Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Telewizja w monitorze

05 Lis 2008 20:35 2060 10
  • Poziom 9  
    Witam
    Ponizej obecny schemat z mojego mieszkania:
    Telewizja w monitorzeTelewizja w monitorze

    Kupilem sobie karte telewizyjna zeby moc ogladac telewizje na monitorze. No i teraz nie wiem jak podlaczyc kable tak zeby w pozostalych telewizorach tez byl obraz. Czy dac jakis rozgaleznik na 3 sygnaly wyjsciowe: do telewizora nr2, do modemu i do karty telewizyjnej? Czy moze bedzie jakas strata jakosci obrazu? Marny ze mnie elektronik :(
  • Poziom 26  
    Kable mają też swój opór a więc osłabiają sygnał czym kabel jest dłuższy tym sygnał słabszy. Nie wykluczone że będziesz musiał zainwestować we wzmacniacz sygnału antenowego. Ale tego ja ci nie powiem
  • Poziom 9  
    Dzieki za odpowiedz. A moglbys mi podac przykladowy rozgaleznik (na 3 wyjscia i jedno wejscie) i ten wzmacniacz? Najlepiej z allegro to bym wtedy wiedzial czego szukac w sklepie. Nie chce zeby mi wcisneli jakiegos bubla.
  • Poziom 13  
    Jeśli dobrze zrozumiałem Twoje pytanie, to do sprawy należy podejść inaczej. Zakładam że masz kablówkę w której jest internet oraz telewizja.
    Pierwszą sprawą jest dołączenie sygnału internetu do komputera. Drugim zagadnieniem jest rozesłanie, inną instalacją, przewodami koncentrycznymi / telewizyjnymi / sygnalu telewizyjnego do każdego z domowych telewizorów, również do karty TV w Twoim komputerze.
    Można to zrobić praktycznie w następujący sposób - przy samym gnieździe Twojej kablówki, tam gdzie jest rozdzielony sygnał telewizyjny od sygnału internetu, montujesz rozdzielacz sygnału TV i od niego prowadzisz sygnał telewizyjny do wejść antenowych telewizorów i karty TV. Aby uniezależnić się od strat na długości instalacji, najlepiej zastosować " ROZDZIELACZ TV NAZIEMNEJ ZE WZMACNIACZEM " - wejdź na Allegro, wpisz taki temat do "szukaj" na stronie głównej - wyświetli Ci sie oferta takiego sprzętu. Poczytaj, będziesz wiedział o co chodzi i o co pytać w sklepach / przecież nie musisz kupować na Allegro /
    Radzę kupić urządzenie z wewnętrznym wzmacniaczem i osobną regulacja każdego z wyjść - sygnału z kablówki nie musisz wzmacniać, chodzi tu o to że masz możliwość osobnego regulowania sygnału wyjściowego do każdego z telewizorów.
  • Poziom 11  
    zwykły rozgałęźnik sygnału tv wystarczy, kupisz w zwykłym sklepie typu 'obi', 'praktiker'... Głównie chodzi o to żeby nie pomylić się, i nie kupić rozgałęźnika do tv satelitarnej... Na rozg. powinno być napisane do 1000MHz... no i najlepiej żeby ten rozgaleznik mial końcówki typu F (takie z gwintem) żeby przyjemniej się łączyło (bo łączność to przyszłość), do tego jeszcze trzeba zakupic koncowki na kabel i pomyslnego montazu, jak to kablówka jest to stratami na jakosci nie ma sobie co glowy zawracac... sygnal jest na tyle 'wystarczajacy', że i przy 4 telewizorach i 30 metrach kabla da rade... znowu tez nie warto przesadzać ;)
  • Poziom 9  
    Kabel z korytarza trafia do pokoju z jednym telewizorem. Tam sie rozgalezia na dwa kable. Rozgaleziacz ma jedno wejscie i trzy wyjscia. Wyjsciem TV idzie kabel do telewizora w pokoju pierwszym a wyjsciem Data/Dane do pokoju z monitorem i telewizorem. Wyjscie 'R' jest wolne.

    Kolo telewizora nr1 mam takie cos (telkom telmor, wyjscia 'dane', 'R' oraz 'TV'):
    Telewizja w monitorzeTelewizja w monitorze

    Natomiast w pokoju z telewizorem nr 2 oraz komputerem mam takie cos (PCT-1000-2W, 5-1000MHz-120dB RFI, -3.5 dB OUT):
    Telewizja w monitorzeTelewizja w monitorze

    I tu mam pytanie: ten nowy kupiony rozgaleznik (na 3 wyjscia) ma zastapic ten z dwoma wyjsciami na fotce nr 2? Bo wiecie, oba rozgalezniki w moim mieszkaniu sa polaczone kablem ktory biegnie pod terakotą wiec majstrowanie przy rozgalezniku nr1 (jak na schemacie w pierwszym moim poscie) raczej nie wchodzi w rachube.
  • Poziom 11  
    tak, dokłaadnie ma zastapic ten z dwoma :)
  • Poziom 11  
    http://allegro.pl/item475526295_rozgaleznik_sygnalu_tv_naziemnej_axing_bve_3_01.html

    a kabel koncentryczny antenowy, rg-6u to chyba standard, wazne aby mial miedzianą żyłę bo nie wszystkie mają,

    nie zapomnij o koncowkach do kabla
    http://allegro.pl/item471659784_wtyk_f_7mm_satelitarny_na_kabel_koncentryczny.html

    koncowki tego typu tylko pamietaj zeby byly o tej samej srednicy co kabel

    Zresztą w sklepie napewno Ci doradzą, warto sie poradzić kogoś w sklepie przed zakupem.
  • Poziom 9  
    Dzieki za pomoc.

    shutamus napisał:
    Zresztą w sklepie napewno Ci doradzą, warto sie poradzić kogoś w sklepie przed zakupem.

    A jak trafie na studentke ktora dorabia do stancji? :)
  • Poziom 11  
    no fakt, można trafić i na taką... w sumie to nie ma nic gorszego :D