Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmniejszenie czułości przedwzmacniacza

blood dwarf 08 Lis 2008 13:28 1936 10
  • #1 08 Lis 2008 13:28
    blood dwarf
    Poziom 9  

Witam.
    Mam malutki problemik. Otóż zrobiłem prosty przed wzmacniacz do mikrofonu pojemnościowego według niżej zamieszczonego schematu.
    Układ zasilany +5V. Wartości elementów również przedstawiłem na schemacie.
    Zmniejszenie czułości przedwzmacniacza

Mikrofon ma on odbierać dźwięk uderzenia w stetoskop. Stetoskop sam w sobie bardzo wzmacnia dźwięki nawet podczas lekkiego dotknięcia, jednocześnie słabo odbiera dźwięki z otoczenia. Problem mój polega na tym, że bardzo silnie przenoszone są dźwięki z otoczenia, co bardzo utrudnia dalszą obróbkę sygnału. Moim zdaniem (teoretycznie) zmniejszając czułość mikrofonu zmniejszę odbierany sygnał z otoczenia.

Nie znam się w ogóle na przed wzmacniaczach audio, dlatego proszę o pomoc i z góry dziękuję.

0 10
  • CControls
  • CControls
  • #3 08 Lis 2008 13:45
    blood dwarf
    Poziom 9  

Tak, ale zmieniam nim jedynie wzmocnienie i to w niewielkim zakresie. Nie wiem czemu układ przechodzi z kompletnego 0 (nie odbiera w ogóle sygnału, lub go nie wzmacnia), do dużego wzmocnienia praktycznie skokowo.
    Zastanawiam się nad doborem wartości kondensatorów, czy one mogą mieć wpływ.

PS. Wiem, że C3 odpowiada za filtracje składowej stałej. Z teorii wnioskuję, że C2 odpowiada za pasmo przenoszenia, ale nie mam pojęcia za co odpowiada C1.

0
  • #4 08 Lis 2008 13:48
    Quarz
    Poziom 43  

Logan napisał:
    R1 kręciłeś ?
    "Psu na budę" zda się to kręcenie reostatem R1, skoro przez kondensator (elektrolityczny ) C1 pętla ujemnego sprzężenia zwrotnego dla składowej zmiennej jest skutecznie zablokowana do masy.

:arrow: blood dwarf, usuń ten kondensator C1 ... :!: :idea: ... i wtedy zmieniaj wartość R1.

0
  • #5 08 Lis 2008 14:18