Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 306 1,4 xr wysokie wolne obroty

tomek200707 07 Lis 2008 23:57 5881 7
  • #1 07 Lis 2008 23:57
    tomek200707
    Poziom 2  

    witam wszystkich, mam taki mały problem z moim peugeotem (306 1,4xr rok 1993 układ wtryskowy Bosh ma 3.0 z gazem) jakiś czas temu na wolnych obrotach gasł silnik, zgodnie z zaleceniami mechaników wyczyściłem przepustnice oraz wymieniłem świece i silnik krokowy - po tych zabiegach autko przestało gasnąć po puszczeniu pedału gazu ale niestety pojawił się inny problem a mianowicie po odpaleniu autko pracuje normalni czyli na zimnym silniku utrzymuje obroty nieznacznie powyżej 1000 a potem spadają. jednak gdy silnik rozgrzeje się to obroty podnoszą się do 4 tys i więcej. po wciśnięciu gazu i puszczeniu obroty na kilka sekund opadają do właściwego poziomu, ale po chwili podnoszą się do poziomu jeszcze wyższego. jeszcze jedna rzesz może być istotna: jak autko jeździ na gazie to świeci się pomarańczowa kontrolka od komputera i od czasu do czasu przygasa. pytałem w różnych warsztatach o możliwość podłączenia do komputera i odczytaniu kodów usterek ale usłyszałem ze to jest prosty silnik i takich się nie podłącza. na schemacie elektrycznym znalazłem złącze do diagnostyki a na forach dowiedziałem się ze można odczytać te kody domowym sposobem ale niestety nie mogę znaleźć tego złącza. proszę pomoc w znalezieniu odpowiedzi na pytanie co może być przyczyną tych wysokich obrotów albo przynajmniej jak odczytać te kody będę bardzo wdzięczny za pomoc pozdrawiam:D

    0 7
  • #2 09 Lis 2008 10:11
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 09 Lis 2008 13:14
    momik12
    Poziom 31  

    Zestyk biegu jałowego,na wtyczce nastawnika drugi od dołu pin.Wystarczy kontrolka ,ale lepszy będzie miernik.Dodatkowo opór wewnętrzny serwomotorka nastawnika coś ok 6 ohm(jak mnie pamięć nie myli) ,dwa górne piny nastawnika.

    0
  • #4 09 Lis 2008 13:17
    tomek200707
    Poziom 2  

    tomek200707 napisał:
    po odpaleniu autko pracuje normalni czyli na zimnym silniku utrzymuje obroty nieznacznie powyżej 1000 a potem spadają. jednak gdy silnik rozgrzeje się to obroty podnoszą się do 4 tys i więcej. po wciśnięciu gazu i puszczeniu obroty na kilka sekund opadają do właściwego poziomu, ale po chwili podnoszą się do poziomu jeszcze wyższego

    po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów obroty szaleją nawet na zimnym silniku

    w poprzednim poście nie wspomniałem o jeszcze jednej rzeczy: mianowicie po obniżeniu obrotów silnika do ok 1,5 tyś. (bo niżej się nie udało) i odłączeniu nastawnika przepustnicy dzieje się coś takiego: po lekkim wciśnięciu gazu silnik gaśnie, dopiero po znacznym wciśnięciu gazu silnik nagle przyspiesza (tak zachowuje się na benzynie).


    georgesgr napisał:
    Gniazdo jest przy sterowniku silnika - zielone, dwa piny.
    3. Jesli problem jest tylko na goracym silniku, to trzeba sprawdic zielony czujnik temperatury na glowicy (przypadkiem wtyki zielony i niebieski nie zostaly zamienione?).
    4. Czy, przy odpuszczeniu gazu i powrocie dzwigni przepustnicy do wylacznika na nastawniku, nastawnik reaguje i podnosi obroty do tego wysokiego poziomu?


    przy sterowniku silnika nie mam żadnych gniazd, mam dwa na błotniku ale niebieski i żółty

    co do czujnika temperatury to ostatnio wymieniłem go na nowy

    przy odpuszczeniu gazu i powrocie dźwigni przepustnicy do wyłącznika na nastawniku, nastawnik reaguje i podnosi obroty do tego wysokiego poziomu

    0
  • #5 09 Lis 2008 13:26
    momik12
    Poziom 31  

    Nakieruję cie podaj mase na ten pin drugi od dołu nastawnika i napisz czy pomogło.Przy sterowniku powinno być zielone dwupinowe złącze.

    0
  • #6 09 Lis 2008 14:09
    tomek200707
    Poziom 2  

    momik12 napisał:
    Nakieruję cie podaj mase na ten pin drugi od dołu nastawnika i napisz czy pomogło.Przy sterowniku powinno być zielone dwupinowe złącze.


    jeżeli dobrze czytam schemat elektryczny to te dwa piny od dołu odpowiadają za informacje dla komputera czy nastawnik powinien pracować czy nie - czyli jak się podłączy masę na ten drugi od dołu pin to tak jakby pedał gazu był zwolniony i nastawnik sam powinien regulować wysokość obrotów silnika? kiedyś próbowałem tak zrobić ale po wciśnięciu gazu silnik gasł - zresztą ten nastawnik jest nowy

    a zielonego dwu-pinowego złącza nie brak:(

    0
  • #7 09 Lis 2008 16:22
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 10 Lis 2008 00:09
    tomek200707
    Poziom 2  

    mam tylko te dwa, o których wcześniej napisałem - niebieski i żółty i są jeszcze jakieś dwa jedno-pinowe a koło bezpieczników pod deską nie ma żadnych gniazd poza tymi na styczniki jak sądzę

    0