Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra C 2.2dti - wentylator nawiewu czasem nie działa.

mauri_b 10 Nov 2008 18:27 52801 31
lampy.pl
  • #1
    mauri_b
    Heating systems specialist
    Witam!
    Jak w temacie, wentylator nawiewu czasem nie działa, najczęściej w mokre dni, gdy jest bardzo potrzebny do odparowania szyb. Czasami pomaga silne uderzenie w obudowę wentylatora (jest umiejscowiony za schowkiem pasażera), ale nie zawsze. Wyjąłem go już raz, obejrzałem elektronikę i nie widać na pierwszy rzut oka żadnych spalonych elementów, żadnych zaśniedziałych styków itp. Dodatkowo od czasu do czasu znika mi całkowicie z wyświetlacza wartości ustawionej temperatury - jakby panel klimy był nie podpięty - ale to już chyba raczej inna sprawa. Miał tak ktoś?
  • lampy.pl
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    egon151
    Level 12  
    Witam mam Vectrę c 2.0 DTi przeróbka z anglika (myślałem że to dlatego)no i często nie załącza mi się panel do sterowania nawiewem czasami wypinałem go z tyłu odłączałem kość na nowo wkładałem i czasami to pomagało . Muszę coś z tym zrobić bo strasznie uciążliwe parowanie tych szyb ciągle szukam przyczyny
    pozdrawiam
  • #4
    piterek77
    Level 12  
    mam podobnie tylko mi nic nie działa ani nawiew ani klima ani regulacji nawiewu gdzie ma iśc ... jakby nie dochodził prąd bezpieczniki ok co to moze być ale oświetlenie jest tego panela jest jakiś głowny bezpiecznik albo przekażnik tam w panelu jest płytka była troche zasniedziała moze cos tam nie łaczyc jak to sprawdzic aha do nawiewu idzie osobno 2 przewody i nie działa nic i nie ma tam dojscia pradu czyli może jakis przekażnik ale gdzie on jest
  • #5
    egon151
    Level 12  
    Witam mi to cały panel nie działa wtedy i to łącznie z podświetleniem.żadne ogrzewania żadne nawiewy już nawet nie mówię o klimie.Panel rozbierałem wszystko wydaje się oki. Myślę o tym że może gdzieś w którejś z kości piny czasami łączą a czasami nie ale muszę wszystko rozkręcić i posprawdzać miernikiem
    pozdrawiam
  • #6
    piterek77
    Level 12  
    jak zrobisz aj znac gdzie znalazłes wade albo co zrobic ok dzieki
  • #7
    zapracowany mocno
    Level 13  
    Panowie, przyda Wam się schemat, miernik i koniecznie lupa.
  • lampy.pl
  • #8
    egon151
    Level 12  
    Właśnie przydałby się schemat ja mam książkę sam naprawiam vectra c czy coś takiego ale niestety schematy to są nie do odczytania. A schemat napewno dużo by pomógł
  • #9
    misiek2tys8
    Level 11  
    witam
    Schemat znajdziecie w Autodacie 3.18. ver. niemiecka

    Ja mam rowniez problem z nawiewem tyle ze mi nie dziala 2 i 3 bieg ( klima manualna) zastanawiam sie czy ma to cos wspolnego z tzw. CAN bus czy moze panel jest uszkodzony i kwalifikuje sie do wymiany. Dodam ze juz raz wymienialem panel z tym ze wtedy nie dzialal 1,2 i 3 bieg 4 dzialal. Potem jakis miesic wszystko chodzilo i stalo sie tak jak pisalem na poczatku.

    Co wy na to ?
  • #10
    egon151
    Level 12  
    Witam. sprawa rozwiązana bo samochód został sprzedany a co do tego że nie działa bieg 2,3 to raczej jest wina rezystora wstępnego a panel taki posiadam tylko jest bodajże gałka ułamana ale bez problemu idzie to wymienić a ten przełącznik za grosze oddam
  • #11
    misiek2tys8
    Level 11  
    to znaczy opornik wymienilem wczesniej raz jak mi tylko 4 bieg dzialal potem nie wiem z jakiej przyczyny to juz bylo rowniez po wymianie panela , wysiadl wlasnie 2 i 3 bieg a pierwszy i 4 dziala. Troche mnie to zaskoczylo, postanowilem wymienic opornik , no i bez zmian dalej dziala tylko 1 i 4
    Mysle ze jedynie wymiana panela moze pomoc.
  • #12
    egon151
    Level 12  
    To faktycznie podejrzane jeżeli byś przejerzdzał koło pionek to zapraszam :) możesz sobie sprawdzić czy na moim panelu by działał a tak wogóle nie masz jakiegoś znajomego żeby pożyczyć na chwilkę panel przecież to 2 minutki
  • #13
    misiek2tys8
    Level 11  
    Wlasnie problem polega na tym ze nie mam znajomego - dlatego szukam informacji na forum - moze to wprzyszlosci innym pomoze.
    Pozdrawiam.
  • #14
    smer79
    Level 2  
    WITAM. ODNOŚNIE TEGO WENTYLATORA TO NAJPRAWDOPODOBNIEJ SKOŃCZYŁY CI SIĘ W NIM SZCZOTKI WEŹ MIERNIK WENTYLATOR W VECTRZE CHYBA JEST POD SCHOWKIEM WIĘC TRZEBA WYMONTOWAĆ SCHOWEK, ODEPNIJ KOSTKĘ OD WENTYLATORA I MIERNIKIEM SPRAWDŹ, WŁĄCZAJĄC PRZEŁĄCZNIKIEM CZY DOCHODZI ZASILANIE DO WENTYLATORA JEŚLI TAK TO NA 90-% KOŃCZĄ SIĘ SZCZOTKI. INNA SPRAWA JEŚLI PROBLEM WYSTĘPUJE NA JAKIMŚ KONKRETNYM BIEGU
  • #15
    osa1go
    Level 11  
    Witam mialem ten sam problem w tym samochodzie okazalo sie ze jest uszkodzony jeden z pinow zasilajacych ten wentylator niestesty nie od strony kostki tylko od strony wentylatora, jak wyciagniesz kostke trzeba sprawdzic czy te wsuwki ktore sa w wentylatorze nie ruszja sie jak tak to masz wentylator do wymiany
  • #16
    szarak
    Level 17  
    wystarczy poprawić luty i będzie hulać
  • #17
    misiek2tys8
    Level 11  
    Problem z nawiewem rozwiazany.
    Wentylator ciezko chodzil dlatego spalil sie opornik od przegrzania -ciezko chodzil prawdopodobnie z powodu wilgoci , czyszczenia klimy i innego brudu. Wyczyscilem szczotki bo wogole byly jak zapieczone. Teraz wentylator chodzi lzej. No i musialem wymienic opornik. Pozatym dzialal mi tylko 1 bieg poniewaz zanim zamontowalem nowy opornik to rozebralem panel do klimy manualne zeby zobaczyc czy cos sie nie wytopilo (juz raz mialem ten problem jak alternator wysiadl) .
    Podczas pomiarow - jak radzil kolega wyzej - stwierdilem ze napiecie jest wszedzie tylko nie na wyjsciu z panelu. Schemat wzialem z ksiazki zrob to sam.
    Jezeli jest komus potrzebny to moge przeslac skanowany na PW.
  • #18
    SlawkoB

    Level 12  
    Witam

    Miałem taki przypadek, że raz działało raz nie, poczytałem na wszystkich forach co i jak, zabrałem się do pracy iiiiii ......

    Rozebrałem sinik , wyczyściłem wszystko co się dało a nie sprawdziłem czy napięcie się pojawia na stykach.

    Okazało się że PRZEKAŹNIK - pierwszy z lewej - się uszkodził. Najlepsze jest to ze jest przejście przez cewkę więc mnie zmyliło ze "niby" sprawny. Podmieniłem na inny i działa wszystko.
    Rada najpierw sprawdzić przekaźnik (2 minuty pracy) niż wszystko rozbierać (2,5 godz. pracy) :)

    Pozdrawiam
  • #19
    KarolW
    Level 12  
    a u mnie jest tak że kiedy nie działa to wyjmuje filtr przeciwpyłkowy i ryszam go ręką - wtedy zaczyna działać. W tym wypadku to chyba nie przekaznik a raczej szczotki? co o tym sądzicie?
    Z tym że moje auto to vectra B
  • #20
    gimof
    Level 27  
    Odświeżę trochę temat.

    U nas w vectrze wystąpił podobny problem jak u nie których osób powyżej.

    Otóż przestał kompletnie działać panel (a co za tym idzie na wyświetlaczu również nie pokazuje temp itd) i oczywiście nie działa klima, wentylator, a ni nawet podświetlenie panelu.

    Panel nie działa od paru dni ( i staje się to coraz bardziej uporczywie z powodu pogody), ASO uparcie twierdzi, że cały panel jest uszkodzony i tylko wymiana (1000zł) na nowy.

    Jednak wydaje mi się, że problemem jest jakiś szczegół gdyż czasami panel sam się uruchamia (a za tym cała reszta urządzeń też działa) na 5, czasami na minute. Nie ma reguły kiedy, czasami na dziurze, czasami na prostej a czasami cofając do garażu.

    Aktualnie leży ten panel rozebrany przed mną i czekam na wszelkie koncepcje. "na oko" wygląda ok.

    Auto to opel vectra końcówka 2007r i posiada climatronic.

    PS. Nie działa stukanie w żadne miejsca czy w przełączniki - podobno u innych nawet z innych for to pomagało tu podkreślam nie.
  • #21
    lexbest
    Level 9  
    Witajcie kochane forumowicze - jest zapytywanie:
    CZY MA KTOŚ SCHEMAT OPORNICY WENTYLATORA VECTRY C LUB DO INSYGNI ?
    - to niesłychane - taka prosta płytka - to się da naprawiać - tylko trza znać parametry.
    Nie można tyle bulić co serwisy każą !!!
    Jak ktoś ma niech zapoda obojętnie jaką drogą ?
  • #23
    gimof
    Level 27  
    Jedź na szrot i podmień z jakiegolwiek opla. W astrze z 91r opornica wygląda prawie identycznie.
  • #24
    kuabab
    Level 9  
    Witajcie koledzy.
    Wczoraj na plac postawili mi vectre c 02 2,2dti no i dmuchawa nie działa znaczy się dział ale tylko na 4 biegu. 1.2.3 nic a 4 łapie działa normalnie cichutko. Podłączyłem drugą dmuchawę pod kabelki i jest tak samo. Czy mógłbym prosić o schemat kabelków od dmuchawy? wiem że jest w autodata 3.18 ale jesteśmy po podpisaniu ACTA i już z chomika nie pobieram :P.
    kuabab(malpa)wp.pl
  • #25
    wladek67
    Level 1  
    Dzień dobry,
    vectra c 2.2 dti mam problem z wetylatorem nawiewu kabiny podejrzewam przekaźnik dmuchawy, ale nie mogę go zlokalizować proszę o
    pomoc
  • #26
    krzys110
    Level 1  
    witam czy ktos jest w stanie mi napisac gdzie dokladnie w vectra c znajduje sie ten rezystor
    http://xarchiwum.pl/...1717350499.html
    jestem posiadaczem saaba 93 od jakiegos czasu zaczelo smierdziec w nim spalenizna poczym nawiew w aucie przestal dzialac poszperalem troche i znalazlem przyczyne rezystor spalil sie prawie w popiol naprawa nie mozliwa a nowy dosc drogi ma ebay pisza ze ten sam rezystor posiada vectra c pojechalem na szrot rozebralem 4 vectry dokopalem sie do tedo silnika ale w zadnej z nich nie znalazlem tego rezystora gdzie on znajduje sie w tym aucie bo w saabie jest wpiety pod silnikiem nadmuchu a vectra nic takiego nie ma wszedzie gdzie pytalem o ten rezystor to mi mowia ze to taki zielony elemt ktory w zaden sposob nie przypomina tego czego szukam prosze pilnie o pomoc bo jest dosc cieplo:/
  • #27
    kuabab
    Level 9  
    od strony pasażera z przodu , pod schowkiem , bodajże 6 śrub. pozdrawiam .
  • #28
    maciej9009
    Level 1  
    Witam!

    Mam podobne objawy o ktorych tu mowa. Bez znaczenia czy jade czy stoje raz dziala nawiew a raz nie, wyciagnalem schowek, stukalem w wentylator i nic, zmienialem tez panel sterujacy i nie pomoglo. Bez zaleznosci na ktorym biegu to i tak nie dmucha. Po podlaczeniu komputera mialem nastepujace bledy:
    "obwod czujnika jakosci powietrza, napiecie za niskie"
    "obwod silnika dmuchawy, napiecie za niskie"
    "przerwany obwod silnika dmuchawy"
    " obwod sterownika wentylatora(PWM) brak wartosci rzeczywistej"
    Po skasowaniu bledow pozostaje jedynie blad czujnika jakosci powietrza, odlaczalem gdy nawiewy dzialaly to dmuchalo dalej wiec ten czujnik nie jest zalezny od wentylatora.
    Zatem co może byc przyczyna ze raz dziala nawiew a raz nie?
    Z gory dziekuje jesli ktos podrzuci jakis pomysl
  • #29
    kuabab
    Level 9  
    Przyjacielu, dużo czytałem na ten temat jak byłem w podobnej sytuacji. W 99% zawszę winna jest taka zielona kostka. Mam kilka takich więc jeśli chcesz kuabab(malpa)gmail.com . A żeby ją znaleźć trzeba odkręcić schowek (bodajże 6 śrub) i tam z tyłu jest taka wiązka kabli do białej kostki ją trza przesunąć w przód chyba i jest odpięte. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aj, nie przeczytałem posta wyżej jest to rezystor wygląda tak http://sklep.dixi-car.pl/opornik-rezystor-sterowania-wentylatora-vectra-p-2799.html .
  • #30
    agamemnons
    Level 2  
    Temat z 'padniętym' rezystorem dmuchawy przerabiałem już dwukrotnie i póki co działa - sprawdzone organoleptycznie (żadnej skazy - rezystor jak nowy). Otóż problem w moim aucie (Signum 2.2 DTI - 2003) jest taki iż nadmuch/dmuchawa nie działa na żadnym biegu. Wcześniej było lekko słyszalne piszczenie dochodzące właśnie z okolic dmuchawy. Teraz jedynie jeżeli wcisnę przycisk nawiewu na przednią szybę bądź też przestawię pokrętło regulacji nawiewu z 0 na 1 to w okolicy tablicy bezpieczników (znajdującej się tak orientacyjnie przy lewym kolanie kierowcy) słychać jedynie prztyknięcie/tyknięcie. Po wciśnięciu przycisku nawiewu pomarańczowa dioda zapala się. Sprawdzałem również rezystor dmuchawy - pomimo regulacji pokrętłem nawiewu rezystor NIE NAGRZEWA SIĘ - jak to miało miejsce kiedy to dmuchawa działała.
    Próbowałem również poprzez włożenie ręki pokręcić wirnikiem/wiatrakiem dmuchawy co niestety nie przyniosło oczekiwanego rezultatu - oporów moim zdaniem również raczej nie ma na wirniku.
    Dodam że bezpieczniki sprawdzone i są ok.


    Przybieram się (o ile pogoda dopisze) wymontować całą tę dmuchawę i z bliska obejrzeć to, nie mniej jednak zanim to nastąpi czy na podstawie powyższych objawów które tu opisałem jest ktoś z was wstanie wstępnie podpowiedzieć gdzie może leżeć problem?

    ---edit---
    To od razu odpowiem:
    Po wyjęciu dmuchawy z silnikiem pociekła najpierw woda zaś po wymontowaniu samego silnika nie było widać jakiś tam specjalnych efektów korozji nie mniej jednak na komutatorze oraz na szczotkach było mnóstwo syfu (dokładniej syf+woda=bliżej nie zidentyfikowane mazidło). Dlatego też rozebrałem silnik (tj. górną część ze szczotkami), porządnie przeczyściłem i póki co to jak narazie działa i oby jak najdłużej.