Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"Strojenie anteny Kathrein K506572 z trymerami w podsta

chabowski 02 Lis 2008 12:18 2140 5
  • #1 02 Lis 2008 12:18
    chabowski
    Poziom 11  

    Jak to podłączyć i stroić uchwyt do anteny KATHREIN K 50 65 7 24? Pod spodem są dwa pokrętła pod płaski śrubokręt oznaczone C1 i C2.



    Moderowany przez c2h5oh:

    Post był raportowany. Poprawiłem post i tytuł.

    0 5
  • #2 02 Lis 2008 15:25
    kondensator
    Poziom 36  

    http://www.kathrein.de/de/car/produkte/download/936044.pdf
    To jest antena, którą można zestroić na częstotliwość pomiędzy 34MHz a 41MHz. Na jaką chcesz zestroić ? Jeśli na inną np. 27MHz to tego nie zrobisz.
    Wskazane użycie reflektometru mostkowego np. MFJ 259 lub lepiej z graficznym wyświetlaniem SWR w szerszym pasmie częstotliwości jak np. http://inradio.pl/component/page,shop.product...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,45/
    (Możliwe jest zrobienie takiego sprzętu - patrz http://sp3swj.googlepages.com/ )
    Przy dłuższym włączeniu nadawania z radiotelefonu na niezestrojonej antenie (np. strojenie z użyciem reflektometru przelotowego) można uszkodzić nadajnik. Także nie tylko dla większej wygody lepiej użyć reflektometrów mostkowych (nie wymagają zwykle radiotelefonu, mają własne generatory małej mocy - nawet przy długim strojeniu niedopasowanej anteny nic się nie uszkodzi ani nie zakłóca na xx km - pomiar na innej zasadzie niż w najczęściej spotykanych "reflektometrach od CB")
    Zapomnij o niepoprawnym instalowaniu (rynienki, wsuwki, lusterka, magnesy...) i za blisko (<30cm) od brzegu dachu samochodu (oczywiście musi być metalowy lub od spodu na taki przerobiony).
    UWAGA !!! Przypadkiem nie obcinaj promiennika - w tej antenie strojenie jest tylko trymerami (oczywiście wolna przestrzeń z góry i wokół, drzwi i klapy auta zatrzaśnięte - to ważne przy antenach samochodowych na niskie częstotliwości HF, VHF).

    0
  • #3 02 Lis 2008 19:13
    chabowski
    Poziom 11  

    Myślałem o założeniu go do mojego VW T4 , moje radyjko to ONWA chce uzywać głównie na kanale 19 i kilka z okolicy i w czasie wyjazdów do niemiec na 28 , jaki długi bat musze dokupić do tego mocowania i te dwa pokrętła C1 i C2 do czego one słuza

    0
  • #4 03 Lis 2008 00:28
    kondensator
    Poziom 36  

    chabowski napisał:
    Myślałem o założeniu go do mojego VW T4 , moje radyjko to ONWA chce uzywać głównie na kanale 19 i kilka z okolicy i w czasie wyjazdów do niemiec na 28 , jaki długi bat musze dokupić do tego mocowania i te dwa pokrętła C1 i C2 do czego one słuza
    To NIE JEST antena na 27MHz. Być może mając możliwość rozebrania bez zniszczenia podstawy w której znajduje się regulowany układ dopasowania można by było go przerobić, mając do dyspozycji sprzęt pomiarowy z odczytem graficznym (już wspomniany), ale kosztem sprawności i dużej ilości czasu pracy... przyrządu i człowieka... Jak możesz to ją oddaj (w Polsce raczej będzie mało chętnych na antenę 34-41MHz, no może na 40.68MHz alarm, zdalne sterowanie) i zamień na inną, jak do CB to min. 1.5m np. AT1500, AT1700 - jak przerobić i zainstalować - nie raz pisałem.
    Nowa kompletna K506572 kosztuje ok. 100euro, za tyle mogłeś mieć min. 2 sztuki dobrych anten do CB.

    0
  • #5 03 Lis 2008 08:32
    chabowski
    Poziom 11  

    Czyli mi się nie przyda chętnie zamienie to na sam bat do zwykłego uchwytu .??.

    0
  • #6 11 Paź 2010 09:19
    chabowski
    Poziom 11  

    ok temat zamykam jak ktoś zainteresowany uchwytem to na priv .
    pozdrawiam

    0