Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z płomieniówką w Renault Master.

falkos 02 Nov 2008 15:45 10458 12
  • #1
    falkos
    Level 21  
    Witam. Mam problem z płomieniówką w w/w aucie. Rocznik 94 2.5 turbo diesel 17 osobowy bus. Problem polega na tym że sterownik załącza świecę tylko na 0.5 sek.Czy ktoś się orientuje czy jest tam jakiś pomiar temp. I czy powinna ona grzać już przy ok. 0 stopni. Obejrzałem silnik i przewody od ogrzewania z każdej strony ale nigdzie nie widzę żadnego czujnika. Jeżeli okazałby się uszkodzony sterownik to czy zastosowanie przekaźnika od świec żarowych byłoby trafne? Dodam że elektrozawór otwiera paliwo.Proszę o pomoc bo to auto teścia:)). Z góry dzięki.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    DENY2
    Level 15  
    Czujnik temp. silnika jest przy termostacie.Przy około 3 stopniach mój grzeje.
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    falkos
    Level 21  
    Niestety u mnie jest troche inaczej bo u mnie przy termostacie co prawda jest czujnik ale inny. W aucie jest zamontowany dodatkowy zegar temperatury i czujnik jest inny i dodatkowa instalacja do niego. Ale na wiązkach nie widze zeby jakis przewód był wolny, który byłby od czujnika. Gdybym wiedział który przewód w sterowniku jest od czujnika to dopasowałbym jakiś rezystor który symulawałby niską temp.
  • #4
    falkos
    Level 21  
    Panowie rozumiem że może nikt się nie spotkał akurat z takim przypadkiem ale nie sądzę żeby nikt nie miał zdania na temat czy zastosowanie przekaźnika od świec żarowych jest trafne?Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    viper555
    Level 39  
    Po pierwsze podaj symbol sterownika, po drugie czy świeca jest dobra, po trzecie jeżeli prąd jest podawany na zawór to musi być jednocześnie na świecę, po czwarte jakie są problemy z uruchamianiem, po piąte lepiej naprawić niż przerabiać a przekaźnik do świec żarowych będzie załączał za każdym razem świecę która będzie podgrzewana bez paliwa i ulegnie szybkiemu uszkodzeniu.P
  • #8
    falkos
    Level 21  
    Symbolu sterownika nie mam w tej chwili spisanego. Świeca jest sprawna, zawór też. Po przekręceniu kluczyka mignie na ułamek sek. kontrolka w liczniku(w tym samym czasie jest podawane napięcie na świece(przez ułamek sek.). Na elektrozawór jest podawane nap. dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem. Ja poprostu sam nie wiem jak to powinno działać. Wydaje mi się że po załączeniu zapłonu powinna świeca zostać nagrzana a w momencie pracy rozrusznika "strzyk" paliwa z elektrozaworu. Jeżeli źle rozumuje to bardzo proszę o sprostowanie. Postaram sie symbol sterownika napisać jutro. Problemów z odpaleniem wielkich co prawda przy dzisiejszych temp. nie ma ale jak kilka razy temp.spadła poniżej zera to nie było nic inaczej i na tej podstawie twierdzę że chyba jest coś nie tak. Bo myślę że przy temp. ok. 0 stopni powinien raczej ten układ zadziałać. Pozdrawiam
  • #9
    DENY2
    Level 15  
    Witam.W moim masterze jest jak piszesz po przekręceniu kluczyka mignie kontrolka.Kiedy temperatura spadnie dokładnie nie wiem około 5 stopni sterownik załącza świece. Około 30sekundach się rozgrzewa i zaczyna pulsować kontrolka i przekaznik i wtedy kręcimy rozrusznikiem.
  • #10
    falkos
    Level 21  
    No tak ale gdzie jest czujnik temperatury?Wydaje mi sie że powinien być gdzieś w bloku żeby zmierzyć temp. płynu. Obejrzałem silnik z każdej strony i oprócz tego czujnika dodatkowego który jest przy termostacie i w żaden sposób nie podłączonego do sterownika nic nie ma!!!A przecież kilka razy było poniżej zera skoro był lód na szybach i sterownik nie zadziałał.
  • #11
    qrax
    Level 10  
    Mam podobny problem z Masterem II 97/98 silnik 2.8 DTI

    Swieca plomieniowa przy temp ok 0 st nie dostaje napiecia, auto ledwo odpala, podalem wiecy prad na krotko - pobiera 0.6A i slychac cykniecie elektrozaworu. W sumie teraz pomyslalem o tym, ze te 0.6A moze isc na elektrozawor gdyz byl podlaczony rownolegle a swieca moze zwyczajnie nie zyje.

    Czy prad pobierany przez swiece jest wystarczajacy ? Czy elektrozawor bierze te 0.6A

    Wiem ze swieca zarowa bierze ok 10-15A, plomieniowa powinna tez mniej wiecej tyle samo brac?
  • #13
    krzall
    Level 9  
    Witam
    poszukuję schematu tej instalacji ze świecą płomieniową Master 2,8 dti. Mam auto trochę "grzebane" zdekompletowane i nie mogę dojść co do czego. Proszę o pomoc w tym zakresie. Bardzo z góry dziękuję i pozdrawiam