Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Moduł zapłonu Siemens PMS - Mercedes C-klasa

gumolyt 08 Nov 2008 10:47 5794 2
SterControl
  • #1
    gumolyt
    Level 11  
    Na początek WITAM WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW, jest to mój pierwszy temat i post, choć forum śledzę już od kilku miesięcy.

    A teraz do rzeczy. Posiadam Mercedesa C-klase z silnikiem o zapłonie iskrowym z rocznika 96, gdzie używane były jeszcze sterowniki tzw. PMS-y. W moim przypadku jest to sterownik firmy Siemens 5WK9 do silników 4 cylindrowych. Jest to jednak sterownik dość wadliwy i często spotykana usterka. Mój umarł całkowicie, nie padło tak, że najpierw odmówiła posłuszeństwa jedna cewka, tu nagle bez żadnych objaw sterownik całkowicie odmówił posłuszeństwa.
    Założyłem inny sterownik PMS tej samej firmy tego samego typu, również z immobilizerem, ale o innym numerze, jest duży problem ze znalezieniem identycznego. Oczywiście silnik działa, nie ma wyczuwalnej straty mocy czy coś w tym stylu ale tu pojawią się problemy:
    - obroty biegu jałowego ustawiają się teraz na poziomie około 1000-1050 obr/min, gdzie z pierwotnym sterownikiem wynosiły 750-800 obr/min,
    - i najważniejsza sprawa - po odpaleniu zimny silnik ma około 700 obr/min i dopiero po stopniowym nagrzaniu się silnika obroty silnika wzrastają. Jest teraz jakby odwrotna sytuacja w porównaniu z pierwotną, gdzie po odpaleniu silnik miał około 1100 obr/min i po nagrzaniu obroty spadały do 750.
    Czy przyczyną tej ostatniej sprawy może być niekompatybilność sterownika z czujnikiem temperatury, a może inny problem?

    Oczywiście da się z tym żyć ale chęć znalezienia przyczyny problemu jest silniejsza odemnie :D Z góry dziękuje za podpowiedzi.
  • SterControl
  • #2
    qlusekz
    Level 14  
    Nie sądzę aby przyczyna leżała po stronie kompatybilności czujnika z modułem.Z tego co wiem do każdego modułu PMS ten czujnik pasuje.Sprawdź może adaptację przepustnicy po wymianie modułu(fakt,moduły jedne z najbardziej wadliwych),możliwe też jest i to że ten drugi moduł nie jest sprawny.
  • #3
    gumolyt
    Level 11  
    Dziekuje za odpowiedź.

    A co do adaptacji przepustnicy, to ją wykonałem mimo iż mam przepustnice sterowaną linka nie na potencjometrze. Ale to nic nie dało.

    Zostaje jeszcze sprawdzić ten "nowy" sterownik :)