Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo 1.6 gaśnie po wrzuceniu luzu na LPG

10 Lis 2008 17:50 6385 18
  • Poziom 10  
    Witam,
    mam problem z instalacją gazową. Autko gaśnie podczas jazdy, kiedy wrzuca się bieg jałowy. Obroty spadaja do około 500 podskakują do 1500 i auto gaśnie. I tak praktycznie od nowości instalacji. Fiat Bravo 1.6. kat. Pomoże ktoś?
  • Poziom 18  
    Najkrócej jak można zła regulacja instalacji i źle umiejscowiony wlot powietrza do filtra - standardowy błąd gazowników.
  • Poziom 10  
    kolego wmgaz dziękuję za link ale artykuł który się pod nim kryje traktuje o autach z gaźnikiem, a nie spotkałem żadnego fiata bravo z gaźnikiem. Jeśli istnieje podobny artykuł ale o autach z wielopunktowym wtryskiem to poproszę.

    JUSTYNA5551 możesz rowinąć wątek źle umiejscowionego wlotu powietrza do filtra? Czy można tą usterkę jakoś naprawić? Z góry dziękuję. Byłem u kilku gazowników ale ci tylko robili regulację, która nic nie pomagała. Jeśli zna ktoś dobrych gazowników w krakowie to podrzućcie adresik.
  • Poziom 22  
    Problem polega na tym ze wlot powietrza jest tak umiejscowiony ze podczas jazdy powietrze samo wpycha sie do wlotu.Gdy wrzucasz na luz to silnik dlawi sie powietrzem.Musisz zastosowac jakies kolanko lub kawalek węża zalozyc go na wlot powietrza i skierowac w przeciwną strone do kierunku jazdy, i po klopocie.
  • Poziom 10  
    Tak tylko dla pewności zanim pojadę do jakiegoś gazownika. Czy to rozwiązanie dotyczy się również instalacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu?
  • Poziom 20  
    Przy sekwencji nie trzeba odwracać powietrza.
  • Poziom 22  
    Co do sekwencji to nie wiem co u ciebie odpowiada za wolne obroty(silniczek krokowy,zawor powietrza dodatkowego)ale wyczyszczenie tych elementow moze pomoc.Ale ja obstawiam dolot.
  • Poziom 14  
    Jeśli kolego masz zamontowany układ sekwencyjnego wtrysku gazu to usytuowanie wlotu zasysanego przez silnik powietrza nie wpływa w sposób znaczący na działanie zasilania gazowego gdyż nadciśnienie powodowane przez strugę powietrza w układzie dolotowym po zamknięciu przepustnicy nie powoduje zmniejszenia zasysanego gazu wskutek spadku podciśnienia ssącego ......


    W przypadku sekwencyjnego układu zasilania gazem tylko nieprawidłowa regulacja układu lub bardzo złej jakości gaz może powodować gaśnięcie silnika przy założeniu że wszystkie układy odpowiadające za prawidłową pracę silnika są sprawne.....

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Wina tankowanego gazu to nie jest bo tankowałem na różnych stacjach, próbowałem też regulacji w paru serwisach gazowych. Jeśli ktoś miał podobny problem z sekwencyjnym wtryskiem gazu to dajcie znać, bo wymiana po kolei wszystkich elementów instalacji żeby wyeliminować tę wadliwą nie uśmiecha mi się za bardzo.
  • Poziom 14  
    Kolego pablo262

    Podaj nam tu czytającym dane auta jak i również dane instalacji jak i przebieg na gazie bo inaczej nasza pomoc ma się tak jak wróżenie z fusów.......

    Im bardziej podane przez Ciebie dane będą konkretne tym bardziej precyzyjne będą przez nas udzielane wskazówki dotyczące możliwych przyczyn niesprawności układu zasilania gazem ......
  • Moderator Samochody
    pablo262 napisał:
    kolego wmgaz dziękuję za link ale artykuł który się pod nim kryje traktuje o autach z gaźnikiem, a nie spotkałem żadnego fiata bravo z gaźnikiem. Jeśli istnieje podobny artykuł ale o autach z wielopunktowym wtryskiem to poproszę.


    Artykuł nie odnosi się tylko i wyłącznie do silników gaźnikowych, tyczy się on instalacji gazowych pierwszej i drugiej generacji. Proszę czytać uważnie. Instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu działa na innej zasadzie, podobnej do sposobu działania instalacji wtrysku benzyny. Zmiany ciśnienia w okolicach wlotu powietrza nie powinny mieć odczuwalnego wpływu na pracę silnika. Jeżeli w przypadku Twojego samochodu jest inaczej, to instalacja wymaga profesjonalnej kontroli i regulacji, ponieważ skład mieszanki biegu jałowego jest na krytyczny poziomie, a przyczyn tego może być kilka. Proszę udać się na diagnostykę dynamiczną pracy instalacji podczas jazdy.
  • Poziom 19  
    Również jestem posiadaczek bravo 1.6 '99, sekwencyjny wtrysk LPG, identyczny problem, gaśnięcie silnika np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, wciśnięcie sprzęgła powodowało gaśnięcie silnika.
    Winny jest silniczek krokowy, którego w moim przypadku jako pojedynczego elementu nie da się wymienić, jest dostępny tylko zintegrowany z przepustnicą i czujnikiem jej położenia. Niestety nowy w ASO to wydatek rzędu 2kzł :D dlatego udało mi sie kupić używaną przepustnicę z młodszego modelu, no i jest po sprawie, gaśnięcie zdarza się bardzo sporadycznie. Jeżeli masz model bravo przed '99 to nie będziesz miał problemu z dostaniem samego silniczka krokowego, wydatek rzędu 100zł. Powodzenia.
  • Poziom 10  
    Do thomasz222
    mam bravo z 2001r. (jeden z ostatnich modeli). Ja czyściłem kiedyś silniczek krokowy bo też mi tak mechanik podpowiedział że to może być przyczyną, ale nic to nie pomogło. Powiedz czy przed wymianą silniczka krokowego autko gasło Ci takze na benzynie?
  • Poziom 38  
    Coś mi tu nie pasuje, mam dwie sekwencje różnych marek, ale czegoś takiego jak silnik krokowy to w żadnej nie mam.
    Jeżeli to jest sekwencja to zainteresowałbym się reduktorem, czy daje stabilne ciśnienie i jego ewentualnymi połączeniami z układem dolotowym silnika.
  • Poziom 19  
    Tak, na benzynie też gasnął, ale było to dużo bardziej sporadycznie niż na lpg. W tej chwili na benzynie wogóle nie gaśnie, a na lpg czasem obroty falują - także poprawa jest ogromna. Zaznaczam że przepustnice kupiłem nie nową, tylko używaną...
    gimak napisał:
    Coś mi tu nie pasuje, mam dwie sekwencje różnych marek, ale czegoś takiego jak silnik krokowy to w żadnej nie mam.
    Jeżeli to jest sekwencja to zainteresowałbym się reduktorem, czy daje stabilne ciśnienie i jego ewentualnymi połączeniami z układem dolotowym silnika.

    Kolego, silnik krokowy to żaden wynalazek :D Źle zrozumiałeś, bo to nie jest część instalacji gazowej, tylko część układu dolotowego silnika, który występuje oryginalnie. Zresztą z tego co wiem, to większość samochodów posiada silnik krokowy, jako stabilizator wolnych obrotów.
  • Poziom 2  
    zdejmij sobie rure gumowa(ta co laczy obudowe filtra z "lapaczem" pod grilem,inaczej ta za lampa od srtony kierowcy) 100% pomaga.pozdrawiam
  • Poziom 14  
    witam tak czytam te posty i nasówaja mi sie 2 info ..
    Co do kolegów z nierównym działaniem autka ... To może być to walnienta uszczelka pod głowicą ... Ja tak miałem ... Auto nie równo pracowało na gazie troszkę lepiej na benzynie ... Przyjrzyjcie się też chłodzeniu w silniku ... Znaczy czy się wam płyn nie traci ... ( w przypadku instalacji to bardzo ważna sprawa ) ... No i silnik krokowy ... Poczyścić albo nowy kupić ... przy 1,6 ... to nie jest droga sprawa... bo jest na wierzchu a odkręcić go też nie jest trudno .. ( również z tym problemem się zetknąłem ) . Można też sprawdzić świece lub kable wysokiego nap. bo wiadomo że wystarczy ze jeden bedzię miał jakieś przebicie i silnik klęka ... Tak czy siak jakieś urządzonko elektryczne....

    Kolego na sekwencji się nie znam .... Ale z tego co wiem to za wolne obroty odpowiada wałśnie silnik krokowy jeśli sekwencja posiada owaki to warto go poczyścić ... Moja zwykłą taki posiada .... I tak jak pisałem powyżej też przyjrzyj się poziomowi płynu w zbiorniczku .... pozd.
  • Poziom 12  
    Witam
    Ja posiadam Fiata Bravo z silnikiem 1.6 16V i mam założony gaz sekwencyjny. Wszystko dziala jak nalezy:) nic nie gasnie nawet po włozeniu luzu. Uklad zasilania gazem(wtryskowy) jest bardzo dobry i w tym przypadku mysle ze moze byc zle ustawienie gazu lub wadliwe dzialanie silnika krokowego.