Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kondensator. Jak dokładnie ma być?

japan_tuning 05 Lis 2008 12:02 1176 11
  • #1 05 Lis 2008 12:02
    japan_tuning
    Poziom 13  

    Czytałem chyba wszystkie tematy na temat podłączenia kondensatora i w każdym jest coś innego i każdy ma swoje racje. Zapytam czy dobrze ogólnie to wszystko rozumuję. Mianowicie...

    Montuje kondensator, podłączam minus do kondensatora, następnie plus (przez żarówkę). Gdy żarówka zgaśnie podłączam go bezpośrednio. Następnie minus z kondensatora do wzmacniacza i plus z kondesatora do wzmacniacza. I remote z radia do kondesatora i dalej do wzmaka.

    Czy to jest dobre podłączenie? Jeśli jest tu coś nie tak to prostujcie.

    I jest jeszcze druga opcja którą wyczytałem. Wszystko tak samo jak poprzednio tylko minus dla kondzia z karoseri i dla wzmaka też z karoseri. Czyli tak że do wzmaka nie idzie z kondzia tylko z tego samego miejsca co dla kondzia..

    0 11
  • #2 05 Lis 2008 12:07
    drops072
    Poziom 12  

    poprostu minus do minusa plus do plusa a żarówka jest poto by rozładować kondensator a ostatnie remote bezpośrednio do wzmacniacza

    0
  • #5 05 Lis 2008 13:05
    Malczyk2000
    Poziom 15  

    drops072 napisał:
    poprostu minus do minusa plus do plusa a żarówka jest poto by rozładować kondensator a ostatnie remote bezpośrednio do wzmacniacza


    kolego żarówka jest po to żeby naładować kondensator przed pierwszym podłączeniem do instalacji samochodu. jeżeli podłączysz kondensator bezpośrednio do instalacji to pociągnie on bardzo duży prąd i może się uszkodzić.

    Cytat:
    Montuje kondensator, podłączam minus do kondensatora, następnie plus (przez żarówkę). Gdy żarówka zgaśnie podłączam go bezpośrednio. Następnie minus z kondensatora do wzmacniacza i plus z kondesatora do wzmacniacza. I remote z radia do kondesatora i dalej do wzmaka.


    Tak to jest prawidłowy sposób podłączenia.

    0
  • #6 05 Lis 2008 14:03
    japan_tuning
    Poziom 13  

    Ok. Wielkie dzięki.

    0
  • #7 26 Lis 2008 09:43
    Poldunio
    Poziom 2  

    Kurcze coś wcieło kilka postów....


    Więc jak to jest w końcu z tym podłączeniem kondensatora, ponieważ w kilku miejscach wyczytałem,że masa powinna zostać podana oddzielnie?Ma to jakieś znaczenie wogóle?

    0
  • #8 26 Lis 2008 10:05
    kora98
    Poziom 19  

    Ja mam u siebie podciągnięty - z karoserii który idzie do kondensatora , następnie do wzmacniacza, + idzie z aku przez bezpiecznik do kondensatora i wzmacniacza.

    0
  • #9 27 Lis 2008 18:00
    DrWatson
    Poziom 14  

    Pamiętaj, że przed każdym odpięciem klemy + ( do której jest podpięty kabel do zasiania Twojego sprzętu) od akumulatora trzeba rozładować kondensator przez żarówkę, a po podpięciu klemy z powrotem do aku, musisz naładować kondensator (również przez żarówkę).

    0
  • #10 27 Lis 2008 19:16
    Zakrzak3
    Poziom 10  

    A po co mamy go rozładowywać?

    0
  • #11 27 Lis 2008 19:31
    DrWatson
    Poziom 14  

    Nierozładowanie kondensatora po odpięciu kabla + od aku może spowodować wybuch a w efekcie grozi to spaleniem wozu. Przeczytaj instrukcję z kondensatora.


    Mówię o kondensatorze bez elektroniki (nie mylić z wyświetlaczem napięcia).

    0
  • #12 28 Lis 2008 17:50
    piter1984
    Poziom 15  

    jak nierozładowanie kondensatora po odpięciu aku może spowodować wybuch ? sam się z czasem rozładuje przez wszystkie odbiorniki, dopiero bezpośrednie zwarcie może być niebezpieczne, bo spore prądu popłyną

    0