Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

"Strojenie anteny Kathrein K506572 z trymerami w podsta

chabowski 02 Nov 2008 12:18 2263 5
Testo
  • #1
    chabowski
    Level 12  
    Jak to podłączyć i stroić uchwyt do anteny KATHREIN K 50 65 7 24? Pod spodem są dwa pokrętła pod płaski śrubokręt oznaczone C1 i C2.



    Moderated By c2h5oh:

    Post był raportowany. Poprawiłem post i tytuł.

    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Testo
  • #2
    kondensator
    Level 36  
    http://www.kathrein.de/de/car/produkte/download/936044.pdf
    To jest antena, którą można zestroić na częstotliwość pomiędzy 34MHz a 41MHz. Na jaką chcesz zestroić ? Jeśli na inną np. 27MHz to tego nie zrobisz.
    Wskazane użycie reflektometru mostkowego np. MFJ 259 lub lepiej z graficznym wyświetlaniem SWR w szerszym pasmie częstotliwości jak np. http://inradio.pl/component/page,shop.product...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,45/
    (Możliwe jest zrobienie takiego sprzętu - patrz http://sp3swj.googlepages.com/ )
    Przy dłuższym włączeniu nadawania z radiotelefonu na niezestrojonej antenie (np. strojenie z użyciem reflektometru przelotowego) można uszkodzić nadajnik. Także nie tylko dla większej wygody lepiej użyć reflektometrów mostkowych (nie wymagają zwykle radiotelefonu, mają własne generatory małej mocy - nawet przy długim strojeniu niedopasowanej anteny nic się nie uszkodzi ani nie zakłóca na xx km - pomiar na innej zasadzie niż w najczęściej spotykanych "reflektometrach od CB")
    Zapomnij o niepoprawnym instalowaniu (rynienki, wsuwki, lusterka, magnesy...) i za blisko (<30cm) od brzegu dachu samochodu (oczywiście musi być metalowy lub od spodu na taki przerobiony).
    UWAGA !!! Przypadkiem nie obcinaj promiennika - w tej antenie strojenie jest tylko trymerami (oczywiście wolna przestrzeń z góry i wokół, drzwi i klapy auta zatrzaśnięte - to ważne przy antenach samochodowych na niskie częstotliwości HF, VHF).
  • Testo
  • #3
    chabowski
    Level 12  
    Myślałem o założeniu go do mojego VW T4 , moje radyjko to ONWA chce uzywać głównie na kanale 19 i kilka z okolicy i w czasie wyjazdów do niemiec na 28 , jaki długi bat musze dokupić do tego mocowania i te dwa pokrętła C1 i C2 do czego one słuza
  • #4
    kondensator
    Level 36  
    chabowski wrote:
    Myślałem o założeniu go do mojego VW T4 , moje radyjko to ONWA chce uzywać głównie na kanale 19 i kilka z okolicy i w czasie wyjazdów do niemiec na 28 , jaki długi bat musze dokupić do tego mocowania i te dwa pokrętła C1 i C2 do czego one słuza
    To NIE JEST antena na 27MHz. Być może mając możliwość rozebrania bez zniszczenia podstawy w której znajduje się regulowany układ dopasowania można by było go przerobić, mając do dyspozycji sprzęt pomiarowy z odczytem graficznym (już wspomniany), ale kosztem sprawności i dużej ilości czasu pracy... przyrządu i człowieka... Jak możesz to ją oddaj (w Polsce raczej będzie mało chętnych na antenę 34-41MHz, no może na 40.68MHz alarm, zdalne sterowanie) i zamień na inną, jak do CB to min. 1.5m np. AT1500, AT1700 - jak przerobić i zainstalować - nie raz pisałem.
    Nowa kompletna K506572 kosztuje ok. 100euro, za tyle mogłeś mieć min. 2 sztuki dobrych anten do CB.
  • #5
    chabowski
    Level 12  
    Czyli mi się nie przyda chętnie zamienie to na sam bat do zwykłego uchwytu .??.
  • #6
    chabowski
    Level 12  
    ok temat zamykam jak ktoś zainteresowany uchwytem to na priv .
    pozdrawiam