Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja ciśnienia i identyfikacja reduktora Zavoli ZETA

10 Lis 2008 21:35 31176 13
  • Poziom 10  
    Witam.
    Reduktor Zavoli ZETA współpracujący z wtryskiwaczami Planijet, sterownik SEC. Minimalne ciśnienie jakie mogę ustawić to 1,25 bar (rok wcześniej po zakupie reduktora 1,17 bar). Ciśnienie potrzebuję obniżyć do wartości około 1 bar (śrubą regulacyjną mogę ustawić wartości ciśnienia większe od 1,25 bar).
    Czy możliwe, że mój Zavoli to ZETA/S zamiast ZETA/N. Jak odróżnić od siebie 2 rodzaje identycznych na wygląd reduktorów?
    Proszę o podpowiedź na powyższy problem.
  • Poziom 26  
    minimalne cisnienie w zavoli zeta s to 1.15 lub wiecej dodatkowo przy numerach ma czerwona kropke.wewnatrz ma dwie a nie jak ''n'' jedna sprerzyne.
  • Poziom 10  
    Dariusz 105 dziękuję za podpowiedź.
    Sądzę, że w moim przypadku bez rozkręcenia reduktora się nie obędzie.
    Obecne ciśnienie jest dla wtryskiwaczy Planijet za wysokie.
    Czy w przypadku reduktora ZETA/S po jego rozkręceniu jest możliwość łatwego usunięcia jednej sprężyny i uzyskania tym samym modelu
    ZETA/N ?
  • Poziom 26  
    twoje wtryski pracuja na takim cisnieniu dlaczego chcesz je obnizac.wydajnosc mozna obnizac rowniez za pomoca dysz.co do sprerzyn w reduktorze usuniecie jednej napewno obnirzy cisnienie,ale nigdy tego nie testowalem i niewiem o ile opadnie.alternatywa jest skrucenie obu sprezyn oczywiscie zabieg nieodwracalny
  • Poziom 10  
    Dariusz105.
    Oczywiście masz rację. Moje pytanie wiąże się z faktem iż przy ciśnieniu 1,17bara i kalibracji, instalacja LPG blisko rok pracowała idealnie. Po zwiększeniu się samoistnym ciśnienia na reduktorze, w zakresie 2500-3000 obr. pojawiły się szarpania (świece wymienione, cewki podstawione). Producent wtryskiwaczy Planijet zaleca ciśnienie nom. 1,0 bar (max. 1,2bar), w związku z czym chcę sprawdzić jakie będą efekty przy zmniejszonym ciśnieniu na reduktorze - w załączniku charakterystyka wtryskiwaczy, z których jestem b.zadowolony.
    Nie rozkręcałem jeszcze nigdy Zavoli Zeta więc wszelkie uwagi na temat budowy tego typu reduktora będą mile widziane.
    O uzyskanych wynikach napiszę na forum.
  • Poziom 26  
    wtryskiwacze wedlug producenta otwieraja sie do 3 barow wiec kilka setnych nierobi ruznicy.sprubowal bym zmniejszyc przerwe na swiecach,szczelnosc wtryskow i ich czystosc.oczywiscie czasy benzyny na gazie takie jak przy pracy nz benzynie
  • Poziom 10  
    Świece NGK-przerwa zmniejszona do 0,8mm, wtryski sprawdzone, kalibracja dokonana. Co jeszcze pozostało ...... oprócz reduktora.
  • Poziom 11  
    zibi141 napisał:

    Producent wtryskiwaczy Planijet zaleca ciśnienie nom. 1,0 bar (max. 1,2bar), w związku z czym chcę sprawdzić jakie będą efekty przy zmniejszonym ciśnieniu na reduktorze - w załączniku charakterystyka wtryskiwaczy, z których jestem b.zadowolony.
    Nie rozkręcałem jeszcze nigdy Zavoli Zeta więc wszelkie uwagi na temat budowy tego typu reduktora będą mile widziane.
    O uzyskanych wynikach napiszę na forum.


    Jeśli chodzi o załączoną charakterystykę to jest to wykres powstały przy badaniu z ciśnieniem 1,0 bara.zalecane ciśnienie w tej instalacji to przedział 1,2 - 1,3 bara i pewnie przy takim ciśnieniu miałeś ustawioną instalację na początku.Zmiana ciśnienia na takie jak chcesz ustawić poniesie za sobą zmianę dawek paliwowych jak i przesunięcie punktu przełączania instalacji z gazu na benzynę.Co do identyfikacji reduktorów ZETA to jest to bajecznie proste.Reduktor "s" posiada przy czujniku temperatury czerwoną kropkę ( "n-ka" jej nie posiada) plus reduktor ma wygrawerowane dwie linijki textu.Pierwsza to "S i data produkcji" gdzie "S" znaczy super, a druga linijka to numer seryjny, w reduktorze "n" jest analogicznie z tym ,że przed datą jest litera "n".
    W przypadku budowy reduktora to różnica nie tkwi tylko w sprężynach, lecz w przepustowości kanałów jak również ( co może zabrzmi dziwnie) w składzie stopów z których są wykonane,a chodzi tu o sprawność wymiany cieplnej.
  • Poziom 10  
    Robbi2708.
    Sprawdziłem, brak kropki i oznaczenie N (trudności z odczytem ze względu na umiejscowienie reduktora!!!).
    To co zastanawia mnie w tej chwili to brak możliwości zmniejszenia ciśnienia już teraz w ZETA/N poniżej 1,25bara. Sprawdziłem podłączenie podciśnienia: króciec srebrny przy imbusie- podciśnienie, wyjście bezpieczeństwa mosiężne na obwodzie również na podciśnienie (podobno są 2 szkoły: jedni nie podłączają lub wężykiem wyprowadzają pod auto, drudzy podłączają na podciśnienie). Jakie jest twoje zdanie.
    Nie miałem dzisiaj czasu ale w wolnej chwili odłączę wężyk podciśnienia połączony z wyjściem bezpieczeństwa i chwilowo go zamknę. Zapewne nic się nie zmieni ale sprawdzę.
    Za ewentualne podpowiedzi z góry dziękuję.
  • Poziom 10  
    Problem został rozwiązany. "Przepuszczał" jeden z wtryskiwaczy. Ciśnienie na reduktorze pozostawiłem na 1,25bara. Kalibracja i wszystko działa jak należy. Dziękuje za wszelkie uwagi.
    Temat zakończony.
  • Poziom 1  
    Witam
    Mam do was prosbe gdyz mma tak zamontowany reduktor ze ciezko go ogladnac do okola a nie moge rozpoznac czy to Zeta S czy zeta N, a mam silnik 165KM i wydaje mi sie ze zalozyli mi ten slabszy reduktor. A ma dosc spory problem z szarpaniem samochodu na gazie, a gazownicy wine zwalaja na zla jakos iskry, choc swiece, kable, kopulka i palec sa nowe.
    Ponizej zdjecia ktore udalo mi sie zrobic oznaczeniom, moze ktos pomoze w rozpoznaniu.
    Regulacja ciśnienia i identyfikacja reduktora Zavoli ZETA

    W miejscu zaznaczonym szczalka powinna byc kropka w reduktorze zeta S ?

    Regulacja ciśnienia i identyfikacja reduktora Zavoli ZETA
    Regulacja ciśnienia i identyfikacja reduktora Zavoli ZETA
  • Poziom 2  
    Kolego maverick

    Na zdjęciu które zamieścileś jak byk masz model tego reduktora :idea:

    Pod napisem ZETA nasz drugą linijkę na białym tle cod. 100 ZET A/N czyli N
    Wstawili ci zły reduktor, tzn za słaby - niech wymieniają na S ;)

    Ps. A gdzie zakładałeś tą instalację bo widzę, że jesteś z Rzeszowa ?
  • Poziom 12  
    Koledzy, jak stabilne powinno być ciśnienie na reduktorze na biegu jałowym?
    Mi ciśnienie skacze o ok. 6kpascali.

    Mam problem z bujaniem silnika na jałowym, na PB idealnie.
    Audi A6 2,4 v6, reduktor magic III, wtryski Apis solo, Instalka Agis.
    Świece, przewody nowe NGK.
  • Poziom 12  
    ZWYCIĘSTWO !! !

    Zdobyłem przedłużkę do interfejsu i mogłem używać go podczas jazdy a nie tylko na postoju.
    Wyłączałem kolejno wtryskiwacze gazu i znalazłem na którym źle chodził.

    Jednak to były wtryskiwacze gazu. Zamówiłem u producenta 2szt po 30zł i kazałem gazownikowi wymienić.
    Po wymianie auto chodzi na gazie pięknie, nie poszarpuje, a bieg jałowy jest tak równy jak nigdy.
    Wtryskiwacz musiał być wadliwy od nowości, ponieważ od początku montażu instalacji były poszarpywania.

    Gazownik oczywiście podmieniał wtryskiwacze z innymi cylindrami ale nie wychwycił zmian i dalej uważał, że to wina silnika.

    Mam nadzieję, że teraz będę się długo cieszył płynną jazdą na lpg.

    Przy okazji zauważyłem, że ciśnienie na listwie to 1,70, więc próbowałem zmniejszyć na 1,1.
    Ale ku mojemu zdziwieniu mogłem zjechać maks do 1,5.

    Gazownik od razu zamówił nowy, tym razem Zavoli Zeta S i jak przyjdzie to wymienię.
    Wychodzi na to, że sterownik Apis dobrze radzi sobie z poprawkami ciśnienia. Bo auto chodzi elegancko, płynnie.