Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Antena do odbioru AIRBANDU

violinman23 10 Lis 2008 18:20 4766 12
  • #1 10 Lis 2008 18:20
    violinman23
    Poziom 9  

Witam.
    Mam starą antenę samochodową, o długości 110cm. Chciałbym z niej zrobić antenę do nasłuchu lotnictwa, jednak nie wiem co trzeba zrobić. Do jakiej długości skrócić pręt? W jaki sposób przymocować kabel? Antenę chciałbym wozić na rowerze.

Drugie pytanie: aby przerobić antenę magnesową CB na częstotliwości 120-170 należy jedynie skrócić pręt na obliczony na środek tego pasma, i będzie dobrze odbierać?

Proszę o pomoc bo jestem zielony w tym temacie.

0 12
  • #2 10 Lis 2008 18:47
    SP5ANJ
    VIP Zasłużony dla elektroda

violinman23 napisał:
    Mam starą antenę samochodową, o długości 110cm. Chciałbym z niej zrobić antenę do nasłuchu lotnictwa, jednak nie wiem co trzeba zrobić. Do jakiej długości skrócić pręt? ...

Najlepiej skrócić do wartości rezonansowej tj. :
    300/120MHz/4 = 62,5cm
    Cytat:
    W jaki sposób przymocować kabel? Antenę chciałbym wozić na rowerze

Przymocować do elektrycznej długości ramy , z kablem koncentrycznym 50Ω. Kabel np. RG-58.
    Cytat:
    Drugie pytanie: aby przerobić antenę magnesową CB na częstotliwości 120-170 należy jedynie skrócić pręt na obliczony na środek tego pasma, i będzie dobrze odbierać?

Anteny skracane na CB, NIE mają możliwości dostosowania na airband.

Pozdrawiam.

0
  • #3 10 Lis 2008 20:00
    violinman23
    Poziom 9  

No jak. Mam magnesówkę Cb, ok metrowa. Gdybym uciął ją do tych 62cm, nie działałoby dobrze?

0
  • #4 10 Lis 2008 20:03
    SP5ANJ

NIE.

0
  • #5 10 Lis 2008 21:07
    violinman23
    Poziom 9