Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Moduł zapłonowy- chiński 4-suw

bzyq90 08 Nov 2008 22:38 20533 30
  • #1
    bzyq90
    Level 18  
    Witam, mam problem. Zepsuł mi się moduł zapłonowy i mam pewnien problem.

    Mój skuter posiada moduł z jedną wtyczką na 6 miejsc ale mam 4 piny, nie umiem takiego znaleść.

    Pisałem do różnych producentów, serwisu, szukałem na allegro i nic. Wszystkie dostępne moduły mają jedną wtyczkę na 6 i 5 lub 6 pinów.

    Da się to jakoś obejść? Czy da się jakoś naprawić stary moduł? Myślałem go rozkleić/ rozwalić ale pewnie elementy się uszkodzą albo nie będą podpisane...

    Jeżeli ktoś nie wie o co mi chodzi proszę wpisać na allegro "moduł zapłonowy", wyskoczy wiele do chińskich 4-suwów.

    PS, kiedyś próbowałem podpiąć ten moduł z wtyczką na 5 bądź 6 pinów ale bezpiecznik się pali...
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    rafi242
    Level 12  
    można założyć każdy jeden moduł zapłonowy ,nawet moze być to muduł zapłonowy od kosy spalinowej problem tkwi w tym że prawdopodobnie .trzeba wiedzieć do którego złącza jest podpięty plus drugi pin będzie masą a wyjscie sterowania może bc wyseperowane za pomoca kontraktona
    lub czujnika elektromagnetycznego i dlatego posiada 5 lub 6 pin jeden z nich na pewno jest pusty
  • #3
    romoo
    User under supervision
    A gdzie ty masz bezpiecznik w układzie zapłonowym CDI.
    Bo nigdy takowego nie widziałem, bo jest faktycznie nie potrzebny.
    Moduł ma 6 pinów a co ma 4 piny , bo nie kumam co chcesz z tym zdziałać.
    Jak bede wiedział czego -- to poszukam.
  • #4
    bzyq90
    Level 18  
    Chodzi o to iż mam moduł zapłonowy na 4 piny (wtyczka jest na 6).
    Nie umiem znaleść takiego moduły, pisałem do różnych firm i serwisu i nic.
    Moduły jakie są dostępne na allegro i w sklepach to na 5 lub 6 pinów (wtyczka również na 6).

    Gdybym miał schematy modułu to byłoby lepiej bo wiedziałbym co i gdzie podłączyć. Bezpiecznik znajduje się przy akumulatorze.
  • #5
    romoo
    User under supervision
    Bezpiecznik nie ma NIC do zapłonu.

    Skąd wiesz że moduł jest padnięty skoro nie umiesz zidentyfikować połączenia.

    I nie rozumiem masz moduł 4 pinowy a wtyczkę 6 pin . To jak włożysz 4 piny w 6 ????
  • #6
    bzyq90
    Level 18  
    Dalej nie rozumiesz. Wpisz sobie na allegro moduł CDI albo zapłonowy. Wtyczka jest na 6, 2 środkowe piny mam wolne.
    Po prostu, podłącze moduł na 5-6 pinów i wywala bezpiecznik.
  • #7
    romoo
    User under supervision
    :idea::idea::idea:
    W rzeczy samej minimalną iloscią przewodów zapłonu CDI jest 4.
    I ty masz taki moduł właśnie.
    A bezpiecznik to inna historia.
    Powodzenia w szukaniu ......
  • #8
    bzyq90
    Level 18  
    No i niestety tu jest problem ponieważ szukam już 2 miesiące i nic. Dzwonie po firmach, pisze do serwisów i nikt nie posiada.
    Dlatego założyłem ten temat czy jest jakiś sposób aby z 5-6 pinowego zrobić 4 pinowy ;]
  • #11
    andy k
    Level 12  
    Masz prawdopodobnie moduł z przetwornicą zasilany 12V.
    To nie jest CDI.
    Musiałbym widzieć stator (cewki pod kołem magnesowym) żeby
    ustalić jaka to wersja.
  • #13
    bartek_j
    Level 35  
    Napisz co to za przewody dochodzą u ciebie do tego modułu. To znaczy ile idzie do magneta i jeżeli jeszcze godzies idą to gdzie. A najlepiej wstaw foty tych wynalazków.
  • #15
    andy k
    Level 12  
    Jesli 4 przewody i przepalało bezpiecznik to:
    -zasilanie 12V po stacyjce
    -masa
    -cewka WN
    -impulsator
  • #16
    bzyq90
    Level 18  
    Posprawdzałem, czyli tak:

    Przewód nr 1 (zielony) - masa
    Przewód nr 2 (niebiesko-żółty) - idzie do magneta
    Przewód nr 3 (czarno-żółty) - idzie do cewki zapłonu
    Przewód nr 4 (czarny) - idzie do kostki alarmu
  • #18
    andy k
    Level 12  
    Nie możesz przypadkowo dobrać modułu do silnika bo nawet jeśli uruchomisz silnik to nieprawidłowy kąt wyprzedzenia moze doprowadzic w skrajnych przypadkach do spalania stukowego i zniszczenia silnika w krótkim czasie.
    To silnik 4-suwowy wiec kąt wyprzedzenia nie może być stały.
    Nie mozesz zastosowac modułu CDI bo to układ z przetwornicą.
    Zeby dobrać, wykonać, zastosować inny moduł potrzebne są pomiary sygnałów z impulsatora.
    Czy możesz dostarczyć go do mnie do firmy (Będzin woj. śląskie) na pomiary?
  • #20
    andy k
    Level 12  
    Tak, z Digitech. Żeby nie zaśmiecać tematu proszę o kontakt przez GG lub PW.
  • #21
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Silniki PODRÓBY Hondy nie mają zmiennego kąta wyprzedzenia, jedynie skutery GY-6 mają (choć małe silniki nie potrzebują zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu). Ten moduł ma wtyczkę taką jak wersje pięcio pinowe, lecz nie posiadają tego w środku (od gaszenia). Fachowo mówiąc jest to DC-CDI.
    Moduł zapłonowy- chiński 4-suw
    Przykład zastosowania: Kingway Quba
  • #22
    bzyq90
    Level 18  
    Co mam rozumieć poprzez "brak gaszenia"?
    W skuterze wymieniałem silnik, silnik pochodzi z Kymco Agility 50ccm.
    Powiedz mi czy ten moduł może zaszkodzić silnikowi? Czy może się coś stać?
    Prześlij mi linka gdzie znalazłeś ten moduł na PM bo na forum jest zabronione.
  • #23
    andy k
    Level 12  
    Stały kąt ogranicza możliwości silnika, spada sprawność.
    Kiedyś na wyraźne życzenie klienta wykonaliśmy DC CDI stałokątowy do Hondy 50cm i max predkość wynosiła około 25km/h.
    Ten sam silnik na zmiennym kącie osiągał 45km/h po zamontowaniu oryginalnego modułu Hondy (takie samo złącze jak w tym temacie).
    To nie był szczyt możliwości tego silnika bo moduł oryginalny miał charakterystykę blokującą obroty (ostro opóźniał kąt po przekroczeniu granicznych obrotów).
  • #25
    BANANvanDYK
    Level 40  
    andy k, kiedyś zastosowałem moduł GY-6 do takiego silnika (pseudochopper Kingway 72 cm3) wg. rysunku z motelek.net i okazało się że nic to nie dało. Zwiększyć kąta wyprzedzenie się nie da, pracuje on na stałym, największym kącie wyprzedzenia. Zwiększyć można tylko naspawując metal na znacznik. Jedynie kąt zmniejszał się poniżej tych 4000 RPM.
    bzyq90, zdjęcie znalazłem w google, z resztą i tak był na zagranicznej stronie.
  • #27
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Naprawić oryginalny będzie trudno. W pierwszej kolejności będzie problem z rozebraniem - jest zalewa a pod nią druga warstwa zalewy ze zmieszanym piaskiem. Mam taki, rozebrałem go w 50% i znalazłem zwartą diodę.
    Jako że ten silnik to GY-6, proponuję zakupić moduł DC-CDI od Kymco: http://www.allegro.pl/item475165838_tuningowy_modul_kymco_super_9.html Ups, przepraszam za link do allegro. Na zdjęciu widać odsłonięty rdzeń transformatora. Wyciągnij konektory z oryg. wtyczki, powkładaj do nowego modułu i zabezpiecz przed wyrwaniem np. klejem na gorąco. Pinout znajdziesz w serwisówkach Kymco (są odziwo bardzo łatwo dostępne).
  • #28
    bzyq90
    Level 18  
    Dość dużo jak za taki moduł.
    Rozebrałem swój stary do starego silnika i pisze tam:

    100DCCDI.PCB
    05.01

    Chciałem go naprawić ponieważ ładnie pracował z tym silnikiem.
    Gdzie znalazłeś te serwisówki? Potrzebowałbym do Giantco Sprint Sport i Kymco Agility.

    Co do Kymco Agility to znalazłem ale nie ma wyprowadzeń z modułu.
    Giantco na swojej stronie ma jakieś książki pokazane ale nie da się ich załączyć.
  • #30
    Hyosung sf50
    Level 1  
    Witam..mam motor hyosung sf50
    czy wie ktoś gdzie sie znajduje moduł cdi
    nie mogę tego znależć ..
    a chce żęby mi wchodził na wyższe obroty
    i szybciej jechał i miał więcej siły
    bo to ponoć skutkuje
    tylko nie mogę znależć tego gdzie to jest
    kumple mi mówili że gdzies koło akumulatora
    ale taam nie ma
    gdzie jeszcze może być ??
    Prosze o pomoc
    Z góry dzieki:D:D:D:D:D
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D