Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Immobilizer Subaru Impreza 1998 Automat 4x4(Anglik)

04 Lis 2008 12:10 5077 9
  • Poziom 10  
    Witam.

    Razem z kolega budujemy poduszkowca i wpadlismy na pomysl, ze do napedu uzyjemy silnika z subaru impreza. Wiec kupilismy uszkodzone lekko zdekompletowane subaru (anglika). I pojawil sie problem poniewaz silnik odpala na 5 sec i gasnie (mam oryginalne kluczyki do niego). Odczytalem kody usterek, pokazal kod 53 czyli immobilizer lub blad komunikacji sterownika. Podejrzewam ze jest to wina tego ze ktos powycinal niektore kostki z wiazki elektrycznej i tym sposobem przerwal gdzies obwod immobilizera.
    W zwiazku z tym mam pytanie czy da sie calkowicie wyrzucic immobilizer? Na jakiej zasadzie on dziala tzn czy wysyla jakis kod ktory odblokowuje sterownik czy jest to tylko np jakis sygnal napieciowy ktory trzeba podac do sterownika ECU?

    pozdrawiam
    Popraw temat regulamin pkt 11.1. momik12
  • flexghzflexghz
  • Poziom 35  
    Immo tam jest najprawdopodobniej transponderowe. Czyli w kluczyku jest transponder a przy stacyjce moduł odbiorczy. Jeżeli macie cały komplet to po zmontowaniu tak jak było powinno działać. Oczywiście odbiornik immo należy umieścić koło kluczyka.
    Immo fabryczne (certyfikowane) zwykle są mądrzejsze i zwykłe przecinanie / łączenie ich nie eliminuje. Trzeba wywalić immo ze sterownika (zmiana zawartości EEPROMa). Jest to usługa komercyjna i są tacy co to robią..

    PS. Subaru dokładnie nie znam więc nie chcę wprowadzać w błąd. W różnych autach są różne rozwiązania jeśli chodzi o immo: osobna puszka immo, immo w zegarach itp itd. Jak masz schemat inst. el. tego wózka to wyślij / wstaw, może coś się wywnioskuje.
  • Poziom 10  
    Dzieki za szybka odpowiedz
    nizej wklejam schemat tego immobilizera
    Immobilizer Subaru Impreza 1998 Automat 4x4(Anglik)
  • flexghzflexghz
  • Poziom 35  
    No to wygląda prosto. Do zabawy potrzebne są następujące zabawki:
    - moduł immo
    - moduł anteny immo
    - sterownik silnika
    - transponder (w kluczyku)
    Wszystko oczywiście komplet jednego auta. Połączyć według schematu, podać zasilanie i powinno banglać. Jeszcze LEDa można sobie podłączyć coby stan immo wskazywał.
  • Poziom 10  
    Tyle to i ja wiem tylko ze wolalbym calkowicie go usunac bo do szczescia nie jest mi potrzebny:)
  • Poziom 35  
    No to już nie tak prosto. Trzeba pewnie podmienić "wsad" w EEPROMie w sterowniku na "odpowiedni". Raczej usługa komercyjna..
  • Poziom 10  
    A jakis namiar na kogos kto cos takiego robi i zna sie na rzeczy?
    Najlepiej we Wroclawiu (ewentualnie Lubin, Legnica) lub okolica.
    I mniej wiecej ile cos takiego moze kosztowac?
  • Poziom 10  
    No i kolejna niespodzianka z subaru.
    Wczoraj zdemontowalismy cale wnetrze autka i okazalo sie ze wszystko jest oprócz immo po prostu ktos go wycial:(((przy okazji wycinania innych kostek).
    Wiec teraz chyba nie mamy wyjscia musimy znalezc kogos kto wgra nam ten nowy wsad do epromu.
    Moze jest ktos chętny?
  • Poziom 1  
    Witaj , w sumie troche pozno na pytania ale sprobuje . Mozesz mi powiedziec jak rozwiazales ten problem i immo ? Stalo mi sie dokladnie to samo tylko ze w modelu turbo podczas przekladki i motor nie odpala juz wogole . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam

    Niestety nie udało się znaleźć sposobu na to immo.
    Można kupić nowe immo (ok 500zl) w serwisie, ale auto niestety trzeba dostarczyć do serwisu w celu zaprogramowania nowego immo, (no i oczywiście instalacja musi być kompletna i gwarancji też nie dają że to się uda:). Serwisy zajmujące sie immo (warszawa,poznań,bydgoszcz) stwierdziły że inne to bez problemu ale subaru to niestety nie.
    I kupiliśmy po prostu drugi silnik bez immobilajzera a stary sterownik leży już 1,5 roku :(

    pozdrawiam