaś pokazuje błąd DF049 czyli błąd elektrozaworów. Co radzicie zrobić ? (uprzednie elektrozawory były z białą wtyczką te są z czarną)
  • #985
    Kamil9oo2
    Level 5  
    Jeszcze rocznik auta? Masz te same objawy jak ja po wymianie na te wadliwe. Pytanie czy oryginalne miałeś starego czy nowego typu. Jeśli starego tak jest potrzeba wgrać nowy soft. Jeśli nowego typu tak zakładał bym że trafiłeś na tą samą jakość co ja. Stare elektrozawory były o ile się nie mylę taktowane na 50hz nowe na 100hz stąd możliwość że działać nie będą. Spróbuj znaleźć numery na tych co wyciagles. 2574.10- stare. 2574.16- nowe. O białych wtyczkach nigdzie nie wyczytałem tak zakładam że w przeszłości były wymieniane na bóg wie co. Proszę kolegów o sprostowanie jeśli coś pomyliłem. Ps. Jeśli masz możliwość wyczytaj jakie masz ciśnienie w skrzyni. Jeden z zaworów jes odpowiedzialny za regulacje ciśnienia. Zbyt wysokie powoduje to szarpanie
  • #986
    czak31
    Level 2  
    Samochód z roku 2002 produkcja 2001. W jaki sposób mogę zaprogramować te elektrozawory? już kilka dni tego szukam. Stare były od nowości w aucie czyli są na 100% starego typu, nowe zaś dopiero kupione w zeszłym tygodniu. Z opisu w necie wynika iż biała wtyczka to stara seria a nowe to czarna wtyczka. Jak byś mógł opisać mi czym i jak je zaprogramować. jaki program i jak postępować po forach widzę iż nie tylko ja mam z tym problem a odpowiedź nie jest jasna. Komputer pokazuje błąd DF049 ale zawory są nowe. pozostałe ciśnienie jest w normie
  • #987
    Kamil9oo2
    Level 5  
    Je tego nie musiałem robić więc niebardzo się tym interesowałem. Ale z tego co wiem to tylko przez lexie. Na jakimś forum znalazłem informację że ludzie jeździli z tym bodajże do autoryzowanego serwisu ale niestety z tym niebardzo poradzę ponieważ już od 15 lat w Polsce i niewiem jakie są tam teraz realia
  • #988
    Egon_m
    Level 2  
    Witam
    Niedawno zakupiłem Renault Kangoo FL 2005. Skrzynia DP0 silnik 1.6 16v. Dzieje się tak że coś skwierczy w skrzyni , trudno zlokalizować , na windzie nie słychać jak silnik pracuje. Dopiero w pozycji N i P (przy obrotach od 2000), na postoju przy pochyle pojazdu w lewo i w trakcie jazdy przy skręcaniu w prawo. Czy spotkał się ktoś z takim problemem ? Przy jeździe z otwartymi szybami nie jest to przyjemny dźwięk.Dodam nagranie z postoju na pochyleniu w lewo...Dodam jeszcze nagranie, praca na postoju przy pochyle
    Proszę fachowców o sugestię ,od czego zacząć ?
  • #989
    KieroMorrero
    Level 2  
    Witam, mam problem z Laguną 2 2.0 16V z 2005 ze skrzynią DP0, a mianowicie, autem zrobiłem jakieś 10tyś km, w międzyczasie zmieniony został olej i oba elektrozawory (te jak się okazało raczej niepotrzebnie, auto dalej potrafi szarpnąć między 1 a 2, po za tym skrzynia działa super), auto też oddałem na sprawdzenie skrzyni do serwisu automatycznych skrzyń w celu zlokalizowania metalicznego dźwięku (jak się okazało posypała się w środku spężarka klimatyzacji i dźwięk się synchronizował ze skrzynią, po za tym skrzynia jak na przebieg 200tyś w dobrym stanie wg mechaników) ,
    ale ostatnia trasa autostradą to ciągłe wywalanie błędów ESP/ASR i auto całkowicie się "blokowało" nie reagował pedał gazu, licznik i obrotomierz spadały do 0, skrzynia szarpnęła jakby wchodziła w tryb awaryjny ale jechać i tak nie szło- pomagało gaszenie i odpalenie ale po kilku km powtórka z rozrywki... zjazd na pobocze, restart i w drogę, czasem przejechałem więcej czasem mniej. Najczęściej pojawiało się to gdy przyśpieszałem między 90-140 ale zdarzyło się i przy jeździe ze stałą prędkością... Co ciekawe na lokalnych drogach choćby i ciągiem przejechał 200-300km błędu nie da się wywołać.
    Na komputerze u mechanika (niestety to nie komp do renault) multum błędów, od czujników abs, poprzez komunikację z kompem... zostały skasowane i czekaliśmy aż błąd wróci... niestety nie wracał tak jak mówiłem na lokalnych trasach a na dłuższą wycieczkę wybrać się żeby przetestować też problem... ale dziś wkońcu błąd wywołałem- na postoju jak podpiąłem komputerek elm327 na bluetooth z telefonem- asr/esp defekt i liczniki do 0, po wyciąganiu błąd znikał, ale gdy już się połączył prawidłowo (bez szalenia liczników) byłem w stanie sczytać kody błędów telefonem i były to P0500- jakiś czujnik prędkości chyba w skrzyni? i U0101- utrata komunikacji ze skrzynią biegów?

    Miał ktoś coś podobnego? strach z tym jeździć jak mi to unieruchomi auto w miejscu bez pobocza, gdzie nie będę miał jak zjechać, może być nieciekawie

    Pozdrawiam
  • #990
    piotrded
    Level 2  
    Panowie,

    Czy mieliście podobne sytuacje dot. wysokich obrotów. Gdy samochód jest zimny, szczególnie teraz, po kilku dniach postoju obroty wariują, cały czas wysokie. Dodatkowo po wrzuceniu P z D zwiększają się i utrzymują. Problem ustaje po rozgrzaniu silnika, po przejechaniu Ok. 5-10 km. Następnie po wyłączeniu silnika, wszystko wraca do normy. Przepustnica czysta, silnik krokowy wbudowany. Napiszcie proszę co może być przyczyną czy warto kupić nową przepustnice? Dziwna sytuacja, bo tylko na zimnym tak się dzieje.