Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ford mondeo 1.8 2000r 115km problem z gazem

marcinek2211 15 Nov 2008 20:46 11192 46
  • #31
    User removed account
    User removed account  
  • #32
    Labobas
    Level 17  
    Ci co nic nie zrobili nie musza sie obawiac.Nie pracowalem bezposrednio w ASO,ale mialem tam wstep i wiem co sie dzialo.POczytaj MKP to zobaczysz co ludzie pisza i jakei maja przygody z ASO.Mozesz sobie pisac co chcesz,ale i tak wszyscy wiedza co sie dzieje np. z flotowymi autami w ASO.Reszte sie domysl.
  • #33
    marek1977
    Level 33  
    Wiesz jakie ja miałem przygody w służbie zdrowia, w urzędach, w bankach... Można wymieniać bez końca. Bo to jest niekończąca się opowieść. W każdym punkcie świadczącym usługi znajdziesz osoby które nie znają się na tym co robią.
  • #34
    User removed account
    User removed account  
  • #35
    marek1977
    Level 33  
    mimisio wrote:
    Ok chyba pochopnie sie wypowiedziałem moge być pokąsany


    A czemu?
  • #36
    User removed account
    User removed account  
  • #37
    marek1977
    Level 33  
    eee no ja to ogólnie o gazie. Mam v6 i nie mam zamiaru nigdy założyć do niego gazu. Mimo że ten silnik trawi gaz.
  • #38
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    nie czytałem dość dokładnie, ale czy ktoś polecił koledze w sprawie 1.8 ZETEC wymianę świec i przewodów WN? To częsta przyczyna złej pracy silnika, bez względu na gaz.

    i ciekawostka:
    Mój znajomy kupił takie mondeo z przebiegiem 250tys i jeszcze 200 tysi zrobił na "prostym" gazie. Czy 450 tys to mało na niszczący silnik gaz?
  • #39
    teges

    Level 21  
    Witam .Popieram w pełni wypowiedzi labobasa gdyż znam osobiście ludzi którzy Fordami Fokusami z 2001 i 2002r.przerobionymi na gaz zrobili po 200 tyś.km / przedstawiciele handlowi w firmie/ gdzie w ASO Forda powiedziano im że w żadnym wypadku przeróbka na gaz bo zawory bo głowica itp. bzdety.Jedynie faktem jest że częściej należy rególować zawory i auto powinno pracować na orginalnych świecach Motocrafta.
  • #40
    Labobas
    Level 17  
    marek1977 wrote:
    Wiesz jakie ja miałem przygody w służbie zdrowia, w urzędach, w bankach... Można wymieniać bez końca. Bo to jest niekończąca się opowieść. W każdym punkcie świadczącym usługi znajdziesz osoby które nie znają się na tym co robią.
    Masz racje,zgadzam sie z tym,ale tutaj akurat jestesmy na forum forda totez sprawy wizyt ASO sa nam bliskie.
    V-ki dobrze znosza gaz,jak i mocniejsze silniki od st200.Zaklada sie sekwencje i swietnie smiga silniczek na gazie.
  • #41
    marcinek2211
    Level 9  
    Mam jeszcze pytanie,dotyczące zmiany przerwy na świecy z oryginalnej do 0,6 mm zalecanej przez gazownika. Czy ta zmiana przerwy nie spowoduje uszkodzenia cewki zapłonowej? Byłem u mechanika i kazał zostawić oryginalną przerwę,natomiast gazownicy chcą zmniejszyć. Jestem miedzy młotem a kowadłem, tylko ja na tym trace ponieważ auto spala około 15 litrów gazu. Chciałbym nadmienic że byłem u gazownika by wyregulował dawkę gazu gdyż była za bogata tak jak On stwierdził,niestety bez efek
  • #42
    Labobas
    Level 17  
    U mnie orginales przerwa to 1,3.Tez gazownicy mowia,zeby zmniejszyc do 0,8.Ja osobiscie uwazam to za glupote.Sam zmniejszalem i zadnych pozytywnych objawow.Spalanie i dynamika na takim samym poziomie.Rzeklbym nawet,ze na orginalnej przerwie lepiej chodzi.Zmniejszysz to na benie pogorszysz osiagi.A co z lambda?Wszystko ok?.Cos musi byc nie tak.Ja mam II generacje i autronica i jak pokombinuje to zrobie za bogata albo zbyt uboga mieszanke.Z reszta nie ma u Ciebie samokalibracji?
  • #43
    marcinek2211
    Level 9  
    A propo sondy to wymieniałem ją niedawno, a samoregulacji nie moge zrobić bo wszystko odbywa sie przez komputer
  • #44
    dett
    Level 20  
    Labobas wrote:
    U mnie orginales przerwa to 1,3.Tez gazownicy mowia,zeby zmniejszyc do 0,8.Ja osobiscie uwazam to za glupote.Sam zmniejszalem i zadnych pozytywnych objawow.Spalanie i dynamika na takim samym poziomie.Rzeklbym nawet,ze na orginalnej przerwie lepiej chodzi.Zmniejszysz to na benie pogorszysz osiagi.A co z lambda?Wszystko ok?.Cos musi byc nie tak.Ja mam II generacje i autronica i jak pokombinuje to zrobie za bogata albo zbyt uboga mieszanke.Z reszta nie ma u Ciebie samokalibracji?


    Zmniejszanie przerwy nie jest żadną głupotą, gaz ma trochę trudniej się zapalić i np po przejechaniu na świecach 30- 40 tys km auto zaczyna szarpać itd po prostu trzeba przy wymianie świec zmniejszyć przerwę na 0,8 mm i można spokojnie śmigać do 70 tyś bez problemu. I tu nie jest kwestia spalania czy dynamiki, bo to się nie zmieni, natomiast nie będzie wypadania zapłonów, jeżeli chodzi o Forda, to radzę pozostawić świece motorcrafta ze zmniejszoną przerwą i nie montować żadnych głupot typu świece do LPG, a do aut typu Mercedes, Audi, Vw, polecam NGK V-LINE No 12 zmniejszyć przerwę i jeździć.
  • #45
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Moim zdaniem, jeśli iskra" nie chce skoczyć" na powiększonej, a tu właściwie na znamionowej szczelinie, to oznacza , ze sobie w tym momencie skacze gdzie indziej, a co to oznacza to koledzy wiedzą-choinka pod maską (choć nie zawsze to widać).
    Uważam, że jest to obejście problemu (zmniejszanie szczeliny), a nie jego rozwiązanie. Oznacza to, ze w nie do końca sprawnej instalacji zapłonowej taka świeca będzie pracowała dłużej, bez przerw w zapłonie stąd wrażenia lepszej pracy na małej szczelinie.
    Co do zapłonu gazy czy benzyny to wydaje sie , że dłuższa iskta lepiej zapala mieszankę niż krótka- poto wprowadzono swiece wieloelektrodowe.
    Pozdr.AŁ

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ponadto panowie walczycie ze świecami o jakies 1-2% osiągów , a nie przeszkadza wam to że instalacje z mikserami tracą typowo 20-30 % mocy na gazie w stosunku do benzyny?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co do przerwy to FORD zaleca szczelinę 1.1 a nie 1.3 mm, nie mylę się?
  • #46
    extremalny
    Level 12  
    A mi się zdarzyło i to nie jeden raz w fordach że konektor od sondy lambda nie był dopięty do końca mimo że tak wygląda! I sprawdził bym wszystkie przewody od podciśnień!
  • #47
    Labobas
    Level 17  
    Ja tez mam komputer....jezeli mozna go nazwac i da sie zrobic samoadaptacje.W stagu 300 chyba tez sie da bo kolega mi cos przebakiwal.Jednak nie widzialem tego wiec glowy nie dam sobie uciac.