Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

escort czy to pompa wody siada

R2M 01 Nov 2008 03:02 5287 6
  • #1
    R2M
    Level 13  
    Zastanawiam się dlaczego mój escort bardzo szybko się nagrzewa.
    Zaczeło się to latem ale teraz jest już chłodniej i nadal wentylator raz to na jednych a raz na drugich obrotach działa.
    Podejrzewam że pompa wody daje małe ciśnienie lub pasek się poluzowa tyle że nie wiem czy czasem pompa wody nie jest podłączona z paskiem rozrządu czy paskiem klinowym poprzez koło.
    Czy to że silnik za bardzo się nagrzewa może być przyczyną zapchana nagrzewnica.
    Czy takie sprawdzenie że jak będzie włączony wentylator na chłodnicy a chłodnica będzie zimna oznacza że pompa do roboty.
    Jak w escorcie zetec 98r jest pierwszy i drugi obieg wody.
    Czy ta nagrzewnica musi być czysta by nie było spadku ciśnienia.
    Sorki za taką dużą ilość pytań ale muszę coś z tym zrobić.
  • #2
    arekadiusz
    Level 20  
    Na pierwszym miejscu sprawdz termostat moze sie nie do konca otwiera ,moze byc jeszcze kilka przyczyn np. zapchana chlodnica
  • #3
    Emilian52
    Level 12  
    Włącz ogrzewanie wnętrza na max i dmuchawę też na maksymalną prłędkość.
    Jeśli silnik jest zagrzany a ogrzewanie nie działa to zapowietrzony układ albo pompa do wymiany.
    Pozdro
  • #4
    btomi
    Level 15  
    Moglby ktos mi wytlumaczyc jak moze zepsuc sie pompa wody, zetec 1.8 pompa na pasku kinowym pod rozrzadem jesli dobrze pamietam na dodatek z metalowym wirnikiem, jesli nie cieknie i nie ma luzu to pompa ok, czepil bym sie najpierw termostatu potem ewentualnie zbyt mala przepustowosc chlodnicy. Mondeo 2.5 V6 tam zdazaly sie usterki pompy wody jesli juz sie czepiac
  • #5
    R2M
    Level 13  
    Mój silnik to zetec 1,6 16v.
    Ja sądzę że pompa wody ma luzy i dlatego spadło ciśnienie.
    Miałem w cintolu taki objaw że pompa sioadła i sprzedziłem jak odłączyłem przewód wody jakie daje ciśnienie to okazało się że przy 3 tyś woda ledwo co wypływała z rurki, a jak kupiłem nową pompę to woda na 2 metry wylatywała z tego przewodu.
    Luz był pionowy na osi wirnika z łopatkami.

    Teraz wrócę i opiszę co dalej z moim silniczkiem.
    Termostatu raczej nie podejrzewam jakby co to tylko to że może być otwarty niż miałby się nie otwierać bo nagrzewnicą długo się auto nagrzewa, nie grzeje nawiew ciepłego powietrza jak wcześniej.
    Zauważyłem że reduktor gazu też strasznie wolno się nagrzewa i muszę zrobić 10km na benzynie by na gazie dobrze szedł silnik.
    Może to być wina sztywnej już mabrany, ale to zostawiam na póżniej bo coś z tęperaturą jest nie tak.

    Może nagrzewnica zapchana a termostat otwarty i będzie podobny objaw, oczywiście przy małej wydolności pompy wodnej.

    Podejrzewam nagrzewnicę i pompę bo mogę przyjąć że stało się to jak dolałem płynu do uszczelniania układu chłodzenia.

    Czy takie sprawdzanie jak opisałem w wcześniejszym poście coś da, czy w przypadku małego ciśnienia wody z pompy wodnej chłodnica będzie zimna.
  • #6
    piomoto
    Level 19  
    Jak dolałeś jakiegoś wynalazku uszczelniającego to pewnie Ci chłodnice zapchał. Jak się silnik zagrzeje to sprawdż ręką czy cała chłodnica jest gorąca i węże dochodzące do niej.
  • #7
    adam.k
    Level 15  
    Termostat na 95%. To że on się trochę otworzy to nic nie znaczy bo nie będzie pełnego przepływu płynu chłodzącego
    a oto w tym temacie chodzi.