Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz - szarpie na zimnym silniku podczas jazdy

Pabi_2 09 Nov 2008 12:54 16765 21
  • #1
    Pabi_2
    Level 11  
    na zimnym silniku podczas jazdy szarpie mocno. Wymieniłem filtr paliwa (sądząc że to od filtra zależy), i przy okazji filtr powietrza, filtr oleju i olej, i dalej to samo. Na początku nie ma buta, rozpędza się wolno. Jak się silnik rozgrzeje silnik ładnie pracuje i energicznie się rozpędza. Pomóżcie co to może być.
    Rocznik 99, przebieg 123tys. Wymiana rozrządu była koło 80-85tys.

    Dodam jeszcze że rok temu był wymieniany na nowy katalizator i tłumik końcowy i rura od katalizatora do silnika. Również świece zostały wymienione. Miał wtedy koło 115tys. km
  • #2
    Stanisław 1
    Level 16  
    Sprawdź kopułkę i palec , ciśnienie paliwa.
  • #3
    Pabi_2
    Level 11  
    Kopułka wiem gdzie jest. jak sprawdzić ciśnienie paliwa?
  • #4
    Stanisław 1
    Level 16  
    Trzeba wpiąć się manometrem w układ paliwowy.
  • #5
    Pabi_2
    Level 11  
    Już wiem o co chodzi. A jak nie będzie to kopułka i palec i ciśnienie będzie w normie to co innego może być? słyszałem coś o EGR ???
  • #6
    kubus1111111112
    Level 13  
    sprawdź świece może są zasyfione ustaw dobrze przerwę na świecy na moje oko za duża a i przy okazji sprubuj zatankować gdzie indziej:)
  • #7
    Dog Tag
    Level 11  
    a jak auto odpala gdy jest zimne? jeżeli jest problem z uruchomieniem tzn. odpala ale nie od razu trzeba go "prze-gazować" czy też niekiedy zimny gaśnie to należałoby sprawdzić jeszcze czujnik temperatury silnika. Może wskazywać złe wartości ale nie zapala się od tego lampka check engine
  • #8
    Pabi_2
    Level 11  
    Na zimnym silniku odpala od razu bez problemu gorzej jest z ruszaniem lekko się dławi, potem jak już się ruszy to trochę wolno się rozpędza i po przejechaniu 100 metrów zaczyna szarpać i puszcza dalej (nie szarpie) przejadę jakieś 50 metrów i znowu szarpie. Jak puszcze nogę z gazu to nie szarpie. Jak silnik rozgrzeje się czyli jakieś 10km-15km przejadę wtedy silnik dostaje mocy i rozpędza się bardzo szybko i dynamicznie chodzi bez problemu.
    Myślałem że to filtr paliwa temu jest winny. Bo przy zimnym silniku pobiera więcej paliwa i się zapychał. Ale to nic nie dało.
    Proszę o rady co to może być.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Pabi_2
    Level 11  
    Sprawdziłem błędy jakie mam
    są to:
    1500
    0340
    0320
    0500

    Pierwszy wiem że można to olać bo nie mam klimy.
    A pozostałe? Co oznaczają dokładnie i jak naprawić te błędy?
  • #11
    Stanisław 1
    Level 16  
    0340-Czujnik prędkości obrotowej wałka rozrządu -niewłaściwe działanie
    0320-Czujnik prędkości obrotowej silnika- niewłaściwe działanie
    0500-Czujnik prędkości pojazdu-niewłaściwe działanie
  • #12
    Pabi_2
    Level 11  
    Dzięki za odpowiedzi wszystkie.

    Ale jak zlikwidować te błędy. To znaczy co radzicie naprawić? Bo szarpie na zimnym silniku i nie da się jechać przez 5-10km. Nie zgasł w ogóle podczas szarpania i ładnie odpala z kluczyka.
  • #13
    Stanisław 1
    Level 16  
    Skasuj błędy i sprawdź czy wystąpią ponownie.
    Metoda 1 za pomocą testera.
    Metoda 2 po wyłączeniu stacyjki odłączyć klemę minusową na 10 sek. tam metoda posiada wady utrata wartości adaptacyjnych i rozkodowanie radia jeżeli zamontowane.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    Pabi_2
    Level 11  
    Jutro sprawdzę wszystko jeszcze raz ;) I zastosuje się do waszych porad. Zobaczymy co wyniknie.
  • #16
    dzac4
    Conditionally unlocked
    Mam podobny przypadek w oplu corsie b z 99r. objaw identyczny co u kolegi i też nie mogę znależ przyczyny.Może w moim przypadku coś podpowiecie.
  • #17
    Pabi_2
    Level 11  
    Skasowałem błędy. (zresetowałem) Zatankowałem gdzie indziej czyli na Orlenie bo wcześniej na BP tankowałem. I dalej tak samo szarpie.
    Podejrzewam że albo świecie, kable od kopułki do świecy, albo sama kopułka i palec albo aparat zapłonowy. Tutaj aparat zapłonowy jest najdroższy koło 350zł z naprawą. Sama kopułka i palec kosztuje jakieś 50zl.
    Ale nie wiadomo co naprawiać z tych rzeczy. Bo można kasę wydawać i dalej nie będzie naprawione. Może ktoś miał podobną sytuację to proszę o napisanie co to może być. Z góry dzięki.
  • #18
    grzeko1
    Level 21  
    Witam.
    Najtaniej będzie wymienić świece i przewody WN.
    Niestety błędy 0320 i 0340 wskazują
    na uszkodzony aparat zapłonowy i wydaje mi
    się, to prawdopodobna przyczyna problemów.
    Miałem podobny przypadek, po wymianie aparatu, bez problemów, niestety jest to kosztowna naprawa.
    pozdrawiam.
  • #19
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Pamiętam taki przypadek.Wtedy była zabrudzona płytka w aparacie zapłonowym(optoelektronika) po przemyciu było OK.Pozdrawiam.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    Pabi_2
    Level 11  
    elektrit wrote:
    Się sprawdza czy nie wypaliło kabla zaraz na fajce świecy .


    Tutaj kolega miał rację.

    Okazało się, że na jednej świecy był wypalony kabel i świeca miała czarny czubek (zasyfiona). Odkręciłem kopułkę w środku też były styki przypalone. Powiedzieli w sklepie że lepiej wymienić.

    Wymieniłem:
    1. Kopułkę typu Mando - 28zł
    2. Palec typu Mando - 18zł
    3. Przewody wysokiego napięcia - 40zł
    4. 3 razy Świece NGK BPR5EY-11 - 30zł
    Razem zapłaciłem 116zł w sklepie zwykłym motoryzacyjnym.

    Na allegro bym za to wszystko z przesyłką zapłacił 85zł. Jak by nie był potrzebny mi samochód to bym kupił na allegro i poczekał te kilka dni.

    Świece nie mogłem odkręcić swoim kluczem więc musiałem pojechać do mechanika za odkręcenie i wymianę świec zapłaciłem 6zł.

    Uwaga tutaj z mojej strony to, że są dwa różne typy kopułek i palce
    Jeden typ to Mando, a drugi typ do Dac. Z tego co wyczytałem na stronach internetowych Mando było montowane w matizach z Korei rocznik 98-99. A w matizach nowszych produkowanych w Polsce już jest typ DAC. Lepiej sprawdzić np na allegro są zdjęcia i można porównać i sprawdzić jaki się ma typ zamontowany w samochodzie. Różni się np mocowaniem do aparatu zapłonowego. Lub odkręcić kopułkę i palec - będzie pisało na kopułce typ.

    Naprawione! Dzięki za rady wszystkie. Najpierw chciałem rozeznanie zrobić na co zwrócić uwagę. Mam nadzieję, że komuś te posty pomogą.

    Temat zakończony :)