Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

trenażer -obciażenie za pomocą alternatora samochodowego

zdun123 04 Lis 2008 09:13 3884 9
  • #1 04 Lis 2008 09:13
    zdun123
    Poziom 2  

    witam wszystkich,
    chciałem zrobić trenażer do roweru ale mam problem z obciążeniem.
    słyszałem że można to zrobić z alternatora samochodowego. Regulacja płynna prądem wzbudzenia.
    i teraz co to jest ten prąc w zbudzenia bo google jakoś nie może mi pomóc.

    tylne koło roweru bedzie napędzało poprzez rolkę na wirniku alternator (prawdopodobnie z poloneza) ale co z tym prądem wzbudzenia jako obciązenie alternatora ?

    z góry dziękuję za pomoc niestety mam 0-we pojęcie
    jak podłączyć z kąd go wziąć i jaki?

  • #2 04 Lis 2008 16:23
    zdzislaw111
    Poziom 26  

    Witaj.
    Alternator to prądnica .
    Wirnik alternatora to elektromagnes obracający się , w wyniku tego ruchu w trzech uzwojeniach stojana powstaje prąd zmienny . Jest on prostowany prostownikiem trójfazowym.
    Prąd płynący przez wirnik nazywany jest prądem wzbudzenia .
    Od wielkości tego prądu i od obrotów alternatora zależy wartość uzyskiwanego napięcia na wyjściu z prostownika trójfazowego.
    Prąd wzbudzenia w instalacji samochodowej jest podawany z akumulatora za pośrednictwem regulatora napięcia.
    Myślę że to trochę Ci rozjaśniło sprawę.

  • #3 04 Lis 2008 16:28
    Usunięty
  • #4 04 Lis 2008 17:05
    zdun123
    Poziom 2  

    no dobrze czyli napędzam alternator rolką niewiele wieksza niż średnica oski.
    poproszę dokładniej (łopatologicznie) o wyjaśnienie jak podłączyć mam to wszystko.
    potrzebuję jeszcze jakiś prostownik który podłacze pod uzwojenie wirnika(czyli na szczotki). a na wyjsciu alternatora zarówkę samochodową
    tylko regulator napięcia mam zostawić?
    mam prostownik co daje 1ampera czy on wystarczy i czy nic mu się nie stanie jak go podłączę?

  • #7 05 Lis 2008 08:32
    zdun123
    Poziom 2  

    dzięki wszystkim za odpowiedzi


    paweł wawa
    czyli podłączam tylko plus, a minusa nie, dobrze rozumiem ma być identycznie jak na rysunku tylko zamiast aku prostownik?

  • #8 05 Lis 2008 12:10
    stomat
    Specjalista elektryk

    Nie doczytałeś tego zdania :
    "Z oczywistych powodów zostało pominięte połączenie masowe pomiędzy komponentami, alternator, regulator muszą mieć kontakt z biegunem ujemny m akumulatora".
    Po drugie nie, nie ma tak być.

  • #9 07 Lis 2008 18:29
    ZGG
    Poziom 27  

    Wziąłbyś jakiś silnik od wentylatora chłodnicy- zachodni Sa rużne,niektóre wolnoobrotowe.. I byś go kręcił tym co zamierzasz. To działa w obie strony. Również jako prądnica.Tylko prąd należałoby podłączyć poprzez diodę jeżeli masz zamiar ładować aku. Zapobiegnie to powrotowi prądu ,gdy zbrzydnie już pedałować.

  • #10 08 Gru 2013 16:53
    Franek1989
    Poziom 6  

    Pozwólcie że "odgrzeje kotleta". Przejrzałem temat o budowie elektrowni wiatrowej ale nie natknąłem się na interesującą mnie kwestie. Mianowicie: przymierzam się do budowy trenażera rowerowego. Jako obciążenie chciałbym wykorzystać prądnice albo alternator. Pomysł z silnikiem od wentylatora chłodnicy wydaję się ciekawy. Ale:
    1. Jak poznać czy silnik jest wysoko czy wolnoobrotowy?
    2. Jak można by zwiększać obciążenie takiego silnika? ( Bo nie jest tak że zwiększając pobór prądu zwiększa się opór stawiany przez prądnice?)
    3. Czy działało by to na tak że, podłączam do prądnicy wiatrak ustawiony za mną i wraz z wzrostem kadencji pedałowania (prądnica wytwarza więcej prądu) wiatrak zwiększa swoje obroty? Coś na tej zasadzie jak w dynamie rowerowym?

    Podejrzewam że moje założenia nie są do końca trafne, ale może ktoś mi to w miarę łopatologicznie wytłumaczy?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME