Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a4 1.8 bez turbo sekwencja akme

04 Lis 2008 22:06 3893 17
  • Poziom 9  
    Po nagrzaniu wskakuje na gaz bez problemu , po przyspieszeniu do okolo 120km/h przełącza na benzynę ale tylko przy niższych temperaturach otoczenia jak teraz lub zimą , w lecie nie ma z tym żadnego problemu nawet przy większych predkościach, dodam że nie kręcę go wysoko na obrotach, chodzi o normalne przyspiesznie na 5 biegu. Gdy przełaczy na benzyne po zmniejszeniu prędkości po okolo 5 sek wskoczy na gaz z powrotem ale po ponownym wzroście prędkości znowu przechodzi na benzynę . Filtry powymieniane , cvzujniki temp. też nowe , diagnoza komputerowa nie wykazuje błędów , czy moga to byc problemy z ciśnieniem gazu?
    proszę o radę
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    owszem, a silnik czasem nie jest niedogrzany? Termostat działa, nie otwarty? Może membrana już ma dość.
  • Poziom 9  
    termostat jest ok ma 1 rok temp. stoi równo na 90, a komputer pokazuje temp. cieczy 88-92 stopnie. co do membran nie wiem, instalacja ma 2 lata i przebieg 40 tyś czyżby już wysiadł parownik?
  • Poziom 11  
    Kiedy zwiekszasz predkość samochod spala wiecej gazu a wiec reduktor ma wiecej tego samego gazu do ogrzania. Na w miare zimnym jeszcze silniku reduktor jest niedogrzany wystarczajaco, zostaje zalany zimnym gazem ktory go wyziebia, spada temperatura gazu i komputer przelacza na benzyne zeby zapobiec calkowitemu zamrożeniu reduktora.
    Jesli po solidnym rozgrzaniu jest juz OK to opcja z niedroznym ukladem chodzenia odpada. Stawiam na zbyt niska temp przelaczania na gaz ew. zobacz czy reduktor nie moze byc schladzany pędem powietrza z zewnatrz. Jesli tak jest to mozesz sprobowac wlasnymi silami zrobic oslone.
  • Poziom 14  
    źle wpięty układ nagrzewania parownika
  • Poziom 15  
    Weź przejedź się z kompem i sprawdź czy przy tej prędkości nie spada zbytnio temp reduktora tak jak pisał "Grzeniu01".
    Co do ciśnienia to też możliwe ale nie aż tak bardzo jak niedogrzany reduktor. Czy na niższych biegach przy wyższej prędkości obrotowej silnika lub przy gwałtownym dodaniu gazu też go przełącza ?? W którym miejscu masz zamontowany reduktor ??
  • Poziom 9  
    Kombinujesz dobrze jednak jest to normalny cykl pracy reduktora podgrzewanie zimnego gazu , a gdy jest niedogrzany to jeszcze nie przełącza na gaz ( u mnie przy ok 40 st) twój pogląd byłby słuszny gdyby reduktor był za mały objętościowo do silnika ( zapotrzebowania auta na gaz) a tak nie jest gdyż objawy nie występowały wcześniej i nie występują w ciepłe dni a poza tym wychłodzenie go do temp poniżej 40 st jest chyba nierealne nawet pędem powietrza w zimie no chyba że nie ma lub jest zacięty termostat ale u mnie to odpada , sprawdzałem także reduktor po szybkiej jeździe - efekt można się poparzyć
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To może inny trop, brak dostatecznej ilości gazu dochodzącego do reduktora. Czyli drożność przewodów, filtra, elektrozawór w butli itd...
  • Poziom 9  
    na niższych biegach nawet do 6 tyś mi nie przerzuca na benzynę
    a reduktor jest z prawej strony jakieś 10 cm za chłodnicą niżej odalternatora, z tego co widziałem większość audi ma go w tym miejscu
  • Poziom 15  
    hmm........
    Dobrze "Pawel wawa" ale skoro na niższych biegach może kręcić do wysokich obrotów i nie przerzuca go na benzynę to widocznie ciśnienie jest odpowiednie. Nie twierdzę że akurat jest z nim wszystko OK gdyż należało by wyjechać i to na kompie sprawdzić ale moim zdaniem to problem tkwi gdzie indziej.

    "wilkołak" kiedy był robiony jakikolwiek przegląd tej instalacji i czy filterki były wymieniane ?? Czy jak na niższych biegach gwałtownie przyśpieszasz nie ma lekkiego przydławienia w granicach 4 tys a później znowu normalnie ?? Napisz jeszcze jaki masz reduktor w tej instalacji.
  • Poziom 9  
    Pawel wawa -ja juz sam zglupialem teoretycznie powinno byc tak jak mowisz w koncu przy ostrym przyspieszaniu na 2 lub 3 biegu zapotrzebowanie na gaz jest chyba wieksze niz podczas plynnej jazdy na 5 z prekoscia 130km/h , ten co zakladal gaz chyba sam nie wie co moze byc, bo pozmienial mi co sw czasach otwarcia wtryskiwaczy i tyle kazal pojezdzic i zobaczyc,
    filtry wymieniane miesiac temy razem z obydwoma czujnikami temp. gazu, -acha po zmianie tych czasow na wtryskach jest jakby gorzej z przyspieszaniem tzn nie zawsze ale czasem mam wrazenie jakby na chwile wlasnie przestawal ciagnac ale doslownie na ulamek sekundy po czym znowu przyspiesza plynnie
    a wlasnie kto w okolicy moglby podpiac laptopa zeby sie przejechac , bo ten moj " specjalista" ma tylko stacjonarny komputer? bede wdzieczny za kontakt

    Dodano po 2 [minuty]:

    a reduktor jaki jest to nie wiem musze poszperac w papierach
  • Poziom 9  
    sprawdzilem reduktor - KME
    i poza tym odkryłem dzisiaj jeszcze coś - jak jeszcze auto nie jest całkowicie nagrzane ma 60-70 stopni przy przegazówce na biegu jalowym przy 3.5 tyś przełącza na benz w tryb zimnego silnika( miga na niebiesko) ale jak się nagrzeje do 90 to po tej samej przegazówce przerzuca przy około 4,3 tyś na tryb brak gazu ? co wy na to?
  • Poziom 12  
    U mnie w reduktorze KME po tym przebiegu byly podobne objawy i okazalo sie ze powodem byla wada fabryczna reduktorow KME produkowanych od 2005-07. Poprawilem to i mam spokoj.
  • Poziom 15  
    No to faktycznie dziwny problem. To że go przerzuca na biegu jałowym to może być kilka aspektów za to odpowiedzialnych tzn ciśnienie gazu, niedogrzany reduktor bądź szybko go wystudza gaz, albo jakiś czujnik błędne dane wysyła. Ale niewiele możemy powiedzieć bez jakichkolwiek odczytów z PCta.
    Nie słyszałem że reduktory KME miały jakąś wadę fabryczną, możesz przybliżyć temat uświadomiłby co nieco szare komórki :)
  • Poziom 12  
    Tak jak piszecie ze moze byc albo temperatura albo reduktor syfem zawalony albo jeszcze mapsensor ewentualnie a co do reduktora to jeszcze moze byc slynna gumka.
  • Poziom 9  
    witam
    Panowie dzisiaj chyba definitywnie rozwiązalismy problem z gościem z Rawy Mazowieckiej który muszę przyznać trochę się zna, otóż przyczyną był słaby sygnał z cewki do sterownika ( u mnie Diego 1,3) po zaniku sygnału sterownik traktował to jako wyłączenie silnika, rozwiązaniem okazało przepięcie sygnału z cewki na kostkę przy komputerze . Może komuś się przyda dotyczy silników 1.8 audi. vw, przy nowszych sterownikach G3 ten problem może nie wystepowac ponieważ one mają większą tolerancję błędu. Dzisiaj śmigałem 160 i nie było problemu - pojeżdżę zobaczę. Jak by ktoś potrzebował konkretów jaki kolor kabelków lub gdzie szukać - pytajcie , ewentualnie mogę dać namiary do tego gostka z Rawy zna się na KME