Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Expert - gdzie się wpiąć w centralny?

08 Lis 2008 19:06 11838 20
  • Poziom 32  
    Witam.
    Mam problem ze znalezieniem przewodów sterujących centralnym zamkiem. Dowiedziałem się, że sterowanie jest masą. Z drzwi kierowcy wychodzi 9 przewodów. I tu pierwsze pytanie: jeżeli w drzwiach jest master to ma on 5 przewodów, 2 od głośnika to razem 7, od czego są pozostałe dwa ? Ale to tak z ciekawości.
    Wracając do tematu dostałem się do wiązki drzwi i próbowałem znaleźć dwa przewody sterujące. Przez kontrolkę podawałem impulsy masy na każdy przewód. Reakcja była tylko na jednym - zamyka i zaraz otwiera zamki. To chyba jeden z przewodów od siłownika (?).
    Czy mógłby mi ktoś poradzić, jak zasterować tym zamkiem ? Proszę również o praktyczne porady dotyczące znajdowania przewodów od centralnego.
    Zapytacie pewnie dlaczego nie zrzuciłem tapicerki z drzwi i nie sprawdziłem organoleptycznie. Otóż dzisiaj już zrobiło się ciemno, a siedzenie przy halogenie mnie jakoś nie rajcuje. Oczywiście jeżeli nie otrzymam potrzebnych informacji w poniedziałek będę musiał zdjąć tapicerkę i dojść metodą prób i błędów.
    Proszę również o wyrozumiałość, bo jestem nowy w branży i jeszcze się ucze..

    p.s. peugeot expert 1,9 D '96
    Pozdrawiam.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    praktycznie to musisz zasymulować zamknięte drzwi i wtedy znajdziesz drugi kabelek który otwiera -dotychczas go nie znalazłeś bo zamek nie mógł sie zamknąć więc tez si ę nie otworzył (patrz na zamkniety zamek i krancówke która jest czesto w zamku i tez w niektórych autach wpływa na zamek -zamknięcie a raczej brak zamknięcia
  • Poziom 10  
    "Dowiedziałem się, że sterowanie jest masą. Z drzwi kierowcy wychodzi 9 przewodów. I tu pierwsze pytanie: jeżeli w drzwiach jest master to ma on 5 przewodów, 2 od głośnika to razem 7, od czego są pozostałe dwa ? Ale to tak z ciekawości. "

    Witam mogą to być też przewody od lusterek np ogrzewanie(zazwyczaj 2 grube brązowe) no i regulacji lusterek(3 przewody ale raczej nie posiadasz regulacji lusterek?)U mnie w picasso to szło z drzwi 17 przewodów:) w środku pod tapicerką rozdzielają się na 3 wiązki (głośniki częściowo idą razem z wiązką od centralnego) no i lusterka 5 przewodów
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 16  
    Witam

    Poszukuję schematów elektrycznych do tego samochodu. Chciałbym, podobnie jak kolega, dołączyć sterownik centralnego zamka. Zastanawiam się jak podłączyć funkcję "komfort" do domykania szyb a może i składania lusterek.
  • Poziom 10  
    Witam
    Gdzie znajduje się ten sterownik 6235 w expercie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Witam - ja mam Scudo 2000 rok. Szukam i szukam tych kabli . Zamykający znalazłem - podaję masę drzwi się zamykają. Ale żaden już nie chce otworzyć po podaniu masy ! Probowalem kabli zarówno przed kostką , jak również w samych drzwiach po zdjeciu tapicerki. No żaden nie chce otworzyc drzwi. Może tu jest jakiś myk w tym modelu?
    \
    Dodam ze mój Scudo fabrycznie ma centralny na pilota, ale ten pilot nie działa

    Zamykając - otwierając z kluczyka wszystko działa jak najbardziej...

    Znalazłem nawet schemat podłączenia alarmu dla scudo mojego jest napisane - zamykanie jasno brązowy, otwieranie żółty. Żółtych mam w wiązce 5 , po podaniu masy na 4 nic się nie dzieje, a na piaty zapala się lampka podświetlenia wnętrza ( tak samo jak się zapala gdy otwiera się centralny - ale zamek się nie otwiera)
  • Poziom 11  
    hepos napisał:
    Witam - ja mam Scudo 2000 rok. Szukam i szukam tych kabli . Zamykający znalazłem - podaję masę drzwi się zamykają.

    Otwieranie odbywa się po przez rozłączenie tego przewodu
  • Poziom 13  
    Trochę nie rozumiem - jak to po przez rozłączenie?

    Czyli jak podłączyć do tego sterownik?

    Proszę o pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Naprawić się nie da - według serwisu uszkodzony jest moduł radiowy w oryginalnym sterowniku
  • Poziom 16  
    Witam serdecznie

    Właśnie skończyłem montaż sterownika centralnego zamka na pilota w/w aucie i muszę stwierdzić że przewód 6291 jeśli podam masę to auto się zamknie co do otwierania to przewód 6291 należy przeciąć co spowoduje otwarcie u mnie to zadziałało.
    Pozdrawiam i myślę że informacja będzie przydatna
  • Poziom 1  
    Witam!odswieze troszke temat:) chciałbym sie dowiedziec jak 6291 trzeba przeciac i wpiac sterownik z ktorego idzie jeden przewod na otwarcie
  • Poziom 42  
    Są do tego " przeninaczki " do kabelków , siekiera nie próbuj , nie podejdziesz.
    Robi sie to na dwóch przekaźnikach / lub na jednym jeżeli wyście z centralki steruje masą/. Przecięty przewód 6291 wpina się na styki przekaźnika - normalnie zwarte , a cewkę przekaźnika sterujesz z wyjścia centralki OTWORZ. Drugie sterowanie ZAMKNIJ , to już sie pewnie domyślasz!
    Miłej zabawy.
  • Poziom 16  
    Widzę że kolega radzik1402 jest świeży więc: step by step
    1.Odszukaj przewód o oznaczeniu 6291(drzwi kierowcy)
    2.Teraz cały myk polega na odpowiednim wpięciu w/w przewodu 6291 w sterowanie modułu (który zakupiłeś do sterowania centralnym zamkiem z pilota)
    3.Pamiętaj iż przerwanie (przecięcie) na 2 sekundy przewodu 6291 powoduje otworzenie Auta, natomiast podanie masy (na przewód 6291) w zamkniętym obwodzie (czyli przewód jest w oryginalnym stanie) spowoduje zamknięcie Auta.

    Podaj link do modułu który zakupiłeś lub foto to wyjaśnię jak to zrobić ;-)
  • Poziom 32  
    RadekPawlak napisał:
    Widzę że kolega radzik1402 jest świeży więc: step by step
    1.Odszukaj przewód o oznaczeniu 6291(drzwi kierowcy)
    2.Teraz cały myk polega na odpowiednim wpięciu w/w przewodu 6291 w sterowanie modułu (który zakupiłeś do sterowania centralnym zamkiem z pilota)
    3.Pamiętaj iż przerwanie (przecięcie) na 2 sekundy przewodu 6291 powoduje otworzenie Auta, natomiast podanie masy (na przewód 6291) w zamkniętym obwodzie (czyli przewód jest w oryginalnym stanie) spowoduje zamknięcie Auta.

    Podaj link do modułu który zakupiłeś lub foto to wyjaśnię jak to zrobić ;-)


    Gdzie ty widziałeś sterowanie jednoprzewodowe tam !? Jak rozetniesz 6291 auto się otworzy, ale tylko przez to że sterownik jest tak skonstruowany. Sterowanie w tym aucie odbywa się na dwóch przewodach 6290 i 6291 obydwa masą, nic sie nie tnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam, i ja się podepnę pod temat, w sumie auta bardzo podobne.
    Mam fiata scudo 97r. Znalazłem w nim moduł odpowiedzialny za centralny zamek i kable podłączone do niego, niestety nie potrafię go odczepić.
    Pinów jest 9, kable mają takie oznaczenia:

    1 B08 624 gruby różowy
    2 M093 G24 gruby żółty
    3 L16 620 gruby różowy
    4 L14 621 gruby różowy
    5 A09 629 cienki żółty
    6 nie podpięty
    7 6291 cienki różowy
    8 6293 cienki biały
    9 nie podpięty

    Ed.
    Oki nikt nie odpowiedział, więc wziąłem próbnik, cążki, złączki do kabli i alarm i poszedłem do auta. Oto co wyszło.

    1 +
    2 -
    3 i 4 sterują silnikami, nie ciąć i tak nie podepnie się tu żadnego sterownika
    5 Podanie masy otwiera auto
    7 Podanie masy zamyka auto
    8 Podanie masy zamyka auto

    Mam pociętą i połączoną na nowo instalację, ale centralkę podłączyłem i działa. Model BX10 - czerwony do pinu 1, czarny do pinu 2, biało czarny do pinu 5, biały do 7, w innych będzie tak samo.

    Co do rozłączania kabli przy drzwiach, opisanych w postach powyżej - znajdźcie centralkę, jest przyczepiona za schowkiem, u mnie jest szara, prawdopodobnie jest tak i u was.
  • Poziom 1  
    Mam Fiata Scudo 2003r i tez miałem taki problem. Niestety kolego jak opisałeś tą centralke to u mnie i pewnie u wielu innych jest zupełnie inaczej! Żaden z przewodów po dpięciu (masy "-") nie otwiera zamka. Przypomnę, że są 2 mastery. Zamykanie owszem działa po zapodaniu masy niestety nie otwiera żaden! Jedynym sposobem jest wpiąć się bezpośrednio w centralkę (puszkę) 2 kablami biały i biało-czarnym. Ja musiałem tak zrobić i działa.
    pozdrawiam