Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 03 Apr 2021 12:26 390640 1012
Texa Poland
  • #991
    wojteknusiek
    Level 11  
    Witam, mam pytanko w sprawie al4 a dokładniej :
    Skrzynia zaczęła bardzo szarpać na biegach 3 4 . Podłączyłem pod clipa i wyszedł błąd Df085 - obwód elektrozaworu sekw. Evs1 - C0 0. Przeczytają różne tematy w internecie padła decyzja, spuszczenie oleju i sprawdzenie elektryczne instalacji. Niby wszystko Oki rezystancja około 40 ochm i 1.2 ochm na dwóch. Po złożeniu i zalaniu nowego oleju wystąpił błąd df036 - obwód elektrozaworu modulacja ciśnienia - c0 0. Błąd powraca przy każdorazowym wybraniu DR 12 tylko na N nie zgłasza się, wszystko na zapłonie.
    Pozdrawiam.
  • Texa Poland
  • #992
    wojteknusiek
    Level 11  
    Ciąg dalszy tematu. Czy ktoś sprawdzał jak się zachowują elektrozawory podczas testu za pomocą programu clip. Elektrozawory sekv słychać taki delikatny cyk a te górne dwa cisza. Tak ma być?
    Podczas testu wywala mi błąd elektrozaworu modulacji ciśnienia.
    Pozdrawiam
  • #993
    HubertHoroszko
    Level 1  
    Witam Serdecznie, posiadam problem ze skrzynią DP0, w dniu wczorajszym wymieniłem elektrozawory w Renault Megane 2 2.0 16v. Po złożeniu i wymianie oleju auto wręcz wyrywa się na D i R. Skrzynia wszystkie biegi przełącza, również na M, problem polega na tym, że jak trzymam auto na hamulca chcę bardzo szybko wystartować, natomiast gdy auto jest zimne to potrafi kilka razy zgasnąć bo za szybko się rwie do jazdy. Możecie pomóc forumowiczów? Może zrobiłem coś nie tak przy składaniu?
  • Texa Poland
  • #994
    matteo_
    Level 10  
    hej
    nagle i niespodziewanie skrzynia zaczęła przechodzić w tryb awaryjny, mechanik podłączył komputer i wyświetlił się błąd elektrozaworu ciśnienia ( jak dobrze pamiętam p117), więc wymieniłem te sławne dwa elektrozawory i przy okazji nowy olej. Niestety operacja nic nie pomogła. Pobawiłem się programem diagnostycznym i on pokazuje mi zerowe ciśnienie oleju w asb - kiedy sugerowane powinno być 3 bary, kiedy dodaje gazu i komputer pokazuje że właściwe ciśnienie powinno być 11 barów to pomiar z czujnika to 0.1 bara. Czy jest to oznaka uszkodzonego czujnika? Czujnik jest trzy przewodowy, masa, zasilanie i sygnał. Jakie powinna być rezystancja przy 0 bar i przy 4bar?
  • #995
    matteo_
    Level 10  
    tak, to był uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, a już się bałem że coś źle poskładałem. Po wymianie śmiga aż miło
  • #996
    lukasz0905
    Level 2  
    Witam wszystkich.
    Jestem tu nowy ale zdążyłem zauważyć że jest tu sporo osób którzy znają się na rzeczy więc może ktoś pomoże mi z usunięciem usterki. A więc tak: scenic II 2,0 z 2004 roku w LPG, automat, czuć było dość mocno szarpnięcie przy redukcji z 4 na 3 (na zimnym jak i na ciepłym) pozostałe biegi znośnie, po rozgrzaniu oleju w skrzyni czyli po przejechaniu ok 20 km skrzynia wchodziła w tryb awaryjny zdjagnozowany błąd ciśnienia oleju w skrzyni. Po zgaszeniu i odpaleniu błąd gaśnie i na chwilę jest ok ze względu na to że jest rozgrzany szybko wchodził znowu w tryb awaryjny. Zostały wymienione te dwa główne elektrozawory o których wszyscy piszą i olej renaultmatic G3 SYN (3-3,5l) ale dzieje się ciągle to samo. W związku z tym mam pytanie: czy za takie objawy może być odpowiedzialny czujnik ciśnienia oleju w skrzyni ? Czy może coś innego ? Mechanik jeszcze coś wspominał o regulatorze ciśnienia ale nie wiem co to jest i jak wygląda.Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
  • #997
    korekprezes
    Level 1  
    hej, Panowie może ktoś coś poradzi, mam Renault megan 2 cc skrzynia dpo o54M i jak kupiłem samochód to skrzynia była padnięta nie jechał ani do przodu ani do tylu. zdemontowalem rozebrałem, zmieniłem pierwszy bęben i założyłem nowy hamulec ponieważ stare części były wydarte do blachy, zmieniłem również z tyłu te duże tarczki z przekładkami bo tez były spalone do blachy, zmieniłem filtr oleju, rozebrałem mozg, w którym było bardzo dużo opiłków z tych ze tarczek. poskładałem zalałem olejem, poziom ustaliłem,i teraz sprawa ma sie tak.
    na zimnym jedzie do tylu zapina R bardzo płynnie, ale nie jedzie do przodu z 1, z 2 trochę rusza, po średnim rozgrzaniu jedzie do przodu bardzo ładnie ale R wrzuca tylko po przegazowaniu i robi to z szarpnięciem, natomiast jak sie rozgrzeje całkowicie to przestaje jechać gdziekolwiek. Mam wrażenie ze elementy które wymieniłem to tylko skutki nie sprawnego innego elementu, i teraz obrałem na cel konwerter. Czy waszym zdaniem dobrze to rozkminiam, dodam ze nie mam kompa żeby sie połączyć ze skrzynia.jednak juz mam kompa ddt2000 a na zdjęciach odczyty, błędów brak [img-0]
  • #998
    dfero95
    Level 3  
    Panowie jak to w końcu jest z aktualizacją softu przy zmianie elektrozaworów? Mam samochód z 2004r (więc obstawiam stary typ elektrozaworów bo nie były raczej nigdy wymieniane, auto ma potwierdzony niski przebieg) i niestety zaczęło wchodzić czasem w tryb awaryjny po rozgrzaniu, nie udało mi się jeszcze zczytać błędów ale postaram się to zrobić jak wyskoczy ponownie. Oprócz tego gdy jest zimny olej czasem potrafi szarpnąć przy zmianie biegów.

    Czy ta aktualizacja po wymianie elektrozaworów na nowy typ jest faktycznie wymagana? Szukam po internecie i ludzie tak piszą ale nikt nie pisze jak w ogóle takiej aktualizacji dokonać, ponoć nawet ASO nie potrafi. Z tego co znalazłem to Pan automix (niestety już się nie udziela a szkoda) chyba twierdził że nie trzeba nic aktualizować.
  • #999
    piotrek_ir4
    User under supervision
    Naprawa skrzyń dpo al4 diagnostyka
    Piotr szewczyk
    Mazowieckie tel 783273800
  • #1000
    dfero95
    Level 3  
    Okazało się że u mnie najprawdopodobniej padnięty jest pozycjoner biegów - w skrzyni odczytałem błąd DF093 OBWÓD STEROWANIA RĘCZNEGO IMPULS.
    do tego były czasem problemy ze zwolnieniem hamulca ręcznego, zwalniał dopiero na wstecznym. Przy trybie awaryjnym na desce migał bieg wsteczny mimo jazdy do przodu. Trochę by się to zgadzało, bo miałem wyciek płynu chłodniczego na górę skrzyni i możliwe że wpłynęło to na żywot pozycjonera.

    Wymienię pozycjoner na nowy, mam tylko pytanie czy przy jego wymianie muszę jakoś zwracać uwagę na jego aktualną pozycję względem wrzuconego biegu?
    Wiem, że trzeba na nim zrobić kalibracje biegu neutralnego przez ustalenie po środku pozycji w której obwód na dwóch bolcach jest zamknięty - czy na coś jeszcze muszę zwrócić uwagę?
  • #1001
    olowrocek
    Level 2  
    Na wstępie wszystkich serdecznie witam.
    Wszedłem w posiadanie Renault Clio 2 1.4 16v że skrzynią automatyczną.
    Po kupnie od razu pojawił się problem ze skrzynią. Tradycyjnie zawory hydrauliczne wyzionęły ducha.
    Podjęto próbę naprawy. Ze skrzyni wyjąłem zawory z czerwoną kostką. Niestety już takich nie ma. Założyłem z czarną. Wszystko poskładane wraz z nowym olejem.
    Ku mojemu zdziwieniu auto przestało szarpać na biegach. Natomiast skrzynią rozpina lock up po wymianie zaworów.
    Naczytałem się na forach że trzeba programować zawory nowego typu.
    Udałem się dziś do serwisu na programowanie skrzyni. Niestety po godzinie walki serwis rozłożył ręce. Nadal występuje błąd zaworów i regulacja cisnienia. Przez to nie można wgrać oprogramowania.
    Czy ktoś miał podobna sytuację??
  • #1002
    RENIACH
    Level 2  
    Witam serdecznie. Jestem tu nowa(tak jestem kobietą). Mamy renault scenic 1.6 16 v 2001 automat Benzyna-gaz. Skrzynia dp0 044. Przebieg podczas kupna(300 tys - wymieniony olej na elf G3 do skrzyń automatycznych w sierpniu 2021) obecnie (przebieg 326 tys olej wymieniony miesiac temu i 2 elektrozawory +uszczelka). Mąż akurat sam to zrobił. Do sedna auto kupiliśmy (był przystępny cenowo - każdy orze jak moze). Jesteśmy trzecimi właścicielami poprzednio kobieta przez rok jeździła. Gdy kupilismy serwis świecił się cały czas poprzedni właściciel informował nas o tym.i o tym, że pierwszy używał go do prac przy budowie, przewoził materiały przyczepka. Problemy zaczęły się gdy podczas jazdy 80(maz nigdy nie jeździ szybko). Szarpało i wchodził tryb auto skrzynia wtedy nie wiedzieliśmy o co chodzi i gasił silnik poczym czekaliśmy i potem dalej jechaliśmy. Poszukałam Pana w okolicy (lubelskie Kraśnicki powiat)od takowych skrzyń. Wcześniej kupiłam clipa na bluetooth i sprawdzałam. Było kilka rzeczy ;cewki, kable, itp zmienione. Pokazywało zawory. Podjechaliśmy do majstra (kazał wszystko posprawdzać pospinać i obserwować. Podłączył pod swój sprzęt i pokazywało to co mi na moim. Gadamy mu, że podczas jazdy pod górkę, przy obciążeniu przechodzi w tryb auto. On musi wziąć popatrzeć przejechać się (mieszkamy na wsi mąż do pracy dzieci do szkoły, ja na wózku łatwo się mówi). Tak minęło kilka miesięcy w zimę rzadziej był tryb auto. Wymieniliśmy inne rzeczy by jazda była ok, rozrząd, przeguby, hamulce(po zakupie okazało się, że 1 hamulec jest zakleszczonu i tak jeździli cały czas) przód i tył, końcówki i kilka czujników (w tym od termostatu, płyn gotowało). W tym miesiącu mąż wymienił te zawory po pierwszej próbie no w przód ni w tył. Potem rozebrał raz jeszcze taka zapadka nie weszła w otwór. Myśleliśmy, że problem zarzegnany, ale gdzie skrzynia szarpie jak nigdy dotąd. Non stop awaryjny. Dodam, że kilka mies podczas jazdy wyłączał stacyjkę i błąd znikał do kolejnego większego obciążenia. Powiedziałam dość a tym bardziej, że są oznaki, że ktoś ją rozbierał, kijowo skleił. Znalazłam skrzynie jedna na całą Polske przebieg 230tys. Za 1200zl.Sprzedal bo pasek od rozrzadu mu strzelił i zapewniał, że ze skrzynia nie miał problemów do końca. Wymiana zajął się mąż i mój brat mam nadzieję, że będzie warto-mamy 14 dni w razie co na zwrot. Szkoda mi auta jest w dobrym stanie oznaki korozji są znikome. Mój wózek też się mieści a to ważne. Na gazie pali 7 l/100,wiec znośnie. Czy ktoś z Was dokonywał wymiany? Mąż lata temu w audi b3 80 wymieniał. Czy trudny to manewr w warunkach chałupniczych? Przepraszam za chaos w pisaniu. Pozdrawiam wszystkich czytałam was już dużo razy.
  • #1003
    lukasz0905
    Level 2  
    Witam, mi też skrzynia szarpała i wchodziła w tryb awaryjny, wymieniłem olej, elektrozawory, a okazało się że uszkodzony był czujnik ciśnienia oleju w skrzyni. Na temat wymiany skrzyni się nie wypowiem bo nie wiem. Życzę powodzenia w naprawie.
  • #1004
    Michal2002
    Level 23  
    Nie powinno być problemu z wymianą bo widać ,że coś tam się Panowie znają
  • #1005
    RENIACH
    Level 2  
    Witam. Ponownie. Mąż wymienił sprzynie, miał problem ze śruba sanek ale dało radę założyli prawy uszczelniacz i kąpał z niego olej na początku(pewnie coś nie tak zmontowali) potem przestało. Wczoraj (auto stało na kanale z podniesionym przodem) próba odpalenia dopiero za którymś razem bo kręciło ale nie zaskakiwało. Krótka jazda ale słychać buczenie. Pierwsze próby zmiany biegów słychać poślizg. Znikła kontrolka Service-która od zakupu nas nie opuszczała. Natomiast cały czas świeciła auto skrzynia mimo iż po chwili przestało slizgac a biegi bardzo płynnie zmieniało. Po podjechaniu pod dom i zgaszeniu auta w celu sprawdzenia oleju itp. Auto przy próbie. Odpalenia znów kręciło ii nic, dodatkowo dyskoteka na desce. Znikały cyfry wracały i nic. Mąż zlutowal coś od masy. Potem przypomniał sobie, że jakiś czujnik od silnika wyglądał kiepsko(nie położenia wału tylko ten drugi zapomniałam nazwy),zwieral wyjął poprawił i auto odpaliło. Auto stoi do pracy znów pojechał busem a to kiepsko wychodzi. Podpowiedzcie czemu tryb auto świeci od przekręcę nią kluczyka(mówił, że service świecił jak był problem z odpaleniem) -jak wróci z pracy podepniemy clipa. I skąd to buczenie. Nie chcę jeszcze pytać sprzedawcy - zapewniał, że jest ok. Może coś nie styka, nie weszlo. Skrzynia wygląda na lepszy stan niż nasza. A i jeszcze jedno. Mąż sprzęgła hydrokinetyczne zostawił ze starej skrzyni bo miał problem z odkreceniem. Czy to może mieć coś wspólnego z objawami?
  • #1006
    Michal2002
    Level 23  
    Cześć,

    Podejrzewam,że nowa skrzynia jest w marnym stanie. Zresztą która 20 letnia skrzynia byłaby dobra. Sprzęgło chydroinetyczne nie ma wpływu na obecną sytuację.
  • #1007
    RENIACH
    Level 2  
    Witam ponownie. Okazało się, że brzęczenie i tryb skrzynia był gdyż nie łączyło w kostce? Mąż przeczyścił styki i wpiął mocniej i skrzynia znikła. Jazda próbna przebiegła pomyślnie. Mam nadzieję, że Renia nas nie zawiedzie, bo w przeciwnym razie Renia z Renia sobie pogada. Dzięki chłopaki za poświęcony czas. Podpowiem nasza skrzynia Dp0 044 nr ser 0011443 327tys a zakupiona Dp0 044 007994 230tys. Pozdrawiam
  • #1009
    seba51
    Level 11  
    Przewertowałem chyba całe forum ale nie mam jednoznacznej odpowiedzi co do awari mojej dp0 w scenicu II 05r 120 tys z lpg.
    Wyczyściłem cały labirynt z wymiana zaworów głównych oraz zamianie miejscami sekwencyjnych i wlanie nowego oleju g3 i błąd w clipie nadal wyskakuje. Nie ma reguły czy jest zimny czy ciepły. Auto jedzie i w trakcje zredukowania wywali błąd i jest tryb awaryjny.
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
    Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0
    Czy do wymiany mam czujnik ciśnienia czy zawory sekwencyjne ?
  • #1010
    automix
    Level 19  
    Zawory sekwencji nie. Sprawdź czujnik ciśnienia , choć osobiście też uważam że nie.
  • #1011
    Przemek7
    Level 18  
    seba51 czy możesz zmierzyć i podać ciśnienie zgodnie z procedurą serwisową?
  • #1012
    seba51
    Level 11  
    automix wrote:
    Zawory sekwencji nie. Sprawdź czujnik ciśnienia , choć osobiście też uważam że nie.

    Czyli co to może być ? Może sprężyny w labiryncie? A może komputer? Masz jakąś sugestie?

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Przemek7 wrote:
    seba51 czy możesz zmierzyć i podać ciśnienie zgodnie z procedurą serwisową?

    A gdzie to szukać?
  • #1013
    Tegus
    Level 1  
    Witam
    Dołączę się że swoim problemem. Renault Scenic 2 2006r. 2.0 benzyna za skrzynia dp0 niestety nie znam dokładnego modelu. Problem polega na tym że skrzynia wpada w tryb awaryjny niezależnie od prędkości z jaką się jedzie i od tego czy jest zimna czy rozgrzana. Po podłączeniu u mechanika który nie zajmuje się asb odczytał błąd p0841 czyli jak twierdził to problem z ciśnieniem. Samochód oddałem do serwisu gdzie robią asb i wymienili 2 elektrozawory i olej. Niestety wymiana nie naprawiła sytuacji. To co mnie zdziwiło to to, że zamówili zawory bez wiedzy jaki to dokładnie model skrzyni jest, bo jak przyjechałem to już je mieli. Czy faktycznie one są uniwersalne w tych skrzyniach? Teraz twierdzą że trzeba rozebrać skrzynie bo na pewno coś w środku się rozleciało, cytuje, mam nadzieję że dobrze: pewnie jest nadpalone sprzęgło i trzeba je wymienić. Koszt takiej operacji to jak twierdzą 7000. Stąd moje pytanie czy faktycznie tędy droga czy można coś innego jeszcze zrobić. Czy jest może ktoś z okolic Poznania kto może polecić jakiegoś mechanika.

    Edit:
    Sprawa rozwiązana. Obyło się bez rozbierana skrzyni. Przyczyną była uszkodzona wiązka dochodząca do skrzyni. Od naprawy przejechane około 1000 km i problem póki co nie wrócił.

    @Przemek7 wielkie dzięki za poświęcony czas i rozmowy, utwierdziłeś mnie, że nie ma potrzeby od razu rozbierać skrzynie.