Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Potencjometr w baku (pływak) błędny odczyt.

05 Lis 2008 20:34 2436 5
  • Poziom 9  
    Witam. Moj problem polega na tym ze przy zatankowaniu do pelna wskaznik jak i komputer pokladowy nie pokazuje ostatniej kreski czyli pelna, wiem o co chodzi, w baku poprostu albo do plywaka dostala sie wilgoc i jest ciezszy lub sie poprostu naciagnol ze starosci. planuje zalozyc na kabel sygnalowy z baku potencjometr i wyregulowac sobie to bo wiem ze przy pustym baku jest 12v i obnizajac moge podniesc wskazowke jak i poprawic wskazania komputera moje pytanie brzmi jak podpiac najprostrzy potencjometr (najchetniej taki na srubokret) aby sie nei przestawilo oczywiscie po swojemu tez to zabezpiecze- tylko zauwazylem e potencjometr ma 3 piny jak je podlaczyc? i cyz potencjometr moze ograniczac tez mase? rozumiem ze wtedy musialbym go podlaczyc odwrotnie ? coprawda bardziej prawdopodobne jest ze jest plusem sterowane, sprawdzalem to kiedys ale nie bardzo pamietam. z gory dzieki za wyjasnienie ewentualnie jakis mini schemacik bym prosil.

    p.s nie mam jak wyciagnac baku i nie mam kiedy, wiec musze ograniczyc sie do zastosowania w.w rzeczy. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Podłączając potencjometr przesuniesz tylko punkt pracy, będziesz mieć pusty bak a komputer i wskaźnik będą podawać że jeszcze jest paliwo... W bakach są drutowe "potencjometry" i są dobrane do odpowiedniego wskaźnika. Błędy wskazań wynikają tak jak pisałeś z uszkodzenia pływaka albo, co jest bardziej prawdopodobne, z uszkodzenia drutu oporowego po którym "ślizga" się suwak "potencjometru". Mogę doradzić abyś dla pewności sprawdził poprawność połączenia masy czujnika, styki mogą być zaśniedziałe...
    Jeśli jednak chcesz podłączać jakiś potencjometr powinieneś najpierw sprawdzić jaką oporność ma czujnik w baku, Twój potencjometr powinien mieć jakieś 25-50% wartości czujnika i powinien być drutowy co najmniej kilku watowy...
  • Poziom 9  
    jak miernikiem sprawdzic opornosc ? napiecia wiem ale opornosci nigdy nie mialem okazji sprawdzac, a przyda mi sie tez to na dluzsza mete
  • Poziom 27  
    W twoim przypadku powinieneś mieć pusty bak ( pisałeś że przy pustym baku masz 12V, co sugeruje największą rezystancję czujnika ), odpiąć przewód z czujnika i zmierzyć omomierzem rezystancję między masą samochodu ( o ile czujnik bierze masę bezpośrednio z konstrukcji samochodu ) a końcówką czujnika od której odpiąłeś przewód. Jeśli czujnik ma dwa wyprowadzenia ( drugie prawdopodobnie jest kabelkiem podpięte do konstrukcji samochodu ) odepnij oba i zmierz rezystancję między nimi, ale jeśli nie wiesz jak zmierzyć rezystancję to prawdopodobnie nie będziesz umiał jej też odczytać. Trudno jest mi opisać jak to zrobić, myślę że lepiej będzie jak ktoś pokazałby Ci to naocznie i wytłumaczył pewne zasady na konkretnym przykładzie. Zresztą z tego co widzę w profilu mieszkamy dość blisko siebie więc teoretycznie nie widzę przeciwwskazań by się spotkać w celu ewentualnej próby pokazania co i jak się mierzy...
  • Poziom 31  
    Scorpiofil napisał:
    jak miernikiem sprawdzic opornosc ? napiecia wiem ale opornosci nigdy nie mialem okazji sprawdzac, a przyda mi sie tez to na dluzsza mete

    Zamykam.
  • Poziom 9  
    jutro sie tym zajme to spisze co to tam na ekranie mi wyskoczyi wrzyce do tematu, jesli bedzie cos nie tego to faktycznie bede musial skorzystac z pomocy