Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a6 2.5 tdi stuki przy ruszaniu i hamowaniu...

laktok 11 Lis 2008 00:23 27352 33
  • #1 11 Lis 2008 00:23
    laktok
    Poziom 9  

    Witam panowie i panie, auto to audi a6 2.5 tdi z 99r. silnik afb a problem polega na tym ze przy gwałtownym ruszaniu i hamowaniu słychać stukniecie mniej więcej na wysokości przednich siedzeń, sprawdziłem tuleje ławy są ok poduszki pod silnikiem i skrzynia tez wyglądają dobrze, tłumik raczej nigdzie nie zawadza... dodam jeszcze ze stukniecie pojawia sie przy gwałtowniejszych ruchach przy delikatnym puszczaniu sprzęgła czy hamowaniu nic nie słychać ( wahacze i łączniki stabilizatora bez jakichkolwiek luzów) bardzo proszę o pomoc bo to bardzo męcząca dolegliwość...

    0 29
  • #2 11 Lis 2008 01:35
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Kolego jak sprawdzałeś czy rozpinałeś zawieszenie?Czy tylko byłeś na stacji diagnostycznej,bo w audi ciężko sprawdzić zawieszenie nie rozkręcając go.

    1
  • #4 11 Lis 2008 09:18
    PAblo241
    Poziom 14  

    Na pewno tarcze nie mają z tym nic wspólnego.
    Ja bym obstawiał elementy zawieszenia.
    Teraz słychać stuki przy gwałtownym ruszaniu, a z czasem coraz częściej.

    0
  • #5 11 Lis 2008 10:46
    laktok
    Poziom 9  

    ja też tarcze wykluczam, zawieszenie sprawdzałem z kumplem na podnośniku wahacze sa ok resztę sprawdzaliśmy z kanału ruszając samochodem na zaciągniętym ręcznym tez wszystko wygląda ok, za każdym razem jest to jedno stukniecie przy ruszeniu i jedno przy hamowaniu tak jakby cos sie tam pod spodem przestawiało dlatego myślałem ze to tuleje ławy ale te wyglądają na dobre nie są popękane ani sparciałe...

    1
  • #6 11 Lis 2008 12:11
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Kolego zrozum to że na stronie masz cztery wahacze i łącznik stabilizatora i to jest wszystko naraz spięte nieraz klient mi mówił ze jest wszystko ok,a było wywalone zawieszenie.W tym zawieszeniu łyżką dużo nie sprawdzisz.Czy to tak dużo rozpiąć wahacze.Z wymianą 2 stron to raptem 3 godziny jak byś miał zapieczone śruby od górnych wahaczach.

    0
  • #7 11 Lis 2008 17:48
    PAblo241
    Poziom 14  

    Ruszanie autem nie powie Ci dokładnie co go "boli" to tylko powierzchowne sprawdzenie.
    Tak jak mówi ptaszek1975 rozbierz wahacze i je wymień.

    0
  • #8 11 Lis 2008 18:47
    laktok
    Poziom 9  

    wiem kolego dokładnie ile jest tych wahaczy łacznki dzis wstawiłem nowe a reszta wahaczy ma przejechane moze jakies 5tys km a wahacze sa LEMFORDER poza tym te stuki były nawet jak wahacze byly wszystkie nowe wiec przyczyna na 99,9% musi byc inna ...

    0
  • #9 11 Lis 2008 19:03
    PAblo241
    Poziom 14  

    Posprawdzaj przeguby.

    0
  • #10 11 Lis 2008 21:12
    Emilian52
    Poziom 11  

    Sprawsź śruby mocujące zawieszenie do nadwozia. Najlepiej kolejno wykręcaj, sprawdź gwint i wkręć.
    Pozdro

    0
  • #11 11 Lis 2008 21:15
    wolff
    Poziom 14  

    Jeżeli zawieszenie jest typu (ala) MacPherson to zapewne masz uszkodzone łożysko. Połóż rękę na kielichu a druga osoba niech kręci kierownicą max w prawo i max w lewo. Jeżeli poczujesz jakiekolwiek drgania lub lekkie stukanie to na 100% łożysko do wymiany

    0
  • #12 12 Lis 2008 01:40
    SQ5EKY
    Poziom 12  

    PAblo241 napisał:
    Posprawdzaj przeguby.


    Ja też bym zaczął od przegubów a czy w czasie jazdy jak dodajesz i szybko puszczasz gaz tez są stuki? Jeśli podczas skrętu stuka to masz usterke jak na dłoni.

    pozdrawiam

    Piotr

    0
  • #13 12 Lis 2008 08:19
    wolff
    Poziom 14  

    Kolego SQ5EKY - stuki przegubów są tak charakterystyczne że nawet początkujący mechanik od razu to wykryje. A poza tym na prostych, nie skręconych kołach przegub nie będzie stukał - tylko podczas skrętów gdy dodamy "gazu" czyli gdy koła ciągną (czytaj. pod obciążeniem).

    0
  • #14 12 Lis 2008 15:46
    laktok
    Poziom 9  

    zawieszenie jest wielo whaczowe przeguby nie stukaja a te podstawy amortyzatorów tez wymieniałem jakies 10 tys km temu bo mslałem ze to one generuja taki stuk dziwne jet to ze te stuki pojawiaja sie tylko przy hamowanu i ruszaniu a przy jezdzie po nierownosciach nic nie slychac

    2
  • #15 12 Lis 2008 19:20
    spektra
    Poziom 18  

    Sprawdz, czy klocki hamulcowe nie mają nadmiernego luzu z zaciskach i czy tłoczki się nie zacierają. Przy delikatnym hamowaniu mogą być "zabierane" przez tarczę i uderzać.

    0
  • #16 13 Lis 2008 12:21
    PAblo241
    Poziom 14  

    spektra koledze stuka przy gwałtowny hamowaniu, a nie delikatnym.
    Teoretycznie przegub nie będzie stukał na prostej, a jednak (miałem taki przypadek).
    A jak to nie to posprawdzaj poduszki pod silnikiem i skrzynią.

    1
  • #17 13 Lis 2008 19:46
    moniek_km
    Poziom 11  

    Moim zdaniem jest to wlniwta poduszka przy skrzyni!!!! W audi, passacie jest tak samo rozwiazane mocowanie silnika są dwie poduszki po bokach silnika i jedna z tyłu. I kiedy kolega hamuje lub przyśpiesza ta poduszka nie trzyma tak jak trzeba!!!

    Dodano po 2 [minuty]:

    I z tąd te stuki

    0
  • #18 11 Sie 2009 20:17
    ziomalbpl
    Poziom 9  

    Witam, dołączę się do problemu Laktoka. U mnie również słychać podobne dźwięki przy ruszaniu i hamowaniu. Brzmi to tak, jakby podłoga się naprężała i mniej więcej w okolicach tunelu środkowego. Problem polega na tym, iż zawieszenie jest nowe, przeguby dobre, poduszki pod skrzynia nowe i hamulce również nowe. Nie mam pojęcia co może być jeszcze przyczyną. Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł, to proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

    0
  • #19 11 Sie 2009 20:55
    maniana18
    Poziom 11  

    Kiedyś przyjechał do mnie koleś, któremu potwornie napier****ło z przodu. Chciałem odkręcić koło a okazało się że... ŚRUBY OD KÓŁ SIĘ POLUZOWAŁY! Podobny problem miałem raz z omegą b i passatem b3 w którym koło tak potwornie się tłukło że strach było jechać tym samochodem.

    0
  • #20 13 Sie 2009 20:51
    mickusio
    Poziom 10  

    witam ziomalbpl, u mnie były podobne stuki ale u mnie przekładnia kierownicza miała luz, stukanie z czasem ustąpiło.

    1
  • #21 19 Mar 2010 14:26
    godli1983
    Poziom 1  

    U mnie też tak stuka pod samochodem i juz nie wiem co to może być pomocy, czy ktos to zrobił?

    0
  • #23 21 Mar 2010 15:06
    jasio1234567
    Poziom 14  

    Nie wiem czy to coś pomoże ale robiłem passata i też stukało okazało się że przeguby się popuściły wewnętrzne

    0
  • #24 30 Mar 2010 18:04
    Pablomec
    Poziom 7  

    Spróbuj wymienić gumy(poduszki) drążka stabilizatora przód. Prawdopodobnie to będzie to.Miałem już ten przypadek. Natomiast chciałem zapytać co zrobić z zapieczonymi śrubami w zwrotnicach przy górnych wahaczach. Jest to Audi A4 i na zawieszeniu jest przejechane 180000 od nowości i nic nie wymieniane. Śruby ani drgną (mrożone, rozgrzewane, "delikatnie" pukane młoteczkiem). Podejrzewam że z utlenionego aluminium wzdłuż śruby mogło się porobić coś w rodzaju klinów nigdy jeszcze nie spotkałem się z tak zapieczonymi śrubami. Bardzo proszę o rady.

    1
  • #25 30 Mar 2010 19:33
    szymon_pawl
    Poziom 11  

    Kolego popieram poprzedników, sprawdź poduszki skrzyni biegów/silnika.

    1
  • #28 12 Kwi 2010 10:40
    fly2b3
    Poziom 9  

    Witam wszystkich, ja także się dołączę do postu ponieważ mam takie same objawy co inni koledzy (stukanie i dziwne metaliczne dźwięki w przedniej części auta przy ruszaniu i hamowaniu niezależnie od prędkości), dodam że CAŁE przenie zawieszenie jest NOWE Lemforder + amortyzatory + klocki ham.

    Podejrzewam że klocki latają w zaciskach, bo jak jadę z lekko naciśniętym hamulcem to jest cicho.

    poradźcie jak mam to sprawdzić / naprawić

    z góry dzięki za pomoc

    0
  • #29 28 Sie 2010 21:11
    marcinszczepanik
    Poziom 9  

    witam koledzy czy ktoś z was się wreszcie uporał z tym stukaniem(stuknięciem) czy jak to określić które występuuje przy gwałtownym ruszaniu i hamowaniu w audi A6 2,5tdi..?....wielu ma coś widze do powiedzenia...faktycznie każda z tych rzeczy jest możliwa ale to stuknięcie tylko w momencie ruszania i hamowania naprawde dość specyficznie to wygląda...hmm prosze o podpowiedź..z góry dzięki...

    0
  • #30 29 Sie 2010 21:33
    kogucik86
    Poziom 9  

    Moim zdaniem wina leży po stronie stabilizatora, a dokładnie źle dokręcone mocowanie górne do amorka...kolega laktok sprawdzał pewnie na kanale stabilizator, a usterka wyjdzie na jaw po podniesieniu pojazdu, kiedy zawieszenie nie jest naprężone...

    0