Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes A-class CDI błędy SRS

czarek 0098 07 Nov 2008 16:49 9773 6
Texa Poland
  • #1
    czarek 0098
    Level 10  
    Witam. Mechanik zdjął kierownice z poduchą na odłączonym akumulatorze, później podpiął akumulator i przekręcił zapłon(bez podpientej poduszki). Jak wszystko poskręcał to świeci się SRS. Nie wiem co jeszcze tam grzebał. Podpiął się Launchem i wyszły takie błędy:
    1) 906C Fault in CAN communication with control unit N93 (Central gateway control module)
    2) 9102 The resistance value in the ignition circuit containing component R12 13 (Driver airbag ignition squib 1) is too low
    3) 9103 The resistance value in the ignition circuit containing component R12 13 (Driver airbag ignition squib 1) is too high
    4) 9122 The resistance value in the ignition circuit containing component R12 14 (Driver airbag ignition squib 2) is too low
    5) 9123 The resistance value in the ignition circuit containing component R12 14 (Driver airbag ignition squib 2) is too high
    Co może być walnięte?? czy mechanik coś popsuł?? Jak to naprawić? On sam nie wie co to dokładnie jest.
  • Texa Poland
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #3
    czarek 0098
    Level 10  
    Zostają. Możliwe że to sterownik od poduszek padł?? Czy sprzęt za słaby (Launch x-431)
  • #4
    marekkas
    Level 10  
    Witam, ja też tak zrobiłem kiedyś że odłączyłem kierownicę i przekreciłem zapłon ale po wykasowaniu błędów kompem było już ok.
  • #6
    mabos1
    Level 18  
    Zwróć uwagę że te cztery błędy odnoszą się do dwóch tych samych ładunków R12/13 i R12/14 z czego dwa mówią o przerwie "too high"
    a analogicznie dwa kolejne o zwarciu "too low"
    "Too high" wystąpił w momencie rozpięcia poduszek
    "Too low" podejrzewam że występuje obecnie kiedy wszystko juz po składał.
    Otóż kolego we wtyczkach przy samej poduszce (ładunku) jest taki plastikowy klips który jak ktoś zapomni docisnąć po podpięciu wtyczki to właśnie się tak dzieje i nie można skasować błędów.
    Proponuje zdjąć poduszkę i sprawdzić czy te klipsy są wciśnięte ewentualnie czy nie ułamał języczków które po podłączeniu wtyczki rozwierają obwód ładunku.
    Powodzenia życze :)
  • #7
    szansa
    Level 11  
    Dla komletacji damych i dla potomnych :-)

    Taką samą historię miałem w momęcie, gdy uszkodzony był sterownik poduszek. Lokalizacja" w środkowym tunelu, pod dźwignią postojowego.