Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alan 18 problem z nadawaniem

08 Nov 2008 20:08 2376 12
  • Level 12  
    Witam, mam Alana 18 po odwrotnym podłączeniu zasilania. Po wymianie końcówki mocy słychać w głośniku i ładnie odbiera ale nie nadaje. Przy próbie nadawania u odbiorcy słychać głośne charczenie i zgrzytanie. Końcówka mocy wygląda na dobrą (sprawdzałem miernikiem ale nie wymieniałem). Kilkukrotnie grzałem VCO zwracając uwagę, czy nie połączyła się gdzieś przez przypadek cyna. Sprawdziłem potencjometr od Mic Gain oraz sprawdzałem radio na innej gruszcze. Co jeszcze mogę z nim zrobić? Nie znam się na cb więc za dużo nie sprawdziłem ale to co opisałem powinno już dać jakiś obraz uszkodzenia.
    Pozdrawiam.
  • TermopastyTermopasty
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Trafo modulacyjne nie uszkodzone?
  • TermopastyTermopasty
  • R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Sprawdź napięcia na stabilizatorach
  • Level 12  
    Quote:
    Trafo modulacyjne nie uszkodzone?

Które to i jak można sprawdzić?

Quote:
    Sprawdź napięcia na stabilizatorach

Których?

Sorki za takie pytania ale na prawdę nie zajmuję się taką elektroniką, a już w szczególności cb-radiami.
    Witam.

Najlepiej ( na brak umiejętności ) oddać radio do serwisu.

Z wielkim szacunkiem , ale widać , że sam nie czujesz się na siłach to radio naprawić.

Pozdrawiam.
  • Level 12  
    SP5ANJ, to że nie zajmowałem się cb-radiami nie oznacza, że nie mam pojęcia o elektronice. Po prostu moim zainteresowaniem są telefony które naprawiam już 3 lata. Wystarczyłoby by pisano oznaczeniami ze schematu.

dobra wiem już co z trafem i jutro je sprawdzę, podłącze też głośnik pod PA i zobacze jakie będą tego efekty

aha jeszcze coś, napięcie w gruszce jest

Dodane: