Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane problem z gazem gdy zimny

tomi2317 10 Lis 2008 12:26 4360 19
  • #1 10 Lis 2008 12:26
    tomi2317
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.Posiadam Renault Megane 1.6r 90KM rok 98 mam problem z gazem auto gdy jest zimne i przechodzi w gaz gaśnie ale tylko na jałowym biegu w czasie jazdy nie gdy jest na biegu gdy musze się zatrzymać jest to nie uniknione,zdaża się to tylko na zimnym silniku póżniej jest juz ok .Chodzi mi głównie o to pierwsze przejście w gaz tylko na zimnym zawsze rano. Z góry dziękuje

    0 19
  • #2 10 Lis 2008 14:01
    gimak
    Poziom 37  

    Zanieczyszczony reduktor lub elektrozawór na reduktorze substancją olejopodobną, a właściwie miodopodobną pod względem konsystencji (lepką).

    0
  • #3 14 Lis 2008 18:31
    tomi2317
    Poziom 9  

    byłem u gaścia który mi zakładał gaz ,wymienił mi wtryskiwacze z 2.0na 1.8mm jest poprawa ale nadal przygaśnie ,gdyby tak założył jeszcze mniejsze.I tu mam pytanie jakie duże powinny być wtryskiwacze w mojej megane 1.6 e.auto ma przebieg tylko 50tyś.Posiadam wtryskiwacze firmy VALTEK moze coś z nimi nie tak;prosze o pomoc

    0
  • #4 14 Lis 2008 20:59
    nico6
    Poziom 17  

    Pojedż do gazownika i niech sprawdzi jaką masz ustawioną temperaturę przełanczania moze za szybko ci sie przełancza na gaz teraz temperatura przełanczania powinna byc około 40 stopni C zeby gaz zdążył odparowac w reduktorze i nie zalewał sie ciekłą frakcja gazu i powinno byc ok a co do dysz to moim zdaniem starczyły by 1,5 -1,6

    0
  • #5 15 Lis 2008 09:52
    tomi2317
    Poziom 9  

    problem polega na tym że gdy jade na benzynie i samoczynnie przełącze go na gaz przy temp. powiedzmy otwarcia termostatu (ok.90)to też zgaśnie chodzi głównie o to pierwsze przejście a moja temp.przełączenia jest ustawiona na 35 stopni.Dzięki nico6 może problem leży w za dużych jeszcze dyszach.

    0
  • #6 15 Lis 2008 10:58
    virus123456
    Poziom 16  

    tomi2317 napisał:
    Posiadam wtryskiwacze firmy VALTEK moze coś z nimi nie tak;prosze o pomoc

    jak dawno jest zalozona instalka?
    problem wystepuje od poczatku zalozenia czy zas wystapil puzniej?
    w jakim polozeniu sa zamontowane wtryskiwaczw?(pionowo czy poziomo)
    to sie dzieje zawsze (zima-lato) czy jak tem zewnetrzna jest ponizej 5 st.?
    na rozgrzanym silniku przelanczanie z bezyny na gaz jest plynne,czy jednak jest odczuwalne?
    mozliwie,ze wtryskiwacze trzeba podgrzac .

    0
  • #7 15 Lis 2008 11:30
    tomi2317
    Poziom 9  

    problem występuje od początku instalacje mam od 11mies.wtryskiwacze sa zamontowane poziomo, dzieje sie tak nie zależnie od pory roku (pierwsze przejście ) pózniej jest już ok .Delikatni emożna odczuć ze jest zmiana paliwa. w jaki sposób podgrzać wtryskiwacze?

    0
  • #8 15 Lis 2008 15:46
    virus123456
    Poziom 16  

    tomi2317 napisał:
    problem występuje od początku instalacje mam od 11mies.wtryskiwacze sa zamontowane poziomo, dzieje sie tak nie zależnie od pory roku (pierwsze przejście ) pózniej jest już ok .Delikatni emożna odczuć ze jest zmiana paliwa. w jaki sposób podgrzać wtryskiwacze?

    jezeli to wystepuje przy dowolnej porze roku,to nie ma sensu podgrzewac.
    przedewszystkim normalnie to trzeba by bylo podpiac sie komputerem i zobaczyc czy jest po nocy cisnienie w rampie.moze jakis wtryskiwac troche nie trzyma cisnienia.w takim przypadku trzeba wlaczyc aby aby elektro zawory wczesniej by wlanczaly sie niz wtryskiwacze np. o 1sekunde.
    co do odczuwania zmiany paliwa to trzeba spubowac pobawic sie z opcja nalozenia faz.
    poziomo tzn.lezaco.nie polecam.chociaz moze beda przeciwnicy i beda mowili ,ze to niema zadnego znaczenia.na wlasnym doswiadczeniu przekonalem sie,ze na lezaco duzo kondensatu trafia na sprezynke,co powoduje nieprawidlowa prace wtryskiwacza.a po drugie to mnie za 10tys km rozklepalo gorny odbojnik az do metalu.dla chetnych moge zamiescic foty zaworkow

    0
  • #9 12 Sty 2009 12:10
    tomi2317
    Poziom 9  

    witam wszystkich zainteresowanych z powyższym problemem się już uporałem należało tylko podnieść odrobinę obroty i wszystko ok.Chociaż ostatno pojawił się nowy problem jakiś tydz temu gdy były większe mrozy autem na gazie nie daje się jechac wyglada to tak jakby dostawał z mało gazu dodam jeszcze ze ustarka się pojwiła gdy zatankowałem auto po około 30 km . mam pytanie czy to może być spowodowane złą jakością gazu.Przeczyściłem cały układ do samych wtryskiwaczy może coś z nimi proszę o pomoc i jakąś porade na ten temat

    0
  • #10 12 Sty 2009 17:25
    gimak
    Poziom 37  

    Może, jak gaz jest zanieczyszczony olejami parafinowymi (lub podobnymi), które w niskiej temperaturze gęstnieją lub się zestalają. Mogą wtedy blokować prawidłową pracę elektrozaworów, reduktora oraz wtryskiwaczy.

    0
  • #11 12 Sty 2009 21:43
    kot11
    Poziom 13  

    tomi2317 napisał:
    witam wszystkich zainteresowanych z powyższym problemem się już uporałem należało tylko podnieść odrobinę obroty i wszystko ok.Chociaż ostatno pojawił się nowy problem jakiś tydz temu gdy były większe mrozy autem na gazie nie daje się jechac wyglada to tak jakby dostawał z mało gazu dodam jeszcze ze ustarka się pojwiła gdy zatankowałem auto po około 30 km . mam pytanie czy to może być spowodowane złą jakością gazu.Przeczyściłem cały układ do samych wtryskiwaczy może coś z nimi proszę o pomoc i jakąś porade na ten temat

    Według mnie czyszczenie i kalibracja wtrysków (lub co lepsze wymiana na szybsze) powinna pomóc. Druga sprawa ponowne ustawienie instalacji, zebranie map i takie tam. Jaką masz instalację?

    0
  • #12 13 Sty 2009 09:56
    tomi2317
    Poziom 9  

    na początek dziękuje za zainterwsowanie.Problem polega na tym że podejrzewam wtryskiwacze bo bardzo głośno pracuja (klepią).Wtryskiwacze mam firmy Valtek żółte jaśli to istotne.Pytanie do kot11 jeśli to wymiana to na jakie. Centrala sterująca to 4GAZ.

    Dodano po 8 [minuty]:

    musze dodać że jażdziłem na dyszach 1.5 i było ok a teraz jeżdże na 1.7 i jeszcze mu brakuje jakby dostawał mało gazu

    0
  • #13 13 Sty 2009 11:49
    dariusz105
    Poziom 26  

    zulte waltki czesto nie wytrzymuja 20kkm dlatego wycofano je.mozna je zreanimowac lub wymienic.najlepiej gdybys podal czas wtrysku na wolnych obrotach to by pozwolilo dobrac wtryski

    0
  • #14 13 Sty 2009 12:29
    kot11
    Poziom 13  

    Zależy ile masz kasy. Jak Cię stać to Matrixy jak nie to Magic Jety, ewentualnie Planijety. Każde z nich mają swoje wady i zalety.

    0
  • #15 14 Sty 2009 11:06
    tomi2317
    Poziom 9  

    wyczyściłem wtryskiwacze ale to też nic nie dało.Mam pytanie czy może pod wpływem mrozu siadła elektryka i coś się przestawiło(ustawienia)

    0
  • #16 14 Sty 2009 12:41
    gimak
    Poziom 37  

    Jak jeździłeś na 1.5 i było dobrze, a teraz na 1.7 i jest źle to chyba sam sobie odpowiadasz na problem. Silnik jak ma za dużo paliwa (za bogatą mieszankę to też nie będzie chciał chodzić. Raczej nie przypuszczam aby elektronika się przestawiała. U mnie japońskie wtryskiwacze klepią jak diesel i tym się nie przejmuję. Na Twoim miejscu jeżeli już to przyjrzałbym sie pracy reduktora.

    0
  • #17 14 Sty 2009 13:52
    tomi2317
    Poziom 9  

    tak jażdzilem na 1.5 i było ok ale od czasu usterki na tych dyszach wogóle nie dawał rady brakowało mocy przy każdym dodawaniu gazu (na każdym biegu)a na tych 1.7 daje się jżdżić ale i tak ma spadek mocy przy 3000 tys .A co do reduktora to jest nowy bo miesięczny i po założeniu wszystko było ok a tu nagle ciach i kłopot gotowy

    0
  • #18 14 Sty 2009 15:34
    gimak
    Poziom 37  

    Nie wiem co Ci więcej poradzić. Przedstawię Ci moją historię z gazem. Mam Prinsa. Do 50tys.km chodził jak pszczółka. Po wymianie wtryskiwacza benzynowego zaczął grymasić. Myślałem że coś w serwisie przy jego wymianie sknocili i ich ćwiczyłem. Trwało z pół roku. Zregenerowali mi reduktor. Po czterech dniach to samo. W między czasie minęła gwarancja na samochód i instalację i problem samoistnie znikł. Po czterech miesiącach pojawił się znowu z większym nasileniem. Ponieważ było już po gwarancji założyłem sobie manometr do mierzenia ciśnienia gazu na wtryskiwaczach i wylazło szydło z worka. Reduktor nie dawał stabilnego ciśnienia. Zdemontowałem reduktor wyczyściłem. Instalacja jak nowa. Na trzy miesiące. Na drugi dzień po zatankowaniu gazu (na pustą butlę) zaczęły się hece. Gaz tankowałem tam gdzie zawsze tankuje. Manometr od razu wskazał przyczynę - reduktor. Nie miałem wtedy czasu żeby się bawić reduktorem i tak jeździłem trochę na gazie trochę na benzynie. Po drugim tankowaniu gazu problem znikł, a ciśnienie gazu jest stabilne. Widać zanieczyszczenia olejami parafino podobnymi zostały przez gaz wypłukane. Ostatnie 10tys.km było bez przygód.
    Moja filozofia: jeżeli coś działało dobrze, to dlaczego teraz działa źle i analizuję. Sprawdzam wszystko co może mieć wpływ, a mogło się popsuć. Na samym końcu dopiero regulacja. Nie usunięcie tych innych usterek i przeprowadzenie regulacji w większości przypadków odnosi przeciwny skutek - powoduje rozregulowanie i później trudno z tym dojść do ładu.
    Podpięcie instalacji pod komputer może dużo dać, tylko że z informacji przekazanych przez komputer, że jakieś parametry odbiegają od normy, trzeba poszukać dlaczego tak jest, a nie od razu regulować.
    Mam dwie instalacje sekwencyjne, ale w takim zestawieniu jak je zestawił producent instalacji i oprogramowania, bo chyba on zestawił to optymalnie.
    Dlatego po wymianie reduktora na nowy wróciłbym do wtryskiwaczy 1.5 no i oczywiście przeprowadził regulację (wrócił do poprzedniego ustawienia instalacji).
    Te 1.7 mogą teraz nie współgrać z resztą instalacji.

    0
  • #19 16 Lut 2009 19:01
    greeniak
    Poziom 1  

    Mam identyczną Meganke 1,6 e 8v. STAG 300 listwa wtryskiwaczy valtek 3 ohm ( czorwona ) u mnie po 30 tys. padły te walteki, teraz zamowilem magic jety. dysze kalibracyjne 1.8 cisnienie okolo 1.0. Chetnie wymienie sie doswiadczeniami z tym LPG (mapy , mnoznik itp.) w megi 1,6 K7M. Tez szukam złotego srodka na ustawienie tego wszystkiego:) GG:1967513

    0
  • #20 16 Lut 2009 20:51
    zdyz
    Poziom 14  

    nic nie kombinuj sam ustaw temp. zima 40 lato 35 oczywiscie u gazownika i bedzie dobrze

    0
  Szukaj w 5mln produktów