Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic - problem z silnikiem

10 Lis 2008 14:50 9912 12
  • Poziom 1  
    Witam, mam problem ze swoja Honda Civic 1.4 97r. Problem polega na tym ze pewnego razu jechalem i w pewnym momencie silnik sam stanol podczas jazdy ok 130 km/h, mialem problemy z jego odpaleniem na nowo, rozrusznik krecil ale nic nie szlo, po jakims czasie udalo sie zapalic, problem ten zaczol sie powtarzac coraz czesciej, czasami niechce wogole odpalic przez stacyjke, dopiero na pych zalapie. na zimnym silniku jedzie bez problemu, dopiero jak sie mu 'doda do pieca' silnik sam z siebie jakby sie 'dlawil lub cos sie odcinalo' i gasnie.

    Wymienilem swiece, filtr powietrza, oleju, olej, przeczyscilem przepustnice i nic problem dalej sie pojawia.
    Czytalem troche na forum i opcji jest wiele: immbilajser, cewka, pompa paliwa ... itd.
    Jesli ktos ma jakies sugestie, prosze o pomoc. Dzieki.
    Popraw temat,regulamin pkt 11.momik12
  • Poziom 2  
    w pierwszej kolejnosci zrob samodiagnostyke.
    zwierasz zworke po stronie pasazera i zliczasz migniecia kontrolki silnika na desce wskaznikow.

    ich ilosc oznacza kod bledu.
  • Poziom 19  
    Jeśli masz taką możliwość podmień cały moduł zapłonowy z innego auta bo to mi wygląda na czujnik hala który sie znajduje w środku.
  • Poziom 10  
    sprawdź i wyczyść styki w kopułce i palec
  • Poziom 18  
    Podepnę się pod temat - podobny efekt jak w temacie -honda civic 1.4 98r - zgasła i nie pali
    kontrolka silnika nie świeci, immobiliser nie świeci - wszystko wyglada dobrze

    zdiagnozowane - iskra jest ale brak sterowania na wtryskach - nie wiem co może powodować taki błąd. Jak włączę na chwilę wtrysk
    (na krótko) auto zapala na moment bo mam paliwo
    układ wykonawczy wtrysków w ECU sprawny - nie dostaje sterowania z procesora
    nie wiem czy można mostkować piny do odczytania kodów błyskowych w kostce 5 pinowej? mam sprzeczne informacje co do tej kostki
  • Poziom 10  
    1robert, mostkuje się tylko kostkę dwupinową. Znajduje się ona po prawej stronie nóg pasażera. Bardzo rzadko jest za konsolą centralną.

    Czy po przekręceniu stacyjki pompa paliwa się załącza?
  • Poziom 18  
    wszystko jakby działa tylko nie ma sterowania na wtryski... pompa sie załącza, iskra cyka, czujnik w aparacie zapłonowym miga.
    Zasatanawiam się skad w tym aucie sterownik wie który cylinder jest do góry - czujnik w aparacie ma tylko 4 równe wycięcia a innego czujnika położenia wału nie ma - chyba że o czymś nie wiem.

    Jeżeli mam kostkę 5 pinową - to znaczy że jest jeszcze 2 pinowa gdzieś?? - moze to głupie pytanie ale pytam dla pewności
  • Poziom 10  
    Wtyczka do samodiagnostyki jest zawsze 2pinowa.
    Zaporzyczone z mojego forum:

    Cytat:
    Komp znajduje sie po stronie pasazera , po prawej stronie, przy progu.
    Najpierw demontujemy schowek (dwie srubki odkrecane od dolu). Nastepnie demontujemy plastikowa obudowe przy progu (2 wciski) i zdejmujemy oslone.

    Oczom pokaze sie nam komputer (fotka numer 1)

    Fotka nr 1:
    Honda Civic - problem z silnikiem

    z bliska wyglada to nastepujaco (fotka numer 2)

    Fotka nr 2:
    Honda Civic - problem z silnikiem

    Nastepnie kladziemy sie na plecki i za kompem znajdziemy 2 niebieskie wtyczki ktore sa wlozone w zielona gumowa zaslepke. Nie sugerujemy sie kolorami przewodow bo jak juz ktos napisal wczesniej, kolory sa rozne, w moim przypadku wyglada to tak (fotka numer 3).

    Fotka nr 3:

    Honda Civic - problem z silnikiem

    Wyciagamy zlacze z 2 kabelkami (nie trzema), zwieramy je za pomoca spinacza biurowego i juz :)


    a kody błędow znajdziesz m in tu:
    http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/poradnik.html
  • Poziom 18  
    sprawdzę:)
    na razie dzięki.. zobaczymy co wyjdzie...

    Dodano po 2 [godziny] 29 [minuty]:

    a więc.. po zmostkowaniu złącza diagnostyczego kontrolka świeciła.. czyli brak błędów w pamięci ECU
    może nie byłoby to takie dziwne ale zaczę liśmy odłaczać różne rzeczy żeby srawdzić czy wyłapuje wogóle jakieś błędy.
    Ecu nie widziało że ma odłączony aparat zapłonowy, czujnik temperatury - w sumie nic.
    w pewnym momencie załapało błąd ale kontrolka silnika przy samodiagnozie poprostu zaczęła migać - po 20 równych mignięciach przestaliśmy liczyć...
    albo się mylę albo ECU zwariowało - pytanie - czy da się podmienić na inne ECU (co z immobiliserem?)
    Co proponujesz jeszcze sprawdzić?
  • Poziom 19  
    Jesli podstawisz inną centrale z imo i jeśli cała reszta jest ok to powinien zapalić. Ale ja bym zostawił ecu w spokoju a zaczął bym od całego aparatu zapłonowego
  • Poziom 18  
    ale co może być z nim nie tak skoro impulsy wychodzą a wydaje mi się ze sam moduł nie jest zbytnio skomplikowany (oczywiście znawcą nie jestem) - nawet jakby impulsy szły źle to dlaczego ecu nie włącza wtrysków i nie zgłasza usterek.
    niestety nie znam się na japończykach:( ale moze wiesz z którego czujnika ecu bierze informację na temat położenia wału.. w aparacie zapłonowym raczej takiej informacji nie znajdzie - tymbardziej że aparat ma przecież regulowany kąt...
    moduł zapłonow jest chyba optyczny - widziałem że ma szczeliny w tarczy, poza tym iskra jest... co by mogło być z nim nie tak?
  • Poziom 10  
    Nic nie wskazuje na uszkodzony aparat skoro jest iskra. Dla pewności sprawdź styki w kopułce i palec rozdzielacza. Miałem kiedyś coś takiego i kilka ruchów papierem ściernym i było po problemie, ale wtedy był błąd na kompie. Jeśli nie było błędów przy odłączaniu czujników to możliwe, że komp padł. Spróbuj podłączyć jakiś inny z Dserii (z OBDIIb), mapy paliwa powinny być ok. Nie może mieć tylko immo.
    Możesz też podjechać do jakiegoś mechaniora na podpięcie kompa od diagnostyki, choć za tą kasę kupisz używanego kompa.
  • Poziom 18  
    mam ochotę pogrzebać trochę w ECU
    - nie jestem super elektronikiem- mam problem z pomiarem szybkich impulsów - mam wrażenie że sygnał w niepełnej formie dochodzi do multipleksera strującego wtryskiem w ECU
    tylko efekt jest taki jakby opór podnoszacy sygnał z tranzystora wyjścia procesora był za duży i napięcie nie wzrasta na tyle by MUX załączył sterowanie wtrysków.
    Jedyny sposób jaki mam na pomiar małych impulsów to przyłożenie diody LED - multimetr jest za wolny. Dioda miga delikatnie jak się ją właczy pomiędzy + zasilania a wejście układu MUX - czyli jakby procesor impuls masowy(wyłączający) dawał - tylko nie ma tej drugiej strony czyli impulsu +5V który powinien się pojawić jak wyjście procka jest otwarte. myślałem ze opór podnoszący napięcie będzie miał przerwę ale - ma wartość prawidłową.... zgodną z opisem....