Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1.6 ABU - czujnik Halla czy cewka zapłonowa i moduł

dschr7 02 Lis 2008 14:59 44376 8
  • #1 02 Lis 2008 14:59
    dschr7
    Poziom 9  

    Witam

    Jestem posiadaczem auta jak w temacie, dwa dni temu auto zgasło podczas jazdy i nie daje się uruchomić. Podejrzewam iż jest to czujnik Halla, cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem raczej odrzucam, ponieważ była wymieniona kilka miesięcy temu. W celu sprawdzenia Halla zrobiłem następujące czynności:

    Podpiąłem miernik do kostki wychodzącej z aparatu zapłonowego w następujący sposób:

    "+" z miernika do "0" z kostki
    - z miernika do "-" z kostki

    Włączyłem zapłon, zdjąłem osłonę rozrządu i zacząłem powoli obracać kołem rozrządu, jednocześnie kontrolując wskazania miernika.

    Jeśli porada na podstawie której się opierałem była słuszna, to podczas obracania kołem rozrządu powinny zmieniać się wartości na mierniku na przemian 0 V i ~ 11 V (przy sprawnym Hallu)

    W moim przypadku cały czas pokazuje ~ 11 V, pomimo obracania kołem.
    Czy to oznacza że Hall u mnie jest uszkodzony, czy pomiar dokonuje w zły sposób, a może to nie Hall ?

    Pozdrawiam

    0 8
  • #2 02 Lis 2008 15:19
    janekvp
    Poziom 10  

    czy auto jeżdzilo po wymianie cewki z modułem i jaką wmontowałeś orginał czy chińszczyznę?

    1
  • #3 02 Lis 2008 15:58
    dschr7
    Poziom 9  

    Cewka z modułem została wymieniona w sierpniu, kupiłem najtańszą jaka była, ale to jeszcze nie nic nie znaczy, po jej zamontowaniu samochód odpalił normalnie. I jeździł aż do ostatniego piątku. Czy ktoś z Was koledzy ma jakieś sugestie ?


    Pozdrawiam

    0
  • #4 02 Lis 2008 16:36
    ociz
    Moderator Samochody

    dschr7 napisał:
    kupiłem najtańszą jaka była, ale to jeszcze nie nic nie znaczy

    Oryginalne często siadają a co dopiero ta chińszczyzna, a halla źle sprawdzasz.

    0
  • #5 02 Lis 2008 17:06
    dschr7
    Poziom 9  

    Ociz

    Znasz sposób aby sprawdzić jedno i drugie ?

    Pozdrawiam

    1
  • #6 02 Lis 2008 18:56
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Wyciągnij środkowy przewód WN z kopulki aparatu.
    Załóż na koniec przewodu starą świecę i połóż na masie.
    Włącz zapłon - (jeżeli masz kogoś do pomocy to niech on przekręci rozrusznikiem a ty obserwuj czy jest iskra), jeżeli jesteś sam to -
    Wypnij wtyczkę z aparatu zapłonowego (trzypinową).
    Umasionym przewodem dotykaj do środkowego pinu wtyczki, w tym czasie powinna przeskakiwać iskra na świecy.

    3
  • #7 02 Lis 2008 21:49
    kwok
    Poziom 39  

    nie wiem czy przy tym silniku aparat jest w głowicy ale jeśli tak to może pasek rozrządu pękł
    sprawdź czy wałek się obraca

    2
  • #8 05 Lis 2008 21:32
    dschr7
    Poziom 9  

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    Winnym braku iskry był czujnik Halla.

    Oto moje spostrzeżenia, może komuś się przydadzą.

    Cewkę zapłonowa najlepiej i najpewniej sprawdzić podłączając do innego auta (ja podłączyłem do silnika VW - ABD - 1,4 i odpalił od razu, więc cewka z modułem sprawna)

    Drugim podejrzanym byl czujnik Halla. Nowy firmy Bosch kosztuje około 130 zloty. Aby się do niego dostać należy:

    - przy wyłączonym zapłonie odłączamy kostkę 3-pinową, zdejmujemy kopułkę,

    - ściągamy palec rozdzielacza i okrągła osłonkę plastykową

    - zaznaczamy położenie aparatu zapłonowego względem silnika, najlepiej w dwóch punktach

    - odkręcamy dwie śruby kluczem imbusowym i zdejmujemy aparat

    - najlepiej umieścić go teraz w imadle, wybijamy sworzeń (średnicy około 2 - 3 mm), znajduje się w kółku, z którego wychodzą dwa bolce, służące do poprawnego umieszczenia aparatu w silniku. Uwaga - przed jego zdjęciem należy zwrócić uwagę na jego położenie (kółka) ponieważ można je później zamontować innym położeniu (o 180 stopni) co spowoduje, iż auto nie odpali ponieważ zmienią się kolejności zapłonu)

    - po demontażu kólka możemy wyjąć oś, która przebiega przez środek
    aparatu

    - mamy dostęp do czujnika, odkręcamy dwa wkręty i gotowe

    Uwaga na uszczelki i podkładki !

    Montujemy w kolejności odwrotnej, przy czym zwracamy szczególną uwagę na:

    - prawidłowy montaż kółka; należy montować z wyczuciem, ponieważ jeśli bolce nie zgrają się z otworami, można je zniszczyć przy silnych uderzeniach

    - dokręcanie z wyczuciem aparatu zapłonowego (śruby wkręcane są w aluminium, łatwo można zniszczyć gwint. Ustawienie ułatwiają znaki naniesione przed odkręceniem

    Mam nadzieje ze komuś przyda się powyższy tekst. Dotyczy silnika 1.6 ABU z 1993 r (montowany m.in VW Golf III, VW Vento, Seat Ibiza, Seat Cordoba) z osprzętem firmy Bosch. Mimo wszystko w zależności od specyfikacji może się jednak różnić od podanego powyżej (jest co co najmniej kilka odmian).

    Przed ewentualnym zakupem radze zabrać wymontowany czujnik na wzór. Są problemy z doborem katalogowym.

    Jeśli ktoś ma pytania, chętnie służę pomocą.

    Pozdrawiam

    2
  • #9 17 Gru 2009 15:25
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Ja wymieniłem klientowi ten czujnik Halla bo już,miał dość tego golfa i mineło już 4 tygodnie od wymiany i jak ręką odjoł.A jak się uparł ten cały czujnik halla to i tydzień pracował bez zarzutu!!a jak mu odbiło to dwa-trzy rzay dnia.Wymiana bardzo prosta.Robiłem to pierwszy raz.

    3