Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

radio wylancza sie jak odpalam

vymiathatch 13 Mar 2004 15:13 2392 14
  • #1 13 Mar 2004 15:13
    vymiathatch
    Poziom 31  

    jak wyzej i nie wiem co z tym zrobic za kazdym razem jak odpalam samochod to gasnie mi radio ale zaraz wraca power i jest spoko. dodam ze to nie wiena radia bo mialem w tym aucie (seat toledo) 3 sztuki kazde innej firmy i kazde robilo tak samo dodam ze nie bylo w tym autku kostki iso i sam ja zakaladalem. macie jakies sugestie?

    0 14
  • #2 13 Mar 2004 16:21
    korelian
    Poziom 19  

    Witam!
    Z tego co wiem, rozruch samochodu potrzebuje max prądu,
    odłaczane są w tym czasie wszystkie odbiorniki prądu z aku.
    Może tak ma być.

    0
  • #3 13 Mar 2004 20:22
    wroona
    Poziom 23  

    Ja mam radio podłączone bezposrednio z akumulatora i też sie wylancza.
    Widocznie w czasie rozruchu jest duży spadek napięcia. Raczej więc tak ma być i niema sie co przejmować
    Pozdrawiam

    0
  • #4 13 Mar 2004 20:40
    pio77
    Poziom 12  

    normalka, ze gasnie. zapewne jak odpalasz to podczas rozruchu gasna tez swiatla, dmuchawa nawiewu itd. nie ma sie czym martwic.

    szkoda, ze w polskich maluchach tego nie bylo. niejednokrotnie widzialem jak ktos chetal kaszlaka zima na zapalonych swiatlach i nie chcial zapalic, a akaumulator zdychal, zdychal, zdychal.........az zdechl :D

    0
  • #5 13 Mar 2004 20:56
    macek
    Poziom 24  

    Do rozruchu samochodu potzrebne jest nawet kilkadziesiat amper. Akumulator nie jest zrudlem idealnym napiecia ma swoja opornosc wewnetrzna, im bardziej zasiarczony tym wieksza opornosc. Gdy jest pobierany z akumulatora tak duzy prad spada napiecie na zaciskach akumulatora, (wzrasta napiecie na rez wew) Radio przygasa jezeli napiecie ktorym jest zasilane spadnie ponizej pewnej wartosci krytycznej. Teoretycznie mozna by sie tego pozbyc zwiekszajac wydajnosc akumulatora ale to chyba nie jest takie uciazliwe zeby kupowac nowy aku.

    0
  • #6 15 Mar 2004 10:55
    SlaweK
    Poziom 43  

    Auto z silnikiem Diesla potrzebuje kilkaset amperów ! Akumulatory do nich mają prądy rozruchowe ponad 500A większe silniki nawet 700-800A.
    Można sobie wyobrazić spadek napięcia. A które radio będzie działać przy napięciu 6-10V , to normalne że wyłącza się. A prawdą jest że niektóre auta odłączają radio i inne odbiorniki na czas rozruchu dla łatwiejszego rozruchu i dla ich bezpieczeństwa (nie wszystko lub tak niskie napięcie).

    Wniosek ? Jeśli to auto z silnikiem benzynowym to mozna zastosować akumulator nowy o większym prądzie rozruchowym lub żyć z tym !

    Wiem że nie napisałem nic nowego ale chciałem pokazać jakie duże prądy potrzebne są do rozruchu.

    SławeK

    0
  • #7 15 Mar 2004 21:00
    iNTELL
    Poziom 30  

    Heh - a ja mam kondensatorek 1,5F i mi się nie wyłącza :D

    1
  • #8 15 Mar 2004 21:40
    SlaweK
    Poziom 43  

    Ten kondesatorek pomaga odpalić mały motorek Alfy ale jakbyś miał takiego dieselka z 5 garami i dobrą kompresją to nic by nie pomógł.
    Mój motorek potrzebuje na samo grzanie świec żarowych około 80A czyli tyle co maluch do kręcenia rozrusznikiem.

    SławeK

    0
  • #9 15 Mar 2004 23:14
    iNTELL
    Poziom 30  

    Spoko, a kondensatorek mam w Mercu ;)

    0
  • #10 17 Mar 2004 23:42
    vymiathatch
    Poziom 31  

    mozna cos blizej na temat tego kondensatorka kolego intell? jakie polaczenia i gdzie? kondensatorek na 12v czy moze wiekszy troszke? a i zapomnialem dodac silnik benzynka 1.8

    0
  • #11 18 Mar 2004 11:57
    iNTELL
    Poziom 30  

    Ten kondensatorek jest na 20V i podłącza się go równolegle z radiem i pozostałymi elementami zestawu Car Audio - zapłąciłem za niego 700zł

    0
  • #12 18 Mar 2004 13:14
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Za 700 zł to można kupić 4-6 nowych akumulatorów a nie jeden kondensator, chyba, że to cena za radio dość wysokiej klasy z tym kondensatorkiem i innym wyposażeniem.

    0
  • #13 18 Mar 2004 14:01
    Rocky24
    Poziom 19  

    macek napisał:
    Do rozruchu samochodu potzrebne jest nawet kilkadziesiat amper. Akumulator nie jest zrudlem idealnym napiecia ma swoja opornosc wewnetrzna, im bardziej zasiarczony tym wieksza opornosc. Gdy jest pobierany z akumulatora tak duzy prad spada napiecie na zaciskach akumulatora, (wzrasta napiecie na rez wew) Radio przygasa jezeli napiecie ktorym jest zasilane spadnie ponizej pewnej wartosci krytycznej. Teoretycznie mozna by się tego pozbyc zwiekszajac wydajnosc akumulatora ale to chyba nie jest takie uciazliwe zeby kupowac nowy aku.
    w dieslach ponad 95 i wiecej :)

    0
  • #14 18 Mar 2004 14:46
    SlaweK
    Poziom 43  

    Zwykle bezpiecznik od świec żarowych jest 80-100A w dieslach a aku musi mieć prąd rozruchowy conajmniej 500-700A (!) , Pane Havranek ....


    SławeK

    0
  • #15 18 Mar 2004 15:04
    iNTELL
    Poziom 30  

    700zł - Kondensator Rockford Fosgate - NOWY !!!!!
    HEHE - za 700zł mozesz kupić radio dość wysokeij klasy z wyposarzeniem i kondziorkiem marki FIRST <hahaha>

    0