Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

czy to jest jakis filtr? passat b5 99r TDI

09 Nov 2008 15:17 9802 2
  • Level 9  
    Mam pytanie. Ostatnio wymienilem olej, filtr oleju, filtr powietrza i filtr paliwa, ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Wydaje mi sie, ze jest to jakis filtr, ale z tego co widze to nie byl wyminiany od nowego. Czy ktos moglby mi powiedziec co to jest i czy powinienem to wymienic. Dodaje zdjecia. Dzieki wielkie
    PS. Jeszcze jedno pytanko. Podczas wymieniania swiec zarowych, ostatnia czwarta swieca nie wkrecila mi sie do konca - tak mi sie wydaje. Nie jest luzna, samochod chodzi elegancko. Problem w tym, ze podczas wkrecania gorny gwint sie zjechal. Czy bedzie problem z odkreceniem tego pozniej?? Pozdrawiam i dziekuje.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Level 34  
    jest to dodatkowy odstojnik opar oleju zamontowany na wężu odpowietrzania skrzyni korbowej czyli tzw. odmy,
    chodzi o to aby opary oleju wraz z drobinami oleju uchodzące ze skrzyni korbowej do zaworu odpowietrzania (tego czarnego dysku) umieszczonego na pokrywie zaworów osadzały się w tym odstojniku i nie przedostawały dalej do dolotu powietrza do turbiny, szczerze powiem, że nie spotkałem się z takim odstojnikiem montowanym fabrycznie ale jest to dobre rozwiązanie, nie wykluczam też, iż w jego wnętrzu może być (ale nie musi) filtr siatkowy,
    oczywiście można go (zwłaszcza teraz przed zimą gdyż zgromadzony w nim syf z oleju może na filtrze siatkowym zamarzać i skutecznie blokować ujście oparom ze skrzyni korbowej co może mieć fatalne dla silnika skutki) zdemontować z węża i wyczyścić (jeśli się go nie da rozebrać to dobrze jest go wypłukać naftą bądź benzyną ekstrakcyjną) - bardzo rozsądny zabieg a zwłaszcza jeśli z odmy olej dostaje się do węża dolotu powietrza idącego od puszki z filtrem powietrza do turbiny efektem czego jest potem zaolejona część zimna turbiny oraz wąż idący do intercoolera i dalej do kolektora ssącego co często przez użytkowników samochodów z silnikami TDI jak również przez domorosłych mechaników jest mylnie kojarzone z rozszczelnieniem się turbiny i koniecznością jej wymiany bądź regeneracji.
  • Level 9  
    Kolego dziekuje Ci serdecznie za szybka odpowiedz. Zrobie dokladnie tak jak poradziles. Wyczyszcze go lub przeplucze. Caly czas zastanawialem sie co to jest - teraz juz wiem. Kto pyta nie bladzi. Jeszcze raz dziekuje serdecznie za pomoc i pozdrawiam

    Dodano po 5 [godziny] 8 [minuty]:

    A i jeszcze prosilbym o napisanie czegos na temat mojego problemu z moja niedokrecona swieca. Jesli to mozliwe.Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.