Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vectra mi umiera 800 pln w bloto...

RafałD 15 Mar 2004 09:55 10454 32
  • #1 15 Mar 2004 09:55
    RafałD
    Poziom 10  

    Ludzie kochani nigdzie nie pisza o takich objawach.Wydałem już na "mechaników" 800 PLN i żaden nie potrafił powiedzieć co jest nie tak. (vectra B 2.0i rok: 1997)
    Objaw 1: Po zapaleniu światła przygasają co 2 sek na ok. 1 sek. Obroty tez troszkę spadają. I tak caklicznie przez ok. 2 min.
    Wstyd szczególnie wieczorem jak ludzie widzą te światła przygasają. Badania komputerowe nic nie wykazują.
    Objaw 2: Obroty falują mimo że wszystko poustawiane i kable i świece nowe.
    Objaw 3: W trasie pali 10 do 11 l gaz/LPG. I to nornalka. Ale w mieście pali do 24!!! l/100 km. Kurna tego to już nie trawi moja kieszeń.

    Z tym cyklicznym przygasaniem świateł jest pewna prawidłowość. Otóż, jak była zima to na postoju zjawisko trwało 2 min. a jak jechałem 50-60 km/h to było to ponad 3 minuty. Zatem ma to coś wspólnego z temperaturą płynu. Ale co powoduje te spadki napięcia? Może coć chce się załączyć, ale nie działa? Może termostat daje jakieś dziwne sygnały?
    Objaw 4: Niezaleznie czy jadę w korkach czy w trasie 90-100 km, jak wysiadam zawsze kręci się wiatrak na chłodnicy.!!! W poprzedniej vectrze tego nie miałem.
    Objaw 5: Samo dodaje gazu nawet do 3000 obr/min. Najgorzej jest na postoju. Wyje cholera i ludzi patrzą. W czasie jazdy przy przełączaniu biegów, obroty zamiast lekko spadać to idą w górę. Szarpie wtedy jakbym nie umiał jeździć. O co chodzi. Pomocy.

  • #2 15 Mar 2004 10:05
    jarekmarek
    Poziom 2  

    a sprawdzales stan alternatora??? i jego diod? ew regulator napiecia
    co do tego spalania...jaka to instalacja gazowa czy czula na stan sondy lambda bo jesli tak a sonda uszkodzona lub styki poszly to tak moze byc wlasnie. No i generalnie to jakos na styki wyglada. Duzo po soli jezdziles???
    Moze gzis zrowo chlapnelo i cos zwiera...Testery komputerowe nie wszysto pokazuja........Czy instalacja z silniczkiem krokowym? moze sie zatarl w diably....

  • #3 15 Mar 2004 10:30
    RafałD
    Poziom 10  

    Było coś nie tak z alternatorem, ale już gościu go naprawił. Nie wiedziałem że coś nie tak było z ładowaniem bo po prostu żarówka w kontrolce się spaliła. Ale wracając do tematu
    Nic to nie pomogło. Instalacja LPG jest 2 letnia. Kupiłem brykę z gazem. Parownik BRC (olej spuściłem). Instalka ma silnik krokowy. Jest emulator sondy lambda Stargas DE-234. Komputer (ten co się diagnosta gazowy podpina) AL-400.
    A tak w ogóle to gdzie te styki i czym się to czyści? Czy papier ścierny może być…
    Rafal D.

  • #4 15 Mar 2004 11:03
    tomekz9
    Poziom 11  

    Najprawdopodobniej jest uszkodzony symulator pracy wtryskiwaczy w instalacji gazowej i komputer nic nie pokarze, oprócz tego że chodzi na otwartym sterowaniu z mapy pamięci, a nie z czujników, dlatego te same błędy będą teraz prawdopodobnie i na benzynie i na gazie. Podmienić ten moduł u gazownika i wykasować błędy w komputerze(tym oryginalnym samochodowym, a nie gazowym). Sama podmiana modułu nic nie da.

  • #5 15 Mar 2004 11:55
    RafałD
    Poziom 10  

    No tak jest . Dziwnie się zachowuje i na gazie i benzynie. A który moduł jest do wymiany?
    Czy chodzi o emulator czy sam komp do gazu? Na diagnozie nie wykazało żadnych błędów, zatem co tu wykasowywać?
    Pozdrawiam
    Idzie dobra pogoda to się wezmę w końcu za ten sprzęcior.
    A na jesieni żona pomykała nim 190 kph (Od tej chwili już na weselach nie piję…)
    Gorąco pozdrawiam

  • #6 15 Mar 2004 12:08
    pelcbog
    Poziom 17  

    Mam Opla Omegę 2.0i trochę starszego od twojej bryki ,ale (oprócz świateł) podobne problemy.
    Z tymi nierównymi obrotami proponuję wyciągnąć silnik krokowy od wolnych obrotów i dobrze go przeczyścić(ten od wszystkiego a nie tylko od gazu).
    Ja nie posiadam instalacji komputerowej gazu ani symulatora wtrysków
    ale pali mnie też na trasie 10-11litrów(oczywiście jeżdze 120-150) ,a w miescie 18-19litrów w zimie w lecie 14-15
    Trochę to dużo ale pogodziłem się z myslą że wszystko kosztuje.

  • #7 15 Mar 2004 19:26
    stachn
    Poziom 17  

    RafałD napisał:
    Było coś nie tak z alternatorem, ale już gościu go naprawił. Nie wiedziałem że coś nie tak było z ładowaniem bo po prostu żarówka w kontrolce się spaliła.

    No tak - jak miałeś spaloną kontrolkę to najprawdopodobniej nie miałeś wzbudzenia alternatora i nie ładował. Tak przynajmniej mam w Kadecie.

  • #8 15 Mar 2004 20:48
    tarnowski
    Poziom 22  

    Podłącz sobie miernik do układu ładowania i zobacz co się dzieje w czasie jazdy. Sprawdź też akumulator. Poprzez wyjmowanie kolejnych bezpieczników zlokalizuj obwód który powoduje ten efekt,posłuchaj też czy w momencie przygasania swiateł nie klapie któryś z przekaźników. Sprawdź czy niema spadku napiecia na zasilaniu kompa. A potem schemat i po kłopocie. Pozdrowienia :)

  • #9 16 Mar 2004 07:47
    andi21
    Poziom 13  

    ad5 sprawdź szczelność kolektora ssącego

  • #10 18 Mar 2004 11:34
    mkobiela
    Poziom 10  

    sprawdź także szczelność kolektora wydechowego i drożność katalizatora

  • #11 18 Mar 2004 12:31
    76916
    Usunięty  
  • #13 19 Mar 2004 12:33
    76916
    Usunięty  
  • #14 23 Mar 2004 13:01
    NewUser
    Poziom 12  

    Jesli chodzi o obroty (taki pod 3000/min) to tak jak juz ktos napisal moze to byc zabrudzony silniczek krokowy, ale rowniez czujnik polozenia przepustnicy (jesli cos takiego jest w vectrze). Moj mechanik mial podobne problemy z Vectra B z 1996, dlugo z tym walczyl i okazalo sie, ze sa tam z tego co pamietam 2 czujniki polozenia walu korbowego i trzeba sprawdzic je obydwa i prawdopodobnie wymienic.

  • #15 29 Mar 2004 10:40
    RafałD
    Poziom 10  

    Sprawdzam świece a tu oleju co nie miara w zagłębieniu.
    Czy zmiana uszczelki coś da. Z rozrządu chyba mi wlatuje.

  • #16 29 Mar 2004 17:31
    janto
    Poziom 23  

    musisz wymienić uszczelkę pod pokrywą głowicy (tylko bez silikonu!!!)

  • #17 29 Mar 2004 17:42
    RafałD
    Poziom 10  

    Tak w ramach dokształcania się zasięgnąłem języka i wiem kiedy należy zmienić kable wyskoiego napięcia.
    Otóż zależnie od długości opór kabla winien wynosić 3 do 20 kiloomów.
    Mój najdłuższy ma 6.17 kiloomów. Jeśli omy są OK wystarcza przeczyścić
    końcówki.

  • #18 29 Mar 2004 20:06
    gruniu
    Poziom 18  

    zapala ci sie kontrolka komputera? jak tak to sprobuj zczytac kod, a moze masz ja odlaczona albo spalona, mi kulalo auto na benzynie, zczytalem kod i wiem ze to sonda

  • #19 29 Mar 2004 20:36
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Z zawyżonymi obrotami na biegu jałowym i przy przełączaniu biegów miałem identyczny przypadek. pomogła wymiana uszczelki m-dzy kolektorem ssącym a szprycą-wessało ją k.... do kolektora i idostawał lewego powietrza. Silnik krokowy sobie nie radził ( zamknął dokładnie zawór dodatkowego powietrza- ale to niewiele dało-powietrze dostawało się przez uszkodzoną uszczelkę i obroty jałowe były nie do zniesienia). Wykonanie i wymianę uszczelki można zrobić we własnym zakresie-to naprawdę nie wymaga większych umiejętności, a ile satysfakcji.
    Co do elektryki, to sprawdziłbym poprawność "masowania"silnika do nadwozia i do accu. Jeżeli OK -odłączyłbym alternator. Mechanicy najczęściej mają w d.... nasze uwagi i nie chcą drążyć niewygodnego dla nich tematu.
    Popróbuj ,pozdr...$$

  • #20 31 Mar 2004 16:31
    RafałD
    Poziom 10  

    K...wa pojawił się kolejny problem. Jak każdy wie przy ok. 2000 obr/min
    silnik z "elektronicznym" gazem przełącza się z benzyny na gaz.
    Słychać wtedy charakterystyczne puknięcie.
    Problem polega na tym, że moja Vectra przełącza się na gaz już w momencie kręcenia rozrusznikiem jeszcze przed zapaleniem.
    Powiem szczeze że zgłupiłem do reszty z tymi usterkami.

  • #21 01 Kwi 2004 20:17
    gruniu
    Poziom 18  

    a jak odpalasz auto to moze dodajesz gazu?, kolega tak robi i odrazu przechodzi mu na gaz, wczesniej pisalem o kontrolce komputera - sprawdzales?

  • #22 02 Kwi 2004 07:47
    RafałD
    Poziom 10  

    Przy stacyjce przykręconej do pozycji I lampki świeca te co powinny.
    Podczas jazdy też nie zapalają się te "ostrzegawcze".
    Jutsro sobota może wreszcie sie wezme. W tygodniu pracuję do 17:00 a wwszystkie sklepy moto są czynne do 16:00 lub 17:00 i weź tu się nie załam.

    Pozdrowienia dla wszystkich ludzi z pomysłami.
    Na pewno posprawdzam te elementy o których piszecie.

  • #23 04 Maj 2004 15:49
    RafałD
    Poziom 10  

    Cholera. Posprawdzałem bezpieczniki podczas włączonego zimnego silnika. Nic pokazało, jakoby któryś obwód coś mieszał z tymi przygasaniami obrotów. Wk...wiony jestem na full. Uszczelki sa OK.
    Czujniki też. No i żaden elektromechanik nie powiedział (naprawił) o tym ani jednego mądrego (czutaj: skutecznego)słowa.

  • #24 04 Maj 2004 20:06
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pierwsza sprawa - silnik powinien przejść na LPG, jeżeli spełnione są dwa warunki: temperatura parownika 50st. (Bedini...) lub 25 st. (BRC) , oraz obroty ok. 2000/min. Jeżeli na rozruchu przełącza na gaz, to albo są zerwane przewody od termistora na parowniku, albo spadki napięcia, o których pisałeś wcześniej, zakłócają pracę centrali LPG.
    Odnośnie elektryki - jeżeli przygasają światła cyklicznie, to prawdopodobie jakiś uszkodzony element instalacji próbkuje i powoduje taki spadek napięcia. Może to być jednostka sterująca silnikiem. Wszystko wykaże analiza napięcia i prądu w obwodzie prądowym alternatora.
    Według mojej myśli nie jest tu winny regulator napięcia, ponieważ chwilowe braki ładowania pokryłby akumulator.
    Jedno jest pewne - jeżeli występują spadki napięcia, to niezależnie od ich przyczyny, urządzenie sterujące LPG nie będzie pracowało poprawnie, ponieważ każde znaczne obniżenie napięcia zasilania traktowało będzie jak restart. Więc zdiagnozuj awarię elektryki zanim zaczniesz grzebać w gazie.
    Powodzenia - napisz o efektach.

  • #25 06 Maj 2004 14:02
    RafałD
    Poziom 10  

    Przypomnę że dzieje się to tylko na zimnym silniku przez ok 90-120 sek.
    I napewno jest to związane z temperaturą silnika (płunu). Ale dzieje się tak na LPG i na benzynie. Potem jak się rozgrzeje to wszysko gra i obroty nie przygasają. Ale jeszcze jedna ciekawostka.

    Gdy jeżdżę na benzynie i zgaszę go (silnik gorący) to zapala idealnie. Ale gdy jeżdżę na LPG i zgaszę go to ... muszę długo kręcić rozrusznikiem. Przecież on zawsze pali na benzynie i dlaczego jest różnica. Jeśli chodzi o opary gazu, to nie ich wina bo silnik nawet po 30 minutach słabo pali.

    Gdy zapalam po jeździe na LPG (silnik jeszcze ciepły) to ma jakby chęć załapać przez ułamek sekundy, ale potem już głucho i jakby się nagle zalał.

  • #26 06 Maj 2004 19:10
    harlejowiec
    Poziom 24  

    Witam. To że auto niemoże utrzymać obrotów to będzie coś z mieszanką za mało lpg w stosunku do powietrza albo zapchany filtr powietrza ponieważ lmbda stwierdza iż mieszanka jest zbyt uboga to układ zaplonowy będzie ją wzbogacał a co za tym idzie będzie większe zużycie gazu. Druga sprawa może być taka że możesz niemieć kompresji na kyurymś cylindrze np może puszczać kturyś zawór (podobną sytuację mialem w renault). Czasem może też fiksować cyfrowy układ zapłonowy albo czujnik prędkości obrotowej silnika lub niełączyć kturyś przewód. Wszystkie te sprawy powodują większe zużycie gazu. Jeżeli chodzi o przygasanie świateł i mechanicy naprawili ładowanie akumulatora to według mnie jakieś inne użądzenie może pobierać tak duży prąd że właśnie z tego powodu będą przygasać światla ale możesz mieć też akumulator o zbyt małej pojemności lub poprostu uszkodzony akumulator
    przyczyn może być wiele i jedna może czasem wpływać na drugą. Pozdrawiam

  • #27 10 Maj 2004 13:23
    RafałD
    Poziom 10  

    Raczej filtr powietrza nie może być zapchany. Mam stożkowy filtr powietrza i nie jest zapchany bo aż przeswituje mu siatka.
    Ktoś powiedział mi że przez to może za dużo palić. Ale w trasi pali ok . 10 l LPG.
    P.S. Czy w modelu Vectra 2.0i silnik X20XEV jest obwód wtórnego obiego powietrza. Czytałem gdzieś,że załącza się tam jakiś wentylatorek i wtłacza powietyrze do wydechu celem zmniejszenia stężenia CO w spalinach. W książce było napisane, że dziła to tylko przy zimnym silniku przez 1 do 2 minut. Pokrywałoby się to z czasem trwania tych cyklicznych przygasań świtał i obrotów. Ale jeśli w tym modelu jest jkiś inny sposób obiego wtórnego to jak to zidentyfikować. Może odłączanie tego g... na chwilę pozwoli zidentyfikować usterkę? Ale co odłączyć bo ja już z bezpiecznikami sprawdzałem. Ich odłączanie nic nie zmieniało. Czy możliwe jest, aby coś próbowało się załączać, a jednocześnie ma prąd idący poza bezpiecznikami? Mimo mojej skąpej wiedzy o prądzie to trochę dziwne.

    Pozdrawiam wszystkich
    Rafał D.

  • #28 14 Maj 2004 11:38
    RafałD
    Poziom 10  

    tarnowski miał rację. Dzięki stary.
    Sprawdzałem bezpieczniki i przekązniki, ale przez niedopatrzenie nie wszystkie.
    Zlokalizowałem gada. Jest to przekaźnik w puszce za akumulatorem patrzać od strony przedniego zaderzaka. Jest on od załączania wentylatora
    wtórnego obiegu powietrza. I rzeczywiście problem jest tylko na zimnym silniku. A majstry filozofowały i g..no znalazły. Ja też przy okazji różnych eksperymentów wiele się nauczyłem i już nie tak łatwo mnie będzie nabierać.

    Pozdrawiam wszystkich a szczególnie tarnowskiego.

  • #29 18 Maj 2004 19:33
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Widzisz kolego jak trudno jest dojść do w sumie drobnej usterki. Dzięki temu tematowi zdobyłeś jednak trochę wiedzy na przyszłość. Niech twoja fura śmiga długo i szczęśliwie.

  • #30 18 Maj 2004 21:18
    95808
    Usunięty  
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo