Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Expert - gdzie się wpiąć w centralny?

Andiv 08 Lis 2008 19:06 9807 20
  • #1 08 Lis 2008 19:06
    Andiv
    Poziom 32  

    Witam.
    Mam problem ze znalezieniem przewodów sterujących centralnym zamkiem. Dowiedziałem się, że sterowanie jest masą. Z drzwi kierowcy wychodzi 9 przewodów. I tu pierwsze pytanie: jeżeli w drzwiach jest master to ma on 5 przewodów, 2 od głośnika to razem 7, od czego są pozostałe dwa ? Ale to tak z ciekawości.
    Wracając do tematu dostałem się do wiązki drzwi i próbowałem znaleźć dwa przewody sterujące. Przez kontrolkę podawałem impulsy masy na każdy przewód. Reakcja była tylko na jednym - zamyka i zaraz otwiera zamki. To chyba jeden z przewodów od siłownika (?).
    Czy mógłby mi ktoś poradzić, jak zasterować tym zamkiem ? Proszę również o praktyczne porady dotyczące znajdowania przewodów od centralnego.
    Zapytacie pewnie dlaczego nie zrzuciłem tapicerki z drzwi i nie sprawdziłem organoleptycznie. Otóż dzisiaj już zrobiło się ciemno, a siedzenie przy halogenie mnie jakoś nie rajcuje. Oczywiście jeżeli nie otrzymam potrzebnych informacji w poniedziałek będę musiał zdjąć tapicerkę i dojść metodą prób i błędów.
    Proszę również o wyrozumiałość, bo jestem nowy w branży i jeszcze się ucze..

    p.s. peugeot expert 1,9 D '96
    Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #3 09 Lis 2008 20:46
    pkhenr
    Poziom 32  

    praktycznie to musisz zasymulować zamknięte drzwi i wtedy znajdziesz drugi kabelek który otwiera -dotychczas go nie znalazłeś bo zamek nie mógł sie zamknąć więc tez si ę nie otworzył (patrz na zamkniety zamek i krancówke która jest czesto w zamku i tez w niektórych autach wpływa na zamek -zamknięcie a raczej brak zamknięcia

  • #4 21 Lis 2008 11:53
    baranpawel85
    Poziom 9  

    "Dowiedziałem się, że sterowanie jest masą. Z drzwi kierowcy wychodzi 9 przewodów. I tu pierwsze pytanie: jeżeli w drzwiach jest master to ma on 5 przewodów, 2 od głośnika to razem 7, od czego są pozostałe dwa ? Ale to tak z ciekawości. "

    Witam mogą to być też przewody od lusterek np ogrzewanie(zazwyczaj 2 grube brązowe) no i regulacji lusterek(3 przewody ale raczej nie posiadasz regulacji lusterek?)U mnie w picasso to szło z drzwi 17 przewodów:) w środku pod tapicerką rozdzielają się na 3 wiązki (głośniki częściowo idą razem z wiązką od centralnego) no i lusterka 5 przewodów

  • #6 13 Gru 2008 01:52
    Jerzyczeka
    Poziom 15  

    Witam

    Poszukuję schematów elektrycznych do tego samochodu. Chciałbym, podobnie jak kolega, dołączyć sterownik centralnego zamka. Zastanawiam się jak podłączyć funkcję "komfort" do domykania szyb a może i składania lusterek.

  • #7 01 Kwi 2009 20:47
    der fuhrer
    Poziom 9  

    Witam
    Gdzie znajduje się ten sterownik 6235 w expercie?

  • #8 01 Kwi 2009 22:31
    766630
    Usunięty  
  • #9 06 Mar 2010 15:15
    hepos
    Poziom 13  

    Witam - ja mam Scudo 2000 rok. Szukam i szukam tych kabli . Zamykający znalazłem - podaję masę drzwi się zamykają. Ale żaden już nie chce otworzyć po podaniu masy ! Probowalem kabli zarówno przed kostką , jak również w samych drzwiach po zdjeciu tapicerki. No żaden nie chce otworzyc drzwi. Może tu jest jakiś myk w tym modelu?
    \
    Dodam ze mój Scudo fabrycznie ma centralny na pilota, ale ten pilot nie działa

    Zamykając - otwierając z kluczyka wszystko działa jak najbardziej...

    Znalazłem nawet schemat podłączenia alarmu dla scudo mojego jest napisane - zamykanie jasno brązowy, otwieranie żółty. Żółtych mam w wiązce 5 , po podaniu masy na 4 nic się nie dzieje, a na piaty zapala się lampka podświetlenia wnętrza ( tak samo jak się zapala gdy otwiera się centralny - ale zamek się nie otwiera)

  • #10 07 Mar 2010 12:07
    krazek1
    Poziom 10  

    hepos napisał:
    Witam - ja mam Scudo 2000 rok. Szukam i szukam tych kabli . Zamykający znalazłem - podaję masę drzwi się zamykają.

    Otwieranie odbywa się po przez rozłączenie tego przewodu

  • #11 27 Mar 2010 09:01
    hepos
    Poziom 13  

    Trochę nie rozumiem - jak to po przez rozłączenie?

    Czyli jak podłączyć do tego sterownik?

    Proszę o pomoc

  • #12 27 Mar 2010 09:51
    766630
    Usunięty  
  • #13 27 Mar 2010 09:58
    hepos
    Poziom 13  

    Naprawić się nie da - według serwisu uszkodzony jest moduł radiowy w oryginalnym sterowniku

  • #14 31 Lip 2010 17:16
    RadekPawlak
    Poziom 16  

    Witam serdecznie

    Właśnie skończyłem montaż sterownika centralnego zamka na pilota w/w aucie i muszę stwierdzić że przewód 6291 jeśli podam masę to auto się zamknie co do otwierania to przewód 6291 należy przeciąć co spowoduje otwarcie u mnie to zadziałało.
    Pozdrawiam i myślę że informacja będzie przydatna

  • #15 03 Mar 2011 10:43
    radzik1402
    Poziom 1  

    Witam!odswieze troszke temat:) chciałbym sie dowiedziec jak 6291 trzeba przeciac i wpiac sterownik z ktorego idzie jeden przewod na otwarcie

  • #16 03 Mar 2011 13:54
    emeryt2
    Poziom 42  

    Są do tego " przeninaczki " do kabelków , siekiera nie próbuj , nie podejdziesz.
    Robi sie to na dwóch przekaźnikach / lub na jednym jeżeli wyście z centralki steruje masą/. Przecięty przewód 6291 wpina się na styki przekaźnika - normalnie zwarte , a cewkę przekaźnika sterujesz z wyjścia centralki OTWORZ. Drugie sterowanie ZAMKNIJ , to już sie pewnie domyślasz!
    Miłej zabawy.

  • #17 03 Mar 2011 21:24
    RadekPawlak
    Poziom 16  

    Widzę że kolega radzik1402 jest świeży więc: step by step
    1.Odszukaj przewód o oznaczeniu 6291(drzwi kierowcy)
    2.Teraz cały myk polega na odpowiednim wpięciu w/w przewodu 6291 w sterowanie modułu (który zakupiłeś do sterowania centralnym zamkiem z pilota)
    3.Pamiętaj iż przerwanie (przecięcie) na 2 sekundy przewodu 6291 powoduje otworzenie Auta, natomiast podanie masy (na przewód 6291) w zamkniętym obwodzie (czyli przewód jest w oryginalnym stanie) spowoduje zamknięcie Auta.

    Podaj link do modułu który zakupiłeś lub foto to wyjaśnię jak to zrobić ;-)

  • #18 04 Mar 2011 09:06
    Andiv
    Poziom 32  

    RadekPawlak napisał:
    Widzę że kolega radzik1402 jest świeży więc: step by step
    1.Odszukaj przewód o oznaczeniu 6291(drzwi kierowcy)
    2.Teraz cały myk polega na odpowiednim wpięciu w/w przewodu 6291 w sterowanie modułu (który zakupiłeś do sterowania centralnym zamkiem z pilota)
    3.Pamiętaj iż przerwanie (przecięcie) na 2 sekundy przewodu 6291 powoduje otworzenie Auta, natomiast podanie masy (na przewód 6291) w zamkniętym obwodzie (czyli przewód jest w oryginalnym stanie) spowoduje zamknięcie Auta.

    Podaj link do modułu który zakupiłeś lub foto to wyjaśnię jak to zrobić ;-)


    Gdzie ty widziałeś sterowanie jednoprzewodowe tam !? Jak rozetniesz 6291 auto się otworzy, ale tylko przez to że sterownik jest tak skonstruowany. Sterowanie w tym aucie odbywa się na dwóch przewodach 6290 i 6291 obydwa masą, nic sie nie tnie.

  • #20 10 Mar 2011 18:25
    kulek81
    Poziom 11  

    Witam, i ja się podepnę pod temat, w sumie auta bardzo podobne.
    Mam fiata scudo 97r. Znalazłem w nim moduł odpowiedzialny za centralny zamek i kable podłączone do niego, niestety nie potrafię go odczepić.
    Pinów jest 9, kable mają takie oznaczenia:

    1 B08 624 gruby różowy
    2 M093 G24 gruby żółty
    3 L16 620 gruby różowy
    4 L14 621 gruby różowy
    5 A09 629 cienki żółty
    6 nie podpięty
    7 6291 cienki różowy
    8 6293 cienki biały
    9 nie podpięty

    Ed.
    Oki nikt nie odpowiedział, więc wziąłem próbnik, cążki, złączki do kabli i alarm i poszedłem do auta. Oto co wyszło.

    1 +
    2 -
    3 i 4 sterują silnikami, nie ciąć i tak nie podepnie się tu żadnego sterownika
    5 Podanie masy otwiera auto
    7 Podanie masy zamyka auto
    8 Podanie masy zamyka auto

    Mam pociętą i połączoną na nowo instalację, ale centralkę podłączyłem i działa. Model BX10 - czerwony do pinu 1, czarny do pinu 2, biało czarny do pinu 5, biały do 7, w innych będzie tak samo.

    Co do rozłączania kabli przy drzwiach, opisanych w postach powyżej - znajdźcie centralkę, jest przyczepiona za schowkiem, u mnie jest szara, prawdopodobnie jest tak i u was.

  • #21 24 Cze 2017 15:46
    piguu
    Poziom 1  

    Mam Fiata Scudo 2003r i tez miałem taki problem. Niestety kolego jak opisałeś tą centralke to u mnie i pewnie u wielu innych jest zupełnie inaczej! Żaden z przewodów po dpięciu (masy "-") nie otwiera zamka. Przypomnę, że są 2 mastery. Zamykanie owszem działa po zapodaniu masy niestety nie otwiera żaden! Jedynym sposobem jest wpiąć się bezpośrednio w centralkę (puszkę) 2 kablami biały i biało-czarnym. Ja musiałem tak zrobić i działa.
    pozdrawiam

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo